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市場調査レポート
商品コード
1322949
北米乗用車ADASの成長機会North American Passenger Vehicle ADAS Growth Opportunities |
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北米乗用車ADASの成長機会 |
出版日: 2023年07月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 即日から翌営業日
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競合激化と販売台数増をもたらすADAS機能
世界の自動車産業は、CASEコンバージェンスによる変革期を迎えています。コネクティビティと自律走行機能は、この変革の最前線にあります。世界的に、OEMはL0からL2+までの様々なADAS機能の導入を検討しています。これらの機能は単に安全性を高めるだけでなく、快適性や利便性を高める機能としても捉えられています。北米のADAS市場は成長しており、多くのOEMがL0およびL1のADAS機能をほとんどのモデルのオプションとして提供しています。NAは技術開発の最前線にあり、多くのOEMがAD車を公道でテストし検証しています。競合の激しさは、量販車へのADASイントロダクションを推進し、その結果、低セグメント車への技術の連鎖をもたらすと思われます。
競合の激しさに加えて、OEMはこれらの機能をラインアップのモデルの差別化要因として提供することも検討しています。本調査は、2030年までのL0からL2+までの様々なADAS機能の予測を含んでいます。
ADAS Features to Hike Competitive Intensity and Vehicle Sales
The global automotive industry is going through a transformation with CASE convergence. Connectivity and autonomous driving features are at the forefront of this transformation. Globally, OEMs are looking to introduce various ADAS features ranging from L0 to L2+. These features are not just safety enhancements but are also viewed as comfort and convenience features. The North American ADAS market is growing with many OEMs providing L0 and L1 ADAS features as an option in most of their models. NA is at the forefront of technological developments, with a lot of OEMs testing and validating their AD vehicles on public roads. Competitive intensity will drive the ADAS introduction in mass market vehicles, thus cascading the technology to lower segment vehicles.
In addition to the competitive intensity, OEMs are also looking at providing these features as differentiating factors for the models in their lineups. This study includes the forecast of various ADAS features from L0 to L2+ until 2030.