市場調査レポート
商品コード
1319197

ソーシャル・ライブストリーミングの成長機会

Social Live Streaming Growth Opportunities


出版日
ページ情報
英文 43 Pages
納期
即日から翌営業日
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ソーシャル・ライブストリーミングの成長機会
出版日: 2023年07月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 43 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

コンテンツクリエイターとプラットフォームプロバイダーは革新的な収益化戦略で報酬を得る

本調査はソーシャルライブストリーミングサービス業界を対象としています。ソーシャル・ライブ・ストリーミング・サービスは、スマートフォン、コンピュータ、タブレット、ゲーム機などの対応デバイスから、ユーザーがライブ映像コンテンツを放送、視聴、反応できるようにするサービスです。ソーシャル・ライブ・ストリーミング・サービスは、インターネットを通じて配信されるリアルタイムの動画コンテンツを、アプリケーションやウェブ・ブラウザを通じて世界中の視聴者と共有し、ストリーミング配信するために必要なデジタル・インフラをユーザーに提供します。ユーザーは通常、ライブ・ビデオ・コンテンツのストリーミングやアクセスだけでなく、他のユーザーとの交流も無料で行うことができます。しかし、ほとんどのサービスは、コンテンツへの無料アクセスと引き換えに、広告収入を得るためのコマーシャルを配信しています。

多くのソーシャル・ライブ・ストリーミング・プロバイダーは、視聴者からの寄付、広告収入の分配、特定のチャンネルへの有料購読、ブランド・パートナーシップ/スポンサーシップ、デジタル製品や物理的製品のeコマースといった形で、コンテンツ制作者に収益化の機会を提供しています。ライブストリーミング事業者は一般的に、手数料や収益分配を課すことで、これらの機能から収益を得ています。

この業界には、専用の動画ストリーミング・プラットフォームとソーシャルメディア・プラットフォームが含まれます。TwitchやYouTubeなどの動画ストリーミング・プラットフォームはライブ・ストリーミング分野のパイオニアであったが、Instagram、Facebook、TikTokなどのソーシャルメディア・プラットフォームは、ライブ・コンテンツの人気を活用するために、より最近になって内蔵ストリーミング機能を開発しました。多くのサービスは元々ゲーム関連のストリームに焦点を当てていたが、今日のコンテンツカテゴリには、トークショー、音楽、チュートリアル、個人のブログ、インタビューが含まれます。

この調査には、企業向けライブストリーミングプラットフォームやライブオーディオストリーミングサービスは含まれていません。Frost &Sullivanは、一次情報および二次情報と内部データを組み合わせて市場を分析し、考察と結論を導き出しました。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • ソーシャル・ライブ・ストリーミング業界における戦略的課題トップ3のインパクト
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進する

成長機会分析

  • 分析範囲
  • ソーシャル・ライブ・ストリーミング・サービス
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

業界動向

  • 動向1:エクステンションとアドオン
  • 動向2:コ・ストリーミング機能
  • 動向3:有料サブスクリプションとバーチャルギフト
  • 動向4:ボット

成長機会ユニバース

  • 成長機会
  • 成長機会1:統合eコマース
  • 成長機会2:バーチャルアイドルライブストリーム
  • 成長機会3:インタラクティブ機能
  • 成長機会4:没入型ライブストリーミング
  • 成長機会5:強力なクリエイター・エコノミー
  • 成長機会6:オンライントークショーとVodcast
  • 成長機会7:ライブストリーミング・マーケティング
  • 成長機会8:ゲームパブリッシャーやゲーム機メーカーとのパートナーシップ
  • 成長機会9:ペイ・パー・ビュー・イベント
  • 成長機会10:ブロックチェーン技術
  • 出展リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: K8C3-70

Content Creators and Platform Providers will Reap the Rewards of Innovative Monetization Strategies

This study covers the social live streaming services industry. The services allow users to broadcast, watch, and react to live video content from compatible devices such as smartphones, computers, tablets, and game consoles. They provide users with the necessary digital infrastructure to share and stream real-time video content delivered via the internet on applications or web browsers to audiences around the world. Users can generally stream and access live video content as well as interact with other users at no cost. In exchange for free access to the content, however, most services deliver commercials to generate advertising revenues.

Many social live streaming providers offer monetization opportunities to content creators in the form of donations from viewers, advertising revenue sharing, paid subscriptions to certain channels, brand partnerships/sponsorships, and eCommerce for digital and physical products. Live streaming operators generally earn money from these features by imposing fees or revenue-sharing practices.

The industry includes dedicated video streaming platforms and social media platforms. While video streaming platforms such as Twitch or YouTube were pioneers in the live streaming space, social media platforms including Instagram, Facebook, and TikTok developed built-in streaming features more recently in order to leverage the popularity of live content. Many services originally focused on gaming-related streams, but content categories today include talk shows, music, tutorials, personal vlogs, and interviews.

This study does not include enterprise live streaming platforms or live audio streaming services. Frost & Sullivan used primary and secondary information in conjunction with internal data to analyze the market and provide observations and conclusions.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Social Live Streaming Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Social Live Streaming Services
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Industry Trends

  • Trend 1: Extensions and Add-Ons
  • Trend 2: Co-streaming Features
  • Trend 3: Paid Subscriptions and Virtual Gifting
  • Trend 4: Bots

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunities
  • Growth Opportunity 1: Integrated eCommerce
  • Growth Opportunity 2: Virtual Idol Live Streams
  • Growth Opportunity 3: Interactive Features
  • Growth Opportunity 4: Immersive Live Streaming
  • Growth Opportunity 5: The Powerful Creator Economy
  • Growth Opportunity 6: Online Talk Shows and Vodcasts
  • Growth Opportunity 7: Live Streaming Marketing
  • Growth Opportunity 8: Partnerships with Game Publishers and Console Manufacturers
  • Growth Opportunity 9: Pay-per-View Events
  • Growth Opportunity 10: Blockchain Technology
  • List of Exhibits
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