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市場調査レポート
商品コード
1319197
ソーシャル・ライブストリーミングの成長機会Social Live Streaming Growth Opportunities |
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ソーシャル・ライブストリーミングの成長機会 |
出版日: 2023年07月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 43 Pages
納期: 即日から翌営業日
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コンテンツクリエイターとプラットフォームプロバイダーは革新的な収益化戦略で報酬を得る
本調査はソーシャルライブストリーミングサービス業界を対象としています。ソーシャル・ライブ・ストリーミング・サービスは、スマートフォン、コンピュータ、タブレット、ゲーム機などの対応デバイスから、ユーザーがライブ映像コンテンツを放送、視聴、反応できるようにするサービスです。ソーシャル・ライブ・ストリーミング・サービスは、インターネットを通じて配信されるリアルタイムの動画コンテンツを、アプリケーションやウェブ・ブラウザを通じて世界中の視聴者と共有し、ストリーミング配信するために必要なデジタル・インフラをユーザーに提供します。ユーザーは通常、ライブ・ビデオ・コンテンツのストリーミングやアクセスだけでなく、他のユーザーとの交流も無料で行うことができます。しかし、ほとんどのサービスは、コンテンツへの無料アクセスと引き換えに、広告収入を得るためのコマーシャルを配信しています。
多くのソーシャル・ライブ・ストリーミング・プロバイダーは、視聴者からの寄付、広告収入の分配、特定のチャンネルへの有料購読、ブランド・パートナーシップ/スポンサーシップ、デジタル製品や物理的製品のeコマースといった形で、コンテンツ制作者に収益化の機会を提供しています。ライブストリーミング事業者は一般的に、手数料や収益分配を課すことで、これらの機能から収益を得ています。
この業界には、専用の動画ストリーミング・プラットフォームとソーシャルメディア・プラットフォームが含まれます。TwitchやYouTubeなどの動画ストリーミング・プラットフォームはライブ・ストリーミング分野のパイオニアであったが、Instagram、Facebook、TikTokなどのソーシャルメディア・プラットフォームは、ライブ・コンテンツの人気を活用するために、より最近になって内蔵ストリーミング機能を開発しました。多くのサービスは元々ゲーム関連のストリームに焦点を当てていたが、今日のコンテンツカテゴリには、トークショー、音楽、チュートリアル、個人のブログ、インタビューが含まれます。
この調査には、企業向けライブストリーミングプラットフォームやライブオーディオストリーミングサービスは含まれていません。Frost &Sullivanは、一次情報および二次情報と内部データを組み合わせて市場を分析し、考察と結論を導き出しました。
Content Creators and Platform Providers will Reap the Rewards of Innovative Monetization Strategies
This study covers the social live streaming services industry. The services allow users to broadcast, watch, and react to live video content from compatible devices such as smartphones, computers, tablets, and game consoles. They provide users with the necessary digital infrastructure to share and stream real-time video content delivered via the internet on applications or web browsers to audiences around the world. Users can generally stream and access live video content as well as interact with other users at no cost. In exchange for free access to the content, however, most services deliver commercials to generate advertising revenues.
Many social live streaming providers offer monetization opportunities to content creators in the form of donations from viewers, advertising revenue sharing, paid subscriptions to certain channels, brand partnerships/sponsorships, and eCommerce for digital and physical products. Live streaming operators generally earn money from these features by imposing fees or revenue-sharing practices.
The industry includes dedicated video streaming platforms and social media platforms. While video streaming platforms such as Twitch or YouTube were pioneers in the live streaming space, social media platforms including Instagram, Facebook, and TikTok developed built-in streaming features more recently in order to leverage the popularity of live content. Many services originally focused on gaming-related streams, but content categories today include talk shows, music, tutorials, personal vlogs, and interviews.
This study does not include enterprise live streaming platforms or live audio streaming services. Frost & Sullivan used primary and secondary information in conjunction with internal data to analyze the market and provide observations and conclusions.