市場調査レポート
商品コード
1303462
北米と欧州の電動小型商用車向けドライブトレインの成長機会North American and European Electric Light Commercial Vehicle Drivetrain Growth Opportunities |
北米と欧州の電動小型商用車向けドライブトレインの成長機会 |
出版日: 2023年06月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 76 Pages
納期: 即日から翌営業日
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先進プラットフォーム技術とボディスタイルを超えたプラットフォーム共有が、先進ドライブトレインアーキテクチャーの将来の成長可能性を確実なものにします。
北米と欧州のeLCV (電動小型商用車) 産業は、政府の強力な義務付けとインセンティブ、および部品価格の下落によるTCOの改善に牽引され、2030年までCAGR 53.9%で成長し、350万台に達すると予想されます。eLCVの初期段階では主にeアクスルが使用され、2022年には販売台数の4分の3近くを占めるが、車載駆動への嗜好が高まっているため、2030年には販売台数の半分強にまで縮小すると予想されます。電動ピックアップは車載駆動アーキテクチャを採用する可能性が高く、北米のLCV業界はピックアップが主体であるため、車載駆動の全体的な普及率は将来的にも高いままであると予想されます。バンが支配的なLCV市場であるため、eアクスルがバン用の主要なドライブトレインオプションになると予想されます。しかし、eアクスルの中では、2030年までにeキャリアの普及率がeクラウンに比べて低下するとみられます。
ピックアップでは車載モーターが引き続き支配的なドライブアーキテクチャーであるのに対し、バンではeアクスル、特にeクラウンが支配的なドライブアーキテクチャーとなります。2030年までにバンに搭載されるモーターの普及率が高まるのは、CanooやRivianのような新しい電動新興企業が、それぞれのピックアップに使用されているものと同じプラットフォームをベースにバンを開発することが主な要因となると予想されます。電動ピックアップが欧州市場に登場するのは2025年以降になると予想され、その主なものはVWのAmarok電動ピックアップに加え、北米のOEMです。多くの大型車用途では、最適なトルク伝達と高出力を実現するため、車輪の近くに配置されるインボード・ドライブ・アーキテクチャが採用されると予想されます。企業が旧式のプラットフォームから転換し、より新しい純電動プラットフォームを採用するにつれて、ドライブアーキテクチャの好みもそれに応じて変化し、より強力で効率的かつ柔軟なアーキテクチャになると予想されます。
Advanced Platform Technology and Platform Sharing Across Body Styles to Ensure Future Growth Potential of Advanced Drivetrain Architectures
The elk industry in North America and Europe is expected to grow at a CAGR of 53.9% until 2030 to 3.5 million units, driven by strong government mandates and incentives, and improving TCO because of falling component prices. The initial phase of eLCVs will predominantly use eAxles, making up nearly three-fourths of the sales in 2022; however, this is expected to shrink to just more than half of sales by 2030 because of the growing preference for in-board drives. Electric pickups are likely to use in-board drive architecture, and with the North American LCV industry being predominantly pickup based, the overall penetration of in-board drive is expected to remain high even in the future. Being a van-dominant LCV market, eAxles are expected to be the major drivetrain option for vans; however, within eAxles, the penetration of eCarrier is likely to decline, when compared to eCrown, by 2030.
In-board motors will remain the dominant drive architecture within pickups, whereas eAxles, especially eCrown, will be the dominant drive architecture in vans. Higher penetration of in-board motors in vans by 2030 is expected to be largely down to new electric start-ups, such as Canoo and Rivian, basing their vans on the same platform as the ones used for their respective pickups. Electric pickups are expected to hit the European market only after 2025 majorly from North American OEMs, in addition to VW's Amarok electric. eAxles currently provide the best balance in terms of price, performance, and durability; however, in-board architecture offers the best performance in terms of efficiency and durability. Many heavy-duty applications are expected to employ in-board drive architecture that is placed close to the wheels to provide optimum torque transfer and high power output. As companies transform from older platforms and adopt newer pure electric platforms, the drive architecture preference is also expected to shift accordingly, to more powerful, efficient, and flexible architectures.