市場調査レポート
商品コード
1415524
電気商用車(CV)用バッテリーの世界市場における成長機会Growth Opportunities in Global Electric Commercial Vehicle Battery Market |
電気商用車(CV)用バッテリーの世界市場における成長機会 |
出版日: 2023年12月15日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 79 Pages
納期: 即日から翌営業日
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脱炭素化への取り組みと電気トラックの普及が電池容量の需要を牽引
電気商用車(CV)の世界販売台数は、2022年の39万7,146台から2030年には630万台に成長すると予測され、この間のCAGRは41.4%です。このため、電気商用車のバッテリー容量需要は、2020年の7.2GWhから2030年には840GWhへと、10年間で117倍に増加すると予想されます。北米は、他の地域と比べて自動車の平均電池容量が大幅に大きいため、2030年までに電動車両用電池の世界需要の50%を占めると予想されます。
EVからの需要増に対応して電池メーカーが電池生産の規模を拡大するにつれて、コスト削減、エネルギー密度の向上、サプライチェーン全体の堅牢性、クリーン性、持続可能性の向上がより重視されるようになります。電池エコシステムの企業は、電池分野の需要に応じて迅速に対応し、軸足を移す必要があります。利害関係者は、ネットワーク全体をより変動に強いものにすることに注力すべきです。バッテリー構造の変革に伴い、バッテリー・バリュー・チェーンにおける自動車メーカーの役割は拡大し、バッテリーをパックや車体に直接組み込むEVプラットフォームの設計に不可欠なものとなります。
搭載される電池容量が少なければ、体積と重量が小さくなり、体積と重量の点で積載量を増やす余地が生まれ、コストを削減できる可能性があり、電動CV事業者の収益機会が増大します。Eコマースやラストマイル・デリバリーの増加に対応したCV分野のビジネスモデルは、ニッチセグメントにおいてバッテリー交換を実行可能なオプションにする可能性があります。充電インフラの拡大は、CVの車載バッテリー容量にも影響を与えると思われます。
Decarbonization Efforts and Proliferation of Electric Trucks Drive Demand for Battery Capacity
The global electric commercial vehicle (CV) sales are forecast to grow to 6.3 million units by 2030 from 397,146 units in 2022, at a CAGR of 41.4% over the period. This is expected to increase global aggregate battery capacity demand from electric CVs by 117 times in 10 years, from 7.2 GWh in 2020 to 840 GWh by 2030. North America is expected to make up 50% of the global battery demand for electric CVs by 2030 mainly due to significantly higher average battery capacity in vehicles compared to other regions.
As battery manufacturers scale up battery production in response to growing demand from EVs, there will be a greater focus on reducing cost, increasing energy density, and making the overall supply chain more robust, clean, and sustainable. Companies in the battery ecosystem will need to respond and pivot quickly according to the demands in the battery space. Stakeholders should focus on making the overall network more resilient to volatility. With transforming battery structures, the role of vehicle manufacturers in the battery value chain is poised to grow and become critical in designing EV platforms that integrate batteries directly into packs or vehicle chassis.
Less onboard battery capacity will mean lower volume and weight, making more room for higher payload capacity in terms of volume and weight, potentially reducing costs, and increasing revenue opportunity for electric CV operators. Business models in the CV space that align with the rise in eCommerce and last-mile delivery growth could make battery swapping a viable option in niche segments. Growing charging infrastructure will also impact onboard CV battery capacities.