表紙:デジタルファーマシーを支えるヘルスケアITツール:米国市場の予測 (~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1205899

デジタルファーマシーを支えるヘルスケアITツール:米国市場の予測 (~2027年)

Healthcare IT Tools Supporting Digital Pharmacy, United States, Forecast to 2027

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 50 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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デジタルファーマシーを支えるヘルスケアITツール:米国市場の予測 (~2027年)
出版日: 2022年12月23日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

COVID-19の流行により、小売薬局を含むすべてのヘルスケア分野でのデジタルヘルスとバーチャルケアの適用が加速しています。他のヘルスケア分野と同様に、小売薬局もパンデミックによる変化に対応するため、ケアモデルを新しく、革新的で、ハイブリッドなものに再構築する必要が出てきています。これには、電子処方箋、管理とワークフローの自動化、テレファーマシー、デジタル患者エンゲージメントとアウトリーチ、薬物治療管理 (MTM) 、医薬品宅配など、ケアの全体に渡る技術革新が必要とされています。

当レポートでは、北米のデジタルファーマシーを支えるヘルスケアITツールの市場を調査し、市場の概要・背景、主な成長促進要因・抑制要因、収益および数量の予測、各種区分・地域別の詳細分析、収益シェア、競合環境、成長機会の分析などをまとめています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長課題
  • The Strategic Imperative 8 (TM)
  • 戦略的必須要件トップ3の影響
  • 戦略的必須要件:デジタルファーマシー
  • GrowthPipelineEngine (TM) を推進する成長機会

成長機会の分析

  • 分析範囲
  • 市場の分類
  • 主要企業
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 収益予測:ソリューション別
  • 収益予測分析
  • 価格動向・予測分析
  • 競合環境
  • 収益シェア
  • 収益シェア分析
  • 主な洞察

成長機会の分析:電子処方箋

  • 電子処方箋とワークフロー:成長指標
  • 電子処方箋とワークフロー:収益予測
  • 電子処方箋とワークフロー:予測分析

成長機会の分析:MTMと患者エンゲージメント

  • MTMと患者エンゲージメント:成長指標
  • MTMと患者エンゲージメント:収益予測
  • MTMと患者エンゲージメント:予測分析

成長機会の分析:医薬品宅配

  • 医薬品宅配:成長指標
  • 医薬品宅配:収益予測
  • 医薬品宅配:予測分析

成長機会の領域

  • 成長機会:分野を超えたコミュニケーションプラットフォーム
  • 成長機会:デジタルヘルス環境の挿入
  • 成長機会:患者エンゲージメントにおける信頼と利便性

次のステップ

目次
Product Code: K825-48

Innovative Business Models are Driving Future Growth Potential

This research service focuses on information technology (IT) health solutions and products that support the digital pharmacy market. The COVID-19 pandemic has accelerated the application of digital health and virtual care across all healthcare verticals, including retail pharmacy. Much like other healthcare areas, retail pharmacy is having to readapt its care model into a new, innovative, and hybrid one to address pandemic-induced changes. This entails technological innovations across the care continuum, including ePrescriptions, management and workflow automation, telepharmacy, digital patient engagement and outreach, medication therapy management (MTM) complemented with data and technology support, and instant medication home delivery.

This study offers an analysis of the key factors driving and restraining growth in this market. It examines the pricing and consumer trends, discusses innovative business models, and identifies the growth opportunities emerging from the changes in this space. Revenue forecasts up to 2027 have also been provided. The base year is 2021, and the forecast period is 2022 to 2027.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Healthcare Information Technology (IT) Tools Supporting the Digital Pharmacy Industry
  • Strategic Imperatives-Digital Pharmacy
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Market Segmentation
  • Key Competitors
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Solution
  • Revenue Forecast Analysis
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Competitive Environment
  • Revenue Share
  • Revenue Share Analysis
  • Main Insights

Growth Opportunity Analysis-eP

  • ePrescription and Workflow-Growth Metrics
  • ePrescription and Workflow-Revenue Forecast
  • ePrescription and Workflow-Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis-

  • MTM and Patient Engagement-Growth Metrics
  • MTM and Patient Engagement-Revenue Forecast
  • MTM and Patient Engagement-Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis-Medication Home Delivery

  • Medication Home Delivery-Growth Metrics
  • Medication Home Delivery-Revenue Forecast
  • Medication Home Delivery-Forecast Analysis

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Interdisciplinary Communication Platforms
  • Growth Opportunity 1: Interdisciplinary Communication Platforms (continued)
  • Growth Opportunity 2: Digital Health Environment Insertion
  • Growth Opportunity 2: Digital Health Environment Insertion (continued)
  • Growth Opportunity 3: Trust and Convenience in Patient Engagement
  • Growth Opportunity 3: Trust and Convenience in Patient Engagement (continued)

Next Steps

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