表紙:薬局の市場:現状分析と予測(2022-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1290885

薬局の市場:現状分析と予測(2022-2028年)

Pharmacy Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
薬局の市場:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年04月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

薬局は、医薬品、薬、その他のヘルスケア製品を患者さんに調剤・販売する場所です。薬の使用に関するアドバイスや情報を提供したり、その他の健康関連商品やサービスを提供することもあります。また、慢性疾患の蔓延やジェネリック医薬品の需要の高まりにより、薬局市場の拡大が見込まれています。米国食品医薬品局によると、2022年には米国における全処方箋の約90%、すなわち10件中約9件がジェネリック医薬品になるとされています。そのため、ヘルスケアへのアクセスが向上することで、より多くの人々が薬局のサービスを利用することができるようになります。

薬局市場は、遠隔医療やオンライン薬局など、薬局分野の技術的進歩の高まりにより、予測期間中に4.5%の高いCAGRで成長すると予想されます。さらに、主要プレイヤーは、世界市場での競争力を維持するために、コラボレーション、製品発売、ジョイントベンチャーなどの戦略的提携を急速に採用しています。例えば、2022年9月、RxDefine社はライフサイエンスブランド向けの遠隔医療ソリューション「RxTelehealth」の導入を発表しています。

製品タイプに基づき、薬局市場は処方箋、およびOTC(Over the Counter)に二分されます。2021年の市場では、処方箋セグメントが最も高い市場シェアを占めています。これは主に、慢性疾患の増加や高齢化とともに、ヘルスケア製品、医薬品、医療機器などの医療製品・サービスに対する需要が増加しており、定期的に薬を必要とする人が増えるため、医薬品を高く排出することに起因しています。世界保健機関は、毎年約4,100万人が非伝染性疾患(NCDs)で死亡しており、2022年には世界の全死亡者の74%に相当すると述べています。

薬局のタイプ別に、市場は病院薬局、小売薬局、eファーマシー、その他に分類されます。このうち、病院薬局は、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されています。これは主に、病院薬局がテクノロジーを採用し、一部の患者に適切な薬を適切な量、適切なタイミングで提供することで、患者の安全性と健康状態を改善することに起因しています。

薬局業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域の国々における世界規模の存在に基づいて分析されています。2021年の薬局市場は、医薬品やサービスの需要急増を確立している同地域の重要かつ多様な人口の存在により、北米が支配的でした。また、老年人口の増加により、医薬品やヘルスケアサービスの需要も増加しています。米国国勢調査局によると、米国では65歳以上の成人が5,600万人以上住んでおり、2021年には米国人口の約16.9%を占めるとされています。さらに、この地域には、多数の病院や診療所、多数の薬局を含む医療制度が確立されています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界の薬局市場、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第6章 世界の薬局の市場収益、2020-2028年

第7章 市場洞察:製品タイプ別

  • 処方
  • 店頭販売(OTC)

第8章 市場洞察:薬局タイプ別

  • 病院薬局
  • 小売業の薬局
  • eファーマシー
  • その他

第9章 市場洞察:地域別

  • 北米の薬局市場
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州の薬局市場
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋の薬局市場
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • APACのその他諸国
  • その他地域の薬局市場

第10章 薬局の市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 薬局の市場機会

第12章 薬局の市場動向

第13章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第14章 バリューチェーン分析

第15章 価格分析

第16章 戦略的洞察

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Pfizer Inc.
  • Johnson & Johnson Services, Inc.
  • CVS Health
  • Novartis AG
  • Sanofi
  • Merck & Co., Inc.
  • GSK plc.
  • AstraZeneca
  • AbbVie Inc.
  • F. Hoffmann-La Roche Ltd

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMHE211800

A pharmacy is a place where drugs, medicines, and other healthcare products are dispensed and sold to patients. It can provide advice and information on medication use, as well as other health-related products and services. In addition, the increasing prevalence of chronic diseases and the rising demand for generic medicines are expected to grow the pharmacy market. According to the U.S. Food & Drug Administration, in 2022, approx 90% of all prescriptions in the United States i.e. about 9 out of 10 are generics. Therefore, increasing access to healthcare can help more people access the services which are provided by pharmacies.

The Pharmacy Market is expected to grow at a strong CAGR of 4.5% during the forecast period owing to the growing technological advancements in the pharmacy sector such as telemedicine and online pharmacies. Moreover, the key players have rapidly adopted strategic alliances such as collaboration, product launches, and joint ventures, to maintain a competitive edge in the global market. For instance, in September 2022, RxDefine announced the introduction of RxTelehealth, its telehealth solution for life sciences brands.

Based on product type, the pharmacy market is bifurcated into prescription, and over the counter (OTC). The prescription segment held a significant share of the market in 2021 with the highest market share. This is mainly attributed to the increasing demand for medical products and services, such as healthcare products, pharmaceuticals, and medical devices along with the rise in chronic diseases and an aging population that will drain pharmaceutical products high as more people need regular medications. The World Health Organization stated that around 41 million people die from non-communicable diseases (NCDs) each year, equivalent to 74% of all deaths globally in 2022.

By pharmacy type, the market is segmented into hospital pharmacy, retail pharmacy, epharmacy, and others. Among these, hospital pharmacy is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period. This is mainly due to the hospital pharmacies adopting technologies to improve patient safety and health outcomes by providing some patients access to the right medications, in the right amounts and at the right time.

For a better understanding of the market adoption of the Pharmacy industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, and Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America dominated the pharmacy market in 2021 due to the presence of a significant and diverse population in the region establishing a surge in demand for pharmaceutical products and services. In addition, the increasing geriatric population leads to an increased demand for medications and healthcare services. According to the U.S. Census Bureau, above 56 million adults ages 65 and older live in the United States, accounting for about 16.9% of the nation's population in 2021. Moreover, the region has a well-established healthcare system that includes a large number of hospitals and clinics, as well as a large number of pharmacies.

Some of the major players operating in the market include: Pfizer Inc.; Johnson & Johnson Services, Inc.; CVS Health; Novartis AG; Sanofi; GSK plc.; AstraZeneca; AbbVie Inc; F. Hoffmann-La Roche Ltd.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Pharmacy Market
  • 2.2. Research Methodology of the Pharmacy Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL PHARMACY MARKET COVID-19 IMPACT

6 GLOBAL PHARMACY MARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE

  • 7.1. Prescription
  • 7.2. Over the Counter (OTC)

8 MARKET INSIGHTS BY PHARMACY TYPE

  • 8.1. Hospital Pharmacy
  • 8.2. Retail Pharmacy
  • 8.3. ePharmacy
  • 8.4. Others

9 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America Pharmacy Market
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe Pharmacy Market
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific Pharmacy Market
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of APAC
  • 9.4. Rest of the World Pharmacy Market

10 PHARMACY MARKET DYNAMICS

  • 10.1. Market Drivers
  • 10.2. Market Challenges
  • 10.3. Impact Analysis

11 PHARMACY MARKET OPPORTUNITIES

12 PHARMACY MARKET TRENDS

13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 13.1. Demand Side Analysis
  • 13.2. Supply Side Analysis

14 VALUE CHAIN ANALYSIS

15 PRICING ANALYSIS

16 STRATEGIC INSIGHTS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Competitive Landscape
    • 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. Pfizer Inc.
  • 18.2. Johnson & Johnson Services, Inc.
  • 18.3. CVS Health
  • 18.4. Novartis AG
  • 18.5. Sanofi
  • 18.6. Merck & Co., Inc.
  • 18.7. GSK plc.
  • 18.8. AstraZeneca
  • 18.9. AbbVie Inc.
  • 18.10. F. Hoffmann-La Roche Ltd

19 DISCLAIMER