表紙:コネクテッドタイヤ市場:成長の機会-欧州・北米
市場調査レポート
商品コード
1176364

コネクテッドタイヤ市場:成長の機会-欧州・北米

Growth Opportunities in the Connected Tire Market-Europe and North America

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 59 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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コネクテッドタイヤ市場:成長の機会-欧州・北米
出版日: 2022年11月29日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

コネクテッドタイヤ市場はまだ初期段階にありますが、TPMSの普及、ADAS規制、顧客ニーズの高まりなどを背景に、今後数年間で成長することが予想されています。世界のタイヤメーカーは、進化する自動車産業における顧客の将来の需要に応えるタイヤソリューションと応用を開発するために、コネクテッドタイヤ技術に投資しています。接続性、IoT、AI、新しいビジネスモデルへの注目が高まっており、革新的なコネクテッドタイヤの使用事例と顧客への価値提案が始まっています。

当レポートでは、コネクテッドタイヤ市場について調査し、市場の概要とともに、戦略的インペラティブ、成長の機会などを提供しています。

目次

戦略的インペラティブ

  • 成長がますます困難になるのはなぜか
  • 戦略的インペラティブ
  • コネクテッドタイヤ業界に対する上位3つの戦略的インペラティブの影響
  • 成長の機会が成長パイプラインエンジンを加速させる

成長環境

  • 成長指標
  • 競合環境
  • 主な予測
  • 市場の進化
  • 主要参入企業のベンチマーキング
  • マルチチャネルアプローチ
  • タイヤデータの頻度
  • 車両タイプ別の機会
  • 応用タイプ別の機会

調査範囲と目的

  • 調査範囲
  • テレマティクスソリューションの種類
  • ビジネスモデルの種類

成長の機会分析

  • コネクテッドタイヤ
  • 総所有コスト- 長距離輸送
  • コネクテッドタイヤの価値提案
  • 長距離トラック向けTPMSソリューションの費用便益分析
  • コネクテッドタイヤエコシステム
  • TPMSとテレマティクスの統合
  • タイヤOEMケーススタディ- タイヤ損傷監視システム(TDMS)
  • 義務と規則
  • GSR規則(EU)2019/2144
  • 成長促進要因
  • 成長促進要因分析
  • 成長抑制要因
  • 成長抑制要因分析
  • 設置の予測
  • 価格分析
  • 収益分析

ベンダープロファイル

  • Bridgestone
  • Continental
  • Goodyear
  • Michelin
  • Pirelli

成長の機会

  • 成長の機会1-サービスとしてのタイヤ
  • 成長の機会2-TSPパートナーシップ
  • 成長の機会3-収束

次のステップ

目次
Product Code: MGMB-42

Strategic Partnerships Between Tire Manufacturers and Telematics Service Providers will be Key to Connected Tires Proliferation

The connected tire market is in the nascent stage but is all set to grow in the upcoming years, powered by the uptake of TPMS, ADAS regulations, and advancing customer demands. Global tire manufacturers are investing in connected tire technologies to develop tire solutions and applications that cater to the future demands of customers in the evolving automobile industry. Increasing focus on connectivity, IoT, AI, and new business models are ushering innovative connected tire use cases and value propositions to customers. Tires play a meaningful part in the commercial vehicle industry because of their substantial contribution to ROI. It is imperative that our tires become smarter along with our vehicles, to draw maximum synergies from the vehicle ecosystem.

The study analyzes the connected tire market in North America and Europe from multiple dimensions and aspects, such as the connected tire ecosystem, its value propositions to customers, TCO and cost benefit analyses, and identifies relevant key mandates and regulations. The research also provides exhaustive analysis on potential growth opportunities under multiple parameters, such as opportunities by vehicle type, application type, revenue opportunities by hardware and service types. The research offers detailed profiles of Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, and Pirelli. Tire companies developing tech platforms, primarily digital platforms, robust security protocols, and extensive reporting features will gain the first-mover advantage with OEMs and autonomous tech companies. Innovative business models and Mega Trends are captured holistically to highlight key topics, such as tire-as-a-service, technology convergence, and tire manufacturer partnerships with service providers. Frost & Sullivan predicts that connected tires will be the norm presently and will find new use cases with the onset of electrification and autonomous driving. Intelligent tires that communicate with the vehicle and infrastructure will soon become a commodity rather than a luxury.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on Connected Tire Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Growth Metrics
  • Competitive Environment
  • Key Predictions
  • Market Evolution
  • Benchmarking of Key Players
  • Multichannel Approach
  • Frequency of Tire Data
  • Opportunity by Vehicle Type
  • Opportunity by Application Type

Research Scope and Objectives

  • Research Scope
  • Types of Telematics Solutions
  • Types of Business Models

Growth Opportunity Analysis

  • The Connected Tire
  • Total Cost of Ownership - Long-haul Transportation
  • Value Proposition of Connected Tires
  • Cost Benefit Analysis of TPMS solutions for Long-haul Trucks
  • The Connected Tire Ecosystem
  • TPMS and Telematics Integration
  • Tire OEM Case Study-Tire Damage Monitoring System (TDMS)
  • Mandates and Regulations
  • GSR Regulation (EU) 2019/2144
  • Growth Drivers
  • Growth Driver Analysis
  • Growth Restraints
  • Growth Restraints Analysis
  • Installed Base Forecast
  • Pricing Analysis
  • Revenue Analysis

Vendor Profiles

  • Bridgestone
  • Continental
  • Goodyear
  • Michelin
  • Pirelli

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Tire-as-a-Service
  • Growth Opportunity 1-Tire-as-a-Service (continued)
  • Growth Opportunity 2-TSP Partnership
  • Growth Opportunity 2-TSP Partnership (continued)
  • Growth Opportunity 3-Convergence
  • Growth Opportunity 3-Convergence (continued)

Next Steps

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