市場調査レポート
商品コード
1275419

ファシリティマネジメント(FM)の世界市場:成長機会

Global Facility Management Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 136 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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ファシリティマネジメント(FM)の世界市場:成長機会
出版日: 2023年04月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

本調査では、ファシリティマネジメント(FM)市場の収益を、アウトソーシングFMサービスにおけるエンドユーザーとの契約と定義し、インハウスFMサービスや小規模FMは除外しています。また、本調査が分析したアウトソーシングFMは、『FM市場』と表記されています。

当レポートでは、世界のアウトソーシングファシリティマネージメント(FM)市場について調査分析し、市場の成長促進要因・抑制要因、動向と予測、競合情勢、成長機会分析などを提供してます。

主要課題

  • FM市場の展望と、未来を形作るメガトレンドの影響
  • 2027年までのFM市場の変革的動向
  • 2027年までの世界のFM市場予測
  • 成長市場における変革的動向がもたらす新たなビジネスチャンス
  • 2027年のFM市場展望:デリバリーモデル別・顧客セグメント別
  • 2027年までのFM市場における主要テクノロジーとサービスのビジネスチャンス

目次

戦略的必須事項

  • なぜ成長はますます困難になっているのでしょうか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 世界のファシリティマネジメント(FM)業界に対する上位3つの戦略的必須の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engein(TM)を促進

成長環境

  • 最高経営責任者の360度の視点
  • 数字で見る世界のFM市場
  • 世界のFM市場セグメンテーション
  • 世界のFM市場の成長:セグメント別
  • 主要な成長機会
  • 世界のFM市場の主な予測
  • 結論

調査範囲、目的、調査手法、背景

  • 市場の定義
  • FMサービスの価値範囲
  • 調査目的

成長機会分析

  • 世界のFM市場の成長見通しの概要
  • 上位5つのFM開発
  • 今後のFMの動向
  • 世界のFM市場の進化
  • FMにおける主な変革動向
  • 世界のFMユニバース
  • 主要な成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 世界経済の不確実性 - FMにおける影響分野
  • 収益予測
  • 収益予測分析
  • 収益予測:契約形態別
  • 収益予測分析:契約形態別
  • 収益予測:顧客部門別
  • 収益予測分析:顧客部門別
  • COVID-1パンデミック - 市場回復プロファイル:顧客部門別
  • 収益予測:サービスタイプ別
  • 収益予測分析:サービスタイプ別
  • COVID-19パンデミック - 市場回復プロファイル:サービスタイプ別
  • 収益予測:地域別
  • FMユニバース:地域別・サービス提供モデル別
  • FM市場の収益シェア:地域別・契約形態別
  • FM市場の収益シェア:地域別・サービスタイプ別
  • FM市場の収益シェア:地域別・顧客タイプ別
  • FM市場の収益シェア:地域別・国別
  • 収益予測分析:地域別
  • 短期的な成長機会
  • 中期的な成長機会
  • 長期的な成長機会

成長機会分析:地域別

  • 北米 - FM市場力学
  • 北米 - 収益予測:契約形態別
  • 北米 - 収益予測:国別
  • 北米 - FM市場セグメンテーション
  • 北米 - 競合環境
  • 欧州 - FM市場力学
  • 欧州 - 収益予測:契約形態別
  • 欧州 - 収益予測:国別
  • 欧州 - FM市場セグメンテーション
  • 欧州 - 競合環境
  • アジア - FM市場力学
  • アジア - 収益予測:契約形態別
  • アジア - 収益予測:国別
  • アジア - FM市場セグメンテーション
  • アジア - 競合環境
  • 世界のその他地域 - FM市場力学
  • 世界のその他地域 - 収益予測:契約形態別
  • 世界のその他地域 - 収益予測:国別
  • 世界のその他地域 - FM市場セグメンテーション
  • 世界のその他地域 - 競合環境

競合分析

  • FMの競争力の見通し
  • 世界のFM市場における主要な競合:地域別
  • FM環境における主要企業:企業背景別
  • 競合環境
  • 収益シェア

成長機会領域 - 短期的な機会

  • 成長機会1:生産性の高いハイブリッドな労働力
  • 成長機会2:健全な建物
  • 成長機会3:新しい労働環境
  • 成長機会4:顧客との連携
  • 成長機会5:リモートサービス

成長機会領域 - 中期的な機会

  • 成長機会1:組織の回復力
  • 成長機会2:持続可能性
  • 成長機会3:健康で安全な建物
  • 成長機会4:オペレーションの強化
  • 成長機会5:非接触型サービス

成長機会領域 - 長期的な機会

  • 成長機会1:職場の最適化とWCM
  • 成長機会2:エネルギー管理
  • 成長機会3:データ分析
  • 成長機会4:ハードサービス
  • 成長機会5:サービスの統合

次のステップ

目次
Product Code: MGBF-19

Technology, Sustainability, Workplace Optimization, and User Experience are Key FM Growth Strategies

Frost & Sullivan defines the facility management (FM) market revenue as end-user contracts in outsourced FM services and exclude in-house FM services and small FM. Outsourced FM that this study analyzed is termed as 'FM market'.

From now until 2027 will be the defining period for next-generation solutions in the FM market. As the market rebounds from the pandemic's disruption and adapts to new working patterns, first movers will have new opportunities to redefine customer relationships, change the industry's language, and set new boundaries for workplace optimization services in the coming decade. The trend toward service integration means that integrated FM (IFM) will be the fastest-growing FM market segment. IFM will increase its share of the total outsourced FM market from 11.7% in 2022 to 13.8% in 2027.

Recent market trends, including the COVID-19 pandemic, have forced the FM world to move beyond the total cost of ownership and building efficiency. Next-generation solutions focus on the convergence of digital technology and services to deliver value propositions that enhance total business productivity and user experience with sustainability at the heart. Partnerships, collaboration, and the co-creation of services will be crucial to meeting customers' growth objectives and sustainability visions. The factors defining productivity are unique to each customer, and success depends on the definition, capture, management, and optimization of core performance data across end users.

KEY ISSUES ADDRESSED:

  • What is the FM market outlook and what will be the impact of the Mega Trends shaping the future?
  • What are the transformational trends in the FM market until 2027?
  • What is the global FM market forecast until 2027?
  • How will the transformational trends yield new business opportunities in growth markets?
  • What is the FM market's vision for 2027 by delivery model and customer segment?
  • What are the top technology and service opportunities in the FM market until 2027?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Facility Management (FM) Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Chief Executive Officers' 360-degree Perspectives
  • Global FM Market in Numbers
  • Global FM Market Segmentations
  • Global FM Market Growth by Segment
  • Top Growth Opportunities
  • Top Predictions for the Global FM Market
  • Conclusions

Research Scope, Objectives, Methodology, and Background

  • Market Definitions
  • Value Spectrum of FM Services
  • Questions this Study will Answer

Growth Opportunity Analysis

  • Summary of the Global FM Market's Growth Outlook
  • Top 5 FM Developments
  • Future FM Trends
  • Global FM Market Evolution
  • Top Transformational Trends in FM
  • Global FM Universe
  • Key Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Global Economic Uncertainty-Areas of Impact in FM
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast Analysis by Contract Type
  • Revenue Forecast by Customer Sector
  • Revenue Forecast Analysis by Customer Sector
  • COVID-19 Pandemic-Market Recovery Profile by Customer Sector
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast Analysis by Service Type
  • COVID-19 Pandemic-Market Recovery Profile by Service Type
  • Revenue Forecast by Region
  • FM Universe by Region and Service Delivery Model
  • FM Market Revenue Share by Region and Contract Type
  • FM Market Revenue Share by Region and Service Type
  • FM Market Revenue Share by Region and Customer Type
  • FM Market Revenue Share by Region and Country
  • Revenue Forecast Analysis by Region
  • Short-term Growth Opportunities
  • Medium-term Growth Opportunities
  • Long-term Growth Opportunities

Growth Opportunity Analysis by Region

  • FM Market Dynamics-North America
  • Revenue Forecast by Contract Type-North America
  • Revenue Forecast by Country-North America
  • FM Market Segmentation-North America
  • Competitive -North America
  • FM Market Dynamics-Europe
  • Revenue Forecast by Contract Type-Europe
  • Revenue Forecast by Country-Europe
  • FM Market Segmentation-Europe
  • Competitive -Europe
  • FM Market Dynamics-Asia
  • Revenue Forecast by Contract Type-Asia
  • Revenue Forecast by Country-Asia
  • FM Market Segmentation-Asia
  • Competitive Environment-Asia
  • FM Market Dynamics-RoW
  • Revenue Forecast by Contract Type-RoW
  • Revenue Forecast by Country-RoW
  • FM Market Segmentation-RoW
  • Competitive

Competition Analysis

  • Competitive Outlook for FM
  • Key Competitors in the Global FM Market by Region
  • Key Companies in the FM Environment by Company Background
  • Competitive Environment
  • Revenue Share

Growth Opportunity Universe-Short-term Opportunities

  • Growth Opportunity 1: Productive Hybrid Workforces
  • Growth Opportunity 2: Healthy Buildings
  • Growth Opportunity 3: New Work Environments
  • Growth Opportunity 4: Customer Alignment
  • Growth Opportunity 5: Remote Services

Growth Opportunity Universe-Medium-term Opportunities

  • Growth Opportunity 1: Organizational Resilience
  • Growth Opportunity 2: Sustainability
  • Growth Opportunity 3: Healthy and Safe Buildings
  • Growth Opportunity 4: Augmented Operations
  • Growth Opportunity 5: Contactless Services

Growth Opportunity Universe-Long-term Opportunities

  • Growth Opportunity 1: Workplace Optimization and WCM
  • Growth Opportunity 2: Energy Management
  • Growth Opportunity 3: Data Analytics
  • Growth Opportunity 4: Hard Services
  • Growth Opportunity 5: Service Integration

Next Steps

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  • Why Frost, Why Now?
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