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市場調査レポート
商品コード
1785691

ベトナムの家電市場

Consumer Electronics in Vietnam


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.66円
ベトナムの家電市場
出版日: 2025年07月31日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2025年、ベトナムにおける家電製品の小売販売台数は緩やかな減少に転じました。この動向の主な要因は、主要製品カテゴリーが成熟し、飽和状態になったことです。ベトナム経済は安定したGDP成長軌道を維持しているもの、インフレ圧力と幅広い経済の不確実性が業界に影を落としています。所得見通しに対する消費者の信頼感は弱まり、多くの世帯が消費意欲を低下させています。

Euromonitor Internationalの調査レポート「ベトナムの家電市場」は、家庭内、ポータブル、車載の家電製品市場の規模や形態について、国レベルで包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対対象製品:コンピュータおよび周辺機器、車載エンターテインメント、家庭内コンシューマーエレクトロニクス、ポータブルコンシューマーエレクトロニクス

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2025年の家電製品:全体像
  • 2025年の主要動向
  • 競合情勢
  • チャネル開発
  • 家電の今後

市場データ

免責事項

情報源

ベトナムのコンピューターと周辺機器

主なデータ結果

2025年の発展

  • 成熟と経済の不確実性が成長を阻んでいるが、発売は続く
  • Samsungはユーザーフレンドリーで先進的な製品によりリードを拡大
  • 小売eコマースは活況を呈しているもの、家電・電子機器専門店が依然として優勢

展望と機会

  • 成熟と消費者の慎重さが成長を阻むと予想される
  • ハイエンドでのAIの導入が進む一方、デスクトップは引き続き堅調に推移する見込み
  • 若い世代をターゲットにすることが非常に重要になる

カテゴリーデータ

ベトナムの車内エンターテイメント

主なデータ結果

2025年の発展

  • 自動車所有率の増加が成長を牽引、特にインダッシュメディアプレーヤーの成長が牽引
  • 両首脳が共同ですべての予算を負担する
  • カーオーディオ専門店が主流だが、利便性と追加メリットから小売eコマースを利用する消費者が増えています。

展望と機会

  • 自動車の所有率が増加し、購入しやすくなるため、成長が期待される
  • 高画質ディスプレイとAI機能がさらに普及する可能性が高め
  • 車内ゲームの魅力は乗客にとって成長機会となる可能性がある

カテゴリーデータ

ベトナムのホームオーディオとシネマ

主なデータ結果

2025年の発展

  • 全体的な減少にもかかわらず、プロモーションによりホームシアターとスピーカーシステムの成長が促進
  • 上位3社の株価は、ブランド評判の良さから引き続き上昇傾向
  • より多くの消費者が実店舗で製品を評価し、オンラインで購入するようになるにつれて、オムニチャネルモデルが重要

展望と機会

  • ユーザーフレンドリーなイノベーションにより、ホームシアターやスピーカーシステムの衰退傾向に歯止めがかからなくなる可能性
  • 参入企業は、より優れたデザイン、音質、スマートな機能を通じてユーザーエクスペリエンスを向上させるように設定
  • AI主導のカスタマイズされたエンターテインメントは精神的な健康に貢献する可能性がある

カテゴリーデータ

ベトナムのホームビデオ

主なデータ結果

2025年の発展

  • 成熟と視聴習慣の変化が需要に影響を与え、売上は減少
  • Samsungがリードを広げているもの、TCLは新製品の発売によりシェアが急上昇
  • 価格低下とライブ配信が小売eコマースのシェア拡大を牽引

展望と機会

  • 全体的な減少にもかかわらず、一部の消費者が高級品に買い替えるため、高級品は成長する可能性がある
  • ミニLEDテレビの未来は明るい
  • メーカーは高齢化社会のニーズを満たすことに注力する可能性が高め

カテゴリーデータ

ベトナムの画像機器

主なデータ結果

2025年の発展

  • デジタルビデオカメラはTikTokマーケティングキャンペーンで減少傾向に逆行している
  • プロ用カメラの人気により、Canonは安定した優位なシェアを維持
  • 小売eコマースは上昇傾向を維持しているが、家電・電子機器専門店が依然として優勢

展望と機会

  • ニッチな分野でチャンスがあるかもしれないが、減少は続く
  • AIの統合が画像機器に影響を与える
  • コンパクトで手頃な価格のカメラの人気が高まると予想される

カテゴリーデータ

ベトナムのポータブルプレーヤー

主なデータ結果

2025年の発展

  • ワイヤレススピーカーの成長がポータブルメディアプレーヤーの減少を相殺
  • ソニーは首位を維持、しかしグーグルの競争力のある価格設定がシェア拡大を牽引
  • 小売eコマースは上昇傾向を続けている

展望と機会

  • ワイヤレススピーカーは都市部と地方の両方でますます人気が高まり、成長が見込まれる
  • ワイヤレススピーカーへのAI統合がますます普及する見込み
  • ワイヤレススピーカーの継続的な発展が期待される

カテゴリーデータ

ベトナムの携帯電話

主なデータ結果

2025年の発展

  • 高い普及率とアップグレードの不足が成長を妨げている
  • Samsungがリードを広げるも、ローカライゼーション別アップルの伸びが最も顕著
  • プロモーション、確実な配送、限定カラーにより、小売eコマースはダイナミックに成長

展望と機会

  • 予測期間の初期段階では苦戦が続いているもの、その後は力強い回復が見込まれる
  • 継続的なイノベーションが成長に貢献する可能性が高め
  • 長いバッテリー寿命と魅力的な外観を備えた子供向けデバイスの成長の可能性

カテゴリーデータ

ベトナムのウェアラブル電子機器

主なデータ結果

2025年の発展

  • 健康への関心の高まりにより、スマートウェアラブルは売上と成長を牽引
  • 幅広い製品ラインナップとプロモーションのおかげで、Samsungのシェアは上昇している
  • オンラインでの購入別追加的なメリットが小売eコマースの成長を促進

展望と機会

  • 健康とフィットネスをモニターする製品開発と需要が成長を牽引
  • 子どもの安全と身体活動を確保するためのウェアラブル電子機器の需要増加
  • 健康のさまざまな側面を監視する機能が、より広く利用できるようになると予想される

カテゴリーデータ

ベトナムのワイヤレスヘッドホン

主なデータ結果

2025年の発展

  • TWSイヤホンは幅広い用途に適しているため成長を牽引
  • AirPodsが象徴的な魅力を持ち、Appleがリードを拡大
  • 小売eコマースは家電・電子機器専門店のシェアを侵食し続けている

展望と機会

  • ライフスタイルの変化と生活水準の向上により堅調な成長が期待される
  • さまざまな環境での安全性を確保するためのAI統合
  • スマート機能の採用はコラボレーションを促進する可能性が高め

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CEVN

In 2025, retail volume sales of consumer electronics in Vietnam experienced a modest decline. This trend was primarily driven by the maturity and the saturation of key product categories, which have already achieved high penetration among the population. Despite Vietnam's economy maintaining a stable GDP growth trajectory, inflationary pressures and broader economic uncertainty cast a shadow over the industry. Consumer confidence in income prospects weakened, leading many households to prioritis...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer electronics in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for consumer electronics?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

COMPUTERS AND PERIPHERALS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Maturity and economic uncertainty prevent growth, but launches continue
  • Samsung extends its lead thanks to user-friendly, advanced products
  • Although retail e-commerce sees dynamism, appliances and electronics specialists continues to dominate

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Maturity and consumer caution anticipated to prevent growth
  • Rising incorporation of AI at the high-end, while desktops set to remain resilient
  • Successful targeting of the younger generation will be crucial

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2020-2025
  • Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2020-2025
  • Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2020-2025
  • Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2020-2025
  • Table 18 Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2020-2025
  • Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2020-2025
  • Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2021-2025
  • Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2022-2025
  • Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2025-2030
  • Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2025-2030
  • Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2025-2030
  • Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2025-2030
  • Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2025-2030

IN-CAR ENTERTAINMENT IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising car ownership drives growth, particularly for in-dash media players
  • Between them, the two leaders cover all budgets
  • Car audio specialists dominate, but more consumers turn to retail e-commerce due to convenience and added benefits

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth anticipated as car ownership rises and affordability increases
  • High quality display and AI features likely to become more prevalent
  • The appeal of in-car gaming for passengers could provide growth opportunities

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2020-2025
  • Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2020-2025
  • Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2021-2025
  • Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2022-2025
  • Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2025-2030
  • Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2025-2030
  • Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME AUDIO AND CINEMA IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Despite overall decline, promotions drive growth for home cinema and speaker systems
  • The top three players continue to see rising shares due to their good brand reputation
  • Omnichannel model important, as more consumers evaluate products in stores and purchase online

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • User-friendly innovations likely to enable home cinema and speaker systems to buck the declining trend
  • Players set to improve the user experience through better designs, sound quality, and smart features
  • AI-driven tailored entertainment could contribute to mental wellbeing

CATEGORY DATA

  • Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2020-2025
  • Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2021-2025
  • Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2022-2025
  • Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2021-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME VIDEO IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Sales fall as maturity and changing viewing habits impact demand
  • Although Samsung extends its lead, TCL sees a dynamic share increase due to a product launch
  • Lower prices and livestreams drive share growth for retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Despite overall decline, growth likely for higher-end products as some consumers upgrade
  • The future looks bright for mini LED TVs
  • Manufacturers likely to focus on meeting the needs of an ageing population

CATEGORY DATA

  • Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2020-2025
  • Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2020-2025
  • Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2020-2025
  • Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2021-2025
  • Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2022-2025
  • Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2025-2030
  • Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2025-2030

IMAGING DEVICES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Digital camcorders bucks the declining trend with TikTok marketing campaigns
  • Due to the popularity of its professional cameras, Canon maintains a stable dominant share
  • Retail e-commerce maintains its rising trend, but appliances and electronics specialists remains dominant

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued decline, although niches may offer opportunities
  • AI integration set to impact imaging devices
  • Increasing popularity of compact and budget-friendly cameras anticipated

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2020-2025
  • Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2020-2025
  • Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2021-2025
  • Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2022-2025
  • Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2025-2030
  • Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2025-2030

PORTABLE PLAYERS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Growth for wireless speakers offsets the decline for portable media players
  • Sony maintains its lead, but Google's competitive pricing drives share growth
  • Retail e-commerce continues its rising trend

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth for wireless speakers as they will be increasingly popular in both urban and rural areas
  • AI integration into wireless speakers set to become increasingly prevalent
  • Continuous developments anticipated in wireless speakers

CATEGORY DATA

  • Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2020-2025
  • Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2020-2025
  • Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2021-2025
  • Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2022-2025
  • Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2025-2030
  • Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2025-2030
  • Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2025-2030

MOBILE PHONES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • High penetration and a lack of upgrading prevent growth
  • Samsung extends its lead, but Apple sees the strongest increase due to localisation
  • Dynamic growth for retail e-commerce due to promotions, reliable delivery, and exclusive colours

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Despite ongoing struggles in the early forecast period, a strong rebound is subsequently anticipated
  • Ongoing innovation likely to contribute to growth
  • Growth potential for child-friendly devices with a long battery life and attractive aesthetic

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2020-2025
  • Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2022-2025
  • Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2021-2025
  • Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2022-2025
  • Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2025-2030
  • Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2025-2030

WEARABLE ELECTRONICS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Smart wearables drives sales and growth due to a greater focus on health
  • Thanks to a wide product range and promotions, Samsung sees its share rise
  • Additional benefits from purchasing online drive growth for retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Product development and demand to monitor health and fitness set to drive growth
  • Rising demand for wearable electronics to ensure child safety and physical activity
  • Features to monitor different aspects of health expected to become more widely available

CATEGORY DATA

  • Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

WIRELESS HEADPHONES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • TWS earbuds drives growth due to suitability for a wide range of tasks
  • Apple extends its lead as its AirPods have iconic appeal
  • Retail e-commerce continues to erode the share of appliances and electronics specialists

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Solid growth expected due to evolving lifestyles and rising living standards
  • AI integration to ensure safety in different environments
  • The adoption of smart features likely to foster collaborations

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 113 Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2020-2025
  • Table 114 Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 115 Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 116 NBO Company Shares of Wireless Headphones: % Volume 2021-2025
  • Table 117 LBN Brand Shares of Wireless Headphones: % Volume 2022-2025
  • Table 118 Distribution of Wireless Headphones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 119 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 120 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2025-2030
  • Table 121 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 122 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2025-2030