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市場調査レポート
商品コード
1785676

タイの家電市場

Consumer Electronics in Thailand


出版日
ページ情報
英文 86 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.66円
タイの家電市場
出版日: 2025年08月01日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 86 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2025年、タイにおける家電製品の小売販売台数は低成長となり、2020年以降の連続的な減少から再び拡大へと転じました。この上昇の一因は、手頃な価格帯の製品に対する需要が高まったことであり、中国ブランドの大幅な流入と強力なプレゼンスが価格競争を激化させています。手頃な価格帯の製品が入手可能になったことで、家電製品がより幅広い消費者にとって身近な存在となり、小売台数の増加に拍車がかかったと考えられます。

Euromonitor Internationalの調査レポート「タイの家電市場」は、家庭内、ポータブル、車載の家電製品市場の規模と形について、国レベルで包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:コンピュータおよび周辺機器、車載エンターテインメント、家庭内コンシューマーエレクトロニクス、ポータブルコンシューマーエレクトロニクス

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationaは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2025年の家電製品:全体像
  • 2025年の主要動向
  • 競合情勢
  • チャネル開発
  • 家電の今後

市場データ

免責事項

情報源

タイのコンピューターと周辺機器

主なデータ結果

2025年の発展

  • 全体的な減少にもかかわらず、ノートパソコンとプリンターは明るい兆しを見せている
  • CanonとDellは好調だが、Lenovoは売上減少にもかかわらず依然として成長の可能性を秘めている
  • 小売eコマースは、幅広い製品ラインナップと競争力のある価格設定により、シェアの成長を続けている

展望と機会

  • 小売販売量は安定しているが、業績はカテゴリーにより異なる
  • 製品と流通の変革が予想される
  • AIコンピューターはよりアクセスしやすくなり、より幅広い消費者に求められるようになる

カテゴリーデータ

タイの車内エンターテイメント

主なデータ結果

2025年の発展

  • 統合システムとスマートフォンの普及により、全般的に減少
  • パイオニアの評判の良さで、販売代理店のRimbunan Kuasaがリードを拡大
  • 小売eコマースがシェアを伸ばしているにもかかわらず、ほとんどの消費者は専門家のアドバイスやフィッティングを求めるため、依然としてオフラインで買い物をしている

展望と機会

  • 予算に優しいソリューションとプレミアム製品の二重の要求
  • 消費者の変化するニーズに適応することが重要になる
  • 消費者はよりパーソナライズされた体験を重視する

カテゴリーデータ

タイのホームオーディオとシネマ

主なデータ結果

2025年の発展

  • 消費者の習慣が変化し、より慎重になるにつれて大幅に減少
  • マハジャクはリードを維持するだけでなく、JBLの幅広いポートフォリオのおかげで最もダイナミックな成長を遂げている
  • 家電製品や電子機器の専門店が優勢であるにもかかわらず、小売eコマースは力強い上昇傾向

展望と機会

  • 携帯型エンターテイメント機器の好感度が高まり、継続的な減少を促進
  • AIはエクスペリエンスを向上させるために統合されるが、価格の高さが導入を妨げる可能性が高め
  • タイ国民の特定のニーズを満たすことを目指す

カテゴリーデータ

タイのホームビデオ

主なデータ結果

2025年の発展

  • ビデオプレーヤーは引き続き減少傾向にあるが、OLEDテレビの恩恵により大幅な成長が促進されている
  • サムスンとLGは継続的な技術開発により販売量シェアを拡大している
  • 利便性とオンラインで低価格を見つける能力が小売eコマースのシェアを押し上げている

展望と機会

  • 技術の進歩と価格の低下により、緩やかで安定した成長
  • 画質とスマートテレビの革新が成長に貢献する見込み
  • 便利なフォーマットとAI統合の面での進歩

カテゴリーデータ

タイの画像機器

主なデータ結果

2025年の発展

  • スマートフォンのカメラ品質の向上に伴い、引き続き大幅な減少が続く
  • GoProアクションカメラの人気がメンタグラムのシェア拡大を牽引
  • 競争力のある価格設定と利便性が小売eコマースのシェアの大幅な成長を牽引

展望と機会

  • スマートフォンが日常的な使用に好まれるため、引き続き減少傾向にある
  • 製品と製造における技術の進歩が見られる
  • プロモーションにおいては戦略的な連携が重要になる可能性が高め

カテゴリーデータ

タイのポータブルプレーヤー

主なデータ結果

2025年の発展

  • ワイヤレススピーカーは携帯性とスマートホームの台頭により成長を牽引
  • 両社のオーディオ品質に対する高い評価により、シェアが拡大すると見込まれる
  • 小売eコマースが提供する幅広い製品ラインナップとプロモーションに目を向ける消費者が増えている

展望と機会

  • スマートフォンとの互換性と幅広い価格帯の製品ラインナップにより、ワイヤレススピーカーが成長を牽引
  • 技術の進歩を超えた改善が期待される
  • 企業は変化する消費者動向に適応する必要がある

カテゴリーデータ

タイの携帯電話

主なデータ結果

2025年の発展

  • 価格の高騰と技術の向上により、スマートフォンは課題を抱えながらも安定している
  • Transsion Holdingsは力強い成長傾向を維持しているが、タイのSamsung Electronicsがリードを維持している
  • 幅広い製品ラインナップとオンライン限定販売により、小売eコマースにより売上が増加

展望と機会

  • 成熟と優先順位の変化別成長の制限
  • 技術と流通は今後も開発を続ける見込み
  • より便利で洗練されたソリューションを求める消費者の需要が、フォーマット、カメラ、バッテリーの開発を推進

カテゴリーデータ

タイのウェアラブル電子機器

主なデータ結果

2025年の発展

  • スマートウェアラブルは機能と機能性により成長を続けている
  • AppleはブランドロイヤルティとプレミアムイメージによりXiaomiと肩を並べる
  • オムニチャネル戦略により、企業は消費者の購買意欲に応じて顧客を引き付ける

展望と機会

  • 消費者がより良い健康情報やスマート機能を求めるにつれ、スマートウェアラブルが成長を牽引する
  • より優れた健康情報とより長いバッテリー寿命を提供する技術の進歩
  • スマートウォッチのパーソナライゼーションの強化とスマートグラスの成長機会

カテゴリーデータ

タイのワイヤレスヘッドホン

主なデータ結果

2025年の発展

  • TWSイヤホンは技術の向上と手頃な価格の拡大により成長を牽引
  • Xiaomiの革新的でありながら手頃な価格の製品は、継続的な売上とシェアの成長を保証
  • 小売業のeコマースは、低価格と顧客レビューが消費者の購入意欲を高め、市場を独占し、成長を続ける

展望と機会

  • 技術の進歩と価格の低下により、TWSイヤホンが成長を牽引する見込み
  • 優れたリスニング体験を提供するためのアップグレードと、製造と流通の発展が期待される
  • よりユーザーフレンドリーでパーソナライズされたヘッドフォンが登場する可能性が高め

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CETH

In 2025, retail volume sales of consumer electronics in Thailand experienced low growth, marking a return to expansion following consecutive declines since 2020. This uptick can be partially attributed to heavy demand for affordable products, with the significant influx and strong presence of Chinese brands intensifying the price competition. While the availability of budget-friendly options likely spurred retail volume growth by making consumer electronics more accessible to a broader consumer...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer electronics in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for consumer electronics?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

COMPUTERS AND PERIPHERALS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Despite overall decline, laptops and printers are bright spots
  • Canon and Dell perform well, while despite a sales decline Lenovo still has growth potential
  • Retail e-commerce continues to see share growth due to a broad product range and competitive pricing

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stable retail volume sales, although performances will vary across categories
  • Transformation in products and distribution anticipated
  • AI computers set to become more accessible and demanded by a wider range of consumers

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2020-2025
  • Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2020-2025
  • Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2020-2025
  • Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2020-2025
  • Table 18 Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2020-2025
  • Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2020-2025
  • Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2021-2025
  • Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2022-2025
  • Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2025-2030
  • Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2025-2030
  • Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2025-2030
  • Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2025-2030
  • Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2025-2030

IN-CAR ENTERTAINMENT IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Decline across the board due to integrated systems and smartphones
  • Pioneer's good reputation enables distributor Rimbunan Kuasa to extend its lead
  • Although retail e-commerce gains share, most consumers still shop offline due to a desire for professional advice and fitting

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dual demands of budget-friendly solutions and premium products
  • Adapting to consumers' evolving needs will be crucial
  • Consumers will value a more personalised experience

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2020-2025
  • Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2020-2025
  • Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2021-2025
  • Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2022-2025
  • Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2025-2030
  • Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2025-2030
  • Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME AUDIO AND CINEMA IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Significant decline as consumers' habits change and they become more cautious
  • Mahajak not only maintains its lead, but also sees the most dynamic growth, thanks to JBL's extensive portfolio
  • Despite the dominance of appliances and electronics specialists, retail e-commerce sees a strong rising trend

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing preference for portable entertainment devices to drive continued decline
  • Although AI will be integrated to improve experiences, high price points likely to hamper adoption
  • Aiming to meet the specific needs of the Thai population

CATEGORY DATA

  • Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2020-2025
  • Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2021-2025
  • Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2022-2025
  • Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2021-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME VIDEO IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Video players continues its declining trend, but the benefits of OLED TVs drive significant growth
  • Samsung and LG extend their volume shares due to constant technological development
  • Convenience, and the ability to find low prices online boost the share of retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Slow and stable growth due to technological advances and lower prices
  • Innovations in picture quality and smart TVs set to contribute to growth
  • Advances in terms of convenient formats and AI integration

CATEGORY DATA

  • Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2020-2025
  • Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2020-2025
  • Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2020-2025
  • Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2021-2025
  • Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2022-2025
  • Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2025-2030
  • Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2025-2030

IMAGING DEVICES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Continued significant decline as smartphone camera quality improves
  • The popularity of GoPro action cameras drives share growth for Mentagram
  • Competitive pricing and convenience drive strong share growth for retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued decline as smartphones will be a preferred option for casual use
  • Technological advances in products and manufacturing likely to be seen
  • Strategic collaborations likely to be important in promotion

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2020-2025
  • Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2020-2025
  • Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2021-2025
  • Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2022-2025
  • Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2025-2030
  • Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2025-2030

PORTABLE PLAYERS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Wireless speakers drives growth thanks to portability and the rise of smart homes
  • The two leaders see share growth due to their good reputation for audio quality
  • An increasing number of consumers turn to the wide product range and promotions offered by retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth to be driven by wireless speakers due to smartphone compatibility and a wide product range at various prices
  • Improvements expected beyond technological advancements
  • Companies will need to adapt to changing consumer trends

CATEGORY DATA

  • Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2020-2025
  • Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2020-2025
  • Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2021-2025
  • Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2022-2025
  • Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2025-2030
  • Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2025-2030
  • Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2025-2030

MOBILE PHONES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Stability for smartphones despite challenges, due to increasing affordability and technological improvements
  • Transsion Holdings maintains its dynamic growth trend, but Thai Samsung Electronics maintains its lead
  • Broad product selection and exclusive online availability boost sales via retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Limited growth due to maturity and changing priorities
  • Technology and distribution set to see continued development
  • Consumer demand for more convenient and sleek solutions will drive developments in formats, cameras, and batteries

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2020-2025
  • Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2022-2025
  • Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2021-2025
  • Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2022-2025
  • Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2025-2030
  • Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2025-2030

WEARABLE ELECTRONICS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Smart wearables continues to drive growth due to features and functionality
  • Apple draws level with Xiaomi due to brand loyalty and its premium image
  • Omnichannel strategy allows companies to attract consumers however they want to shop

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • As consumers look for better health insights and smart features, smart wearables is set to drive growth
  • Technological advancements to offer greater health insights and longer battery life
  • Greater personalisation for smartwatches, and growth opportunities for smart glasses

CATEGORY DATA

  • Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

WIRELESS HEADPHONES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • TWS earbuds drives growth thanks to technological improvements and increasing affordability
  • Xiaomi's innovative but affordable products ensure continued sales and share growth
  • Retail e-commerce dominates and continues to grow, as low prices and customer reviews give consumers confidence to buy

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • TWS earbuds set to drive growth as technology progresses and prices fall
  • Upgrades to provide a superior listening experience expected, and developments in manufacturing and distribution
  • More user-friendly, personalised headphones likely to be seen

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 113 Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2020-2025
  • Table 114 Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 115 Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 116 NBO Company Shares of Wireless Headphones: % Volume 2021-2025
  • Table 117 LBN Brand Shares of Wireless Headphones: % Volume 2022-2025
  • Table 118 Distribution of Wireless Headphones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 119 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 120 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2025-2030
  • Table 121 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 122 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2025-2030