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市場調査レポート
商品コード
1735543

インドネシアの美容とパーソナルケア市場

Beauty and Personal Care in Indonesia


出版日
ページ情報
英文 133 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
インドネシアの美容とパーソナルケア市場
出版日: 2025年05月15日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インドネシアの美容とパーソナルケアの市場規模は、いくつかの重要な要因に支えられて、2024年には小売数量ベースでも現在の金額ベースでもプラス成長を達成しました。衛生、身だしなみ、世界の美容動向に対する意識の高まりに影響され、若い消費者が需要を牽引しました。ソーシャルメディア・プラットフォームとインフルエンサー・マーケティングは美容製品の認知度を高め、eコマースの急成長はこれらの製品をより多くの人々が入手しやすくし、全体的な増加に寄与しました。

当レポートはインドネシアの美容とパーソナルケアを分析・予測した市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ベビー子供用製品、バ・ス・シャワー、カラー化粧品、デオドラント、脱毛剤、皮膚化粧品ビューティ・パーソナルケア、フレグランス、ヘアケア、マスビューティ・パーソナルケア、メンズグルーミング、オーラルケア、オーラルケア(電動歯ブラシを除く)、プレミアムビューティ・パーソナルケア、プレステージビューティ・パーソナルケア、スキンケア、サンケア

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ビューティ・パーソナルケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

インドネシアのマスビューティーとパーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • マススキンケアが引き続き主流となり、消費者は輝く肌を目指している
  • Skintificは、成功したマーケティングアプローチのおかげで、低いベースから成長を牽引
  • 購入の決定において価格以外の要素が重要になってきている

展望と機会

  • 認知度の高まりとともに、大人向けの日焼け止めケア製品が最も急成長を遂げる見込み
  • ハラール認証は特に2026年から必須となる
  • スキンケアは、より多くの大衆向け美容・パーソナルケア製品の要素となる予定

カテゴリーデータ

インドネシアのプレミアムビューティー・パーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • プレミアムスキンケアでは、若い頃からアンチエイジング製品への関心が高まっている
  • La-Roche Posayが大手ロレアルインドネシアの成長を牽引
  • 消費者は高級品を購入する際に購入体験を重視

展望と機会

  • 日焼けケアの認知度が高まるにつれ、継続的なダイナミックな成長が期待される
  • セグメント化されたハイブリッド製品が今後の主要動向になると予想される
  • 効果的で多機能な製品に関する革新が期待される

カテゴリーデータ

インドネシアのベビー・子供向け製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 出生率の低下により、より強い上昇は妨げられているもの、成長は続いている
  • PZ Cussons Indonesiaはマーケティングと製品開発を活用してリードを拡大
  • 消費者が幅広い製品ラインナップを高く評価しているため、小売eコマースは成長を維持

展望と機会

  • ベビーワイプや赤ちゃん・子供専用の日焼け止めは成長機会を提供
  • 予測期間中に自然食品やオーガニック製品への動きが強まる
  • 主張と成分が消費者の選択を左右する

カテゴリーデータ

インドネシアのバス・シャワー

主なデータ結果

2024年の発展

  • 厳しい経済状況にもかかわらず、メーカーが適応し成長が続く
  • Unileverは衰退傾向を食い止めるために行動を起こす
  • 小売eコマースの成長にはプロモーション活動が重要

展望と機会

  • 固形石鹸からボディウォッシュ/シャワージェルへの切り替えは今後も続く見込み
  • ボディウォッシュ/シャワージェルにおいてスキンケアはより重要な要素になりつつある
  • パッケージデザインと環境に優しい素材がますます重要になる

カテゴリーデータ

インドネシアのカラーコスメ

主なデータ結果

2024年の発展

  • ソーシャルメディアはカラーコスメの継続的なダイナミックな成長に貢献
  • Paragonは首位を維持、しかしHebe Beauty は消費者の信頼により上昇
  • 小売eコマースは成長傾向を維持しているが、バラエティストアに追い抜かれている

展望と機会

  • リップ製品は、すでに高いベースにもかかわらず、引き続き価値成長を牽引する見込み
  • 今後の購入決定においては、手頃な価格が重要になる可能性が高め
  • 色彩、質感、ハイブリッド製品における革新

カテゴリーデータ

インドネシアのデオドラント

主なデータ結果

2024年の発展

  • デオドラントスプレーは利便性と効果により最も急成長を遂げている
  • シェア低下にもかかわらず、Unileverは首位を維持し、 Lionは上昇を続けている
  • 消費者がライブストリーミングから購入するにつれて、eコマースの増加が続く

展望と機会

  • デオドラントスプレーの売上がロールオンを上回る見込み
  • イノベーションと天然成分がデオドラントの成長に貢献すると期待される
  • 多くの消費者がイスラムの価値観に従うにつれ、ハラールデオドラントは成長していく見込み

カテゴリーデータ

インドネシアの脱毛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 脱毛剤は課題が、グルーミング意識の高まりとともに成長が続く
  • Procter & Gambleは競合する脱毛製品の逆風に直面している
  • 健康・パーソナルケア用品店は幅広い製品ラインナップによりシェア拡大

展望と機会

  • 初めてのユーザーを引き付ける製品を提供することが、消費者基盤を拡大する鍵となる
  • K-ビューティーの波に乗って売上を伸ばす可能性
  • 肌に優しい製品は消費者に喜ばれる可能性が高め

カテゴリーデータ

インドネシアのフレグランス

主なデータ結果

2024年の発展

  • マスメンズフレグランスは、製品の入手しやすさの向上により、目覚ましい成長を遂げている
  • HMNSは消費者の価値探求と有名人とのパートナーシップから利益を得ている
  • トライアルが依然として人気であるため、美容専門家が主要な流通チャネルであり続けている

展望と機会

  • 複数の香水を所有する人が増え、成長が促進される
  • 美容・パーソナルケア業界以外からの新規参入は続く
  • イノベーションとマーケティングが消費者を引き付ける鍵となる

カテゴリーデータ

インドネシアのヘアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • ハラール認証製品を求める消費者の需要が関連製品の成長を促進
  • 幅広い製品ラインナップと継続的なイノベーションがProcter & Gambleのリード拡大に貢献
  • コンビニエンスストアは、近接性、割引、プロモーションにより活況を呈している

展望と機会

  • サロン向けプロフェッショナルヘアケアは、今後も最もダイナミックな成長が見込まれる
  • 特定のヘアケアの悩みに対処するためのイノベーションは今後も重要となる
  • スキンケア成分配合で頭皮ケアもしっかり

カテゴリーデータ

インドネシアのメンズグルーミング

主なデータ結果

2024年の発展

  • 世界のグルーミングトレンドは、男性のスキンケアに良い影響を与えている
  • Kahfはハラール製品とインフルエンサーとの関わりでアピール
  • 小売eコマースは、お得な情報、バンドル、幅広いオプションで魅力的

展望と機会

  • 男性の身だしなみに対する意識の変化が、継続的な成長を促す可能性が高め
  • 多機能製品と男性向けブランディングの重要性が高まる見込み
  • 洗練されたデザインの効果的な製品で若い消費者を魅了する

カテゴリーデータ

インドネシアにおける口腔ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 歯磨き粉は毎日の衛生に不可欠とみなされているため、最大のカテゴリーであり続けている
  • Unileverは首位を維持しているが、代替ブランドへの切り替えによりシェアを失っている
  • 地元の小規模食料品店がリードしているもの、他の流通チャネルにシェアを奪われている

展望と機会

  • 美白・ブライトニング製品への移行は今後も続く
  • 教育は予測期間中の口腔ケアの成長を促進する鍵となる
  • 衛生を保つ以上の口腔ケアのイノベーションが重要になる

カテゴリーデータ

インドネシアのスキンケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • すでに高い基盤があるにもかかわらず、K-ビューティーの影響でスキンケアが驚異的な成長を遂げている
  • スキンティフィックの台頭は顕著だ
  • 小売eコマースの力強い成長は、多くの利点により継続

展望と機会

  • 消費者がスキンケアを優先するにつれて、さらなるダイナミックな成長が期待される
  • 保湿剤で高いシェアを獲得することが成長機会を開拓する鍵となる
  • 消費者を引き付けるために原材料に重点を置くことが予想される

カテゴリーデータ

インドネシアの日焼けケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 意識の高まり、夏の暑さ、頻繁な再塗布が成長を促進
  • Wahana Cosmetiks は、手頃な価格と軽いテクスチャーでリードを広げている
  • 幅広い製品選択とプロモーションが小売eコマースのリード拡大に貢献

展望と機会

  • 製品の増加と浸透率の向上が成長を牽引
  • 多機能製品の発売は消費者に喜ばれる可能性が高め
  • 環境に優しく、高いSPFなどの機能が重要

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CTID

Beauty and personal care in Indonesia achieved positive growth in both retail volume and current value terms in 2024, supported by several key factors. Younger consumers drove demand, influenced by heightened awareness of hygiene, personal appearance, and global beauty trends. Social media platforms and influencer marketing amplified the visibility of beauty products, while the rapid growth of e-commerce made these products more accessible to a wider audience, contributing to an overall increase...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mass skin care continues to dominate, with consumers aiming for radiant skin
  • Skintific drives growth from a low base thanks to its successful marketing approach
  • Factors other than price are becoming more important in purchasing decisions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Mass adult sun care set to see the most dynamic growth as awareness rises
  • Halal labelling will be essential, especially from 2026
  • Skin care set to be an element in more mass beauty and personal care products

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premium skin care sees growing interest in anti-ageing products from a younger age
  • La-Roche Posay drives growth for leading player L'Oreal Indonesia
  • Consumers value the purchasing experience when shopping for premium products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued dynamic growth anticipated for sun care as awareness rises
  • Segmented and hybrid products expected to be key trends moving forward
  • Innovations in terms of effective and multifunctional products anticipated

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth continues, although the falling birth rate prevents a stronger rise
  • PZ Cussons Indonesia uses marketing and product development to extend its lead
  • Retail e-commerce maintains growth, as consumers value the wide product range

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Baby wipes and baby and child-specific sun care will offer growth opportunities
  • A stronger move towards natural and organic products in the forecast period
  • Claims and ingredients will sway consumer choice

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth continues despite tough economic conditions as manufacturers adapt
  • Unilever takes action to try and stem its declining trend
  • Promotional activities are important in the growth of retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • The switch from bar soap to body wash/shower gel is set to continue
  • Skin care is becoming a more important element in body wash/shower gel
  • Packaging design and eco-friendly materials will become increasingly important

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Social media contributes to continued dynamic growth for colour cosmetics
  • Paragon maintains its lead, but Hebe Beauty rises due to consumer trust
  • Retail e-commerce maintains its growth trend, but is outpaced by variety stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Lip products set to continue to drive value growth despite an already high base
  • Affordability likely to be important in the purchasing decision moving forward
  • Innovations in colours, textures, and hybrid products

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Deodorant sprays sees the most dynamic growth due to convenience and efficacy
  • Despite a falling share, Unilever maintains its lead, while Lion continues its rise
  • The rise of e-commerce continues as consumers purchase from live-streams

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales of deodorant sprays set to overtake those of roll-ons
  • Innovation and natural ingredients expected to contribute to growth in deodorants
  • Halal deodorants set to grow as many consumers follow Islamic values

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Challenges for depilatories, but growth continues as awareness of grooming rises
  • Procter & Gamble faces headwinds from competing hair removal products
  • Health and personal care stores sees share growth due to a wide product range

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Offering products to attract first-time users will be key to expand the consumer base
  • Potential to ride the K-beauty wave to drive sales
  • Skin-friendly products likely to be appreciated by consumers

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mass men's fragrances sees exceptional growth due to better product availability
  • HMNS benefits from consumers' search for value, and its celebrity partnerships
  • Beauty specialists remains the leading distribution channel as trials remain popular

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth to be boosted by more people owning more than one fragrance
  • New entrants from outside beauty and personal care set to continue
  • Innovation and marketing will be key to attract consumers

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The consumer search for halal-certified products drives growth in relevant products
  • Wide product range and constant innovation help extend Procter & Gamble's lead
  • Convenience stores sees dynamism due to proximity, discounts, and promotions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Salon professional hair care set to continue to see the most dynamic growth
  • Innovations to address specific hair care concerns will remain important
  • Ensuring scalp care with the addition of skin care ingredients

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The global grooming trend has a positive impact on mass men's skin care
  • Kahf appeals with halal products and engagement with influencers
  • Retail e-commerce appeals with deals, bundles, and wide range of options

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Changing attitudes to men's grooming likely to drive continued growth
  • Multifunctional products and masculine branding likely to increase in importance
  • Attracting younger consumers with effective products with sleek designs

CATEGORY DATA

  • Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Toothpaste remains the largest category, as it is seen as essential for daily hygiene
  • Unilever maintains its lead, but loses share due to a switch to alternative brands
  • Although small local grocers leads, it loses share to other distribution channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • The move towards whitening/brightening products is set to continue
  • Education will be key to drive growth in oral care in the forecast period
  • Oral care innovations which do more than maintain hygiene will be crucial

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Exceptional growth for skin care despite an already high base, inspired by K-beauty
  • The rise of Skintific is significant
  • The strong rise of retail e-commerce continues due to numerous benefits

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • As consumers prioritise skin care, further dynamic growth is anticipated
  • Gaining a high share in moisturisers will be key to unlocking growth opportunities
  • An anticipated focus on ingredients to attract consumers

CATEGORY DATA

  • Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising awareness, hotter summers, and frequent reapplication drive growth
  • Wahana Cosmetiks extends its lead due to affordability and a light texture
  • Broad product selection and promotions help extend the lead of retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • More products and higher penetration set to drive growth
  • Multifunctional product launches likely to be appreciated by consumers
  • Features such as environmentally-friendly and high SPF will be important

CATEGORY DATA

  • Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029