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市場調査レポート
商品コード
1735535

マレーシアのペットケア市場

Pet Care in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 51 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
マレーシアのペットケア市場
出版日: 2025年05月13日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアでは単身世帯や少人数世帯が増加しており、その結果、交友関係として猫をペットとして飼う消費者が増えています。また、猫の飼い主は、飼い猫の栄養の重要性を認識するようになってきています。さらに、猫が伴侶として扱われるようになったことで、飼い主は人間用の原材料を使用したキャットフードを猫に与えることを好むようになり、これがプレミアムドライの高い伸びに反映されています。

当レポートはマレーシアのペットケア市場を分析・予測した市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ペットフード、ペット用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ペットケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのドッグフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 犬の栄養への注目度の高まりが売上の好調な伸びを牽引
  • プレミアムドッグフードブランドが大勝利
  • ペットショップとスーパーストアがハイパーマーケットからシェアを奪う

展望と機会

  • 予測期間中、プレミアム化はドッグフードの特徴となる見込み
  • 消費者がペットショップやスーパーマーケットを好むため、小売eコマースがさらに進出する可能性は低い
  • 健康的で機能的なドッグフードがイノベーションの焦点となる可能性が高め

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

マレーシアのキャットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • ペットの人間化のトレンドが猫の飼い主に高級品の購入を促す
  • キャットフードは、手頃な価格のラインと高級ラインの両方が売上を牽引しているため、依然として二極化した市場となっている
  • ペットショップやスーパーマーケットは、幅広い商品やサービスの提供によりシェアを拡大している

展望と機会

  • キャットフードの需要が高まる中、ハラール製品と猫用おやつは注目すべき2つの分野
  • デジタルセールスとマーケティングがキャットフード業界でより大きな役割を担うようになる
  • イノベーションはより健康的な選択肢の提供に焦点を当てる

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

マレーシアのその他のペットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 消費者が別のペットを飼うようになるにつれ、他のペットフードではさまざまな結果が見られる
  • 魚の餌をめぐる競合が激化
  • ペットショップとスーパーマーケットが引き続き売上を独占

展望と機会

  • 飼い主とペットの絆が深まるにつれ、他のペットフードの見通しも明るくなる
  • eコマースは大きな可能性を秘めているが、ペットショップやスーパーマーケットが主要な流通チャネルであり続ける
  • 量より質を重視

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

マレーシアのペット製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • ペットの人間化の傾向はペット製品の需要に大きな影響を与えている
  • Marsと Purina Petcareが猫砂の清掃活動
  • ペットショップやスーパーマーケットは専門性のおかげで繁盛している

展望と機会

  • ペット製品の明るい見通し
  • ソーシャルメディアとeコマースがペット用品でより大きな役割を果たすようになる
  • 新しい技術はペット製品に付加価値をもたらすはずだ

カテゴリーデータ

目次
Product Code: PFMY

There has been a rise in the number of single-person and smaller households in Malaysia which has led to an increase in the number of consumers keeping cats as pets as a form of companionship. Cat owners are also becoming increasingly aware of the importance of nutrition for their cat. Furthermore, with cats increasingly being treated as companions, owners are showing a preference for feeding them cat food with human-grade ingredients with this being reflected in the strong growth of premium dry...

Euromonitor International's Pet Care in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 Key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Increasing focus on dog nutrition fuelling strong sales growth
  • Premium dog food brands the big winners
  • Pet shops and superstores taking share from hypermarkets

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premiumisation set to be a feature of dog food over the forecast period
  • Retail e-commerce unlikely to make further inroads as consumers favour pet shops and superstores
  • Healthy and functional dog food likely to be the focus of innovation

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Pet humanisation trend encouraging cat owners to buy premium products
  • Cat food remains a polarised market as affordable and premium lines both attract sales
  • Pet shops and superstores gaining share thanks to a wider offer of products and services

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Halal products and cat treats two areas to look out for as demand for cat food grows
  • Digital sales and marketing set to take on a bigger role in cat food
  • Innovation set to focus on delivering healthier options

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Mixed results seen across other pet food as consumers switch to keeping different pets
  • Competition in fish food heats up
  • Pet shops and superstores continue to dominate sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • A brighter outlook for other pet food as owners form closer bonds with their pets
  • E-commerce full of potential but pet shops and superstores will remain the key distribution channel
  • Focus on quality over quantity

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Pet humanisation trend having a big influence on the demand for pet products
  • Mars and Purina Petcare clean up in cat litter
  • Pet shops and superstores thriving thanks to their specialist nature

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for pet products
  • Social media and e-commerce set to take on a bigger role in pet products
  • New technology should add value to pet products

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030