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市場調査レポート
商品コード
1735502

ベトナムの美容とパーソナルケア市場

Beauty and Personal Care in Vietnam


出版日
ページ情報
英文 139 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
ベトナムの美容とパーソナルケア市場
出版日: 2025年05月12日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ベトナムの美容とパーソナルケアの市場規模は、可処分所得の増加、デジタル・エンゲージメントの強化、消費者の嗜好の進化に牽引され、2024年には現在の金額ベースで力強く安定した成長を遂げました。eコマースとソーシャルコマースの拡大、特にTikTokショップとライブストリームショッピングは、美容・パーソナルケア製品をより身近なものにし、キーオピニオンリーダー(KOL)の推薦とユーザー生成コンテンツは購買決定を引き続き形成しました。

当レポート「ベトナムの美容とパーソナルケア」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ベビー・子供用製品、バス・シャワー、カラー化粧品、デオドラント、脱毛剤、皮膚化粧品ビューティ・パーソナルケア、フレグランス、ヘアケア、マスビューティ・パーソナルケア、メンズグルーミング、オーラルケア、オーラルケア(電動歯ブラシを除く)、プレミアムビューティ・パーソナルケア、プレステージビューティ・パーソナルケア、スキンケア、サンケア

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • 美容とパーソナルケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

ベトナムのマスビューティーとパーソナルケア

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 情報に通じた消費者は美容やパーソナルケアに投資する意欲を示す
  • UnileverがL'Orealに首位を奪われる
  • 消費者は依然として価値を重視しているが、ソーシャルメディアは競合情勢を揺るがしている

展望と機会

  • マスビューティーとパーソナルケアの明るい見通し
  • eコマースとデジタルマーケティングが成功の鍵となる
  • 地元ブランドは期待に満ちているが、原材料は厳しく検査される

カテゴリーデータ

ベトナムのプレミアムビューティー・パーソナルケア

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 経済の改善は高級品への支出を促進する
  • L'Oreallは市場への継続的な投資によりリードを拡大
  • 賢い買い物客はeコマースを利用して最良の取引を確保

展望と機会

  • 消費者所得の増加に伴い、プレミアムセグメントの見通しは明るい
  • eコマースは、売上を促進し、動向を決定づける上で重要な役割を維持する
  • パーソナライゼーションは付加価値を生み出す新たな方法を提示する

カテゴリーデータ

ベトナムのベビー・子供用製品

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 児童人口の減少にもかかわらず、2024年には売上が大幅に増加すると予想
  • Johnson's Babyは競合が激化する中でも頼りになるブランドであり続けている
  • 消費者がオンラインに移行するにつれて流通情勢は変化している

展望と機会

  • 出生率の低下にもかかわらず、力強い成長が予測される
  • 地元企業とプライベートブランドが進出
  • 健康と持続可能性がイノベーションの焦点となる可能性が高め

カテゴリーデータ

ベトナムのバス・シャワー

主なデータ結果

第2024章 発展

  • ボディウォッシュ/シャワージェルの需要がバス・シャワー市場の成長を牽引し続けている
  • UnileverとUnzaは、マーケティング活動に多額の投資を行っており、依然として傑出した企業
  • 2024年、バス・シャワー用品の流通でスーパーマーケットが最大の勝者となる

展望と機会

  • 新しいブランドが市場に参入し続け、バスタブとシャワーの見通しは明るい
  • Cocoonは地元産地への強いこだわりで大きな成果を上げることができる
  • 美白がイノベーションの焦点になると予想される

カテゴリーデータ

ベトナムのカラーコスメ

主なデータ結果

第2024章 発展

  • ソーシャルメディアと新製品開発が成長を促進
  • L'Orealはソーシャルメディアを活用して若い消費者にアプローチする企業の中でトップを維持
  • eコマースはカラー化粧品分野で大きな進歩を遂げ続けている

展望と機会

  • 消費者はメイクアップにさらなるスキンケア効果を求めるようになると予想される
  • 地元の参入企業は、地元の嗜好に関するより深い洞察から利益を得る
  • 健康と利便性がイノベーションの焦点になると予想される

カテゴリーデータ

ベトナムのデオドラント

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 衛生意識の高まりによりデオドラントの売上が好調
  • Beiersdorfは市場への投資減少により株価下落
  • 消費者が価値と利便性を求めるにつれ、スーパーマーケットとeコマースが流通シェアを拡大

展望と機会

  • 良好な個人衛生の重要性に対する意識の高まりが成長を促進
  • 新製品開発の特徴となる可能性のある新しい革新的な成分
  • クリーム、美容液、小型パッケージがイノベーションを推進

カテゴリーデータ

ベトナムの脱毛剤

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 西洋の美容動向が若い女性の脱毛剤需要を刺激
  • Gilletteが優勢だが、クレオは天然成分配合で成功を収めている
  • スーパーマーケットとeコマースが脱毛剤の存在感を拡大

展望と機会

  • ムダ毛のない肌を求める人が増え、脱毛剤の見通しは明るい
  • 脱毛剤で注目すべき2つの動向:天然成分と便利なソリューション
  • 利便性と快適性に焦点を当てたイノベーションが期待される

カテゴリーデータ

ベトナムのフレグランス

主なデータ結果

第2024章 発展

  • フレグランスは、市場参入企業の増加と需要の増加により成長しています。
  • 大手企業はソーシャルメディアを効果的に活用して売上を伸ばし、顧客エンゲージメントを構築
  • 香水の主な購入先は依然としてデパート

展望と機会

  • 女性は今後も香水の主要ターゲット層であり続ける
  • ボディミストとユニセックスフレグランスは、新たな市場動向への対応に最適
  • 地元の企業は地元の食材や文化的な言及を通じて消費者とのつながりを模索できる見込み

カテゴリーデータ

ベトナムのヘアケア

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 消費者はヘアケアルーチンにもっと投資する意欲を示している
  • 大手企業は新製品開発とオンラインマーケティングを活用して売上を伸ばしている
  • スーパーマーケットとeコマースは、地元の小規模食料品店からシェアを奪い続けている

展望と機会

  • ヘアケアに関する教育の強化は、プレミアム製品の販売にプラスの影響を与える
  • 優しい処方と長持ちする香りが需要を捉える
  • ヘアケアへの2段階アプローチが売上を伸ばす可能性がある

カテゴリーデータ

ベトナムのメンズグルーミング

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 男性らしさに関する考え方の進化が市場を形成し、売上を伸ばす
  • X-MENがトップだが競合は激化している
  • 消費者は増大するニーズを満たすためにスーパーマーケットやeコマースに移行

展望と機会

  • 社会的および人口統計的要因は男性用グルーミング製品の売上を後押し
  • ベトナムの男性の香りの変化
  • 利便性と快適性がイノベーションの焦点になると期待される

カテゴリーデータ

ベトナムの口腔ケア

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 完璧な笑顔への欲求の高まりが口腔ケアの成長を促進
  • UnileverとColgateは、口腔ケアの2大企業であり続けている
  • 消費者はより良い取引を求めて現代的なチャネルに移行している

展望と機会

  • 口腔衛生への関心の高まりが成長を促進
  • 消費者はより高度なソリューションに投資する意欲を示すことが期待される
  • 参入企業は多機能製品でコルゲートの足跡をたどる見込み

カテゴリーデータ

ベトナムのスキンケア

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 消費者がスキンケアにもっと気を配るようになり、売上が好調
  • L'Orealが2024年の大勝者となり、トップの座を拡大
  • 美容専門家が流通をリードしているが、eコマースが大きく進歩している

展望と機会

  • 高齢化社会はスキンケアの力強い成長を促す
  • 地元企業は消費者の信頼を築くために製品の品質と革新に重点を置いている
  • 効率性と有効性がイノベーションの焦点となる可能性が高め

カテゴリーデータ

ベトナムの日焼けケア

主なデータ結果

第2024章 発展

  • 地元住民の間で日焼け対策への関心が高まっている
  • L'Orealは2024年に目覚ましい成長を遂げ、トップに躍り出た
  • TikTok Shopの力で日焼けケアのEコマースが大きく成長

展望と機会

  • 日焼け対策の重要性に対する意識の高まりが、ダイナミックな成長を促進する
  • 多機能製品は課題と機会をもたらす可能性がある
  • 皮膚の健康に焦点を当てたイノベーションが期待される

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CTVN

Sales of beauty and personal care in Vietnam saw strong and steady growth in current value terms in 2024, driven by rising disposable incomes, stronger digital engagement, and evolving consumer preferences. The expansion of e-commerce and social commerce, particularly TikTok Shop and livestream shopping, has also made beauty and personal care products more accessible, while endorsements from key opinion leaders (KOLs) and user generated content continued to shape purchasing decisions. Vietnamese...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care ?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • More informed consumers show willingness to invest in beauty and personal care
  • Unilever loses the lead to L'Oreal
  • Consumers remain value focused but social media is shaking up the competitive landscape

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for mass beauty and personal care
  • E-commerce and digital marketing will be key to success
  • Local brands full of promise while ingredients will come under the microscope

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Improving economy encourages spending on premium products
  • L'Oreal increases its lead thanks to ongoing investment in the market
  • Savvy shoppers use e-commerce to secure the best deals

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for the premium segment as consumer incomes rise
  • E-commerce set to retain a key role in driving sales and dictating trends
  • Personalisation presents a new way to add value

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sales see strong growth in 2024 despite declining child population
  • Johnson's Baby remains the go-to brand despite mounting competition
  • Distribution landscape evolving as more consumers shift online

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong growth projected despite declining birth rates
  • Local players and private label set to make inroads
  • Health and sustainability likely to be a focus of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for body wash/shower gel continues to fuel growth in bath and shower
  • Unilever and Unza remain the standout players with both investing heavily in marketing activities
  • Supermarkets the big winner in the distribution of bath and shower products in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for bath and shower as new brands continue to enter the market
  • Cocoon could make a big mark with a strong focus on its local origins
  • Skin brightening formulations expected to be a focus of innovations

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Social media and new product development helping to fuel growth
  • L'Oreal remains on top with players using social media to reach younger consumers
  • E-commerce continues to take big strides in colour cosmetics

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumers expected to look for added skin care benefits in their make-up
  • Local players could benefit from greater insight into local preferences
  • Health and convenience expected to be the focus on innovation

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sales of deodorants benefiting from increasing hygiene awareness
  • Beiersdorf loses ground due to a drop off in investment in the market
  • Supermarkets and e-commerce expanding their share of distribution as consumers look for value and convenience

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing awareness of the importance of good personal hygiene should drive growth
  • New and innovative ingredients likely to be a feature of new product development
  • Creams, serums and smaller packaging set to drive innovation

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Western beauty trends fuelling demand for depilatories among younger women
  • Gillette dominates but Cleo finding success with natural formulations
  • Supermarkets and e-commerce expanding their presence in depilatories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for depilatories as more look for hair free skin
  • Natural ingredients and convenient solutions two trends to look out for in depilatories
  • Innovation expected to focus on convenience and comfort

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Fragrances thriving as more players enter the market and demand grows
  • Leading players make strong use of social media to drive sales and build customer engagement
  • Department stores remain the primary destination for fragrances

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Women will likely remain the key target audience for fragrances
  • Body mists and unisex fragrances well placed to respond to new market trends
  • Local players could look to connect with consumers through local ingredients and cultural references

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Consumers show willingness to invest more in their hair care routines
  • Leading players use new product development and online marketing to drive sales
  • Supermarkets and e-commerce continue to take share from small local grocers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing education around hair care set to benefit sales of premium products
  • Gentle formulations and long-lasting fragrances set to capture demand
  • Two-step approach to hair care could boost sales

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Evolving ideas around masculinity shaping the market and driving sales
  • X-Men on top but competition is on the rise
  • Consumers shift to supermarkets and e-commerce to meet their growing needs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Social and demographic factors should favour sales of men's grooming
  • The changing scent of men in Vietnam
  • Convenience and comfort expected to be the focus of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Increasing desire for the perfect smile driving growth in oral care
  • Unilever and Colgate remain the two major players in oral care
  • Consumers shifting towards modern channels in search of better deals

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing focus on oral hygiene set to propel growth
  • Consumers expected to show willingness to invest in more advanced solutions
  • Players could look to follow in Colgate's footsteps with multifunctional products

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sales thriving as consumers pay more attention to their skin care routines
  • L'Oreal the big winner in 2024 extending its lead at the top
  • Beauty specialists lead distribution but e-commerce making big strides

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Ageing population should trigger strong growth in skin care
  • Local players focus on product quality and innovation to build consumer trust
  • Efficiency and effectiveness likely to be the focus of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sun protection a growing concern for locals
  • L'Oreal storms into the lead after an impressive year's growth in 2024
  • E-commerce making big gains in sun care boosted by the strength of TikTok Shop

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing awareness of the importance of sun protection should fuel dynamic growth
  • Multifunctional products could present challenges and opportunities
  • Innovation expected to focus on skin health

CATEGORY DATA

  • Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029