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市場調査レポート
商品コード
1624166

マレーシアのホットドリンク市場

Hot Drinks in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 38 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
マレーシアのホットドリンク市場
出版日: 2024年12月17日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 38 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

2024年のマレーシアにおけるホットドリンクの小売販売額は現行ベースで増加します。しかし、2024年も単価が高騰し、小売チャネルの数量販売を押し下げる要因となっています。価格上昇の要因としては、コーヒー、ココア、砂糖などの原材料コストの上昇が挙げられます。天候による収穫の品質低下などの要因に加え、現地通貨が低調であったことも価格上昇に拍車をかけています。

当レポートでは、マレーシアのホットドリンク市場について調査し、市場の概要と共に、コーヒー、紅茶、その他のホットドリンクの市場規模と構造を分析・予測し、市場の主要参入企業の動向など、戦略的な分析を行っています。

目次

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのコーヒー

主なデータ結果

2024年の発展

  • コーヒー価格は引き続き上昇しており、2024年には小売量がさらに減少する見込み
  • 挽きたてコーヒーポッドは2024年に小売業で最も好調な業績を記録
  • インスタントコーヒーミックスのメーカーは2023年と2024年の需要刺激に向けて革新を起こす

展望と機会

  • 砂糖税は予測期間中にインスタントコーヒーミックスの需要に影響を与える
  • 急速なフードサービスの発展とモバイルライフスタイルの拡大により、コーヒーの消費は家庭内から外食へと移行する
  • 消費者の飲料摂取が多様化するにつれ、コーヒーは紅茶との厳しい競合を予想

カテゴリーデータ

マレーシアのお茶

主なデータ結果

2024年の発展

  • ティーバッグの紅茶と緑茶が2024年に小売量の増加を牽引
  • 国内企業は2023年と2024年に存在感を強めるため、製品ラインナップと棚スペースを拡大
  • インスタントティーの需要に対する砂糖税のマイナス影響は、2024年の消費者の嗜好の変化により部分的に相殺される

展望と機会

  • お茶の消費は外食産業へ移行
  • 砂糖税を乗り越え、主要ポートフォリオを優先するための戦略を採用する参入企業
  • 予測期間中に健康とブランド認知キャンペーンを企画すると予想される参入企業

カテゴリーデータ

マレーシアのその他のホットドリンク

主なデータ結果

2024年の発展

  • 麦芽ベースのホットドリンクは、価格と消費者の嗜好の変化により、2024年に小売量が減少すると見込まれる
  • チョコレート風味の粉末飲料、2024年に小売市場で大ヒット
  • Nestle (M) Bhdは、2024年も他の植物由来ホットドリンクの製品教育と製品イノベーションへの投資を継続

展望と機会

  • 麦芽ベースのホットドリンクの小売販売量は回復すると予測
  • チョコレート風味の粉末飲料は悲観的な見通しを示している
  • 砂糖税を規模に応じて乗り切る

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HDMY

Retail value sales of hot drinks are set to rise in current terms in Malaysia in 2024. However, 2024 has been another year of high unit price growth, which has served to drive down volume sales through the retail channel. Price drivers have included hikes in the costs of raw materials such as coffee, cocoa, and sugar. Beyond factors such as the weather leading to a reduction in the quality of the harvest, price growth has been exacerbated by the suboptimal performance of the local currency given...

Euromonitor International's Hot Drinks in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they legislative, distribution or pricing issues. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Coffee, Other Hot Drinks, Tea.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Hot Drinks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Hot drinks in 2024: The big picture
  • key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • Foodservice vs retail split
  • What next for hot drinks?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2019-2024
  • Table 2 Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 3 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2019-2024
  • Table 4 Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2019-2024
  • Table 5 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 6 Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 7 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2019-2024
  • Table 8 Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 9 Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 10 Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 11 NBO Company Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2020-2024
  • Table 12 LBN Brand Shares of Hot Drinks: % Retail Value 2021-2024
  • Table 13 Penetration of Private Label in Hot Drinks by Category: % Retail Value 2019-2024
  • Table 14 Retail Distribution of Hot Drinks by Format: % Volume 2019-2024
  • Table 15 Retail Distribution of Hot Drinks by Format and Category: % Volume 2024
  • Table 16 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Breakdown 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Hot Drinks by Retail vs Foodservice: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2024-2029
  • Table 19 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: Value 2024-2029
  • Table 20 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 21 Forecast Retail Sales of Hot Drinks by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 22 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: Volume 2024-2029
  • Table 23 Forecast Foodservice Sales of Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 24 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 25 Forecast Total Sales of Hot Drinks by Category: % Total Volume Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

COFFEE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Coffee prices continue to grow, causing further contraction in retail volume in 2024
  • Fresh ground coffee pods puts in strongest performance in retail in 2024
  • Instant coffee mixes players innovate to stimulate demand in 2023 and 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sugar tax to impact demand for instant coffee mixes over the forecast period
  • Coffee consumption to shift from at-home to out-of-home with rapid foodservice developments and increasingly mobile lifestyles
  • Coffee expects stiff competition from tea as consumers diversify their beverage intake

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Coffee by Category: Volume 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Coffee by Category: Value 2019-2024
  • Table 28 Retail Sales of Coffee by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 29 Retail Sales of Coffee by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 Retail Sales of Fresh Ground Coffee Pods by Hard vs Soft: % Volume 2019-2024
  • Table 31 NBO Company Shares of Coffee: % Retail Value 2020-2024
  • Table 32 LBN Brand Shares of Coffee: % Retail Value 2021-2024
  • Table 33 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: Volume 2024-2029
  • Table 34 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: Value 2024-2029
  • Table 35 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 36 Forecast Retail Sales of Coffee by Category: % Value Growth 2024-2029

TEA IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Tea bags black and green tea drive retail volume growth in 2024
  • Domestic players expand product range and shelf space to strengthen presence in 2023 and 2024
  • Negative effect of sugar tax on instant tea demand is partially offset by shifts in consumer preferences in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Tea consumption to move towards the foodservice channel
  • Players to adapt strategies to navigate sugar tax and prioritise key portfolios
  • Players expected to organise health and brand awareness campaigns over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 37 Retail Sales of Tea by Category: Volume 2019-2024
  • Table 38 Retail Sales of Tea by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 40 Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 41 NBO Company Shares of Tea: % Retail Value 2020-2024
  • Table 42 LBN Brand Shares of Tea: % Retail Value 2021-2024
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Volume 2024-2029
  • Table 44 Forecast Retail Sales of Tea by Category: Value 2024-2029
  • Table 45 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 46 Forecast Retail Sales of Tea by Category: % Value Growth 2024-2029

OTHER HOT DRINKS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Malt-based hot drinks sees dip in retail volume due to price and shifts in consumer preferences in 2024
  • Chocolate-based flavoured powder drinks hit hard in retail in 2024
  • Nestle (M) Bhd continues to invest in product education and product innovation in other plant-based hot drinks in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Malt-based hot drinks forecast to see recovery in retail volume sales
  • Chocolate-based flavoured powder drinks offers pessimistic outlook
  • Navigating sugar tax through scale

CATEGORY DATA

  • Table 47 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Volume 2019-2024
  • Table 48 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Value 2019-2024
  • Table 49 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 50 Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 51 NBO Company Shares of Other Hot Drinks: % Retail Value 2020-2024
  • Table 52 LBN Brand Shares of Other Hot Drinks: % Retail Value 2021-2024
  • Table 53 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Volume 2024-2029
  • Table 54 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 56 Forecast Retail Sales of Other Hot Drinks by Category: % Value Growth 2024-2029