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市場調査レポート
商品コード
1562110

中国のコンシューマーヘルス市場

Consumer Health in China

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 101 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.96円
中国のコンシューマーヘルス市場
出版日: 2024年09月18日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

中国のコンシューマーヘルスは、COVID-19流行時のコンシューマーヘルス製品に対する需要の急増が落ち着き、成長率が流行前の水準に戻ることで、2024年には1桁台前半の小売成長を記録すると予測されています。カテゴリー別では、COVID-19のピーク時に最も大きな影響を受け、成長に拍車がかかったOTCは、2022年後半から2023年前半にかけて成長の大きなピークを迎えた後、2024年には緩やかな成長に戻ると予測されます。このピークの主な原因は、COVID-19のピークでした。

当レポートでは、中国のコンシューマーヘルス市場について調査し、市場の概要とともに、2019年から2023年までの最新の小売販売データ、市場の機会と今後の見通しなどをまとめいます。

目次

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

付録

  • OTC登録と分類
  • ビタミンおよび栄養補助食品の登録と分類
  • セルフメディケーション/セルフケアと予防医学
  • スイッチ

免責事項

定義

情報源

中国の鎮痛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • COVID-19のピーク後、全身鎮痛剤の需要は減少
  • 局所鎮痛剤/麻酔剤は、座りがちなライフスタイルとスポーツ傷害に新たな成長の可能性を見出している

展望と機会

  • 小児用鎮痛剤のトップブランドが認知度をさらに高める
  • 全身鎮痛剤の参入企業は、激しい競合に対抗するために痛みのシナリオを細分化しようとしている

カテゴリーデータ

中国の咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • パンデミックにより需要減退で咳止め薬や風邪薬が圧迫される
  • 小児用咳止め薬・風邪薬は2024年に逆風に直面
  • パンデミック時代の風邪薬はパンデミック後に売上不振に陥っている

展望と機会

  • 咳止め薬と風邪薬はパンデミック後に統合される
  • 咳止め薬ではハーブや伝統製品が主流であり続けると予想される

カテゴリーデータ

中国の消化器治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • COVID-19関連の売上急増後、消化器系治療薬の需要は正常化
  • 慢性的な消化器系の問題により、消化器系治療薬の成長は低迷すると予想される
  • ソーシャルメディアとフードデリバリーアプリは、消費者とのつながりを構築するための新たなアプローチとなる

展望と機会

  • 市販の消化器治療薬の企業は、より広い消化器系の健康分野に目を向けている
  • 外食産業が消化器疾患治療薬のマーケティング戦場に

カテゴリーデータ

中国の皮膚科

主なデータ結果

2024年の発展

  • 皮膚科は再発性疾患と長期治療により着実な成長を維持
  • 脱毛治療の競合が激化
  • Ma Ying Longは成長を続ける痔の治療分野で課題を乗り越える

展望と機会

  • 局所用殺菌・消毒剤の競合は激化が予想される
  • おむつかぶれ治療の減速が見込まれる

カテゴリーデータ

中国の眼科医療

主なデータ結果

2024年の発展

  • 若年層における眼疾患の増加が眼科医療の成長を促進
  • 人工涙液が眼科医療の新たなホットスポットに

展望と機会

  • 中国の人口高齢化が眼科医療の成長と革新を牽引すると期待される
  • 多様な小売eコマースチャネルがアイケアブランドにさらなる機会をもたらす

カテゴリーデータ

中国の創傷ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • クラウド南白薬とバンドエイドは2024年もトップブランドの地位を維持
  • 健康意識の高まりにより、必要なときに使えるように自宅に常備しておく製品の需要が高まっている

展望と機会

  • アウトドアスポーツの人気が創傷ケアの発展をさらに促進すると期待される
  • 革新的な創傷ケア製品は創傷治癒を加速し、創傷モニタリングプロセスを改善するのに役立つ

カテゴリーデータ

中国のビタミン

主なデータ結果

2024年の発展

  • ビタミンは成熟により成長率が低いが、ニッチカテゴリーとして成長の可能性あり
  • ビタミンB複合体が中国で人気上昇
  • カスタム栄養パックがビタミンの新たな成長の可能性を解き放つ

展望と機会

  • ビタミンの小売eコマースの浸透は引き続き拡大する
  • 成人のビタミンD需要の高まりは新たな機会の兆し

カテゴリーデータ

中国の栄養補助食品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 栄養補助食品は2023年のピーク後、再び成長が鈍化
  • 流通チャネルの情勢は安定しており、小売eコマースが成長を牽引
  • 肝臓の健康は上昇傾向にあり、全体的な健康に関連する他の項目も好調

展望と機会

  • 心臓血管の健康に関連する成分は継続的に注目されている
  • 消費者の嗜好が非ハーブ系/伝統的栄養補助食品に移行
  • 国際的プレーヤーは引き続き地元ブランドを締め出すだろう

カテゴリーデータ

中国の体重管理と健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • 体重管理には、専門的な製品ではなく、毎日の食生活を変えるためにますます多く利用される
  • 高齢者向け栄養関連の体重管理製品は成長傾向を維持
  • 食事代替品の均質化を解決するための製品イノベーションの強化の必要性

展望と機会

  • 体重管理は今後多様化・進化すると予想される
  • 多機能製品は、体重管理と健康に関する製品開発におけるイノベーションの焦点となる

カテゴリーデータ

中国のスポーツ栄養

主なデータ結果

2024年の発展

  • スポーツ栄養はより機能的になっている
  • アウトドア活動に特化したスポーツ栄養製品が増加傾向
  • 小売eコマースは依然としてスポーツ栄養の主要な販売チャネル

展望と機会

  • 天然および有機原料は、スポーツ栄養の将来の発展にとって重要な方向性を示している
  • すぐに飲める(RTD)スポーツプロテインは、近い将来に大きなチャンスとして浮上

カテゴリーデータ

中国のハーブ/伝統製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者の嗜好の変化により、ハーブ/伝統的な栄養補助食品の成長は鈍化している
  • ハーブ/伝統製品は咳止め薬の分野で主導的地位を維持する見込み

展望と機会

  • 慢性的な消化器疾患の増加は、ハーブ/伝統製品に恩恵をもたらす
  • ハーブ/伝統的な栄養補助食品は、成長を達成するために若い消費者に適応する必要がある
  • 「気を補い、血液循環を活性化する」というコンセプトは、漢方薬や伝統製品によく受け入れられている

カテゴリーデータ

中国の小児用コンシューマーヘルス

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康意識の高まりの中で、小児用ビタミンと栄養補助食品は大きな可能性を秘めている
  • 親の注意の高まりにより小児の咳止め薬・風邪薬は課題に直面

展望と機会

  • 小児消費者向けヘルスケアの大手ブランドが地位を固める
  • 少子化が進む中、オンラインチャネルへの移行は今後も続く見通し

カテゴリーデータ

中国の睡眠補助薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 睡眠補助剤は消費者習慣の変化により2024年に2桁の成長を記録
  • 睡眠補助薬はますます細分化している

展望と機会

  • 消費者の有効成分に対する好みは変化すると予想される
  • 睡眠補助剤のeコマース普及率はさらに上昇する見込み

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CHCN

Consumer health in China is expected to record low single-digit retail current value growth in 2024, with the surge in demand for consumer health products during the COVID-19 pandemic subsiding, and growth rates returning to the pre-pandemic level. In terms of categories, OTC, which was most heavily impacted and saw growth spurred during the COVID-19 peak, is projected to return to slower growth in 2024, after the significant peak of growth in late 2022 and early 2023. This peak was mainly due t...

Euromonitor International's Consumer Health in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for systemic analgesics falls after COVID-19 peak
  • Topical analgesics/anaesthetic looks to sedentary lifestyles and sports injuries for new growth potential

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Leading brand in paediatric analgesics further amplifies its recognition
  • Players in systemic analgesics set to segment pain scenarios to combat the fierce competition

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cough and cold remedies under pressure as pandemic-driven demand eases
  • Paediatric cough/cold remedies faces headwinds in 2024
  • Pandemic-era cold remedies are experiencing a post-pandemic sales slump

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cough and cold remedies see consolidation post-pandemic
  • Dominance of herbal/traditional products expected to persist in cough remedies

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for digestive remedies normalises after COVID-19-related sales spike
  • Chronic digestive issues expected to drive low growth for digestive remedies
  • Social media and food delivery apps become new approaches to build connections with consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Players in OTC digestive remedies are turning to the wider digestive health territory
  • Foodservice becomes a marketing battleground for digestive remedies

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Dermatologicals maintains steady growth due to recurrent problems and prolonged treatment
  • The competition intensifies in hair loss treatments
  • Ma Ying Long navigates challenges in the growing haemorrhoid treatments category

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • More heated competition expected in topical germicidals/antiseptics
  • Nappy (diaper) rash treatments set to decelerate

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

EYE CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Increasing eye issues amongst the younger population drive growth in eye care
  • Artificial tears becoming a new hotspot in eye care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • China's ageing population expected to drive growth and innovation in eye care
  • Diverse retail e-commerce channels bring eye care brands more opportunities

CATEGORY DATA

  • Table 37 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 38 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 39 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 40 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 41 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Yunnan Baiyao and Band-Aid maintain their leading brand positions in 2024
  • Rising health consciousness leads to an increase in demand for products to keep at home for use when needed

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Popularity of outdoor sports expected to further drive the development of wound care
  • Innovative wound care products help accelerate wound healing and improve the wound monitoring process

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 47 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 48 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Vitamins sees low growth due to maturity, but growth potential for niche categories
  • Vitamin B complex gains popularity in China
  • Custom nutrition packs unlock new growth potential in vitamins

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Penetration of retail e-commerce will continue to grow in vitamins, but gradually
  • Rising demand for vitamin D amongst adults signals a new opportunity

CATEGORY DATA

  • Table 49 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 50 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 51 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Dietary supplements returns to slower growth after the 2023 peak
  • The distribution channel landscape remains stable, with retail e-commerce leading growth
  • Liver health is a rising positioning, while others related to overall wellness also perform well

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Ingredients linked to cardiovascular health receive continuous attention
  • Shift of consumer preference to non-herbal/traditional dietary supplements
  • International players will continue to squeeze out local brands

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 59 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 61 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Changes to the daily diet are increasingly used for weight management instead of specialised products
  • Weight management products related to nutrition for older people maintain their growth trend
  • A need for enhanced product innovation to solve the homogenisation of meal replacement products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Weight management expected to diversify and evolve in the future
  • Multifunctional products will be a focus of innovation in product development within weight management and wellbeing

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sports nutrition is becoming more functional
  • Sports nutrition products specifically for outdoor activities an increasing trend
  • Retail e-commerce remains the dominant sales channel for sports nutrition

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Natural and organic ingredients represent a significant direction for the future development of sports nutrition
  • Ready-to-drink (RTD) sports protein is poised to emerge as a significant opportunity in the near future

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 72 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 73 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 74 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Herbal/traditional dietary supplements faces slow growth amidst shifting consumer preference
  • Herbal/traditional products poised to retain their leadership in cough remedies

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • The growing prevalence of chronic digestive issues set to benefit herbal/traditional products
  • Herbal/traditional dietary supplements must adapt to younger consumers to achieve growth
  • The concept of "tonifying qi and activating blood circulation" is well received in herbal/traditional products

CATEGORY DATA

  • Table 75 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 76 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 77 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 78 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 79 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 80 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Paediatric vitamins and dietary supplements shows robust potential amidst rising health awareness
  • Paediatric cough/cold remedies faces challenges due to increased parental caution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Leading brands in paediatric consumer health set to solidify their positions
  • Shift to online channels likely to continue amidst the declining birth rate

CATEGORY DATA

  • Table 81 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 82 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 83 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 85 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 86 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

SLEEP AIDS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sleep aids witnesses double-digit value growth in 2024 due to changing consumer habits
  • Sleep aids is becoming increasingly fragmented

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumer preference for active ingredients expected to shift
  • E-commerce penetration rate of sleep aids set to increase further

CATEGORY DATA

  • Table 87 Sales of Sleep Aids: Value 2019-2024
  • Table 88 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2019-2024
  • Table 89 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2020-2024
  • Table 90 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2024
  • Table 91 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2024-2029
  • Table 92 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2024-2029