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市場調査レポート
商品コード
1562054

フィリピンのコンシューマーヘルス市場

Consumer Health in the Philippines

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 109 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.96円
フィリピンのコンシューマーヘルス市場
出版日: 2024年09月18日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 109 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

フィリピンのコンシューマーヘルス製品の市場規模は、2024年も現在の金額ベースで健全な成長を遂げると予測されています。COVID-19の継続的な影響はフィリピン人のライフスタイルに永続的な影響を与え、健康と福祉は依然として中心的な関心事となっています。パンデミック以前は、風邪薬や鎮痛剤などの医薬品に支出が集中していました。しかし、スポーツ栄養やビタミンに代表されるライフスタイル製品へと大きくシフトしています。

当レポートでは、フィリピンのコンシューマーヘルス市場について調査し、市場の概要とともに、2019年から2023年までの最新の小売販売データ、市場の機会と今後の見通しなどをまとめいます。

目次

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

付録

  • OTC登録と分類
  • ビタミンおよび栄養補助食品の登録と分類
  • セルフメディケーション/セルフケアと予防医学
  • スイッチ

免責事項

定義

情報源

フィリピンの鎮痛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 市場競争が激化しているにもかかわらず、鎮痛剤のブランドロイヤルティは依然として高い
  • 革新的なパッケージは消費者の教育と関心を高める上で重要な役割を果たす
  • 鎮痛剤キットの人気が高まっている

展望と機会

  • 都市化の進行とストレスの多いライフスタイルに支えられ、鎮痛剤の好調な成長
  • 高齢化は需要にプラスの影響を与える
  • 薬局フランチャイズは、特に農村部で鎮痛剤の入手性を高める道を開く

カテゴリーデータ

フィリピンの咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • ライフスタイルの変化により、咳止め、風邪薬、アレルギー薬(花粉症)の売上が伸びており、消費者はこうした商品への支出を優先する傾向が強まっている
  • 継続的な調査努力に支えられた自然療法への移行
  • 地元ブランドは、知名度と競争力のある価格設定により売上を独占

展望と機会

  • 百日咳を含む呼吸器疾患の発生率が高いため、咳風邪やアレルギー治療薬にとって好ましい状況が生まれる
  • より自然なポジショニングの製品への移行が進む
  • 異常な気温上昇はアレルギー薬の必要性に影響を与える可能性がある

カテゴリーデータ

フィリピンの消化器治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • ライフスタイルの要因により、便利で持ち運び可能なフォーマットの成長が促進され、一方で天然処方は依然として人気がある
  • 政府主催の消化器系健康教育プログラムが消化器系治療薬の認知度を高める
  • 国際ブランドは地元のライバルからの課題に直面

展望と機会

  • 農村部では衛生上の課題が残る
  • 新たなライフスタイル要因により、消化器系治療薬の需要は引き続き増加する
  • 政府の取り組みに支えられた健康意識の高まりは、需要を支え続ける

カテゴリーデータ

フィリピンの皮膚科

主なデータ結果

2024年の発展

  • フィリピンの高温により真菌性皮膚疾患の発生率が上昇
  • 「タブー」製品はeコマースの台頭で恩恵を受ける
  • 無料トライアルやライブストリーミングなどの体験型マーケティングの台頭

展望と機会

  • 熱帯気候と旅行・観光の復活が皮膚科の成長を牽引する
  • 消費者の好みは製品の種類から成分へと変化し、抜け毛が重要な焦点となる
  • eコマースは「汚名を着せられた」製品の販売を促進する

カテゴリーデータ

フィリピンのNRT禁煙補助薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康と幸福に焦点を当てることで、より多くの消費者が喫煙をやめる道が開かれ、外国人居住者が発展を牽引している
  • NRT禁煙補助剤の成長は、「リスクの少ない」ニコチン代替品の増加別影響を受けている
  • 不法移民の白人の増加は公衆衛生の取り組みを妨害する可能性がある

展望と機会

  • タバコ税の引き上げは成長のチャンス
  • NRTエイズは加熱式タバコ製品と競合するが、違法な電子タバコに対する政府の取り締まりにより需要が増加する可能性がある
  • ニコレットは製品ラインナップの拡大を先導する

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

フィリピンの睡眠補助剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • ストレスの多いライフスタイルと睡眠障害の増加により、睡眠補助剤の需要が高まっている
  • メラトニンベースの睡眠補助剤の人気が高まる
  • 天然およびハーブの睡眠補助剤の人気が高まっている

展望と機会

  • 全体的な健康にとって睡眠が重要であるという教育は、睡眠補助剤の将来の需要を促進する
  • 革新的な配信形式に重点を置いた新製品開発
  • 睡眠補助剤ブランドはソーシャルメディアを通じて消費者の関心を引き付け続ける

カテゴリーデータ

フィリピンの眼科医療

主なデータ結果

2024年の発展

  • スクリーンタイムの増加と大手アイウェアブランドのマーケティング活動により、アイケア製品の需要が増加
  • ミレニアル世代の間で日本製品が流行
  • 予防的眼科ケアへの重点の移行

展望と機会

  • ライフスタイル要因がアイケア製品の需要を支える
  • 気候課題と健康格差の中でアイケア製品の需要が高まる
  • 都市化が近代的な小売チャネルの成長を加速

カテゴリーデータ

フィリピンの創傷ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • スポーツ活動に参加する消費者が増えるにつれ、創傷ケア製品の需要は増加し続けている
  • イノベーションは成長を促進し、プレーヤーは最先端のソリューションだけでなく、美観に優れたソリューションにも投資
  • 救急キットは革新的な創傷ケア形式を取り入れて進化

展望と機会

  • 人口の高齢化により慢性創傷が増加すると予想される
  • より多くの消費者がアクティブなライフスタイルに取り組むようになる
  • 基本的な創傷管理を含む応急処置の訓練に投資する機関

カテゴリーデータ

フィリピンのビタミン

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者が健康を優先するにつれて、ビタミンの需要は拡大し続けている
  • 外見への関心の高まりにより、美容関連のビタミンの需要が増加
  • eコマースは成長の重要な原動力

展望と機会

  • ビタミンを摂取する習慣はフィリピンの消費者の間で定着
  • グミビタミンは魅力的な味のため、人気が高まる
  • 大手ビタミンブランドは、eコマース別認知度の向上から恩恵を受ける

カテゴリーデータ

フィリピンの栄養補助食品

主なデータ結果

2024年の発展

  • ハーブ栄養補助食品は消費者に好まれている
  • プロバイオティクスの人気は高まり続けている
  • コラーゲンとグルタチオンが女性消費者の間で関心を集めている

展望と機会

  • 心臓、目、腸の健康が重要な優先事項として浮上する
  • パーソナライズド栄養摂取へのトレンドは、ニッチな栄養補助食品の出現を伴う
  • 地元の栄養補助食品ブランドは地元のインフルエンサーの知名度から恩恵を受ける

カテゴリーデータ

フィリピンの体重管理と健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • 体重管理と健康は引き続き注目を集めている
  • 肥満率の上昇と西洋の美の理想が売上にプラスの影響を与える
  • 食物繊維は体重管理においてますます重要な役割を果たしている

展望と機会

  • ライフスタイル要因は、新製品の普及とともに、引き続きプラス成長予測に貢献
  • eコマースのレビューと有名人の推薦は、購入の決定においてますます重要な役割を果たすようになる
  • 減量に対するホリスティックアプローチの普及は課題と機会をもたらす

カテゴリーデータ

フィリピンのスポーツ栄養

主なデータ結果

2024年の発展

  • スポーツ栄養製品は、身体的および精神的な健康ニーズに対応
  • スポーツ栄養とアクティビティ重視のブランドとのコラボレーションが増加
  • eコマース別クレジットオプションの利用可能性の拡大が需要を押し上げる

展望と機会

  • 運動、特にランニングへの関心の高まりと、スリムな体型を維持することへの文化的重点が相まって、将来の成長を牽引する
  • ジムは、より幅広いスポーツ栄養製品の提供を拡大
  • eコマースの拡大によりスポーツ栄養関連製品の成長が促進される

カテゴリーデータ

フィリピンのハーブ/伝統製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者の移動の増加と積極的なマーケティングキャンペーンに支えられ、ハーブ/伝統製品の需要は増加し続けている
  • フィリピンの消費者はハーブ成分に非常に精通
  • 健康意識の高まりにより、消費者は原材料に敏感になっている

展望と機会

  • 伝統的な治療法に基づいた新製品の売上が増加
  • 小売流通の拡大と趣味としてのハーブ園芸の人気の高まりが需要を押し上げる
  • ハーブベースの美容関連製品は、より肌に優しいという認識から恩恵を受ける

カテゴリーデータ

フィリピンの小児用コンシューマーヘルス

主なデータ結果

2024年の発展

  • 高い出生率が成長を牽引、ビタミンや栄養補助食品が先導
  • ロイヤルティプログラムと会員プログラムは消費者の購買を促進する
  • 小児科医は重要な情報源として評価されている

展望と機会

  • 市場飽和により小児用ビタミン剤と栄養補助食品の成長鈍化が予測される
  • 小児用プロバイオティクスの需要が高まり、小児の消化器系の健康への関心も高まっている
  • スクリーンタイムの増加により、子どものアイケア製品の需要が高まる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CHPH

The market for consumer health products in the Philippines is set to continue to enjoy healthy growth in current value terms in 2024. The ongoing influence of COVID-19 has had a lasting impact on Filipino lifestyles, with health and wellbeing remaining central concerns. Prior to the pandemic, spending was largely concentrated on medicinal products like cold remedies and analgesics. However, there has been a significant shift towards lifestyle products, notably sports nutrition and vitamins. This...

Euromonitor International's Consumer Health in Philippines report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches
  • Summary 1 OTC: Switches 2023-2024

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 2 Research Sources

ANALGESICS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Brand loyalty in analgesics remain strong, despite increasing market competition
  • Innovative packaging plays important role in educating and engaging consumers
  • Analgesics kits become increasingly popular

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive growth for analgesics, underpinned by increasing urbanisation and more stressful lifestyles
  • Ageing population will have positive impact on demand
  • Pharmacy franchises pave way for greater availability of analgesics, especially in rural areas

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Fast-paced lifestyles support growth in cough, cold and allergy (hay fever) remedies, while consumers are becoming more willing to prioritise spending on these products
  • Shift towards natural remedies, supported by ongoing research efforts
  • Local brands dominate sales due to combination of familiarity and competitive pricing

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • High incidence of respiratory illnesses, including whooping cough, will create positive conditions for cough cold and allergy remedies
  • Shift towards products with a more natural positioning set to gain ground
  • Unusual temperature spikes could impact need for allergy medicines

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Lifestyle factors support growth of convenient, portable formats, while natural formulations remain popular
  • Government-sponsored digestive health education programmes boost awareness of digestive remedies
  • International brands face increasing challenges from local rivals

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Hygiene challenges will persist in rural areas
  • Emerging lifestyle factors will continue to boost demand for digestive remedies
  • Rising levels of health awareness, supported by government initiatives, will continue to support demand

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • High temperatures in the Philippines lead to increasing incidence of fungal skin conditions
  • "Taboo" products benefit from rise of e-commerce
  • Rise of experiential marketing, including as free trials and live streaming

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Tropical climatic conditions and resurgence of travel and tourism will drive growth in dermatologicals
  • Consumer preferences evolve from product types to ingredients, while hair loss becomes a key focus
  • E-commerce will help to boost sales of "stigmatised" products

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Focus on health and wellbeing paves the way for more consumers to quit smoking, with expats driving development
  • Growth of NRT smoking cessation aids is being impacted by increasing number of "less risky" nicotine alternatives
  • Growth of illicit whites has potential to thwart public health efforts

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising tobacco taxes represent opportunity for growth
  • NRT Aids will compete with heated tobacco products, although government crackdown on illegal vapes may boost demand
  • Nicorette will spearhead the expansion of product offerings

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2024-2029

SLEEP AIDS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Increasingly stressful lifestyles and growing prevalence of sleep disorders support demand for sleep aids
  • Melatonin-based sleep aids grow in popularity
  • Increasing popularity of natural and herbal sleep aids

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Education on the importance of sleep for overall wellbeing will drive future demand for sleep aids
  • New product development to focus on innovative delivery formats
  • Sleep aid brands will continue to seek to engage consumers via social media

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2024-2029

EYE CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Increased screen time and marketing initiatives by major eye wear brands boost demand for eye care products
  • With Japanese offerings trending amongst millennials
  • Shift in focus towards preventative eye care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Lifestyle factors will support demand for eye care products
  • Rising demand for eye care products amid climate challenges and health inequalities
  • Urbanisation amplifies growth of modern retail channels

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for wound care products continues to rise, as more consumers engage in sporting activities
  • Innovation fuels growth, as players invest in cutting-edge solutions, as well as those with aesthetic appeal
  • First aid kits evolve to include innovative wound care formats

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Expected increase in chronic wounds, due to ageing population
  • More consumers will engage in active lifestyles
  • Institutions to invest in first-aid training, including basic wound management

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for vitamins continues to expand, as consumers prioritise their health
  • Growing focus on appearance amplifies demand for beauty-related vitamins
  • E-Commerce is key driver of growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • The habit of taking vitamins is well-established among Filipino consumers
  • Gummy vitamins are set to grow in popularity, due to their appealing taste
  • Leading vitamin brands will benefit from increased visibility via e-commerce

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Herbal dietary supplements are commonly favoured by consumers
  • Probiotics continue to grow in popularity
  • Collagen and glutathione see heightened interest amongst female consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Heart, eye and gut health will emerge as key priorities
  • Trend towards personalised nutrition will be accompanied by emergence of niche dietary supplements
  • Local dietary supplement brands will benefit from prominence of local influencers

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Weight management and wellbeing continues to gain traction
  • Rising obesity rates and Western beauty ideals have positive impact on sales
  • Fibre plays an increasing role in weight management

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Lifestyle factors will continue to contribute to positive growth projections, alongside proliferation of new products
  • E-commerce reviews and celebrity endorsement will play increasingly important roles in determining purchasing decisions
  • Popularity of holistic approach to weight loss presents challenges and opportunities

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sports nutrition products address physical and mental wellness needs
  • Growing number of collaborations between sports nutrition and activity-focused brands
  • Widening availability of credit options via e-commerce boosts demand

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growing interest in exercise, especially running, combined with cultural emphasis on maintaining a slim physique, will drive future growth
  • Gyms expand their offerings to include wider range of sports nutrition products
  • Amplification of e-commerce activity boosts growth of sports nutrition-related products

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for herbal/traditional products continues to grow, supported by increased consumer mobility and aggressive marketing campaigns
  • Filipino consumers have a strong familiarity with herbal ingredients
  • Increasing levels of health consciousness drive consumers to become more ingredient-sensitive

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Emerging products based on traditional remedies set to generate rising sales
  • Expanded retail distribution will drive demand, combined with growing popularity of herb gardening as a hobby
  • Herbal-based beauty-related products will benefit from perception as being more skin friendly

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • High birth rate fuels growth, with vitamins and dietary supplements leading the way
  • Loyalty and membership programmes drive consumer purchases
  • Paediatricians are valued as key source of information

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Slower growth expected for paediatric vitamins and dietary supplements amid market saturation
  • Growing demand for paediatric probiotics, alongside growing focus on digestive health in children
  • Increased screen time will drive demand for children's eye care products

CATEGORY DATA

  • Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029