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市場調査レポート
商品コード
1562027

タイのコンシューマーヘルス市場

Consumer Health in Thailand

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.96円
タイのコンシューマーヘルス市場
出版日: 2024年09月18日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

タイのコンシューマーヘルスは、予防的健康トレンドと高齢化に支えられ、2024年も堅調な成長を続けるとみられています。タイの消費者の中には、心臓病、がん、慢性呼吸器疾患、糖尿病などの非伝染性疾患や、加齢に伴う関節痛に悩む人が増えています。多くの消費者はまた、新鮮な食品を食べるように心がけ、定期的な運動に参加することによって、全体的な健康とウェルビーイングに対してより全体的なアプローチを取っています。

当レポートでは、米国のコンシューマーヘルス市場について調査し、市場の概要とともに、2019年から2023年までの最新の小売販売データ、市場の機会と今後の見通しなどをまとめいます。

目次

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

付録

  • OTC登録と分類
  • ビタミンおよび栄養補助食品の登録と分類
  • セルフメディケーション/セルフケアと予防医学
  • スイッチ

免責事項

定義

情報源

タイの鎮痛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 観光業の完全な回復と急速な高齢化が鎮痛剤の需要を支えている
  • 鎮痛剤のさらなる成長の可能性が新たな参入につながる
  • 実店舗の健康・美容専門店が引き続き売上を支配

展望と機会

  • 高齢化社会と屋外活動の再開が今後の鎮痛剤需要を支える
  • 地元メーカーによるハーブ/伝統製品の選択肢の増加
  • 予防的アプローチは鎮痛剤の需要増加を妨げる可能性がある

カテゴリーデータ

タイの咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 大気汚染と観光業の全面回復により、咳止め、風邪薬、アレルギー薬(花粉症)の需要が高まっている
  • 新製品開発がカテゴリーのダイナミズムを支える
  • ソーシャルメディアはハーブ/伝統製品の普及を促進

展望と機会

  • さまざまな動向がカテゴリーの将来の業績に影響を与える可能性が高い
  • インバウンド観光の需要は無視できない
  • 予防的健康志向の高まりにより、ビタミンや栄養補助食品との競合が激化

カテゴリーデータ

タイの消化器治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 多忙なライフスタイルと仕事と生活の不均衡は、消化器系治療薬の強力な効果を支える
  • タイでセルフメディケーションのトレンドが人気上昇中
  • 地元産/ハーブや代替品の選択肢は、世界をリードするブランドに挑戦

展望と機会

  • 消費者の忙しいライフスタイルにより、消化器系治療薬の使用がさらに増加する見込み
  • ハーブ/伝統的な選択肢がカテゴリーにさらに浸透する可能性
  • プロトンポンプ阻害剤と制酸剤がダイナミックなパフォーマンスを発揮し、下痢治療薬が最も大きな価値貢献を果たした

カテゴリーデータ

タイの皮膚科

主なデータ結果

2024年の発展

  • タイの消費者はますます肌トラブルに悩まされ、このカテゴリーの業績を支えている
  • 美容とパーソナルケアの競合は激化
  • 薬局はアクセスしやすい場所でさらに拡大しながら優位性を維持

展望と機会

  • 気候、ライフスタイル、高齢化社会により皮膚科の見通しは明るい
  • 薬剤師別製品推奨は依然として重要
  • 皮膚科医は今後も美容製品からの圧力にさらされる

カテゴリーデータ

タイのNRT禁煙補助薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • NRT禁煙補助剤における他の形式の浸透
  • 電子タバコの普及により、NRT禁煙補助薬の需要が増加
  • 大手企業はニッチな消費者層をターゲットにしたマーケティングを強化

展望と機会

  • GPOシチシンの存在はNRT禁煙補助薬の需要を妨げる可能性がある
  • ハーブ治療とスプレーで浸透力を高める
  • 薬局は引き続き主要な流通チャネルとなる

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

タイの睡眠補助剤

2024年の発展

タイのアイケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 眼科医療の需要はデジタル化の傾向とコンタクトレンズの着用により維持
  • 高度汚染と高齢化社会が眼関連疾患の発生率上昇の一因
  • 眼科医療は日本と韓国からの新たな輸入品を引き付ける

展望と機会

  • コンタクトレンズ使用者からの恩恵を受ける眼科ケアの需要
  • 標準的な眼科ケアでは、さらなる新製品開発が期待される
  • 情勢はますます細分化され、販売はオンラインレビューや薬剤師の推薦により支えられる

カテゴリーデータ

タイの創傷ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 絆創膏/絆創膏は引き続き全体の需要を牽引している
  • 創傷ケアを購入する際、価格は依然として重要な懸念事項
  • 個人輸入と新製品開発

展望と機会

  • 健康とウェルネスのトレンドが創傷ケアの需要増加を支える可能性
  • 外出先での購買行動により、オフラインでの販売が引き続き主流
  • 創傷ケアのeコマースの売上は微々たるもの増加傾向

カテゴリーデータ

タイのビタミン

主なデータ結果

2024年の発展

  • コストパフォーマンスの認識がマルチビタミンの需要を強める
  • 単一のビタミンは免疫力と多忙なライフスタイルに焦点を当てる傾向がある
  • ブランドは価格戦略と販促キャンペーンで消費者を引き付ける

展望と機会

  • 消費者が予防的健康アプローチを取るにつれて、ビタミンの見通しは明るくなる
  • 栄養補助食品別共食いがビタミンの成長を鈍らせる可能性がある
  • 薬局のプライベートブランドが普及すると予想

カテゴリーデータ

タイの栄養補助食品

主なデータ結果

2024年の発展

  • ホリスティックな健康アプローチにより複合栄養補助食品の売上が急増
  • 腸の健康への注目によりプロバイオティクスサプリメントの需要が高まっている
  • 魅力的な割引やプロモーションを伴う積極的なマーケティング

展望と機会

  • 栄養補助食品業界では、より熾烈な競合が予想される
  • 美容を主眼とした栄養補助食品への注力
  • 新しいブランドや製品の革新により、情勢はますます細分化される

カテゴリーデータ

タイの体重管理と健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • ライフスタイルの変化によりタイの体重管理の定義が変化
  • 薬としての食品と体重管理の境界が曖昧に
  • 高齢化社会により栄養補助飲料の需要が増加

展望と機会

  • ハーブ関連成分への関心の高まり
  • 繊維サプリメントが人気を集める
  • 高齢化が栄養ドリンクの将来的な需要を支える

カテゴリーデータ

タイのスポーツ栄養

主なデータ結果

2024年の発展

  • スポーツ栄養学では植物由来のタンパク質の選択肢の人気が高まっている
  • 製品開発とより高度な配合により、さまざまな成分の組み合わせ別ダイナミズムが促進される
  • eコマースはプロモーションやブランド認知度の向上に人気のチャネル

展望と機会

  • アクティブなライフスタイルを採用するタイの消費者の増加により、さらなる成長が促進される
  • ブランドがリーチ拡大を目指す中で、流通にオムニチャネルアプローチを採用
  • 競合相手となる高タンパク質食品や飲料への関心が高まっている

カテゴリーデータ

タイのハーブ/伝統製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 強壮剤はハーブ/伝統製品の売上に引き続き大きく貢献している
  • 地元ブランドの輸出増加傾向
  • 吸入充血除去薬において、特定の価値を提供する製品がますます明らかに

展望と機会

  • より健康的な食習慣は、このカテゴリーにとって良い面と悪い面がある
  • 植物由来/天然原料のトレンドにより売上が支えられる見込み
  • タイ政府は、ハーブや伝統製品の促進において引き続き重要な役割を果たす

カテゴリーデータ

タイの小児用コンシューマーヘルス

主なデータ結果

2024年の発展

  • 子どもの活動再開は小児用コンシューマーヘルスの需要を支える
  • 健康とウェルネスのトレンドにより、親は子供の健康にもっと重点を置くよう促されている
  • 小児消費者向け健康製品の業績は、製品バリエーションの拡大により支えられている

展望と機会

  • 都市化と多忙なライフスタイルが小児消費者の健康の将来展望を支える
  • eコマースとソーシャルメディアの重要性がさらに高まる
  • 出生率の低下は、カテゴリーの成長力強化に対する潜在的な脅威

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CHTH

Consumer health in Thailand continues to post solid growth in 2024, supported by the preventative health trend, and an ageing population. An increasing number of Thai consumers are also suffering from noncommunicable diseases such as heart disease, cancer, chronic respiratory disease, and diabetes, along with general joint pain as they age. Many are also taking a more holistic approach to their overall health and wellbeing by trying to eat fresh food, participate in regular exercise (supporting...

Euromonitor International's Consumer Health in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Full rebound of tourism and a rapidly ageing population support demand for analgesics
  • Further growth potential for analgesics leads to new entries
  • Bricks-and-mortar health and beauty specialists continue to dominate sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Ageing society and resumption of outdoor activities to support future demand for analgesics
  • Rise in herbal/traditional options by local manufacturers
  • Preventative approach could hinder stronger demand for analgesics

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Air pollution and full rebound in tourism support demand for cough, cold and allergy (hay fever) remedies
  • New product development helps support category's dynamism
  • Social media helps drive greater penetration of herbal/traditional products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Mixed trends are likely to influence category's future performance
  • Demand from inbound tourism cannot be ignored
  • Increasing competition from vitamins and dietary supplements due to preventative health trend

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Hectic lifestyles and work/life imbalance support strong performance of digestive remedies
  • Self-medication trend increasingly popular in Thailand
  • Local/herbal and alternative options are challenging leading global brands

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumers' fast-paced lifestyles set to drive further use of digestive remedies
  • Potential for herbal/traditional options to further penetrate the category
  • Dynamic performances for proton pump inhibitors and antacids, while diarrhoeal remedies makes strongest value contribution

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Thai consumers increasingly prone to skin problems, supporting category's performance
  • Beauty and personal care offers increasing competition
  • Pharmacies retains dominance while further expanding in easily accessible locations

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for dermatologicals due to climate, lifestyles and ageing society
  • Product recommendation by pharmacists remains crucial
  • Dermatologicals will continue to experience pressure from beauty products

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Penetration of other formats within NRT smoking cessation aids
  • Widespread accessibility of e-cigarettes triggers demand for NRT smoking cessation aids
  • Major players gear up marketing to target niche groups of consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Presence of GPO cytisine could hamper demand for NRT smoking cessation aids
  • Herbal treatment tea and sprays to gain greater penetration
  • Pharmacies to remain dominant distribution channel

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2024-2029

SLEEP AIDS IN THAILAND

2024 DEVELOPMENTS

EYE CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for eye care is sustained by digitalisation trend and wearing of contact lenses
  • High pollution and ageing society contribute to rising incidence of eye-related problems
  • Eye care attracts new imports from Japan and Korea

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Demand for eye care to benefit from contact lens users
  • Standard eye care likely to see further new product development
  • Landscape set to become increasingly fragmented, while sales will be supported by online reviews and recommendation by pharmacists

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sticking plasters/adhesive bandages continues to drive overall demand
  • Pricing remains a key concern when purchasing wound care
  • Private imports and new product development

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Health and wellness trend likely to support rising demand for wound care
  • Offline sales will continue to dominate due to on-the-go purchasing behaviour
  • E-commerce sales of wound care to remain marginal but rising

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Value-for-money perception strengthens demand for multivitamins
  • Single vitamins tend to focus on addressing immunity and hectic lifestyles
  • Brands attract consumers with pricing strategies and promotional campaigns

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Promising outlook for vitamins as consumers take preventative health approach
  • Cannibalisation by dietary supplements could dampen growth of vitamins
  • Private label from pharmacies anticipated to gain traction

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 59 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 61 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sales of combination dietary supplements soar due to holistic health approach
  • Elevated demand for probiotic supplements due to focus on gut health
  • Aggressive marketing along with attractive discounts and promotions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • More intense competition is expected to emerge within dietary supplements
  • Greater focus on dietary supplements with a beauty positioning
  • Landscape set to become increasingly fragmented with new brands and product innovation

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Lifestyle shifts change definition of weight management in Thailand
  • Blurring of boundaries between food as medicine and weight management
  • Ageing society supports greater demand for supplement nutrition drinks

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Greater interest in herbal-related ingredients
  • Fibre supplements to gain traction
  • Ageing population to support future demand for supplement nutrition drinks

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sports nutrition sees rising popularity of plant-based protein options
  • Product development and more advanced formulations help drive dynamism with various ingredient combinations
  • E-commerce is popular channel for promotions and building brand recognition

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further growth to be driven by rise in Thai consumers adopting active lifestyles
  • Omnichannel approach to distribution as brands look to expand their reach
  • Increasing interest in high-protein foods and beverages to offer competition

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 77 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Tonics continue to make major contribution to sales of herbal/traditional products
  • A growing trend towards exports by local brands
  • Products offering specific value increasingly evident in inhalant decongestants

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Healthier eating habits could be mixed blessing for category
  • Sales likely to be supported by trend for plant-based/natural ingredients
  • Thai government will continue to play important role in promoting herbal/traditional products

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 86 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Resumption of children's activities supports demand for paediatric consumer health
  • Health and wellness trend encourages parents to focus more on children's health
  • Paediatric consumer health's performance supported by expanding product variety

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Urbanisation and hectic lifestyles to support future outlook of paediatric consumer health
  • E-commerce and social media to gain further importance
  • Falling birth rate is potential threat to stronger category growth

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029