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市場調査レポート
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1523873

マレーシアの家電製品市場

Consumer Electronics in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 91 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
マレーシアの家電製品市場
出版日: 2024年07月25日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 91 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアの家電製品は、レビュー期間終了後もインフレの影響を受け続けるとみられています。実際、2024年のインフレ率は2023年よりはわずかに高くなるもの、2022年よりは低くなる見込みです。食品・飲料とノンアルコール飲料の年間インフレ率は、国全体の年間インフレ率を大幅に上回って推移しています。その結果、マレーシアの消費者、特に低所得世帯は、食品消費に関してかなりの価格圧力に直面しています。

当レポートでは、マレーシアの家電製品市場について調査し、家庭内、ポータブル、車載の家電製品市場の規模や形態について国レベルで包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。

目次

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのコンピューターと周辺機器

主なデータ結果

2024年の発展

  • 経済不確実性と交換・アップグレードの遅れ別需要低迷
  • 2024年3月1日に新しい売上税とサービス税(SST)が施行され、地元の消費者は支出を抑えている
  • eスポーツが主流になるにつれ、ゲーミングコンピューターがカテゴリを後押し

展望と機会

  • 小売量の増加の可能性を制限する共食い
  • eコマースの売上は増加しているが、家電・電子機器専門店は依然として強い魅力を維持
  • 「グリーン」およびペーパーレス化の取り組みにより、新しいプリンター、ラップトップ、モニターの需要が減少

カテゴリーデータ

マレーシアの車載エンターテイメント

主なデータ結果

2024年の発展

  • 内蔵デバイスを搭載した新車がアフターマーケットの売上を圧迫
  • EVとWazeの普及拡大がカテゴリー売上にさらなる打撃を与える
  • 衰退する情勢でも競争は続く

展望と機会

  • eコマースは増加しているが、流通は実店舗が支配的
  • 地方観光税と配車サービスは明るい兆しだが、音楽ストリーミングサービスは人員削減の懸念を増大させる
  • スマートフォンとプリインストールシステムは、車載エンターテイメントのアフターマーケットからの移行を継続する

カテゴリーデータ

マレーシアのホームオーディオと映画

主なデータ結果

2024年の発展

  • ワイヤレススピーカーは家庭用オーディオや映画に悪影響を及ぼす
  • サウンドバーはホームシネマとスピーカーシステムの衰退傾向を打破するのに役立つ
  • 不動産市場に対する慎重な楽観論も経済不安は続く

展望と機会

  • 小売業者はBNPLとオムニチャネルアプローチで消費者を誘致する
  • メーカーと小売業者はサウンドバーの推進を継続する必要がある
  • 再生品/中古品の増加傾向が成長を鈍化させる

カテゴリーデータ

マレーシアのホームビデオ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 不動産市場は慎重ながらも楽観的、成長の可能性あり
  • ストリーミングによりビデオプレーヤーは不要になり続けている
  • 新たな売上税とサービス税が施行される厳しい2024年、消費者はコストパフォーマンスを求める

展望と機会

  • テレビの性能は向上しているが、ビデオプレーヤーはさらに大きな損失が見込まれる
  • 再生品/中古品の増加傾向が成長を鈍化させる
  • ストリーミングはホームビデオに影響を与え続ける

カテゴリーデータ

マレーシアの画像機器

主なデータ結果

2024年の発展

  • イメージングデバイスはスマートフォンの熱に晒され続けているが、観光業はデジタルビデオカメラにいくらかの休息を与えている
  • 低価格の代替品の出現がGoProにプレッシャーを与える
  • eコマースは増加しているが、実店舗は依然として強い支持を維持している

展望と機会

  • インフルエンサーとデジタルコンテンツクリエイターが売上を伸ばす
  • オンラインプロモーションとBNPLにより、イメージング機器の購入がより魅力的になる可能性が高い
  • 再生品や中古品のトレンドが高まり、新規購入が減少

カテゴリーデータ

マレーシアのポータブルプレーヤー

主なデータ結果

2024年の発展

  • 緩やかな経済改善とライフスタイル税の軽減が販売機会をもたらす
  • 若い消費者のライフスタイルとストリーミングサービスは、ワイヤレススピーカーの売上に大きく貢献している
  • オフラインとオンラインの両方のチャネルが人気を博し、オムニチャネル小売業へと移行

展望と機会

  • 技術の進歩によりワイヤレススピーカーは普及するが、電子書籍リーダーは衰退する
  • ストリーミングサービスとTVボックスがワイヤレススピーカーのアップグレードを促進し、映画鑑賞体験を向上
  • BNPLとブロードバンドパッケージがワイヤレススピーカーの普及を後押しする可能性

カテゴリーデータ

マレーシアの携帯電話

主なデータ結果

2024年の発展

  • ラマーの5Gパッケージ展開はスマートフォンにとって歓迎すべき後押しとなる
  • サムスンとオナーは国家5Gプログラムで大きな勝利を収めた
  • トランジションが手頃な価格のスマートフォンで話題を呼ぶ

展望と機会

  • カテゴリーのプロファイルと成長を支援するインフルエンサーとデジタルコンテンツクリエイター
  • eコマースの売上が伸び、通信事業者が台頭
  • 再生品/中古品が新規販売を鈍らせる

カテゴリーデータ

マレーシアのウェアラブル電子機器

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康とフィットネスの動向がウェアラブル電子機器の普及拡大に貢献
  • 若い消費者は、外出先で使える機能が追加されているスマートウォッチを好む
  • eコマースは家電製品や電子機器の専門店に引き続き浸透している

展望と機会

  • 消費者の興味をそそる、ますます洗練され、手頃な価格のオファー
  • 電子決済と手頃な支払いプランが予測期間の需要を牽引
  • 再生品/中古品の新規購入率を押し上げる傾向が高まっている

カテゴリーデータ

マレーシアのヘッドフォン

主なデータ結果

2024年の発展

  • TWSイヤホンがヘッドフォンを駆動
  • eスポーツが主流になり、ゲーミングヘッドバンドが注目される
  • ヘッドフォンは依然として激しい競合環境にある

展望と機会

  • 若い消費者のライフスタイルと通勤が急速な需要増加に貢献
  • eコマースが主流だが、実店舗も堅調な存在感を維持している
  • 再生品/中古品の増加傾向は成長の可能性を弱める可能性が高い

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CEMY

Consumer electronics in Malaysia continues to be affected by inflation at the end of the review period. Indeed, the rate of inflation in 2024 is set to be marginally higher than in 2023, but lower than in 2022. The annual inflation rate for food and non-alcoholic beverages has been moving significantly above the country's overall annual inflation rate. As a result, Malaysian consumers, especially in low-income households, face considerable price pressure in terms of food consumption. Food consum...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer electronics in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer electronics?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2019-2024
  • Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2021-2024
  • Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2019-2024
  • Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2024-2029
  • Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

COMPUTERS AND PERIPHERALS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sluggish demand amid economic uncertainty and replacement/upgrade delays
  • Local consumers tighten spending as the new sales and service tax (SST) takes effect on 1 March 2024
  • Gaming computers to aid category as esports turns mainstream

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cannibalisation to limit retail volume growth potential
  • E-commerce sales on the rise but appliances and electronics specialists retain strong appeal
  • "Green" and paperless initiatives to hurt the demand for new printers, laptops and monitors

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2019-2024
  • Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2019-2024
  • Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2019-2024
  • Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2019-2024
  • Table 18 Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2019-2024
  • Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2021-2024
  • Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2019-2024
  • Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2024-2029
  • Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2024-2029
  • Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2024-2029
  • Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2024-2029

IN-CAR ENTERTAINMENT IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • New cars with built-in devices hurt aftermarket sales
  • Rising take up of EVs and Waze provides further blows to category sales
  • The landscape remains competitive in a declining category

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • E-commerce on the rise but physical stores dominate distribution
  • Local tourism tax and ride-hailing services offer bright spots but music streaming services increase redundancy fears
  • Smartphones and pre-installed systems to continue to see a move away from aftermarket in-car entertainment

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2019-2024
  • Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2021-2024
  • Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2019-2024
  • Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2024-2029
  • Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2024-2029
  • Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME AUDIO AND CINEMA IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Wireless speakers negatively impact home audio and cinema
  • Soundbars help home cinema and speaker systems buck the decline trend
  • Cautious optimism over the property market but economic fears persist

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Retailers to look to BNPL and an omnichannel approach to lure consumers
  • Manufacturers and retailers need to continue to push soundbars
  • Rising trend for refurbished/used products to dampen growth

CATEGORY DATA

  • Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2019-2024
  • Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2020-2024
  • Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2024-2029
  • Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2024-2029
  • Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME VIDEO IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cautiously optimistic property market offers growth potential
  • Streaming continues to make video players redundant
  • Consumers look for value for money in a tough 2024 as the new sales and service tax comes into force

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Improving performance of TVs but further strong losses anticipated for video players
  • Rising trend for refurbished/used products to dampen growth
  • Streaming to continue to impact home video

CATEGORY DATA

  • Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2019-2024
  • Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2021-2024
  • Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2019-2024
  • Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2024-2029
  • Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2024-2029

IMAGING DEVICES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Imaging devices continue to feel the heat from smartphones but tourism offers some respite for digital camcorders
  • Emergence of lower-priced alternatives exerts some pressure on GoPro
  • E-commerce on the rise but physical stores retain a strong preference

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Influencers and digital content creators to spur sales
  • Online promotions and BNPL are likely to make imaging devices more attractive purchases
  • Rising trend for refurbished/used products to dampen new purchases

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2019-2024
  • Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2019-2024
  • Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2019-2024
  • Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2024-2029
  • Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2024-2029

PORTABLE PLAYERS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Slow economic improvement and lifestyle tax relief offer sales opportunities
  • Young consumers' lifestyles and streaming services are significant contributors to sales of wireless speakers
  • Moves towards omnichannel retailing as both offline and online channels enjoy popularity

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Technological advancements to boost wireless speakers but derail e-readers
  • Streaming services and TV box to boost upgrades of wireless speakers for better cinematic experience
  • BNPL and broadband packages likely to boost wireless speakers

CATEGORY DATA

  • Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2019-2024
  • Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2020-2024
  • Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2021-2024
  • Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2019-2024
  • Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2024-2029
  • Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2024-2029
  • Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2024-2029

MOBILE PHONES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rahmah 5G package roll-outs provide a welcome push for smartphones
  • Samsung and Honor are big winners through the national 5G programme
  • Transsion creates a buzz with affordable smartphones

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Influencers and digital content creators to aid category profile and growth
  • E-commerce sales on the rise while Telcos emerge
  • Refurbished/used products to dampen new sales

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2019-2024
  • Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2019-2024
  • Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2024
  • Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2020-2024
  • Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2021-2024
  • Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2019-2024
  • Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2024-2029
  • Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2024-2029
  • Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2024-2029

WEARABLE ELECTRONICS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Health and fitness trends contribute to higher adoption of wearable electronics
  • Young consumers prefer smartwatches for their additional on-the-go features
  • E-commerce continues to gain ground on appliances and electronics specialists

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasingly sophisticated and affordable offer to pique the interest of consumers
  • Electronic payments and affordable payment plans to provide demand drivers in the forecast period
  • Rising trend for refurbished/used products to hit new purchase rates

CATEGORY DATA

  • Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2019-2024
  • Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2021-2024
  • Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2019-2024
  • Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2024-2029
  • Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2024-2029

HEADPHONES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • TWS earbuds drive headphones
  • Gaming headbands to the fore as esports turns mainstream
  • Headphones remains a fiercely competitive environment

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Young consumers' lifestyles and commutes to contribute to fast demand
  • E-commerce reigns but physical stores maintain a robust presence
  • Rising trend for refurbished/used products is likely to dampen growth potential

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2019-2024
  • Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2020-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2021-2024
  • Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2019-2024
  • Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2024-2029
  • Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2024-2029
  • Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2024-2029