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市場調査レポート
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1542962

小規模LNGの世界市場:2024~2031年

Global Small Scale LNG Market - 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 206 Pages
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即日から翌営業日
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適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
小規模LNGの世界市場:2024~2031年
出版日: 2024年08月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 206 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の小規模LNGの市場規模は、2023年に462億5,000万米ドルに達し、2024~2031年の予測期間中にCAGR 13.77%で成長し、2031年には1,206億1,000万米ドルに達することが予測されています。

液化天然ガス(LNG)は、液化として知られるプロセスを経て液体状態に変換された天然ガスの一種です。LNGの使用は広く普及しており、予測期間中、小規模LNGの需要を牽引すると予測されます。最もクリーンな化石燃料は天然ガスで、排出量も最も少ないです。

気候変動に対する強い規制、需給のミスマッチの拡大、よりクリーンで持続可能なエネルギー源に対する意識の高まり、化石資源の減少などにより、エネルギー部門は課題に直面しています。天然ガスは量が多いため、貯蔵に懸念があります。輸送の便宜のため、天然ガスは液化施設で液化され、液化ガスは再ガス化のターミナルでガスに転換されます。

市場力学

大型車、海上輸送、産業・電力など様々な最終用途における小規模LNGの需要の高まりが、小規模LNGの需要を牽引しています。しかし、多額の輸送コストが市場拡大を制限すると予測されます。

LNG燃料船の増加

エネルギー需要の増加により、液化天然ガス(LNG)のニーズが高まり、LNG生産量が増加しています。また、遠方では電力不足の地域が多く、政府の農村部電化対策が近年の液化天然ガス需要を高めています。

さらに、工業化や家庭用ニーズの高まりによるエネルギー需要の増加により、小規模液化天然ガスの世界市場は成長すると予測されています(LNG)。市場の成長を促す一次情報のひとつは、エネルギー効率が高く費用対効果の高いエネルギー源に対する需要の増加に伴う急速な工業化です。さらに、輸送産業の製品普及が経済を後押ししています。

LNGのエネルギーコストの優位性と輸送産業での利用

液化天然ガス(LNG)は調理や暖房にも使われます。小規模液化天然ガス(LNG)市場の開拓の可能性は、人口増加により予測期間を通じて増加すると予測されます。さらに、予測年においては、天然ガスの価格引き下げと、原油の過剰生産による原油価格の変動が、小規模液化天然ガス(LNG)産業の拡大を刺激すると思われます。

商用車メーカーは、従来の燃料源から、完全燃焼が可能で二酸化炭素排出量の少ないLNGに移行しつつあります。それに続き、世界的に低開発で孤立した場所での発電需要の高まりが、市場の見通しを後押ししています。重油や石油・ガス、軽油ではなく、船舶燃料としてLNGの利用が増加していることも開発を後押ししています。

高いLNG輸送コスト

LNG輸送コストは、LNGサプライチェーン全体の中で最も変動しやすいコスト要素であり、LNG供給競争力に大きな影響を与えます。需要の増加に対応するためにより多くの船舶が必要になるとしても、LNG運搬船を取り扱うための安全・保安要件がより厳格に実施されるまでは、LNGがさらなる海上混雑を引き起こすことはないと思われます。熟練した人材の不足は、船舶にとって問題となることが予想されます。

市場セグメンテーション

小規模LNG市場は、用途別に大型車、輸送、産業・電力、その他に区分されます。

輸送がシェアを握る

LNGは、ディーゼルや重油に比べて費用対効果が高く、環境面でも優れているため、トラックや船舶の燃料として多く利用されています。LNGは腐食性がなく毒性もないため、自動車の寿命を最大3倍延ばすことができます。さらに、LNGは沸点が非常に低いため、高圧で気体状態に変換するのに必要な熱量はわずかで、機械的エネルギーもほとんど必要としないです。その結果、LNGは輸送燃料として適しています。

LNGの取り扱いは、わずかな温度変化でも燃料が沸騰・気化し、燃料の無駄が生じるため難しいです。その結果、乗用車は商用トラックのような重い車両に比べ、はるかに実用性が低いです。運輸部門におけるLNGの使用は制限されてきました。輸送用燃料としてのLNGは世界中で人気を集めています。LNGを燃料とするトラックはすでに中国、米国、欧州で配備が始まっており、そのほとんどが長距離貨物輸送用です。

チャイナVIや欧州グリーンディールなど、脱炭素化や排出ガス規制に関する政府の政策や法律が大きく影響しています。欧州委員会が2019年に開始した欧州グリーンディールは、2050年までに欧州をカーボンニュートラルにするための政策パッケージです。この規制は、トラックや船舶の燃料としてLNGを使用することを強調しており、目標達成におけるLNGの役割を簡潔に強調しています。SEA-LNGによると、2020年時点で75隻のLNG船が就航しており、さらに155隻のLNG船が就航しています。

国際海事機関(IMO)は2020年1月、船舶用燃料の硫黄分上限を世界全体で0.5%とする新法を開始しました。従来の石油ベースの船舶用燃料油に比べ、LNGはNOx排出量が約90%少なく、SOxもほとんど排出せず、粒子状物質もほとんど排出しないため、船舶用燃料としてより現実的な選択肢となっています。その結果、LNGは大気浄化の推進において重要な役割を果たすことになります。また、小規模LNG事業にも大きな好影響を与えると思われます。

市場の地域別シェア

アジア太平洋における小規模LNG導入の増加。

アジア太平洋は近年、小規模LNGプロジェクトの実施において世界をリードしています。中国、インド、シンガポール、日本などで天然ガス需要が急増したため、小規模LNG(SSLNG)の人気が高まっています。国内生産とパイプラインやLNG基地経由の輸入は、中国の天然ガス市場の一部です。中国で小型LNG施設が拡大した主な理由は、天然ガスよりも燃料価格が高いため、LNGトラックの台数が増えたことです。

シンガポールの港にあるLNGバンカリング施設は、都市国家の小規模LNG経済を牽引しています。シンガポールは世界有数の貿易港のハブであり、国際海運の世界的リーダーです。LNGを燃料とする石油タンカー、パシフィックエメラルド号は、FueLNGとシンガポール海事港湾庁(MPA)により、2021年5月に初めてシンガポールに係留されました。FueLNGはさらに、2021年までに30~50隻の船から船へのLNGバンカリング活動を提供することを期待していると述べました。

市場競争情勢

世界の小規模LNG市場の主要企業には、The Linde Group、Wartsila Oyj Abp、Baker Hughes Company、Honeywell International Inc.、Chart Industries Inc.、Black & Veatch Corp.、Anthony Veder Group NV、Royal Dutch Shell PLC、Engie SA、Eni SpAが含まれます。

COVID-19影響分析

COVID-19パンデミックの発生は、小規模産業用LNGの世界市場を大きく変化させました。COVID-19の流行により、ほぼすべての主要国で経済発展の減速が見られ、消費者の購買習慣に影響を与えました。COVID-19の流行は、経済と社会に前例のない負担をかけた。その影響は深刻で、長引くかどうかは不明だが、悪影響を予測するのは時期尚早です。

LNG産業は大きな影響を受けており、いくつかの障害となっているが、いくつかのチャンスもありそうです。出荷は検疫によって妨げられています。しかし、その結果、供給が減るというよりはむしろ遅れが生じています。COVID-19パンデミックは市場に大きな影響を与え、サプライチェーンの混乱、エネルギー使用の減少、新技術への投資意欲の減退を引き起こしています。しかし、大規模LNGプラントが投資家へのリターン提供というプレッシャーに直面するにつれ、事業会社は小規模LNGプロジェクトを支援するようになっています。

ロシア・ウクライナ戦争の影響

ロシア・ウクライナ戦争は小規模LNG(液化天然ガス)産業に大きな影響を与え、供給ラインを寸断し、エネルギー価格を押し上げています。この紛争はエネルギー経路と供給の再編成につながり、いくつかの欧州諸国はロシア産ガスへの依存度を下げることを目指しています。この変革は、各国政府がより信頼できる多様なエネルギー供給を求めるなか、小規模LNGをはじめとする代替エネルギーへの需要を高めています。

その一方で、戦争はエネルギー市場に不確実性と不安定性をもたらし、小規模LNGプロジェクトにとって課題となる可能性があります。LNGの高コストと価格の変動が相まって、こうしたプロジェクトの経済性に影響を与える可能性があります。さらに、物流の遅れや地政学的な懸念が、小規模LNGプロジェクトの開発・実施を妨げる可能性もあります。こうした課題にもかかわらず、エネルギーの多様化と安全保障への要望が、小規模LNGセクターの成長と技術革新の原動力となっています。

主な発展

  • Wartsila Corporationは2023年6月、浮体式貯蔵・再ガス化ユニット(FSRU)の再ガス化システムの能力向上を受注しました。この浮体式貯蔵・再ガス化ユニット(FSRU)船はLNG Hrvatskaが所有し、ザグレブを拠点としてクルク島のLNGターミナルとして機能しています。バルチラ社は同船の既存の再ガス化システムと連携し、1日当たり2億1200万標準立方フィート、1時間当たり25万立方メートルの容量を拡張します。
  • 2024年4月、Indian Gas Exchangeは、石油天然ガス規制委員会からの許可を受け、同社のプラットフォームで小規模液化天然ガスの契約を発表しました。
  • 2023年11月、EngieのGRTgaz傘下のElengyが、フランスの地中海沿岸にあるFos Tonkinターミナルで、新しい小規模LNG船積み込みサービスを開始しました。
  • 2023年5月:The National Gas Company of Trinidad and Tobago Limitedは、カリブ海における小規模・零細LNGプロジェクトの技術調査と審査に関する覚書を、Globus Energy Group Trinidad Limited、Corban Energy Group、Chester LNG LLCと締結しました。

目次

第1章 世界の小規模LNG市場の調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的と調査範囲

第2章 世界の小規模LNG市場 - 市場の定義と概要

第3章 世界の小規模LNG市場 - エグゼクティブサマリー

  • 市場内訳:タイプ別
  • 市場内訳:用途別
  • 市場内訳:地域別

第4章 世界の小規模LNG市場 - 市場力学

  • 市場への影響要因
    • 促進要因
      • LNG燃料船の増加
      • LNGのエネルギーコスト優位性と輸送産業での利用
    • 抑制要因
      • LNGの輸送コストの高さ
    • 機会
    • 影響分析

第5章 世界の小規模LNG市場 - 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 世界の小規模LNG市場 - COVID-19分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • 現在のCOVID-19市場シナリオ
    • COVID-19後または将来のシナリオ
  • COVID-19の価格ダイナミクス
  • 需給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み
  • 結論

第7章 世界の小規模LNG市場:タイプ別

  • 液化
  • 再ガス化

第8章 世界の小規模LNG市場:用途別

  • 大型車
  • 輸送
  • 産業・電力
  • その他

第9章 世界の小規模LNG市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他のアジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第10章 世界の小規模LNG市場:競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • 合併・買収分析

第11章 世界の小規模LNG市場:企業プロファイル

  • The Linde Group
  • Wartsila Oyj Abp
  • Baker Hughes Company
  • Honeywell International Inc.
  • Chart Industries Inc.
  • Black & Veatch Corp
  • Anthony Veder Group NV
  • Royal Dutch Shell PLC
  • Engie SA
  • Eni SpA(*LIST NOT EXHAUSTIVE)

第12章 世界の小規模LNG市場 - 重要考察

第13章 世界の小規模LNG市場 - DataM

目次
Product Code: EP479

Report Overview

The Global Small Scale LNG Market size was worth US$ 46.25 billion in 2023 and is estimated to reach US$ 120.61 billion by 2031, growing at a CAGR of 13.77% during the forecast period (2024-2031).

Liquefied natural gas (LNG) is a type of natural gas converted to a liquid state through a process known as liquefaction. The usage of LNG is widespread, which is projected to drive demand for small-scale LNG over the forecast period. The cleanest fossil fuel is natural gas, emitting the fewest emissions.

Due to strong restrictions against climate change, a widening supply and demand mismatch, growing awareness about cleaner and sustainable energy sources and decreasing fossil resources, the energy sector faces challenges. Because of its large volume, natural gas has storage concerns. For the convenience of transportation, natural gas is transformed to liquid form at liquefaction facilities and the liquefied gas is converted to gas at terminals of regasification.

Market Dynamics

The growing demand for small-scale LNG in various end-use applications such as heavy-duty vehicles, marine transport and industrial & power generation is driving demand for small-scale LNG. However, hefty transportation costs are projected to limit market expansion.

Rising number of LNG-fueled fleet

The rising energy demand has recently increased the need for liquefied natural gas (LNG), resulting in increased LNG output (LNG). In addition, numerous distant locations lack electricity and government measures to improve rural electrification have increased the demand for liquefied natural gas in recent years.

Furthermore, due to the increased need for energy due to industrialization and rising household needs, the global market for small-scale liquefied natural gas is predicted to grow (LNG). One of the primary reasons driving the market's growth is rapid industrialization, accompanied by increased demand for energy-efficient and cost-effective energy sources. Furthermore, the transportation industry's widespread product uptake is boosting the economy.

Energy-cost advantage of LNG and its usage in the transport industry

Liquefied natural gas (LNG) is also used for cooking and heating. The development potential for the small-scale liquefied natural gas (LNG) market is predicted to increase throughout the projection period due to the rising population. Furthermore, in the projection year, price reductions in natural gas and price fluctuations in crude oil due to overproduction of crude oil are likely to stimulate the expansion of the small-scale liquefied natural gas (LNG) industry.

Commercial vehicle manufacturers are moving away from traditional fuel sources in favor of LNG, which has full combustion and produces fewer carbon emissions. Following it, the growing demand for power generation in underdeveloped and isolated places worldwide boosts the market's prospects. Another factor driving development is the rising usage of LNG as a ship fuel rather than heavy fuel oil, marine gas oil & diesel oil.

LNG shipping costs are high.

LNG shipping prices are the most volatile cost component in the whole LNG supply chain and they have a significant impact on LNG supply competitiveness. Even if more ships are needed to fulfill increased demand, LNG is unlikely to generate considerable additional maritime congestion until more rigorous safety and security requirements for handling LNG carriers are implemented. Skilled personnel shortages are anticipated to be a problem for the ships.

Market Segment Analysis

By application, the small-scale LNG market is segmented into heavy-duty vehicles, transport, industrial & power and others.

Transport to hold the lions' share.

LNG is largely utilized to fuel trucks and ships, owing to its cost-effectiveness and environmental advantages over diesel and fuel oil. LNG can increase the life of a vehicle by up to three times because it is non-corrosive and non-toxic. Furthermore, because LNG has a very low boiling point, just a small amount of heat is necessary to convert it to a gaseous state at high pressure, requiring little mechanical energy. As a result, LNG is a good transportation fuel.

Handling LNG is a difficult undertaking because even a small fluctuation in temperature can cause the fuel to boil and vaporize, resulting in fuel waste. As a result, passenger cars are much less viable than heavier vehicles like commercial trucks. The use of LNG in the transportation sector has been restricted. LNG as a transportation fuel is gaining popularity around the world. LNG-powered trucks have already begun to be deployed in China, U.S. and Europe, mostly for long-distance freight transport.

Government policies and laws on decarbonization and emission control, such as China VI and the European Green Deal, are largely to blame. The European Green Deal, launched by the European Commission in 2019, is a package of policy initiatives to make Europe carbon-neutral by 2050. The regulations stress the use of LNG as a fuel for trucks and marine vessels and they briefly highlight the role of LNG in achieving the goal. According to SEA-LNG, 75 LNG-fueled ships were in service as of 2020, with another 155 LNG-fueled ships.

The International Maritime Organization (IMO) began a new law in January 2020, imposing a global sulfur cap of 0.5% on marine fuels. Compared to traditional petroleum-based marine fuel oils, LNG has become a more realistic alternative as a marine fuel because it emits about 90% less NOx, virtually no SOx and virtually no particulate matter. As a result, LNG will play a critical part in this clean air drive. It will also have a major positive impact on the small-scale LNG business.

Market Geographical Share

Rising implementation of small-scale LNG in Asia-Pacific.

Asia-Pacific has been a global leader in implementing small-scale LNG projects in recent years. Small-scale LNG (SSLNG) has grown in popularity as natural gas demand has surged in China, India, Singapore, Japan and others. Domestic production and import via pipelines and LNG terminals are part of China's natural gas market. The primary reason for the expansion of small LNG facilities in China is the rise in the number of LNG trucks due to the higher fuel price than natural gas.

The LNG bunkering facilities in Singapore's ports drive the small-scale LNG economy in the city-state. Singapore is a hub of one of the world's most important trading ports and is a global leader in international marine shipping. The Pacific Emerald, an LNG-fueled oil tanker, was bunkered in Singapore for the first time in May 2021 by FueLNG and the Maritime and Port Authority of Singapore (MPA). FueLNG further stated that by 2021, it expects to provide 30 to 50 ship-to-ship LNG bunkering activities.

Market Competitive Landscape

Major global Small-Scale LNG market companies include The Linde Group, Wartsila Oyj Abp, Baker Hughes Company, Honeywell International Inc., Chart Industries Inc., Black & Veatch Corp, Anthony Veder Group NV, Royal Dutch Shell PLC, Engie SA and Eni SpA.

COVID-19 Impact Analysis

The outbreak of the COVID-19 pandemic has significantly altered the global market for Small-Scale industrial LNG. Due to the COVID-19 epidemic, almost all major countries witnessed a slowdown in economic development, affecting consumer purchasing habits. The COVID-19 epidemic has placed unprecedented strain on economies and society; its consequences will be severe and while its longevity is unknown, it is too early to predict negative effects.

The LNG industry has been greatly impacted, posing several obstacles, but there are also likely to be some opportunities. Shipments have been hampered by quarantine. However, this has resulted in a delay rather than a reduction in supplies. The COVID-19 pandemic has significantly influenced the market, causing supply chain disruptions, reduced energy use and discouraging investments in newer technology. However, as large-scale LNG plants face increasing pressure to provide returns to investors, operating corporations are increasingly supporting small-scale LNG projects.

Russia-Ukraine War Impact

The Russia-Ukraine war has had a significant impact on the small-scale LNG (liquefied natural gas) industry, disrupting supply lines and driving up energy prices. The dispute has led to a rearrangement of energy channels and supplies, with several European countries aiming to reduce their dependency on Russian gas. This transformation has raised demand for alternative energy sources, notably small-scale LNG, as governments seek more dependable and diverse energy supplies.

On the other hand, the war has caused uncertainty and volatility in the energy markets, which may provide challenges for small-scale LNG projects. The high cost of LNG, combined with price variations, can have an impact on the economic viability of these projects. Furthermore, logistical delays and geopolitical concerns might stymie the development and implementation of small-scale LNG projects. Despite these challenges, the desire for energy diversification and security drives growth and innovation in the small-scale LNG sector.

By Type

  • Liquefaction
  • Regasification

By Application

  • Heavy Duty Vehicles
  • Transport
  • Industrial & Power
  • Others

By Region

  • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • France
    • Italy
    • Spain
    • Rest of Europe
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Rest of South America
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • Rest of Asia-Pacific
  • Middle East and Africa

Key Developments

  • Wartsila Corporation was awarded a contract in June 2023 to improve the capacity of the regasification system on the floating storage and regasification unit (FSRU). This floating storage and regasification unit (FSRU) vessel, owned by LNG Hrvatska and based in Zagreb, functions as an LNG terminal on the island of Krk. The Wartsila Corporation will work with the ship's existing regasification system to expand capacity by 212 million standard cubic feet per day or 250,000 cubic meters per hour.
  • In April 2024, the Indian Gas Exchange announced contracts for small-scale liquefied natural gas on its platform following clearance from the Petroleum and Natural Gas Regulatory Board.
  • In November 2023, Elengy, a unit of Engie's GRTgaz, launched a new small-scale LNG carrier loading service at its Fos Tonkin terminal on France's Mediterranean coast.
  • May 2023: The National Gas Company of Trinidad and Tobago Limited signed a Memorandum of Understanding (MOU) with Globus Energy Group Trinidad Limited, Corban Energy Group and Chester LNG LLC to explore and screen technologies for micro- and small-scale LNG projects in the Caribbean.

Why Purchase the Report?

  • Visualize the composition of the small-scale LNG market segmentation by type, application and region, highlighting the critical commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities in the small-scale LNG market by analyzing trends and co-development deals.
  • Excel data sheet with thousands of small-scale LNG market-level 4/5 segmentation points.
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The global small-scale LNG market report would provide access to an approx. 53 market data table, 43 figures and 206 pages.

Target Audience 2024

  • Small-Scale LNG Service Providers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Education & Research Institutes
  • Emerging Companies
  • LNG Manufacturers

Table of Contents

1. Global Small-Scale LNG Market Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Global Small-Scale LNG Market - Market Definition and Overview

3. Global Small-Scale LNG Market - Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Application
  • 3.3. Market Snippet by Region

4. Global Small-Scale LNG Market-Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rising number of LNG-fueled fleet
      • 4.1.1.2. Energy-cost advantage of LNG and its usage in the transport industry
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High shipping costs of LNG
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Global Small-Scale LNG Market - Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. Global Small-Scale LNG Market - COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. Global Small-Scale LNG Market - By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Liquefaction*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Regasification

8. Global Small-Scale LNG Market - By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application.
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 8.2. Heavy-Duty Vehicles*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Transport
  • 8.4. Industrial & Power
  • 8.5. Others

9. Global Small-Scale LNG Market - By Region

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 9.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.4. North America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. U.S.
      • 9.4.5.2. Canada
      • 9.4.5.3. Mexico
  • 9.5. Europe
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. Germany
      • 9.5.5.2. UK
      • 9.5.5.3. France
      • 9.5.5.4. Italy
      • 9.5.5.5. Spain
      • 9.5.5.6. Rest of Europe
  • 9.6. South America
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.6.5.1. Brazil
      • 9.6.5.2. Argentina
      • 9.6.5.3. Rest of South America
  • 9.7. Asia-Pacific
    • 9.7.1. Introduction
    • 9.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.7.5.1. China
      • 9.7.5.2. India
      • 9.7.5.3. Japan
      • 9.7.5.4. Australia
      • 9.7.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.8. Middle East and Africa
    • 9.8.1. Introduction
    • 9.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application

10. Global Small-Scale LNG Market - Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Global Small-Scale LNG Market - Company Profiles

  • 11.1. The Linde Group
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. Wartsila Oyj Abp
  • 11.3. Baker Hughes Company
  • 11.4. Honeywell International Inc.
  • 11.5. Chart Industries Inc.
  • 11.6. Black & Veatch Corp
  • 11.7. Anthony Veder Group NV
  • 11.8. Royal Dutch Shell PLC
  • 11.9. Engie SA
  • 11.10. Eni SpA (*LIST NOT EXHAUSTIVE)

12. Global Small-Scale LNG Market - Premium Insights

13. Global Small-Scale LNG Market - DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About Us and Services
  • 13.3. Contact Us