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市場調査レポート
商品コード
1542962
小規模LNGの世界市場:2024~2031年Global Small Scale LNG Market - 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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小規模LNGの世界市場:2024~2031年 |
出版日: 2024年08月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 206 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の小規模LNGの市場規模は、2023年に462億5,000万米ドルに達し、2024~2031年の予測期間中にCAGR 13.77%で成長し、2031年には1,206億1,000万米ドルに達することが予測されています。
液化天然ガス(LNG)は、液化として知られるプロセスを経て液体状態に変換された天然ガスの一種です。LNGの使用は広く普及しており、予測期間中、小規模LNGの需要を牽引すると予測されます。最もクリーンな化石燃料は天然ガスで、排出量も最も少ないです。
気候変動に対する強い規制、需給のミスマッチの拡大、よりクリーンで持続可能なエネルギー源に対する意識の高まり、化石資源の減少などにより、エネルギー部門は課題に直面しています。天然ガスは量が多いため、貯蔵に懸念があります。輸送の便宜のため、天然ガスは液化施設で液化され、液化ガスは再ガス化のターミナルでガスに転換されます。
大型車、海上輸送、産業・電力など様々な最終用途における小規模LNGの需要の高まりが、小規模LNGの需要を牽引しています。しかし、多額の輸送コストが市場拡大を制限すると予測されます。
LNG燃料船の増加
エネルギー需要の増加により、液化天然ガス(LNG)のニーズが高まり、LNG生産量が増加しています。また、遠方では電力不足の地域が多く、政府の農村部電化対策が近年の液化天然ガス需要を高めています。
さらに、工業化や家庭用ニーズの高まりによるエネルギー需要の増加により、小規模液化天然ガスの世界市場は成長すると予測されています(LNG)。市場の成長を促す一次情報のひとつは、エネルギー効率が高く費用対効果の高いエネルギー源に対する需要の増加に伴う急速な工業化です。さらに、輸送産業の製品普及が経済を後押ししています。
LNGのエネルギーコストの優位性と輸送産業での利用
液化天然ガス(LNG)は調理や暖房にも使われます。小規模液化天然ガス(LNG)市場の開拓の可能性は、人口増加により予測期間を通じて増加すると予測されます。さらに、予測年においては、天然ガスの価格引き下げと、原油の過剰生産による原油価格の変動が、小規模液化天然ガス(LNG)産業の拡大を刺激すると思われます。
商用車メーカーは、従来の燃料源から、完全燃焼が可能で二酸化炭素排出量の少ないLNGに移行しつつあります。それに続き、世界的に低開発で孤立した場所での発電需要の高まりが、市場の見通しを後押ししています。重油や石油・ガス、軽油ではなく、船舶燃料としてLNGの利用が増加していることも開発を後押ししています。
高いLNG輸送コスト
LNG輸送コストは、LNGサプライチェーン全体の中で最も変動しやすいコスト要素であり、LNG供給競争力に大きな影響を与えます。需要の増加に対応するためにより多くの船舶が必要になるとしても、LNG運搬船を取り扱うための安全・保安要件がより厳格に実施されるまでは、LNGがさらなる海上混雑を引き起こすことはないと思われます。熟練した人材の不足は、船舶にとって問題となることが予想されます。
市場セグメンテーション
小規模LNG市場は、用途別に大型車、輸送、産業・電力、その他に区分されます。
輸送がシェアを握る
LNGは、ディーゼルや重油に比べて費用対効果が高く、環境面でも優れているため、トラックや船舶の燃料として多く利用されています。LNGは腐食性がなく毒性もないため、自動車の寿命を最大3倍延ばすことができます。さらに、LNGは沸点が非常に低いため、高圧で気体状態に変換するのに必要な熱量はわずかで、機械的エネルギーもほとんど必要としないです。その結果、LNGは輸送燃料として適しています。
LNGの取り扱いは、わずかな温度変化でも燃料が沸騰・気化し、燃料の無駄が生じるため難しいです。その結果、乗用車は商用トラックのような重い車両に比べ、はるかに実用性が低いです。運輸部門におけるLNGの使用は制限されてきました。輸送用燃料としてのLNGは世界中で人気を集めています。LNGを燃料とするトラックはすでに中国、米国、欧州で配備が始まっており、そのほとんどが長距離貨物輸送用です。
チャイナVIや欧州グリーンディールなど、脱炭素化や排出ガス規制に関する政府の政策や法律が大きく影響しています。欧州委員会が2019年に開始した欧州グリーンディールは、2050年までに欧州をカーボンニュートラルにするための政策パッケージです。この規制は、トラックや船舶の燃料としてLNGを使用することを強調しており、目標達成におけるLNGの役割を簡潔に強調しています。SEA-LNGによると、2020年時点で75隻のLNG船が就航しており、さらに155隻のLNG船が就航しています。
国際海事機関(IMO)は2020年1月、船舶用燃料の硫黄分上限を世界全体で0.5%とする新法を開始しました。従来の石油ベースの船舶用燃料油に比べ、LNGはNOx排出量が約90%少なく、SOxもほとんど排出せず、粒子状物質もほとんど排出しないため、船舶用燃料としてより現実的な選択肢となっています。その結果、LNGは大気浄化の推進において重要な役割を果たすことになります。また、小規模LNG事業にも大きな好影響を与えると思われます。
市場の地域別シェア
アジア太平洋における小規模LNG導入の増加。
アジア太平洋は近年、小規模LNGプロジェクトの実施において世界をリードしています。中国、インド、シンガポール、日本などで天然ガス需要が急増したため、小規模LNG(SSLNG)の人気が高まっています。国内生産とパイプラインやLNG基地経由の輸入は、中国の天然ガス市場の一部です。中国で小型LNG施設が拡大した主な理由は、天然ガスよりも燃料価格が高いため、LNGトラックの台数が増えたことです。
シンガポールの港にあるLNGバンカリング施設は、都市国家の小規模LNG経済を牽引しています。シンガポールは世界有数の貿易港のハブであり、国際海運の世界的リーダーです。LNGを燃料とする石油タンカー、パシフィックエメラルド号は、FueLNGとシンガポール海事港湾庁(MPA)により、2021年5月に初めてシンガポールに係留されました。FueLNGはさらに、2021年までに30~50隻の船から船へのLNGバンカリング活動を提供することを期待していると述べました。
市場競争情勢
世界の小規模LNG市場の主要企業には、The Linde Group、Wartsila Oyj Abp、Baker Hughes Company、Honeywell International Inc.、Chart Industries Inc.、Black & Veatch Corp.、Anthony Veder Group NV、Royal Dutch Shell PLC、Engie SA、Eni SpAが含まれます。
COVID-19パンデミックの発生は、小規模産業用LNGの世界市場を大きく変化させました。COVID-19の流行により、ほぼすべての主要国で経済発展の減速が見られ、消費者の購買習慣に影響を与えました。COVID-19の流行は、経済と社会に前例のない負担をかけた。その影響は深刻で、長引くかどうかは不明だが、悪影響を予測するのは時期尚早です。
LNG産業は大きな影響を受けており、いくつかの障害となっているが、いくつかのチャンスもありそうです。出荷は検疫によって妨げられています。しかし、その結果、供給が減るというよりはむしろ遅れが生じています。COVID-19パンデミックは市場に大きな影響を与え、サプライチェーンの混乱、エネルギー使用の減少、新技術への投資意欲の減退を引き起こしています。しかし、大規模LNGプラントが投資家へのリターン提供というプレッシャーに直面するにつれ、事業会社は小規模LNGプロジェクトを支援するようになっています。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシア・ウクライナ戦争は小規模LNG(液化天然ガス)産業に大きな影響を与え、供給ラインを寸断し、エネルギー価格を押し上げています。この紛争はエネルギー経路と供給の再編成につながり、いくつかの欧州諸国はロシア産ガスへの依存度を下げることを目指しています。この変革は、各国政府がより信頼できる多様なエネルギー供給を求めるなか、小規模LNGをはじめとする代替エネルギーへの需要を高めています。
その一方で、戦争はエネルギー市場に不確実性と不安定性をもたらし、小規模LNGプロジェクトにとって課題となる可能性があります。LNGの高コストと価格の変動が相まって、こうしたプロジェクトの経済性に影響を与える可能性があります。さらに、物流の遅れや地政学的な懸念が、小規模LNGプロジェクトの開発・実施を妨げる可能性もあります。こうした課題にもかかわらず、エネルギーの多様化と安全保障への要望が、小規模LNGセクターの成長と技術革新の原動力となっています。
Report Overview
The Global Small Scale LNG Market size was worth US$ 46.25 billion in 2023 and is estimated to reach US$ 120.61 billion by 2031, growing at a CAGR of 13.77% during the forecast period (2024-2031).
Liquefied natural gas (LNG) is a type of natural gas converted to a liquid state through a process known as liquefaction. The usage of LNG is widespread, which is projected to drive demand for small-scale LNG over the forecast period. The cleanest fossil fuel is natural gas, emitting the fewest emissions.
Due to strong restrictions against climate change, a widening supply and demand mismatch, growing awareness about cleaner and sustainable energy sources and decreasing fossil resources, the energy sector faces challenges. Because of its large volume, natural gas has storage concerns. For the convenience of transportation, natural gas is transformed to liquid form at liquefaction facilities and the liquefied gas is converted to gas at terminals of regasification.
The growing demand for small-scale LNG in various end-use applications such as heavy-duty vehicles, marine transport and industrial & power generation is driving demand for small-scale LNG. However, hefty transportation costs are projected to limit market expansion.
Rising number of LNG-fueled fleet
The rising energy demand has recently increased the need for liquefied natural gas (LNG), resulting in increased LNG output (LNG). In addition, numerous distant locations lack electricity and government measures to improve rural electrification have increased the demand for liquefied natural gas in recent years.
Furthermore, due to the increased need for energy due to industrialization and rising household needs, the global market for small-scale liquefied natural gas is predicted to grow (LNG). One of the primary reasons driving the market's growth is rapid industrialization, accompanied by increased demand for energy-efficient and cost-effective energy sources. Furthermore, the transportation industry's widespread product uptake is boosting the economy.
Energy-cost advantage of LNG and its usage in the transport industry
Liquefied natural gas (LNG) is also used for cooking and heating. The development potential for the small-scale liquefied natural gas (LNG) market is predicted to increase throughout the projection period due to the rising population. Furthermore, in the projection year, price reductions in natural gas and price fluctuations in crude oil due to overproduction of crude oil are likely to stimulate the expansion of the small-scale liquefied natural gas (LNG) industry.
Commercial vehicle manufacturers are moving away from traditional fuel sources in favor of LNG, which has full combustion and produces fewer carbon emissions. Following it, the growing demand for power generation in underdeveloped and isolated places worldwide boosts the market's prospects. Another factor driving development is the rising usage of LNG as a ship fuel rather than heavy fuel oil, marine gas oil & diesel oil.
LNG shipping costs are high.
LNG shipping prices are the most volatile cost component in the whole LNG supply chain and they have a significant impact on LNG supply competitiveness. Even if more ships are needed to fulfill increased demand, LNG is unlikely to generate considerable additional maritime congestion until more rigorous safety and security requirements for handling LNG carriers are implemented. Skilled personnel shortages are anticipated to be a problem for the ships.
Market Segment Analysis
By application, the small-scale LNG market is segmented into heavy-duty vehicles, transport, industrial & power and others.
Transport to hold the lions' share.
LNG is largely utilized to fuel trucks and ships, owing to its cost-effectiveness and environmental advantages over diesel and fuel oil. LNG can increase the life of a vehicle by up to three times because it is non-corrosive and non-toxic. Furthermore, because LNG has a very low boiling point, just a small amount of heat is necessary to convert it to a gaseous state at high pressure, requiring little mechanical energy. As a result, LNG is a good transportation fuel.
Handling LNG is a difficult undertaking because even a small fluctuation in temperature can cause the fuel to boil and vaporize, resulting in fuel waste. As a result, passenger cars are much less viable than heavier vehicles like commercial trucks. The use of LNG in the transportation sector has been restricted. LNG as a transportation fuel is gaining popularity around the world. LNG-powered trucks have already begun to be deployed in China, U.S. and Europe, mostly for long-distance freight transport.
Government policies and laws on decarbonization and emission control, such as China VI and the European Green Deal, are largely to blame. The European Green Deal, launched by the European Commission in 2019, is a package of policy initiatives to make Europe carbon-neutral by 2050. The regulations stress the use of LNG as a fuel for trucks and marine vessels and they briefly highlight the role of LNG in achieving the goal. According to SEA-LNG, 75 LNG-fueled ships were in service as of 2020, with another 155 LNG-fueled ships.
The International Maritime Organization (IMO) began a new law in January 2020, imposing a global sulfur cap of 0.5% on marine fuels. Compared to traditional petroleum-based marine fuel oils, LNG has become a more realistic alternative as a marine fuel because it emits about 90% less NOx, virtually no SOx and virtually no particulate matter. As a result, LNG will play a critical part in this clean air drive. It will also have a major positive impact on the small-scale LNG business.
Market Geographical Share
Rising implementation of small-scale LNG in Asia-Pacific.
Asia-Pacific has been a global leader in implementing small-scale LNG projects in recent years. Small-scale LNG (SSLNG) has grown in popularity as natural gas demand has surged in China, India, Singapore, Japan and others. Domestic production and import via pipelines and LNG terminals are part of China's natural gas market. The primary reason for the expansion of small LNG facilities in China is the rise in the number of LNG trucks due to the higher fuel price than natural gas.
The LNG bunkering facilities in Singapore's ports drive the small-scale LNG economy in the city-state. Singapore is a hub of one of the world's most important trading ports and is a global leader in international marine shipping. The Pacific Emerald, an LNG-fueled oil tanker, was bunkered in Singapore for the first time in May 2021 by FueLNG and the Maritime and Port Authority of Singapore (MPA). FueLNG further stated that by 2021, it expects to provide 30 to 50 ship-to-ship LNG bunkering activities.
Market Competitive Landscape
Major global Small-Scale LNG market companies include The Linde Group, Wartsila Oyj Abp, Baker Hughes Company, Honeywell International Inc., Chart Industries Inc., Black & Veatch Corp, Anthony Veder Group NV, Royal Dutch Shell PLC, Engie SA and Eni SpA.
The outbreak of the COVID-19 pandemic has significantly altered the global market for Small-Scale industrial LNG. Due to the COVID-19 epidemic, almost all major countries witnessed a slowdown in economic development, affecting consumer purchasing habits. The COVID-19 epidemic has placed unprecedented strain on economies and society; its consequences will be severe and while its longevity is unknown, it is too early to predict negative effects.
The LNG industry has been greatly impacted, posing several obstacles, but there are also likely to be some opportunities. Shipments have been hampered by quarantine. However, this has resulted in a delay rather than a reduction in supplies. The COVID-19 pandemic has significantly influenced the market, causing supply chain disruptions, reduced energy use and discouraging investments in newer technology. However, as large-scale LNG plants face increasing pressure to provide returns to investors, operating corporations are increasingly supporting small-scale LNG projects.
Russia-Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine war has had a significant impact on the small-scale LNG (liquefied natural gas) industry, disrupting supply lines and driving up energy prices. The dispute has led to a rearrangement of energy channels and supplies, with several European countries aiming to reduce their dependency on Russian gas. This transformation has raised demand for alternative energy sources, notably small-scale LNG, as governments seek more dependable and diverse energy supplies.
On the other hand, the war has caused uncertainty and volatility in the energy markets, which may provide challenges for small-scale LNG projects. The high cost of LNG, combined with price variations, can have an impact on the economic viability of these projects. Furthermore, logistical delays and geopolitical concerns might stymie the development and implementation of small-scale LNG projects. Despite these challenges, the desire for energy diversification and security drives growth and innovation in the small-scale LNG sector.
The global small-scale LNG market report would provide access to an approx. 53 market data table, 43 figures and 206 pages.
Target Audience 2024