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市場調査レポート
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1542958

IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場:2024年~2031年

Global Identity and Access Management Market - 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 215 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場:2024年~2031年
出版日: 2024年08月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 215 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

レポート概要

IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場は、2023年に220億9,000万米ドル規模であったが、2031年には4,005万米ドルに達し、予測期間(2024~2031年)のCAGRは8.31%で成長すると予測されます。

IAM(IDおよびアクセス管理)は、企業が電子IDを管理するための管理システムです。この技術は、ユーザーのアイデンティティと権利を自動的に収集、記録、管理、開始することができます。IAMソリューションは、セキュリティプロファイルの改善、迅速なアクセス、生産性の向上、ユーザーエクスペリエンスの改善、ITコストの削減によって顧客に利益をもたらします。

IAMソリューションは、オンプレミス、クラウド、ハイブリッドシステムにおいて、適切な役割と個人が適切なタイミングで適切なアクセスを行うことを保証します。GDPRの影響により、「顧客識別とアクセス管理」(CIAM)という言葉が生まれました。IAMアーキテクチャを使用することで、情報技術(IT)管理者は、企業内の重要な情報へのユーザーアクセスを制御することができます。IAMシステムには、シングルサインオン、二要素認証、多要素認証、特権アクセス管理などがあります。

市場力学

セキュリティ侵害の増加やID関連の詐欺事件の拡大、コンプライアンス管理に関する知識の増加、IoT向けIAMの要件の増加、COVID-19の流行後のサイバーセキュリティへの支出の増加が、IAM業界を牽引する主な理由です。さらに、従来のIAMからIAMへの文化的転換、クラウドベースのIAMソリューション&サービスの普及、ハイブリッド・クラウド・モデルの採用拡大、AI、ML、ブロックチェーン、バイオメトリクスなどの技術のID・アクセス管理への統合の増加は、IAMベンダーに有利な機会を提供します。

セキュリティ侵害とID詐欺の増加

地球がデジタル化への道を歩み続ける中、ウェブにアップロードされたデータの露出はますます増えています。消費者一人ひとりの個人情報は世界中の何百ものサーバーに保存され、個人情報窃盗のリスクが高まっています。業界の専門家によると、2019年にはID窃盗の件数がわずかに減少したが、パンデミックの影響により、この動向は今後数年で逆転するといいます。

米連邦取引委員会(FTC)によると、ID詐欺事件は今後数年間で45%増加し、多額の金銭的損失をもたらし、この傾向はその後も続き、ジャベリン・ストラテジーによると、北米の総損失額は560億米ドルに達しました。FTCによると、100万人以上の未成年者がID窃盗の被害に遭い、その被害額は今後数年間で18億米ドルから33億米ドルに増加するといいます。ジャベリン・ストラテジーのID詐欺に関する調査によると、アカウント乗っ取りの40%は、犯罪者が被害者のアカウントにアクセスしてから24時間以内に発生しています。

サイバー攻撃の増加は、攻撃者が悪意のあるマルウェアのコピーを毎日多数作成できるようにする機械学習(ML)技術に関連している可能性があります。絶え間ない新しいサイバー攻撃の登場により、企業の評判は傷つけられ、資産は損なわれ、経済的損失が発生しています。このため、サイバー脅威から保護することがビジネスの成長にとって不可欠となっています。その結果、企業はセキュリティ侵害やサイバー攻撃から身を守るためにIAMを導入しています。

ハイブリッドクラウドモデルの採用拡大とクラウドベースのIAMソリューションの普及

クラウド市場が拡大するにつれ、従業員がクラウド経由でアクセスできるさまざまなアカウントを保護・管理する必要性が高まり、IAMソリューションの利用が増加しました。IAMテクノロジーは設備投資とみなされ、オンプレミスで購入・導入する必要がありました。IAMプロジェクトの成功には高いコストがかかり、何カ月にも及ぶ骨の折れる作業が必要でした。しかし、クラウドコンピューティングの増加に伴い、動向は変化し、クラウドベースのIAMサービスの実装とアクセスが容易になりました。

IAMシステムのハイブリッド導入は、エンドユーザーがオンプレミスとクラウドベースのIAMテクノロジーのどちらを選ぶかを決める際に役立ちます。市場のシフトは、月額サブスクリプションモデルやペイ・パー・ユースなどの魅力的な価格選択肢と相まって、IAMサービスプロバイダーが市場シェアを拡大することを可能にしています。さらに、クラウドベースのコンシューマー向けIAMソリューションでは、資本と導入に要する時間が少なくて済みます。このような要素と中小企業の拡大の結果、コンシューマー向けIAMソリューションは、あらゆる規模の企業に広く採用されるようになると予測されます。

アクセスとIDの標準の欠如

あらゆる業界の企業にとって大きな制約となっている問題の1つは、サイバー脅威の拡大です。消費者向けIAM市場の成長を妨げているのは、識別基準と予算が不足していることと、消費者向けIAMシステムの導入コストが高いことです。消費者向けIAMシステムは高度なセキュリティ技術を組み合わせる必要があるため、初期投資と継続的なメンテナンス費用は相当なものになります。

中小企業は事業存続に不可欠なリソースを重視するため、IAMを見落とすことが多いです。侵害が発生してからセキュリティに集中する傾向が強いです。さらに、企業は主に重要なサーバーのセキュリティに注意を払い、データベースに含まれるデータは無視しています。このため、予算不足は、消費者向けIAMの専門家にとって、ITセキュリティ運用を成功させるための大きな障壁であり続けています。

市場セグメンテーション

ソリューション別に見ると、ID・アクセス管理市場はデータディレクトリ、検証、その他に区分されます。

高まる検証ニーズ

検証は通常、人が初めてシステムとやり取りするときに1回だけ行われます(登録またはオンボーディングとも呼ばれる)。マルチレベル分析を通じて個人のIDを確立することは、ID検証として知られています。これは、資格またはサービスの提供を促進するために個人のIDの一意性と妥当性を検証するために利用され、バイオメトリクスデータ、バイオグラフィックデータ、識別文書、および個人的に関連するデータまたはイベントの知識など、さまざまな変数に依存します。

バイオメトリクスおよび高解像度カメラの急速な技術向上により、 ID証明方法は進化しています。文書または非文書による検証を使用することができます。本人確認はオンラインでも対面でも可能です。企業が急速に成長するにつれて、IAMの重要性はますます高まっています。本人確認はIAMの重要な側面であるため、この市場は予測期間を通じて大きく成長すると思われます。例えば、IBM Security Verifyは、オンプレミスかクラウドかを問わず、組織のデータやアプリケーションにアクセスできる人を決定する際に、豊富なコンテキスト、インテリジェンス、セキュリティを提供します。

地域別市場分析

アジア太平洋地域におけるID・アクセス侵害の脅威の高まり

個人情報漏えいとアクセス漏えいの脅威が高まっているため、アジア太平洋地域ではセキュリティへの投資が増えると予測されます。インド、日本、中国、オーストラリアはこの地域の新興経済国です。これらの国々には多くの中小企業(SME)があり、人口の70%以上を雇用しています。しかし、インターネット利用の増加、コンプライアンス規制、スマートフォンの普及が、IAMソリューションの採用を後押ししています。

フォージロックによると、アジア太平洋地域の各国政府は、なりすましや詐欺を減らすと同時に、インターネットアクセス、セキュリティ、信頼を向上させるために、電子的な本人確認プログラムを導入しています。これが、アジア太平洋地域の政府がID管理ソリューションとサービスを採用する原動力となっています。アジア太平洋では、特にCOVID-19の勃発により、ID窃盗が多発しています。アジア太平洋では、COVID-19はID詐欺とID窃盗において急激な伸びを示しています。インド、日本、オーストラリアなどの国々は、脅威の高度化に対応して、国のID管理規則を修正したり、新しい規則を導入したりしています。

市場競争情勢

IBM Corporation、Sailpoint Technologies, Inc.、Microsoft Corporation、Hitachi Id Systems, Inc.、CA Technologies、Micro Focus(NetIQ Corporation)、Centrify Corporation oracle Corporation、Okta Inc.、Arctic Wolfが、IDおよびアクセス管理の世界の主要企業です。

COVID-19影響分析

COVID-19によって、デジタルIDの管理に関する問題が増加しています。Centrifyの調査によると、約60%の企業がクラウド技術を導入することで倒産を回避しています。企業は、クラウド技術の導入により、管理しなければならないユーザー数が劇的に増加していることに気づきました。その結果、IAMソリューションの重要性がかつてないほど高まっています。世界経済フォーラム(WEF)の推計によると、G7における雇用損失は、米国の3,000万人から日本の170万人にまで及びました。研究者によると、退職した従業員の89%が企業データへのアクセス権を保持しており、データ漏洩の危険性が高まっています。

COVIDの企業への影響は、消費者向けIAMイニシアチブにユニークな問題を提起しています。組織は、脆弱なMFAとSSO、手動によるオンボーディング/オフボーディング、孤児化したユーザー・カウント、特権アカウントの露出など、攻撃に脆弱な最大のビジネス・リスクを克服するために、消費者向けIAMソリューションを修正することを期待しています。COVID-19は、パンデミックの進行に伴い、オペレーションの透明性と可視性、およびスマートな連携製品に対する消費者のニーズを高めています。

ロシア・ウクライナ戦争の影響

ロシアとウクライナの戦争は、IAM(IDおよびアクセス管理)システムに大きな影響を与え、サイバーセキュリティの安全対策を強化する必要性を浮き彫りにしました。この紛争により、重要インフラや政府機関へのサイバー攻撃が増加し、不正アクセスやデータ漏洩を防ぐための強固なIAMソリューションが必要となりました。組織は認証プロセスを強化し、多要素認証(MFA)を導入し、地政学的な不確実性によって悪化したサイバー攻撃から機密情報を守るために、常に監視を続けなければならなくなりました。

さらに、戦争は、避難民や難民にとって安全で回復力のあるIAMシステムの重要性を実証しました。何百万人もの人々が戦闘から逃れているため、安全で検証可能なID管理は、人道的物資、金融サービス、その他の必需品を入手するために不可欠となっています。政府や非政府組織(NGO)は、難民にデジタルIDを提供するためにIAMテクノロジーを採用し、混乱した不安定な環境にもかかわらず、彼らのIDを認証して必要なサービスにアクセスできるようにしています。

主な発展

  • 2024年3月、Okta VenturesのシリーズA延長には、シンガポールを拠点とする検証可能なデジタルクレデンシャルソリューションのプロバイダーであるAccredifyへの戦略的投資が含まれています。Okta Venturesのシンガポール企業への初の投資は、Accredifyの大幅な収益成長と重要な統合やパートナーシップの実施後に行われました。
  • 2023年9月、オラクルはOracle CloudWorldでOracle Access Governanceの大幅な機能強化を発表しました。これらの機能強化は、アプリケーション、ソースコード、データベース、クラウドサービスなどの重要なデジタルリソースへのユーザーアクセスをITチームがより適切に管理できるようにすることを目的としています。
  • 2023年9月、Ping Identityは、コード不要のIDオーケストレーションツールであるPingOne DaVinciを使用するiProovとの新たな接続を発表しました。この提携により、iProovの優れたバイオメトリック技術をPingOne DaVinciプラットフォームに統合することが可能になり、科学に基づく顔バイオメトリックを使用したデジタルID認証が改善されます。
  • 2023年7月、マイクロソフトはAzure Active DirectoryをMicrosoft Entra IDに変更し、製品ファミリーをMicrosoft Entraブランドに統一する大きな試みの一環として、提供サービスを改善しました。この変更は、製品群を簡素化し、マイクロソフトの統合IAMソリューションの認知度を高めることを目的としています。このブランド名変更には、すべての機能、ライセンシングプラン、サインインURL、およびAPIが含まれ、以前のセットアップはすべて正常に機能し続けます。

レポートを購入する理由

  • コンポーネント、ソリューション、組織規模、エンドユーザー、地域によるIDおよびアクセス管理市場のセグメンテーションを視覚化し、重要な商業資産と企業を強調します。
  • 動向や共同開発案件を分析することで、IDおよびアクセス管理市場における商機を特定します。
  • IDおよびアクセス管理市場レベルの4/5セグメンテーションポイントを数千点収録したExcelデータシート。
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世界のIAM(IDおよびアクセス管理)市場レポートでは、約69の市場データ表、64の図表、215ページにアクセスできます。

対象読者

  • IAM(IDおよびアクセス管理)ソフトウェアプロバイダ/バイヤー
  • 業界投資家/投資銀行
  • 教育・研究機関
  • 新興企業
  • アイデンティティおよびアクセス管理メーカー

目次

第1章 世界のIAM(IDおよびアクセス管理)市場の調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的と調査範囲

第2章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - 市場定義と概要

第3章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - エグゼクティブサマリー

  • コンポーネント別の市場内訳
  • ソリューション別の市場内訳
  • 組織規模別の市場内訳
  • エンドユーザー別の市場内訳
  • 地域別の市場内訳

第4章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - 市場力学

  • 市場への影響要因
    • 促進要因
      • セキュリティ侵害とID詐欺の増加
      • ハイブリッドクラウドモデルの採用拡大とクラウドベースのIAMソリューションの普及
    • 抑制要因
      • アクセスとアイデンティティの標準の欠如
    • 機会
    • 影響分析

第5章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - COVID-19分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19市場参入前のシナリオ
    • 現在のCOVID-19市場シナリオ
    • COVID-19以降または将来のシナリオ
  • COVID-19の価格ダイナミクス
  • 需給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み
  • 結論

第7章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - コンポーネント別

  • ソリューション
  • サービス

第8章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - ソリューション別

  • データディレクトリ
  • 検証
  • その他

第9章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - エンドユーザー別

  • BFSI
  • ヘルスケア
  • 小売・eコマース
  • 教育
  • ITおよびITサービス
  • 政府機関
  • その他

第10章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - 組織規模別

  • 中小企業
  • 大企業

第11章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第12章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場:競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • 合併・買収分析

第13章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - 企業プロファイル

  • IBM CORPORATION
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと内容
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Sailpoint Technologies, Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Hitachi Id Systems, Inc.
  • CA Technologies
  • Micro Focus(NetIQ Corporation)
  • Centrify Corporation
  • Oracle Corporation
  • Okta Inc.
  • Arctic Wolf(*LIST NOT EXHAUSTIVE)

第14章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - 重要考察

第15章 IAM(IDおよびアクセス管理)の世界市場 - データ分析

目次
Product Code: ICT5291

Report Overview

The Global Identity and Access Management Market was worth US$ 22.09 billion in 2023 and is estimated to reach US$ 40.05 million by 2031, growing at a CAGR of 8.31% during the forecast period (2024-2031).

IAM (Identity and Access Management) is a management system that allows businesses to manage their electronic identities. The technology can automatically gather, record, manage and initiate user identities and rights. The identity and access management solution benefits customers by improving security profiles, allowing quick access, increasing productivity, improving user experience and lowering IT expenses.

IAM solutions ensure that the proper roles and individuals have the right access at the right time in on-premises, cloud and hybrid systems. The influence of GDPR has led to the coining of the term "customer identification and access management" (CIAM). Using an IAM architecture, information technology (IT) managers may control user access to critical information within their businesses. IAM systems include single sign-on, two-factor authentication, multifactor authentication and privileged access management.

Market Dynamics

Rising instances of security breaches and expanding cases of identity-related fraud, growing knowledge about compliance management, increasing requirement for IAM for IoT and increased spending on cybersecurity following the COVID-19 pandemic are the primary reasons driving the IAM industry. Furthermore, the cultural shift from traditional IAM to IAM, the proliferation of cloud-based IAM solutions & services and the growing adoption of the hybrid cloud model, as well as the increasing integration of technologies like AI, ML, blockchain and biometrics into identity and access management, will provide lucrative opportunities for IAM vendors.

The increasing security breaches and identity fraud

The data uploaded to the web is becoming increasingly exposed as the globe continues its journey toward digitization. The personal information of each consumer is stored on hundreds of servers throughout the world, increasing the risk of identity theft. According to industry experts, there was a minor decrease in ID theft instances in 2019, but this trend was reversed in the coming years, owing to the pandemic's effects.

As per the Federal Trade Commission (FTC), identity fraud events grew by 45 percent in coming years, resulting in significant financial losses and the trend continued in the years following, resulting in a total loss of US$ 56 billion for North America, according to Javelin Strategy. As per FTC, over one million minors will be victims of ID theft, with losses increasing from US$ 1.8 billion to US$ 3.3 billion in the coming years. According to Javelin Strategy's research on identity fraud, 40% of account takeovers occurred within 24 hours of a criminal gaining access to a victim's account.

The rise in cyberattacks can be linked to machine learning (ML) technology, allowing attackers to build many copies of malicious malware daily. Companies' reputations are being harmed, their assets are being harmed and financial losses are being incurred due to the constant introduction of new cyberattacks. Due to this, protecting against cyber threats has become critical for business growth. As a result, businesses are implementing IAM to defend themselves from security breaches and cyberattacks.

Growing adoption of hybrid cloud model and popularization of cloud-based IAM solutions

As the cloud market expands, so does the need to secure and manage different accounts that employees can access via the cloud, resulting in increased usage of IAM solutions. IAM technologies were viewed as a capital expense, which meant they had to be purchased and implemented on-premises. The successful deployment of IAM projects came at a high cost, requiring months of arduous labor. However, with the increase in cloud computing, the trend changes, making cloud-based IAM services easier to implement and access.

Hybrid deployments of IAM systems aid end-users in deciding between on-premises and cloud-based IAM technologies. The shift in the market, combined with attractive price alternatives like a monthly subscription model and pay-per-use, allows IAM service providers to expand their market share. In addition, cloud-based consumer IAM solutions require less capital and deployment time. As a result of this element and the expansion of SMEs, consumer IAM solutions are projected to become more widely adopted by businesses of all sizes.

Lack of standards for access and identity

One of the major restraining issues for businesses across all industries is the growing cyber threat landscape. The consumer IAM market's growth is hindered by a lack of identification standards and budgetary resources and the high installation costs of consumer IAM systems. Because consumer IAM systems must combine sophisticated security technologies, the initial investment and ongoing maintenance expenses are substantial.

SMEs place a greater emphasis on resources essential for business survival and, as a result, often overlook IAM. They are more likely to concentrate on security after a breach has occurred. Furthermore, businesses primarily pay attention to the security of critical servers and ignore the data contained in databases. Due to this, insufficient budgets continue to be a significant barrier for consumer IAM experts in carrying out successful IT security operations.

Market Segment Analysis

By solutions, the identity and access management market is segmented into the data directory, verification and others.

The rising need for verification

Verification is usually a one-time occurrence when a person interacts with a system for the first time (also called registration or onboarding). Establishing an individual's identity through multilevel analysis is known as identity verification. It is utilized to verify the uniqueness and validity of an individual's identity to facilitate the supply of entitlement or service and relies on various variables, including biometric data, biographic data, identification documents and knowledge of personally relevant data or events.

Due to rapid technological improvements in biometric and high-resolution cameras, identity proofing methods are evolving. A documentary or non-documentary verification can be used. Identity verification is possible both online and in person. IAM is becoming increasingly important as firms grow at a rapid pace. Because identity verification is an important aspect of IAM, this market will likely grow significantly throughout the forecast period. IBM Security Verify, for example, delivers rich context, intelligence and security when deciding which people should have access to your organization's data and applications, whether on-premises or in the cloud.

Market Geographical Analysis

The rising threat of breach of identity and access in Asia-Pacific

Due to the growing threat of identity and access breaches, Asia-Pacific is projected to invest more in security. India, Japan, China and Australia are the region's rising economies. The countries have many small and medium-sized businesses (SMEs), which employ more than 70% of the population. High investment requirements are a hurdle for SMEs to implement big IAM projects on their premises; however, increased internet usage, compliance regulations and smartphone penetration drive the adoption of IAM solutions.

Governments around Asia-Pacific are implementing electronic identity verification programs, according to ForgeRock, to improve internet access, security and trust while reducing identity theft and fraud. It is driving governments in Asia-Pacific to adopt identity management solutions and services. Identity theft has been more common in Asia-Pacific, particularly with the breakout of COVID-19. In Asia-Pacific, COVID-19 has exponential growth in identity fraud and identity theft. Countries such as India, Japan and Australia have modified or implemented new national identity management rules in response to the increasing sophistication of threats.

Market Competitive Landscape

IBM Corporation, Sailpoint Technologies, Inc., Microsoft Corporation, Hitachi Id Systems, Inc., CA Technologies, Micro Focus (NetIQ Corporation), Centrify Corporation oracle Corporation, Okta Inc. and Arctic Wolf are major global identity and access management market players.

COVID-19 Impact Analysis

The issues of managing digital identity had been increased by COVID-19. According to Centrify's research, around 60% of businesses have avoided bankruptcy by implementing cloud technology. Companies have noticed a dramatic increase in the number of users they must manage due to embracing cloud technologies. As a result, IAM solutions are more important than ever before. The World Economic Forum (WEF) estimated that job losses in the G7 varied from 30 million in U.S. to 1.7 million in Japan during the epidemic. According to researchers, 89 percent of employees who leave a company retain access to company data, increasing the danger of a data breach.

The influence of COVID on enterprises has posed unique issues for consumer IAM initiatives. Organizations are looking forward to modifying consumer IAM solutions to overcome the largest business risks that can be vulnerable to attacks, such as weak MFA & SSO, manual onboarding/offboarding orphaned user accounts and privileged account exposure. COVID-19 has boosted consumer need for transparency & visibility of operations and smart linked products as the pandemic has progressed.

Russia-Ukraine War Impact

Russia-Ukraine war has had a significant impact on identity and access management (IAM) systems, highlighting the need for enhanced cybersecurity safeguards. The conflict has resulted in an increase in cyberattacks on critical infrastructure and government agencies, necessitating robust IAM solutions to prevent unauthorized access and data breaches. Organizations have had to strengthen their authentication processes, deploy multi-factor authentication (MFA) and maintain constant monitoring to protect sensitive information against cyber attacks aggravated by geopolitical uncertainty.

Furthermore, the war has demonstrated the significance of secure and resilient IAM systems for displaced people and refugees. With millions of people fleeing the fighting, safe and verifiable identity management has become critical for obtaining humanitarian supplies, financial services and other necessities. Governments and non-governmental organizations (NGOs) are employing IAM technologies to offer refugees with digital IDs, allowing them to authenticate their identification and access essential services despite the chaotic and unstable environment.

By Component

  • Solution
  • Service

By Solution

  • Data Directory
  • Verification
  • Others

By Organization Size

  • Small and Medium Enterprise
  • Large Enterprises

By End-User

  • BFSI
  • Healthcare
  • Retail & E-Commerce
  • Education
  • IT & IT Services
  • Government
  • Others

By Region

  • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • France
    • Italy
    • Spain
    • Rest of Europe
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Rest of South America
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • Rest of Asia-Pacific
  • Middle East and Africa

Key Developments

  • In March 2024, Okta Ventures' Series A extension included a strategic investment in Accredify, a Singapore-based provider of verifiable digital credential solutions. Okta Ventures' first investment in a Singaporean firm comes after Accredify's considerable revenue growth and the implementation of important integrations and partnerships.
  • In September 2023 oracle announced significant enhancements to Oracle Access Governance at Oracle CloudWorld. These enhancements aim to help IT teams better manage user access to essential digital resources like applications, source code, databases and cloud services.
  • In September 2023, Ping Identity announced a new connection with iProov, which would use PingOne DaVinci, a no-code identity orchestration tool. This collaboration enables the integration of iProov's superior biometric technologies into the PingOne DaVinci platform, hence improving digital identity verification using science-based facial biometrics.
  • In July 2023, Microsoft improved its offering by changing Azure Active Directory to Microsoft Entra ID as part of a larger attempt to unify its product family names under the Microsoft Entra brand. This change is aimed to simplify the product range and boost recognition of Microsoft's integrated IAM solutions. The rebranding includes all capabilities, licensing plans, sign-in URLs and APIs and all previous setups will continue to function normally.

Why Purchase the Report?

  • Visualize the composition of the identity and access management market segmentation by component, solutions, organization size, end-user and region, highlighting the critical commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities in the identity and access management market by analyzing trends and co-development deals.
  • Excel data sheet with thousands of identity and access management market-level 4/5 segmentation points.
  • Pdf report with the most relevant analysis cogently put together after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
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The global identity and access management market report would provide access to an approx. 69 market data table, 64 figures and 215 pages.

Target Audience 2024

  • Identity and Access Management Software Providers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Education & Research Institutes
  • Emerging Companies
  • Identity and Access Management Manufacturers

Table of Contents

1. Global Identity and Access Management Market Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Global Identity and Access Management Market - Market Definition and Overview

3. Global Identity and Access Management Market - Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Component
  • 3.2. Market Snippet by Solutions
  • 3.3. Market Snippet by Organization Size
  • 3.4. Market Snippet by End-User
  • 3.5. Market Snippet by Region

4. Global Identity and Access Management Market-Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The increasing security breaches and identity fraud
      • 4.1.1.2. Growing adoption of hybrid cloud model and popularization of cloud-based IAM solutions
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Lack of standards for access and identity
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Global Identity and Access Management Market - Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. Global Identity and Access Management Market - COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. Global Identity and Access Management Market - By Component

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
  • 7.2. Solutions*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Services

8. Global Identity and Access Management Market - By Solutions

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solutions
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Solutions
  • 8.2. Data Directory*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Verification
  • 8.4. Others

9. Global Identity and Access Management Market - By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. BFSI*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Healthcare
  • 9.4. Retail & E-Commerce
  • 9.5. Education
  • 9.6. IT & IT Services
  • 9.7. Government
  • 9.8. Others

10. Global Identity and Access Management Market - By Organization Size

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization Size
  • 10.2. Small & Medium Enterprises*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Large Enterprises

11. Global Identity and Access Management Market - By Region

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 11.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.4. North America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solutions
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. U.S.
      • 11.4.7.2. Canada
      • 11.4.7.3. Mexico
  • 11.5. Europe
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solutions
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. Germany
      • 11.5.7.2. U.K.
      • 11.5.7.3. France
      • 11.5.7.4. Italy
      • 11.5.7.5. Spain
      • 11.5.7.6. Rest of Europe
  • 11.6. South America
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solutions
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.6.7.1. Brazil
      • 11.6.7.2. Argentina
      • 11.6.7.3. Rest of South America
  • 11.7. Asia-Pacific
    • 11.7.1. Introduction
    • 11.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solutions
    • 11.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 11.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.7.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.7.7.1. China
      • 11.7.7.2. India
      • 11.7.7.3. Japan
      • 11.7.7.4. Australia
      • 11.7.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.8. The Middle East and Africa
    • 11.8.1. Introduction
    • 11.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solutions
    • 11.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size
    • 11.8.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

12. Global Identity and Access Management Market - Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Global Identity and Access Management Market - Company Profiles

  • 13.1. IBM CORPORATION
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Key Highlights
    • 13.1.4. Financial Overview
  • 13.2. Sailpoint Technologies, Inc.
  • 13.3. Microsoft Corporation
  • 13.4. Hitachi Id Systems, Inc.
  • 13.5. CA Technologies
  • 13.6. Micro Focus (NetIQ Corporation)
  • 13.7. Centrify Corporation
  • 13.8. Oracle Corporation
  • 13.9. Okta Inc.
  • 13.10. Arctic Wolf (*LIST NOT EXHAUSTIVE)

14. Global Identity and Access Management Market - Premium Insights

15. Global Identity and Access Management Market - DataM

  • 15.1. Appendix
  • 15.2. About Us and Services
  • 15.3. Contact Us