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市場調査レポート
商品コード
1336735

デスクトップ仮想化の世界市場-2023年~2030年

Global Desktop Virtualization Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 181 Pages | 納期: 約2営業日

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価格
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デスクトップ仮想化の世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

デスクトップ仮想化の世界市場は、2022年に121億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 10.2%で成長し、2030年には223億米ドルに達すると予測されています。デスクトップ仮想化により、従業員は安定したインターネット接続があれば、どのデバイスを使ってもどこからでもデスクトップやアプリケーションにアクセスできるようになります。柔軟性と可動性により生産性が向上し、リモートワークの推進が可能になります。

DaaS(Desktop-as-a-service)は、2022年には世界のデスクトップ仮想化市場の約3分の1を占めると予想されています。DaaSの導入は企業のコスト削減につながります。例えば、2023年4月19日、デスクトップ仮想化は、顧客があらゆるデバイスや場所からデスクトップやアプリケーションにアクセスできるようにするAnuntaのサービスにおいて重要な役割を果たしています。VMwareの技術を活用することで、Anuntaは企業の柔軟性、セキュリティ、アクセシビリティを高める仮想デスクトップ・ソリューションを提供しています。

市場力学

ハイブリッド労働文化における仮想デスクトップの採用

デスクトップ仮想化により、データセンターやクラウド上のコンピューティング・リソースのリソース管理が改善され、仮想デスクトップに効率的に分配できるようになります。その結果、パフォーマンスが最適化され、ハードウェア・コストが削減され、ITチームの管理が容易になります。

例えば、2021年10月12日、シトリックス・システムズとグーグル・クラウドは、企業顧客に未来のハイブリッド労働を提供するために提携しました。この提携には、シトリックスがGoogle Cloud上で提供する新しいDaaS(Desktop-as-a-Service)が含まれ、シトリックスの管理プランとHDXプロトコルが活用されます。この提携は、Google Cloud上で仮想化アプリケーションとデスクトップをシームレスに提供することを目的としており、これにより分散型およびハイブリッド型の従業員は、ツールや情報に安全にアクセスできるようになります。

教育分野におけるデスクトップ仮想化の導入

仮想デスクトップは、教育機関のハードウェア・コストとメンテナンス・コストを削減します。各生徒に個別のコンピュータを購入して管理する代わりに、学校は集中管理されたサーバーを使用して仮想デスクトップを提供することができ、長期的にはコスト削減につながります。様々なOSやソフトウェア・アプリケーション上で動作します。

例えば、2020年9月16日、クラウドベースのリモートワークプレイスを提供するSimpleCloud社は、シームレスな遠隔授業が可能な教育プラットフォームを発表しました。このプラットフォームは、仮想教室やラボへの迅速な移行を可能にし、Autodesk、Adobe、Unity、Unreal Engineなどのアプリケーションの継続性を保証します。

クラウド上のグラフィック容量無制限の仮想デスクトップ・ソリューションを使用することで、学生はどのデバイスからでもパワフルな仮想デスクトップに接続でき、専門的なソフトウェアへのアクセスや教授との共同作業が容易になります。

ハードウェアの互換性とストレージ容量

仮想デスクトップは、特に特定のハードウェアコンポーネントや周辺機器を完全にサポートしていない仮想化技術を使用している場合、ハードウェアの互換性に制限がある場合があります。このため、特殊なハードウェアデバイスや旧来型システムと統合する際に課題が生じる可能性があります。

組織内で仮想デスクトップの数が増えると、ストレージ要件も大幅に増加します。各仮想マシン・イメージとユーザー・データはストレージ容量を消費するため、ストレージ容量の課題につながる可能性があります。組織は、拡大する仮想デスクトップ・インフラに対応するために、十分なストレージ・リソースを慎重に計画し、割り当てる必要があります。

COVID-19影響分析

パンデミックは、災害復旧計画を持つことの重要性を浮き彫りにしました。デスクトップ仮想化により、組織はハードウェア障害やその他の障害発生時に仮想デスクトップを迅速に復旧・復元し、ビジネスの継続性を確保できるようになっています。多くのデスクトップ仮想化ソリューションは、冗長性と高可用性機能をサポートしています。

組織がリモートワークを受け入れるようになると、クラウドベースのデスクトップ仮想化ソリューションが採用されるようになっています。クラウドホストの仮想デスクトップは、迅速な拡張性、インフラコストの削減、より簡単なリモートアクセスを可能にします。クラウドベースのサーバーを採用することで、従業員はノートパソコンやタブレット、パソコンなど、さまざまなデバイスを使用して職場環境に安全にアクセスできます。

AIの影響

仮想デスクトップ環境におけるゲーム・パフォーマンスを最適化するために、AIアルゴリズムが採用されています。プレイヤーの行動を分析することで、AIはゲームのアクションを予測し、ローディング時間や待ち時間を短縮することができます。AIベースのリソース管理により、仮想デスクトップ・インスタンスが各ゲームに効率的に割り当てられ、パフォーマンスを最大化し、リソースの浪費を最小限に抑えます。

AIは、ユーザーの行動とネットワークトラフィックの異常を継続的に監視することで、仮想デスクトップのセキュリティを強化します。潜在的なセキュリティ脅威、不正アクセスの試み、不審な行動を検出し、ITチームが迅速に対応してセキュリティ侵害を防ぐことができます。

ロシア・ウクライナ戦争の影響

戦争はロシアとウクライナの貿易と経済活動を混乱させました。紛争による不確実性と不安定性は、投資の減少を招き、経済成長の低下につながっています。景気後退は両国の銀行部門に圧力をかけています。

紛争の継続は金融市場に不確実性をもたらし、為替レート、金利、資産価格の変動につながっています。ロシアとウクライナの銀行システムは、地政学的緊張から生じる金融リスクを維持するためにストレスを受けています。政府は地域全体の銀行へのアクセスに様々な制限を課しました。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • ゲームにおけるデスクトップ仮想化の需要増大
      • ハイブリッド労働の文化における仮想デスクトップの採用
      • 教育分野でのデスクトップ仮想化の採用
    • 抑制要因
      • 高コストとネットワークのダウンタイム
      • ハードウェアの互換性とストレージ容量
    • 機会
    • 影響分析

第5章 業界分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 タイプ別

  • DaaS(Desktop-as-a-service)
  • VDI(仮想デスクトップインフラ)
  • RDS(リモートデスクトップサービス)

第8章 組織別

  • 中小企業
  • 大企業

第9章 エンドユーザー別

  • IT・ITeS
  • 銀行・金融サービス・保険
  • 教育
  • 医療・ライフサイエンス
  • 通信
  • 小売業
  • 自動車・運輸・物流
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • Oracle
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な動向
  • IBM
  • Huawei
  • DXC Technology
  • Citrix systems
  • Vmware
  • Microsoft
  • Cisco Systems
  • Amazon Web Services(AWS)
  • Ericom Software

第13章 付録

目次
Product Code: ICT5665

Market Overview

Global Desktop Virtualization Market reached US$ 12.1 billion in 2022 and is expected to reach US$ 22.3 billion by 2030, growing with a CAGR of 10.2% during the forecast period 2023-2030. Desktop virtualization allows employees to access their desktops and applications from anywhere using any device with a stable internet connection. The flexibility and mobility improve productivity and enable to promote remote work, which has become increasingly important in the dynamic work environment.

Desktop-as-a-service (DaaS) is expected to hold around 1/3rd of the global desktop virtualization market in 2022. Implementing DaaS leads to cost savings for businesses. For instance, on 19 April 2023, desktop virtualization plays a crucial role in Anunta's offerings which allow customers to access their desktops and applications from any device or location. By leveraging VMware technologies, Anunta provides virtual desktop solutions that enhance flexibility, security and accessibility for businesses.

Market Dynamics

Adoption of Virtual Desktop in Hybrid Work Culture

Desktop virtualization enables better resource management for computing resources in the data center or cloud and distributing them efficiently to virtual desktops, this results in optimized performance, reduced hardware costs and easier management for IT teams, individuals can easily access desktops virtually with proper internet connection.

For instance, on 12 October 2021, Citrix Systems and Google Cloud partnered to deliver the future of hybrid work for enterprise customers. The collaboration includes Citrix launching a new Desktop-as-a-Service (DaaS) offering on Google Cloud, leveraging Citrix's management plan and HDX protocol. The partnership aims to provide seamless delivery of virtualized applications and desktops on Google Cloud, which enables distributed and hybrid workers to securely access the tools and information

Adoption of Desktop Virtualization in the Education Sector

Virtual desktops reduce hardware and maintenance costs for educational institutions. Instead of purchasing and managing individual computers for each student, schools can use centralized servers to deliver virtual desktops, which can lead to cost savings in the long run. It runs on various operating systems and software applications.

For instance, on 16 September 2020, SimpleCloud, a cloud-based remote workplace, has introduced an education platform that enables seamless remote classroom instruction. The platform allows for quick transition to virtual classrooms and labs, ensuring continuity in applications like Autodesk, Adobe, Unity and Unreal Engine, among others.

By using virtual desktop solutions with unlimited graphic capacity in the cloud, students can connect to powerful virtual desktops from any device, making it easier to access specialized software and collaborate with professors.

Hardware Compatibility and Storage Capacity

Virtual desktops may have hardware compatibility limitations, particularly when using virtualization technologies that do not fully support specific hardware components or peripherals. Due to this, it can lead to challenges when integrating with specialized hardware devices or legacy systems.

As the number of virtual desktops increases in an organization, the storage requirements also grow significantly. Each virtual machine image and user data consumes storage space and this can lead to storage capacity challenges. Organizations need to carefully plan and allocate sufficient storage resources to accommodate the expanding virtual desktop infrastructure.

COVID-19 Impact Analysis

The pandemic highlighted the importance of having disaster recovery plans. Desktop virtualization enabled organizations to quickly recover and restore virtual desktops in case of hardware failures or other disruptions and ensure business continuity. Many desktop virtualization solutions support redundancy and high-availability features.

As organizations embraced remote work, there is adoption of cloud-based desktop virtualization solutions. Cloud-hosted virtual desktops allow quick scalability, reduced infrastructure costs and easier remote access. By adopting cloud-based servers' employees can securely access their work environment using various devices such as laptops, tablets or with personal computers.

AI Impact

AI algorithms are employed to optimize gaming performance in virtual desktop environments. By analyzing player behavior, AI can predict game actions and reduce loading times and latency. AI-based resource management ensures that virtual desktop instances are efficiently allocated to each game maximizing the performance and minimizing resource wastage.

AI enhances the security of virtual desktops by continuously monitoring user behavior and network traffic for anomalies. It can detect potential security threats, unauthorized access attempts and suspicious activities and allow IT teams to respond quickly and prevent security breaches.

Russia-Ukraine War Impact

The war disrupted trade and economic activities in both Russia and Ukraine. The uncertainty and instability caused by the conflict have led to decreased investment which leads to reduced economic growth. The economic downturn creates pressure on the banking sectors of both countries.

The ongoing conflict created uncertainty in the financial markets, leading to volatility in exchange rates, interest rates and asset prices. The banking systems of Russia and Ukraine are under stress for maintaining financial risks arising from geopolitical tensions. The government imposed various restrictions for accessing banks across the region.

Segment Analysis

The global desktop virtualization market is segmented based on type organization, end-user and region.

The Rising Shift towards Flexible Work drives IT Sector

IT and ITeS is expected to grow at the fastest rate in the global desktop virtualization market during the forecast period. The shift towards remote work and flexible work arrangements has accelerated the adoption of desktop virtualization. It allows employees to access their desktops and applications securely from anywhere which facilitates productivity and collaboration, the adoption of desktop virtualization in IT industries accelerated.

IT companies often experience changes in workforce demands. Desktop virtualization allows for easy scalability which enables quick provisioning of virtual desktops for new employees or project-based teams without significant infrastructure changes. As IT industries deal with confidential data and information, so desktop virtualization provides a secure environment as data is stored centrally in data centers.

Geographical Penetration

IT Infrastructure Boost Market in North America

North America is expected to hold around 1/3rd of the global desktop virtualization market during the forecast period. Desktop virtualization enables easy provisioning and management of virtual desktops which makes it simpler to accommodate new employees. Businesses and organizations in the region turned to adopting virtual desktop infrastructure which enables secure access to company resources.

For instance, on 27 May 2021, A significant portion of U.S. workforce, approximately 60 percent is expected to be mobile and around 87% of U.S. companies anticipate their employees to work from home at least three days a week. Organizations are investing in creating flexible work environments, with 70% of U.S. executives planning to invest in IT infrastructure for flexible workplaces. Virtual desktop infrastructure has emerged as a critical solution to enable seamless mobility and improve security in industries with strict regulations.

Competitive Landscape

The major global players include: Oracle, IBM, Huawei, DXC Technology, Citrix systems, VMware, Microsoft, Cisco Systems, Amazon Web Services (AWS), Ericom Software.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global desktop virtualization market segmentation based on type organization, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
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The global desktop virtualization market report would provide approximately 61 tables, 61 figures and 181 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Organization
  • 3.3. Snippet by End-User
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rising Demand for Desktop Virtualization in Gaming
      • 4.1.1.2. Adoption of Virtual Desktop in Hybrid Work Culture
      • 4.1.1.3. Adoption of Desktop Virtualization in the Education Sector
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Cost and Network Downtime
      • 4.1.2.2. Hardware Compatibility and Storage Capacity
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Desktop-as-a-service (DaaS)*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Virtual desktop infrastructure (VDI)
  • 7.4. Remote Desktop Services (RDS)

8. By Organization

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization
  • 8.2. Small and medium-sized enterprises*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Large enterprises

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. IT and ITeS*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Banking, Financial Services and Insurance
  • 9.4. Education
  • 9.5. Healthcare and Life Sciences
  • 9.6. Telecom
  • 9.7. Retail
  • 9.8. Automotive, Transportation and Logistics
  • 9.9. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.5.1. Brazil
      • 10.4.5.2. Argentina
      • 10.4.5.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.5.1. China
      • 10.5.5.2. India
      • 10.5.5.3. Japan
      • 10.5.5.4. Australia
      • 10.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Oracle *
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Key Developments
  • 12.2. IBM
  • 12.3. Huawei
  • 12.4. DXC Technology
  • 12.5. Citrix systems
  • 12.6. Vmware
  • 12.7. Microsoft
  • 12.8. Cisco Systems
  • 12.9. Amazon Web Services (AWS)
  • 12.10. Ericom Software

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us