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市場調査レポート
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1336699

自律走行型フォークリフトの世界市場-2023年~2030年

Global Autonomous Forklift Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 約2営業日

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自律走行型フォークリフトの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

概要

世界の自律走行型フォークリフト市場は2022年に38億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 13.5%で成長し、2030年には104億米ドルに達すると予測されます。

予測期間中に市場拡大に有益なチャンスをもたらすと予想される主な側面は、eコマース事業の成長と、成長を促すインダストリー4.0の取り込みです。アジア太平洋市場では物流産業の規模が非常に大きいため、同地域の物流産業では迅速な自動化が求められています。そのため、この地域のメーカーは、未開拓のアジア市場への製品投入に注力しています。

2022年7月22日、VisionNavはCeMAT Australia 2022において、物流自動化のための有名な自律走行型フォークリフトと、ディープラーニング機能を備えた環境モニタリングシステムBright Eyesをデビューさせ、その世界ツアーの重要な構成要素として多くの注目を集めました。"伝染病が沈静化し、オーストラリアの製造業と物流部門が新たな成長を遂げるにつれ、イントラロジスティクスの自動化に対するニーズが高まっていることは明らかです。そのため、アジア太平洋は世界市場シェアの1/3近くを占めています。

市場力学

産業現場における自律走行型フォークリフトの費用対効果とメリット

過度に反復的な手順の場合、自律走行型フォークリフトは、製造業、配送センター、あるいはハイブリッドであろうと、有人フォークリフトよりもコスト効率が大幅に高いです。フォークリフトは、複数のシフトにまたがるノンストップ・オペレーションに組み込むことができます。これらの自己制御車両は、その速度とルートを適切に同期させることができます。これにより、可能な限り最小限のエネルギーを消費しながら、マテリアル・フローを理想的なレベルに維持することが可能になります。

有人フォークリフトよりも正確かつ安全に航行するため、施設管理者が言及するその他の特典は、棚、貨物、パレット、および他のトラックへのダメージがはるかに少ないことです。したがって、上記の要因や利点が世界の自律走行型フォークリフト市場の成長を牽引しています。

流通・倉庫部門における需要の増加

フォークリフトは、より多くの製品を移動させたいという顧客の需要に応えるために、世界中の倉庫・流通企業にとって不可欠です。COVID-19の大流行の結果、人々のオンライン購買への依存度が高まり、生産者から最終消費者への在庫の流れが変化しました。さらなる在庫の需要に対応するために、物流組織はより多くのカウンターバランスフォークリフト、パレットスタッカー、狭通路フォークリフトを必要としています。密集し、重く積み上げられた棚ユニット内のより多くの在庫に到達するためには、限られた場所を操縦できるフォークリフトが必要です。

高まるeコマースと小売需要により、自律走行型フォークリフトは高いレベルで実行されなければなりません。もちろん、新しいフォークリフト・オペレーターを訓練する必要性はこれまで以上に高まっています。急速に拡大している保管と流通の需要も、製品市場の拡大を後押ししています。

柔軟性の欠如

倉庫作業では、多くの作業をこなす能力など、柔軟性が求められることがあります。自律走行型フォークリフトはそのように訓練されているため、反復作業を含む作業において最も有用です。繰り返されない作業であれば、人間の方がより効率的に完了させることができます。その結果、手動式フォークリフトは自律走行型フォークリフトよりも適応性が高いです。

例えば、フォークリフト・オペレーターは、異なるフォーマットと異なる時間帯を使って物を動かします。フォークリフトは決まった作業パターンを必要とする作業を遂行するように構成できるため、こうした作業は自律走行型フォークリフトでは遂行できないです。したがって、自律走行型フォークリフトには柔軟性がないため、市場拡大の妨げになると予測されます。

COVID-19影響分析

自律走行型フォークリフトに対する需要は、この地域の主要メーカーから高まっており、彼らは多くの反復的で定型的な手順の自動化を望んでいます。自動化された無人製品移動の最も一般的な用途の1つは、製品がバッチで生産ラインから出て、接続された倉庫に輸送される場合です。飲食品の製造と包装は、自律走行型フォークリフトの優れた応用例です。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 産業現場における自律走行型フォークリフトの費用対効果と利点
      • 流通・倉庫部門における需要の増加
    • 抑制要因
      • 柔軟性の欠如
    • 機会
    • 影響分析

第5章 業界分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 容量別

  • 5トン未満
  • 5トン以上10トン未満
  • 10トン以上

第8章 用途別

  • 製造業
  • 倉庫業
  • マテリアルハンドリング
  • 物流・貨物
  • その他

第9章 エンドユーザー別

  • 飲食品
  • 自動車
  • パルプ・製紙
  • 航空宇宙
  • 半導体・エレクトロニクス
  • 医療
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • Toyota Industries Corporation
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • Kion Group AG
  • Mitsubishi Logisnext Co Ltd
  • Jungheinrich AG
  • Hyster-Yale Materials Handling, Inc.
  • Swisslog AG
  • Oceaneering International, Inc.
  • Hyundai Construction Equipment Co., Ltd.
  • Balyo SA
  • Agilox Services GmbH

第13章 付録

目次
Product Code: ICT6699

Overview

Global autonomous forklift market reached US$ 3.8 billion in 2022 and is expected to reach US$ 10.4 bllion by 2030, growing with a CAGR of 13.5% during the forecast period 2023-2030.

The main aspects that are anticipated to present profitable chances for market expansion during the forecast period are growth in the e-commerce business and incorporation of Industry 4.0 to encourage growth. Logistics industry is very large in the Asia-Pacific market, therefore it requires the quick automation in the logistic industry in the region. Hence, manufacturers oin the region are focsuing on the launch of its products in the untapped Asian market.

In July 22, 2022, VisionNav debuted its renowned autonomous forklift for logistics automation and the Bright Eyes environment monitoring system with deep learning capabilities at CeMAT Australia 2022 as a significant component of its global tour, which attracted a lot of attention. "As the epidemic subsides and the Australian manufacturing and logistics sector experiences new growth, it is clear that there is an increasing need for intralogistics automation. Therefore, Asia-Pacific acquires near 1/3rd of the global market share.

Market Dynamics

The Cost-Effectiveness and Benefits of Autonomously Driven Forklifts in Industrial Settings

For excessively repetitive procedures, autonomously operated forklifts are substantially more cost-effective than human forklifts, whether in manufacturing, distribution centers or any hybrid. They can be included in nonstop operations that span multiple shifts. These self-regulating vehicles can properly synchronize their speed and route. This makes it possible for material flows to stay at their ideal levels while consuming the least amount of energy possible.

As they navigate more precisely and safely than manned forklifts, the additional benefit mentioned by facilities managers is far less damage to shelves, cargoes, pallets and other trucks. Therefore, above mentioned factors or benefits drives the growth of the global autonomous forklift market.

Increasing Demand in the Distribution and Warehousing Sectors

Forklifts are essential for warehouse and distribution companies globally to meet customer demand for moving more products. People's increased reliance on online purchasing as a result of the COVID-19 pandemic has altered the flow of inventory from the producer to the final consumer. To handle the demand for additional inventory, logistic organizations need more counterbalance forklifts, pallet stackers and narrow-aisle forklifts. To reach more inventory inside densely populated and heavily stacked shelving units, they need forklifts that can maneuver across confined locations.

Due to rising e-commerce and retail demands, autonomous forklifts must execute at a high level. Of course, there is a greater than ever need for training new forklift operators. The demand for storage and distribution, which is expanding quickly, also fuels the expansion of the product market.

Lack of Flexibility

Warehouse operations occasionally require flexibility, such as the capacity to undertake numerous activities. As they are trained to do so, autonomous forklifts are most useful in operations that include repetitive activities. A task can be completed by humans more effectively if it's not repeated. As a result, manually driven forklifts are more adaptable than autonomous ones.

For example, a forklift operator moves things using different formats and at different times. These jobs cannot be carried out by autonomous forklifts since they can be configured to carry out tasks that need a set working pattern. Therefore, it is projected that the lack of flexibility in autonomous forklifts will impede market expansion.

COVID-19 Impact Analysis

The demand for autonomous forklifts is rising from key manufacturers in the region, who want automation for a lot of repetitive and routine procedures. One of the most common applications for automated driverless product movement is when a product exits a production line in batches and is transported to a connected warehouse; this boosts productivity and throughput. Manufacturing and packaging for food and beverages are excellent examples of applications for autonomous forklifts.

Segment Analysis

The global autonomous forklift market is segmented based on capacity, application, end-user and region.

The Economic Value of Autonomous Forklifts in Warehousing

By using autonomous forklifts, warehousing costs can be reduced by 30% while gross profit can rise by 7%. Without human intervention, the autonomous forklift can be moved along predetermined routes and tasks. It can keep working continuously, greatly enhancing job efficiency and lowering personnel input.

Additionally, one person may manage the scheduling and operation of numerous forklifts at once, saving labor costs. Anyone can provide instructions to direct the process and work of the forklift at the same time. This is furthermore anticipated to boost this market segment's market growth in the years to come. Therefore, the warehouse segment is expected to grow at a highest CAGR during the forecasted period.

Geographical Analysis

Early Adoption Drives Growth in U.S. Market

In a number of sectors, including manufacturing, logistics and warehousing, U.S. has been an early adoption of automation and robotics. Due to this proactive attitude, a thriving market for autonomous forklifts has developed in the region.

Using autonomous forklifts in their operations has enhanced productivity, decreased costs and improved safety for several U.S.-based companies. Autonomous technology investments by companies like Amazon, Walmart and FedEx are well known for streamlining their supply chain operations. Hence, U.S. is contributing for more than 78.4% of the regional shares.

Competitive Landscape

The major global players include: Toyota Industries Corporation, Kion Group AG, Mitsubishi Logisnext Co Ltd, Jungheinrich AG, Hyster-Yale Materials Handling, Inc., Swisslog AG, Oceaneering International, Inc., Hyundai Construction Equipment Co., Ltd., Balyo SA and Agilox Services GmbH.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global autonomous forklift market segmentation based on capacity, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
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The global autonomous forklift market report would provide approximately 61 tables, 62 figures and 200 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Capacity
  • 3.2. Snippet by Application
  • 3.3. Snippet by End-User
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Driver
      • 4.1.1.1. The Cost-Effectiveness and Benefits of Autonomously Driven Forklifts in Industrial Settings
      • 4.1.1.2. Increasing Demand in the Distribution and Warehousing Sectors
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Lack of Flexibility
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Capacity

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Capacity
  • 7.2. Below 5 Tons*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. 5 to 10 Tons
  • 7.4. Above 10 Tons

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 8.2. Manufacturing*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Warehousing
  • 8.4. Material Handling
  • 8.5. Logistics and Freight
  • 8.6. Others

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Food and Beverages*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Automotive
  • 9.4. Pulp and Paper
  • 9.5. Aerospace
  • 9.6. Semiconductor and Electronics
  • 9.7. Healthcare
  • 9.8. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Toyota Industries Corporation*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Recent Developments
  • 12.2. Kion Group AG
  • 12.3. Mitsubishi Logisnext Co Ltd
  • 12.4. Jungheinrich AG
  • 12.5. Hyster-Yale Materials Handling, Inc.
  • 12.6. Swisslog AG
  • 12.7. Oceaneering International, Inc.
  • 12.8. Hyundai Construction Equipment Co., Ltd.
  • 12.9. Balyo SA
  • 12.10. Agilox Services GmbH

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us