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市場調査レポート
商品コード
1426892
SiemensとSalesforceのパートナーシップにより、製造における顧客中心のサービス化が促進Siemens, Salesforce Partnership to Drive Customer-Centric Servitization in Manufacturing |
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SiemensとSalesforceのパートナーシップにより、製造における顧客中心のサービス化が促進 |
出版日: 2024年02月12日
発行: IDC
ページ情報: 英文 4 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Noteでは、SiemensとSalesforceが最近発表したパートナーシップについて説明します。このパートナーシップにより、それぞれの製品ライフサイクル管理(PLM)と顧客関係管理(CRM)システムの機能を統合して、製造におけるサービス効率と顧客エクスペリエンスが促進されます。IDCのManufacturing Insights、シニアリサーチアナリストであるMark Casidsid氏は次のように述べています。「SiemensとSalesforceのパートナーシップは、サービス能力と顧客満足度を高め、継続的な製品品質の改善とイノベーションを促進するために、PLMとCRMシステムを統合することの重要性を強調しています。さらに、メーカーがサービスベースの製品を拡大し、ペースの速い市場で競争力を高めるための道を切り開きます」
This IDC Market Note discusses the recently announced partnership between Siemens and Salesforce to integrate functionalities of their respective product life-cycle management (PLM) and customer relationship management (CRM) systems to drive service efficiency and customer experience in manufacturing."The Siemens and Salesforce partnership highlights the significance of integrating PLM and CRM systems to boost service capabilities and customer satisfaction as well as foster continuous product quality improvement and innovation. Furthermore, it paves the way for manufacturers to expand their service-based offerings and increase their competitive edge in a fast-paced market," said Mark Casidsid, senior research analyst, IDC Manufacturing Insights,