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市場調査レポート
商品コード
1336694

テーママッピング・空間分析の世界市場-2023年~2030年

Global Thematic Mapping and Spatial Analysis Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 215 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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テーママッピング・空間分析の世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 215 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

テーママッピング・空間分析の世界市場は、2022年に96億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にCAGR 12.3%で成長し、2030年には244億米ドルに達すると予測されています。

政府がより良い都市を構築し、公共サービスを統合し、住民とエンゲージするために、地理空間技術と5G技術は統合されています。世界的にスマートシティへの移行が進む中、こうした位置情報の多くはリアルタイムでなければならないです。地理空間分析の精度と感度は、5Gネットワークの展開によって大幅に向上すると予想されます。

ネットワーク管理者は、テーママッピングを使用することで、人口密度、都市地域、既存のインフラなど、さまざまな地理的要因を視覚化できます。このデータを空間的に分析することで、5Gの基地局やスモールセルに最適な場所を決定し、最高のカバレッジと容量を提供することができます。リモート・センシング・プラットフォーム、地理空間、5G技術の統合により、政府はよりスマートな都市を構築し、公共サービスを向上させ、市民との対話をより成功させることができます。そのため、リモートセンシングプラットフォームは予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。

市場力学

技術進歩

デジタルツインプロジェクトは、北米、アジア、欧州で過去数年間に大幅に増加しました。市町村が都市計画と管理の有効性を高め、情報に基づいた意思決定を可能にし、多数のデータセットから洞察を得ようと努力しているため、この技術の利用は世界中で拡大し続けると思われます。

地理空間産業の専門家は、量子コンピューティングはまだ研究開発の段階にあるにもかかわらず、重い処理に大きな影響を与えるだろうと予測しています。コネクテッドカー(CAV)や自律走行車(AAV)の分野での初期の応用は、有望な結果を示しています。

スマートシティでの利用拡大

スマートシティは、多くのプロセスの有効性を高めるために、さまざまな方法でテクノロジーを利用しています。しかし、地理空間技術はすべてのスマートシティツールに不可欠な要素です。交通、エネルギー、治安、セキュリティ、インフラ、緊急対応などの効率を向上させるために、現代のスマートシティでは、IoTセンサーやセンサーノード、モバイルアプリケーション、スマートデバイス、位置情報データを生成するソーシャルネットワークなどが利用されています。

地理空間技術は、スマートシティにおけるデータ収集、意思決定、分析用言語、意思決定実施技術、市民参画のためのフレームワークを提供し、ネットワークの基盤として機能します。その結果、世界市場の拡大には、スマートシティにおける用途の拡大が影響しています。

データ収集の統合と標準化

地理空間分析のためには、多くのソースから多くのデータが収集されます。取得したデータのクリーニング、分離、標準化には多くの労力を要します。収集したデータの統合と標準化の難しさは、世界の地理空間分析市場の拡大にとって大きな障害となります。

地理空間データは頻繁に収集され、多くの標準やガイドラインに従って保管されています。様々なデータセットのシームレスな統合と分析は、統一された基準の欠如によって妨げられています。地理空間情報は動的で、頻繁に変更されます。データを最新の状態に保つためには継続的な監視と更新が必要であるが、これは特にリアルタイム分析システムにとっては困難です。

COVID-19の影響分析

COVID-19の流行は、テーママッピング・空間分析の世界市場に影響を与えました。この流行により世界のサプライチェーンが混乱し、テーママッピング・空間分析システムのハードウェアの展開に遅れが生じました。地理空間データとデジタル・マッピング・ツールは、世界中の政府や組織がワクチン接種の管理に使用しています。

COVID-19予防接種の分布が極めて不安定な中、数多くの保健当局や組織が地理空間データを利用して予防接種キャンペーンを構築し、その進捗状況を詳細に追跡しています。世界のテーママッピング・空間分析市場は、長期的にはパンデミックによる悪影響を受けることはないと予測されています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 階級区分図の人気の高まり
      • 技術進歩
    • 抑制要因
      • 収集データのプライバシーに関する問題
    • 機会
    • 影響分析

第5章 業界分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 コンポーネント別

  • ソフトウェア
  • サービス

第8章 展開方式別

  • クラウドベース
  • オンプレミス

第9章 テクノロジー別

  • GISプラットフォーム
  • リモートセンシング・プラットフォーム
  • 空間分析ライブラリ
  • その他

第10章 エンドユーザー別

  • 政府機関
  • 運輸
  • 医療
  • 小売
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Esri
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • Hexagon AB
  • Trimble
  • Pitney Bowes
  • Bentley Systems
  • Autodesk
  • SuperMap
  • Tom Tom
  • ThinkGeo
  • MapQuest

第14章 付録

目次
Product Code: ICT6704

Market Overview

Global thematic mapping and spatial analysis market reached US$ 9.6 billion in 2022 and is expected to reach US$ 24.4 bllion by 2030, growing with a CAGR of 12.3% during the forecast period 2023-2030.

In order to help governments build better cities, consolidate public services, and engage with residents, geospatial and 5G technologies are integrated. Much of this location data must be in real-time as globally transitions to smart cities. The accuracy and sensitivity of geospatial analysys are anticipated to greatly increase with the rollout of 5G networks.

Network administrators can visualize different geographic factors, such as population density, urban regions, and existing infrastructure, by using thematic mapping. They can determine the most suitable locations for 5G base stations and small cells to provide the best coverage and capacity by spatially analyzing this data. With the integration of remote sensing platforms, geospatial and 5G technologies, governments may build smarter cities, improve public services, and interact with citizens more successfully. Therefore, the remote sensing platforms is expected to grow at a significant CAGR during the forecasted period.

Market Dynamics

Technological Advancements

Digital Twin projects have significantly increased during the past few years in North America, Asia, and Europe. The use of this technology will keep growing around the world as city municipalities strive to increase the effectiveness of urban planning and management, enable informed decision-making, and get insight from numerous datasets.

Geospatial industry professionals predict quantum computing will have a significant impact on heavy processing, despite the fact that the technology is still in the research and development (R&D) phase of its development. Early applications in the field of connected and autonomous vehicles (CAVs) have shown encouraging results.

Expanding Use in Smart Cities

Smart cities use technology in a variety of ways to increase the effectiveness of many processes. However, geospatial technology is an essential component of all smart city tools. In order to improve the efficiency of traffic, energy, public safety, security, infrastructure, emergency response, and other areas, modern smart cities use IoT sensors and sensor nodes, mobile applications, smart devices, and social networks that generate location-based data.

Geospatial technology, which provides a framework for data gathering, decision-making, a language for analysis, a technique for decision implementation, and a way for public engagement in smart cities, serves as the network's foundation. As a result, the expansion of the global market is influenced by the expanding applications in smart cities.

Integrating and Standardizing the Data Collection

For geospatial analysis, a lot of data is gathered from many sources. Cleaning, separating, and standardizing the acquired data takes a lot of work. The difficulties of integrating and standardizing the gathered data will be a significant obstacle to the expansion of the global geospatial analysis market.

Geospatial data is frequently gathered and kept in accordance with a number of standards and guidelines. The seamless integration and analysis of various datasets are hampered by the lack of uniform standards. Geospatial information is dynamic and frequently altered. Continuous monitoring and updates are necessary to keep the data current, which can be difficult, particularly for real-time analytics systems.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 outbreak had an impact on the global market for thematic mapping and spatial analysis. The epidemic has disrupted global supply chains, which has caused delays in the deployment of thematic mapping and spatial analysis system hardware. Geospatial data and digital mapping tools are being used by governments and organizations all over the world to administer vaccination efforts.

Numerous health officials and organizations are using geospatial data to build their vaccination campaigns and track their progress in minute detail in the midst of the exceedingly erratic distribution of COVID-19 vaccinations. The global thematic mapping and spatial analysis market is not anticipated to be adversely affected by the pandemic over the long run.

Segment Analysis

The global thematic mapping and spatial analysis market is segmented based on component, deployment, technology, end-user and region.

Increasing Data Accessibility Leads Software Segment Dominance

Data from various, scattered geographical and non-spatial systems can be accessed quickly and easily with the help of geospatial analysis. This data can be distributed throughout the organization, giving a wide range of users access to visualization, query, analysis, and reporting tools.

Applying best practices from the data warehouse area to all geospatial and chronological data sources, shape and merge network infrastructure information. For historical and time-based studies of your data, establish a consistent and repeatable data repository. As a result, with more than half of the segmental share, the software segment dominates the global market share.

Geographical Analysis

Growing Advancements in the Region Leads to Global Dominance

Geospatial analysis technology advancements are leading the way in North America. Numerous tech businesses and academic organizations in the region are actively working to produce innovative geospatial tools and software.

On June 7, 2023, A new centre for geospatial solutions will open at Yale. In the areas of geospatial science, data, and analysis, Yale's research, education, and infrastructure will all be improved by the new center for geospatial solutions. All of these factors would contribute to the North American market and is expected to cover majority of the market shares.

Competitive Landscape

The major global players include: Esri, Hexagon AB, Trimble, Pitney Bowes, Bentley Systems, Autodesk, SuperMap, Tom Tom, ThinkGeo and MapQuest.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global thematic mapping and spatial analysis market segmentation based on component, deployment, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of thematic mapping and spatial analysis market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.

The global thematic mapping and spatial analysis market report would provide approximately 69 tables, 67 figures and 215 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Component
  • 3.2. Snippet by Deployment
  • 3.3. Snippet by Technology
  • 3.4. Snippet by End-User
  • 3.5. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Driver
      • 4.1.1.1. The Growing Popularity of Choropleth Maps
      • 4.1.1.2. Technological Advancements
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Problems with Gathered Data's Privacy
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Component

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
  • 7.2. Software*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Services

8. By Deployment

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment
  • 8.2. Cloud-Based*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. On-Premise

9. By Technology

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
  • 9.2. GIS Platforms*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Remote Sensing Platforms
  • 9.4. Spatial Analysis Libraries
  • 9.5. Others

10. By End-User

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 10.2. Government*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Transportation
  • 10.4. Healthcare
  • 10.5. Retail
  • 10.6. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. UK
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Russia
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Esri*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Recent Developments
  • 13.2. Hexagon AB
  • 13.3. Trimble
  • 13.4. Pitney Bowes
  • 13.5. Bentley Systems
  • 13.6. Autodesk
  • 13.7. SuperMap
  • 13.8. Tom Tom
  • 13.9. ThinkGeo
  • 13.10. MapQuest

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us