デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1336696

ジオコーディング・逆ジオコーディングの世界市場-2023年~2030年

Global Geocoding and Reverse Geocoding Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 195 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ジオコーディング・逆ジオコーディングの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

世界のジオコーディング・逆ジオコーディング市場は、2022年に123億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 13.3%で成長し、2030年には334億米ドルに達すると予測されています。

新たなパートナーシップ契約は、インドのジオコーディング・逆ジオコーディング分野の市場を推進する重要な要素の1つです。インドのジオコーディング・逆ジオコーディングのエコシステムは、ジオコーディングデータのガイドラインが発表されて以来、実質的なパートナーシップとコラボレーションが行われ、国内の技術統合を向上させてきました。

学際的なパートナーシップは、政府が民間部門に大きな自主性を与えるために制定した数多くの規制によって奨励されてきました。その結果、国内のジオコーディング・逆ジオコーディング技術は向上しました。短期間のうちに、Google、Tech Mahindra、Genesys International、SynspectiveとNeoGeoのような重要な提携が見られるようになっています。そのため、インドはアジア太平洋地域で大きなCAGRで成長すると予想されます。

市場力学

5G技術によるジオコーディング・逆ジオコーディングの革命

5Gの登場により、優れた地理データの収集が可能になり、業界の成長が加速すると予想されています。5Gネットワークサービスの展開は、ジオコーディング・逆ジオコーディングのサービスプロバイダーに新たな機会をもたらすと予測されています。予測期間を通じて市場の成長を支えるため、5Gネットワークは主にスペクトラムのローバンド、ミッドバンド、ハイバンド部分を利用することになります。

前世代の無線技術よりも高速にデータを伝送できる5Gは、スマートフォンから運転手のいない自動車やスマートシティまで、あらゆるものを可能にします。5Gは、この技術を成功裏に運用するために、詳細かつ動的なジオコーディング・逆ジオコーディングのデータと情報の助けを借りて解決する必要がある一連の問題を導入します。したがって、上記の要因が世界のジオコーディング・逆ジオコーディング市場の成長を後押ししています。

逆ジオコーディングを利用したフリート管理

フリートが活動するには地理情報が必要です。逆ジオコーディングは、地図や位置情報のための便利なツールです。車両追跡のハードウェアとソフトウェアを通じて、逆ジオコーディングは車両管理に最も効果的に利用できます。GPSトラッキングを逆ジオコーディングに使用することで、車両管理者に車両の正確な住所を提供することができます。

効果的なフリートは、常にGPSベースのシステムを使用して車両を追跡しています。配達や集荷の時間を予測し、 促進要因の行動を監視し、GPSを使用して資産を追跡することができます。しかし、緯度と経度の座標は、GPSシステムが位置情報を保存するために使用する形式です。正確であるにもかかわらず、ほとんどの人はこれらの地理データをほとんど理解していないです。その結果、逆ジオコーディングの業界は世界的に拡大しました。

熟練労働者の不足

ジオコーディングや逆ジオコーディングのような技術は、ジオコーディングや逆ジオコーディングのデータ、GISソフトウェア、関連ツールに精通した熟練した専門家に依存しています。このような専門家が不足している場合、ジオコーディングソリューションが採用されなかったり、業界全体で効果的に使用されなかったりする可能性があります。

効果的なジオコーディングや逆ジオコーディングシステムが普及する以前は、ユーザーは手作業や時代遅れのデータ送信技術に頼っていたかもしれません。これらの技法は手間がかかり、ミスを犯しやすく、精度が低いため、データの品質や全体的なアウトプットに失望する結果となる可能性があります。

COVID-19の影響分析

COVID-19パンデミックは、ジオコーディング・逆ジオコーディング分析市場に最小限の影響を及ぼし、医療組織や政府を含む多くの企業が、パンデミックの間、医療用品や医薬品の配送にジオコーディング・逆ジオコーディング技術を採用しました。さらに、各国で対応努力に影響を与えるさまざまな課題が発生しており、ジオコーディングや逆ジオコーディング解析を使用して解決することができます。

正しい洞察を与えるために、多くの企業がAIとML技術を使用して自動化するためにシステムを更新しています。5G技術の発展により、この動向は予測期間中に上昇し続けると予想されます。近い将来、新しい新興企業がジオコーディング・逆ジオコーディング市場の必要性を煽ると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 5G技術によるジオコーディング・逆ジオコーディングの革命
      • 逆ジオコーディングを利用したフリート管理
    • 抑制要因
      • 熟練労働者の不足
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 コンポーネント別

  • ソフトウェア
  • サービス

第8章 展開方式別

  • クラウドベース
  • オンプレミス

第9章 エンドユーザー別

  • 運輸・物流
  • 不動産・建設
  • 小売業・eコマース
  • 医療・ライフサイエンス
  • 銀行・金融サービス・保険(BFSI)
  • 政府・公共部門
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • Google Maps Platform
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • HERE Technologies
  • Esri
  • Tom Tom
  • Mapbox
  • OpenStreetMap
  • Microsoft Bing Maps
  • SmartyStreets
  • Geocodio
  • MapQuest

第13章 付録

目次
Product Code: ICT6702

Market Overview

Global geocoding and reverse geocoding market reached US$ 12.3 billion in 2022 and is expected to reach US$ 33.4 bllion by 2030, growing with a CAGR of 13.3% during the forecast period 2023-2030.

The new partnership agreements are one of the key elements that would propel the market for the Indian geocoding and reverse geocoding sector. The Indian geocoding and reverse geocoding ecosystem has had substantial partnerships and collaborations since the Guidelines for Geocoding Data were published, which has improved technological integration in the nation.

Inter-disciplinary partnerships have been encouraged by numerous regulations that the government has enacted to give the private sector greater autonomy. As a result, the nation's geocoding and reverse geocoding technology has improved. In a short period of time, significant partnerships like those between Google, Tech Mahindra, and Genesys International, as well as Synspective and NeoGeo, have been observed. Therefore, India is expected to grow at a significant CAGR in the Asia-Pacific.

Market Dynamics

Revolutionising Geocoding and Reverse Geocoding with 5G Technology

The arrival of 5G is anticipated to accelerate industry growth by enabling the collection of excellent geographic data. It is projected that the rollout of 5G network services will create new opportunities for geocoding and reverse geocoding service providers. To support market growth throughout the forecast period, the 5G network would primarily utilize the spectrum's low-band, mid-band, and high-band sections.

With the capacity to transmit data faster than previous generations of wireless technology, 5G will enable everything from smartphones to driverless vehicles and smart cities. 5G introduces a series of issues that need to be resolved with the help of detailed and dynamic geocoding and reverse geocoding data and information in order for this technology to operate successfully. Therefore, above mentioned factors drives the growth of the global geocoding and reverse geocoding market.

Fleet Management Using Reverse Geocoding

To operate, fleets need geographic information. Reverse geocoding is a useful tool for mapping and locational data. Through fleet tracking hardware and software, reverse geocoding can be most effectively used in fleet management. GPS tracking can be used for reverse geocoding to give fleet managers the exact addresses of the cars.

Effective fleets always keep track of their vehicles using a GPS-based system. They can predict delivery and pickup times, keep a watch on driver behaviour, and keep track of their assets with the use of GPS. However, latitude and longitude coordinates are the form that GPS systems use to store locational information. Despite being exact, most people have little to no understanding of these geographic data. As a result, the industry for reverse geocoding expanded globally.

Lack of Skilled Labors

Technologies like geocoding and reverse geocoding depend on skilled professionals who are familiar with geocoding and reverse geocoding data, GIS software, and related tools. If there is a shortage of these experts, geocoding solutions may not be adopted or used effectively across industries.

Users may have relied on manual or outdated data transmission techniques prior to the widespread use of effective geocoding and reverse geocoding systems. These techniques could be labor-intensive, prone to mistakes, and less precise, resulting in disappointments with the data's quality and overall output.

COVID-19 Impact Analysi

The COVID-19 pandemic had a minimal impact on the geocoding and reverse geocoding analytics market, and many companies, including healthcare organisations and governments, adopted geocoding and reverse geocoding techniques in the delivery of medical supplies and medications during the pandemic. Additionally, different countries experience various challenges that have an impact on response efforts and can be resolved using geocoding and reverse geocoding analytics.

To give correct insights, many businesses are updating their systems to automate using AI and ML technology. Due to the development of 5G technologies, this trend is expected to continue to climb over the forecast period. In the near future, new startups will fuel the need for the geocoding and reverse geocoding market.

Segment Analysis

The global geocoding and reverse geocoding market is segmented based on component, deployment, end-user and region.

Cost Savings, Scalability, and Diverse Applications Drives the Segmental Growth

Cloud-based grocoding has several benefits, incldui=ding cost savings, scalability and accessibility. By using cloud-based geocoding, businesses can save on the cost of hardware and software, enabling them to acccess geocoding technology at a lower cost. Cloud-based geocoding is also scalable and is being used in a variety of applications inlcusing logistics, real estate and urban planning.

For example, the logistics company UPS uses cloud-based geocoding to optimize its delivery routes based on real-time traffic data. Hence, cloud-based segment is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period.

Geographical Analysis

Surge of Smart City Solutions in the Asia Pacific Market

Due to the region's growing economies, especially those of India, China, and Indonesia, the number of people living in cities has greatly expanded. As a result, the Asia Pacific market will have the highest growth.

In China, South Korea, and India, which are setting the standard for developing 5G and IoT infrastructure, this expansion has sparked a spike in demand for smart cities, smart infrastructure, and well-planned urban landscapes. All of these factors would contribute to the APAC market expanding throughout the forecasted period and is expected to grow at a highest CAGR.

Competitive Landscape

The major global players include: Google Maps Platform, HERE Technologies, Esri, Tom Tom, Mapbox, OpenStreetMap, Microsoft Bing Maps, SmartyStreets, Geocodio and MapQuest.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global geocoding and reverse geocoding market segmentation based on component, deployment, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of geocoding and reverse geocoding market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.

The global geocoding and reverse geocoding market report would provide approximately 61 tables, 58 figures and 195 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Component
  • 3.2. Snippet by Deployment
  • 3.3. Snippet by End-User
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Driver
      • 4.1.1.1. Revolutionising Geocoding and Reverse Geocoding with 5G Technology
      • 4.1.1.2. Fleet Management Using Reverse Geocoding
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Lack of Skilled Labors
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Component

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
  • 7.2. Software*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Services

8. By Deployment

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment
  • 8.2. Cloud-Based*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. On-Premise

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Transportation and Logistics*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Real Estate and Construction
  • 9.4. Retail and E-commerce
  • 9.5. Healthcare and Life Sciences
  • 9.6. Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
  • 9.7. Government and Public Sector
  • 9.8. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Google Maps Platform*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Recent Developments
  • 12.2. HERE Technologies:
  • 12.3. Esri
  • 12.4. Tom Tom
  • 12.5. Mapbox
  • 12.6. OpenStreetMap
  • 12.7. Microsoft Bing Maps
  • 12.8. SmartyStreets
  • 12.9. Geocodio
  • 12.10. MapQuest

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us