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市場調査レポート
商品コード
1325367

高級車の世界市場-2023年~2030年

Global Luxury Car Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 190 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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高級車の世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月04日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

世界の高級車市場は2022年に6,724億米ドルに達し、2030年には1兆320億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは5.5%で成長する見込みです。

高級車市場は、新しいデザイン、製品の発売、新たな企業の出現など、継続的な進化を目の当たりにしています。アジア太平洋など急速に発展している地域の持続的な所得増加により、世界の高級車市場は拡大しています。予測期間中、新興地域が世界市場の主な成長源になると予想されます。

ほぼすべての主要高級車メーカーは、電気自動車(EV)の本格的な導入に向けて動き出しています。EVを製品ラインナップに導入することで、自動車メーカーは新しい自動車技術を導入することもできます。試算によると、2030年までに高級車販売台数の50~60%をEVが占めるようになると予想されています。

市場力学

高級車メーカーによるリース・プログラムの拡大

憧れの高級車購入者にとって最大の悩みのひとつは、所有コストの高さです。高級車は、最適なコンディションを保つために大規模な整備とメンテナンスを必要とします。維持費の高さは、新規購入者にとって潜在的な障壁となり得ます。これを克服するため、高級車メーカーは魅力的なリース・オプションの提供を拡大しています。

各社は24ヶ月から48ヶ月のリース期間を提供しており、購入資金に比べ月々の支払額が低くなっています。月々の支払額には、メンテナンス費用や整備費用が織り込まれています。リース期間終了後、顧客はリースを延長するか、同様の魅力的な条件で別の車両をリースするかを選択できます。高級車メーカーによるリース・プログラムの拡大は、潜在的な顧客基盤を拡大し、新たな成長機会を生み出します。

高級車モデルの新しいトリムレベルのイントロダクション

潜在顧客層を拡大し、自社ブランドへの関心を高めるため、高級車メーカーは新発売で製品ラインナップを一新しています。メルセデス・ベンツ、BMW、アウディなどの大衆向け高級車メーカーは、憧れを抱く初回購入者を惹きつけるため、エントリーレベルのモデルをさらに投入して製品ポートフォリオを拡大しています。

さらに、高級車メーカーは既存モデルのトリムレベルを引き上げています。トリムレベルを上げることで、同じモデルの2つの車の間に大きな価格差が生まれ、下位のトリムレベルは購入者にとってより魅力的な選択肢として位置づけられます。さまざまな価格帯の新しいトリムレベルのイントロダクションは、自動車メーカーに新たな成長機会をもたらします。

消費者の嗜好の変化

現代の高密度都市化はライフスタイルの変化をもたらし、消費者の嗜好の変化につながっています。人口密度の高い都市では、駐車場の制約、交通渋滞、効率的な公共交通機関の利用可能性により、一部の高所得消費者にとって高級車の所有が好まれなくなっています。

さらに、ウーバー・ラックスのようなアプリベースの高級タクシーサービスの台頭も、消費者の嗜好に影響を与えています。特に都市部では、多くの消費者が高級車を所有・運行する代わりに、こうしたサービスを利用することを選んでいます。共有型の代替モビリティ・ソリューションへのシフトにより、高級車の需要は減少しています。

COVID-19の影響分析

COVID-19の大流行により、自動車工場が一時的に閉鎖され、生産が中断されました。この混乱は高級車の生産と納車に遅れをもたらし、顧客にとってのモデルとオプションの入手可能性に影響を与えました。パンデミックは、デジタル・プラットフォームとオンラインによる自動車購入へのシフトにつながっています。高級車メーカーは、オンラインでの存在感を高め、バーチャルショールームを提供し、顧客に非接触型配送オプションを提供することで、パンデミックに適応しました。

パンデミックの余波を受けて、高級車の販売はすべての主要市場で力強く回復しました。消費者の需要は引き続き旺盛であり、今後数年間の大きな成長を見込んで、各社は新商品を投入して商品ラインナップを徐々に拡大しています。

AIの影響分析

高級車メーカーは、ADAS(先進運転支援システム)や自律走行機能を実現するため、機械学習アルゴリズムやコンピュータービジョンシステムなど、AIを活用した技術に多額の投資を行っています。自律走行技術は、高級車の所有者に利便性の向上を提供します。

高級車は現在、音声認識やパーソナライズされたコンテンツ推奨を提供するAI駆動型インフォテインメント・システムを統合しています。AIを搭載したコネクティビティ機能により、車のオーナーはスマートフォン、スマートホームデバイス、その他のデジタルサービスとシームレスに統合することができ、利便性が向上します。

ロシア・ウクライナ戦争の影響分析

ロシア・ウクライナ戦争は、影響を受けた2カ国以外の世界市場には大きな影響を及ぼしていないです。戦争の過程で広範囲に破壊が広がり、多くの人口が国外に流出したため、ウクライナの高級車市場は完全に混乱し、短期・中期的に復活する可能性は低いです。

戦争への関与を理由にロシアに課された強力な経済制裁は、国内の高級車市場に大きな影響を与えています。ほぼすべての大手高級車メーカーが国内生産を中止し、ロシアへの輸出も停止しています。そのため、高級車の新車や中古車をロシアに出荷するグレーマーケットの需要が盛んになっています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 高級車メーカーによるリースプログラムの拡大
    • 抑制要因
      • 消費者の嗜好の変化
    • 機会
    • 影響分析

第5章 業界分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 自動車タイプ別

  • ハッチバック
  • セダン
  • SUV
  • クーペ
  • リムジン
  • スポーツカー

第8章 推進方式別

  • 内燃機関(ICE)
  • ハイブリッド
  • 電気

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Volkswagen Group
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • BMW Group
  • Mercedes-Benz Group AG
  • General Motors
  • Ferrari S.p.A.
  • Tesla, Inc.
  • Tata Motors
  • Aston Martin
  • Toyota Motor Corporation
  • China FAW Group Co. Ltd

第12章 付録

目次
Product Code: AUTR478

Market Overview

Global Luxury Car Market reached US$ 672.4 billion in 2022 and is expected to reach US$ 1,032 billion by 2030, growing with a CAGR of 5.5% during the forecast period 2023-2030.

The luxury cars market is witnessing continued evolution, with new designs, product launches and the emergence of new players. With sustained income growth in rapidly developing regions, such as Asia-Pacific, the global luxury cars market. Emerging regions are expected to become the main source of growth for the global market during the forecast period.

Nearly all major luxury car manufacturers are moving towards the full-fledged adoption of electric vehicles (EVs). The introduction of EVs into their product lineup also allows carmakers to introduce new automotive technologies. According to estimates, EVs are expected to account for 50 to 60% of all luxury vehicle sales by 2030.

Market Dynamics

Expansion of Leasing Programs By Luxury Car Manufacturers

One of the biggest worries for aspirational luxury car buyers is the high cost of ownership. Luxury cars require extensive servicing and maintenance to keep them in optimum condition. The high maintenance costs can act as a potential barrier for new buyers. To overcome this, luxury carmakers are expanding their offerings of attractive leasing options.

Companies offer leasing for a period of 24 to 48 months, with lower monthly payments as compared to purchase financing. The monthly payments factor in maintenance and servicing costs. At the end of the leasing period, the customer can choose to either extend the lease or lease another vehicle with similar attractive terms. The expansion of leasing programs by luxury carmakersexpands their potential client base and creates new growth opportunities.

Introduction of New Trim Levels in Luxury Car Models

In order to expand their potential customer base and increase interest in their brand, luxury car manufacturers are refreshing their product lineups with new launches. Mass market luxury car manufacturers such as Mercedes Benz, BMW and Audi are expanding their product portfolio by introducing more entry level models to attract aspirational first time buyers.

Furthermore, luxury car manufacturers are also increasing the trim levels in their existing models. Increasing trim levels creates a sizeable price differential between two cars of the same model, with the lower trim level being positioned as a more appealing option for buyers. The introduction of new trim levels at varying price points presents new growth opportunities for car manufacturers.

Changing Consumer Preferences

Modern high-density urbanization has led ot changing lifestyles, leading to a shift in consumer preferences. In densely populated cities, parking constraints, traffic congestion and the availability of efficient public transportation systems have made luxury car ownership less desirable for some high-income consumers.

Furthermore, the rise of app-based luxury cab services, such as Uber Lux has also impacted consumer preferences. Many consumers, particularly in urban areas, are choosing to rely on these services instead of owning and operating luxury cars. The shift towards shared alternative mobility solutions has reduced the demand for luxury vehicles.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic led to temporary closure of car factories resulting in production disruption. The disruptions resulted in delays in the manufacturing and delivery of luxury cars, affecting the availability of models and options for customers. The pandemic led to a shift towards digital platforms and online car buying. Luxury carmakers adapted to the pandemic by increasing their online presence, offering virtual showrooms and providing customers with contactless delivery options.

In the aftermath of the pandemic, luxury car sales witness a strong rebound in all major markets, mainly due to the pent-up demand accumulated during the pandemic. With consumer demand remaining strong and in anticipation of major growth over the coming years, companies are gradually expanding their product lineup with new launches.

AI Impact Analysis

Luxury carmakers are investing significantly in AI-powered technologies such as machine learning algorithms and computer vision systems to enable advanced driver-assistance features and autonomous driving capabilities. Autonomous driving technology offers enhanced convenience to luxury car owners.

Luxury cars are currently integrating AI-driven infotainment systems that offer voice recognition, and personalized content recommendations. AI-powered connectivity features allow car owners seamless integration with smartphones, smart home devices, and other digital services, for greater convenience.

Russia- Ukraine War Impact Analysis

The Russia-Ukraine war has not had a major impact on the global market beyond the two affected countries. With widespread destruction over the course of the war and a large population fleeing the country, the luxury car market in Ukraine was completely disrupted and is unlikely to be revived during the short and medium term.

The strong economic sanctions imposed on Russia for its involvement in the war have greatly impacted its domestic luxury car market. Almost all major luxury car manufacturers have ceased local production and have halted car exports to Russia. It has created a thriving demand for grey market to ship new and used luxury cars to Russia.

Segment Analysis

The global luxury cars market is segmented based on vehicle type, propulsion and region.

Sports Utility Vehicles (SUVs) are the Most Preferred Type of Luxury Vehicle

Luxury sports utility vehicles (SUVs) have become a major status symbol due to their commanding road presence. SUVs also offer several practical features such as large and spacious interiors and cargo carrying capacity. Luxury SUVs also offer high-end infotainment systems, premium sound systems, luxurious leather upholstery, panoramic sunroofs and sophisticated interior trims.

The growing consumer preference for luxury SUVs has led to major developments in the global market. Many high-end luxury carmakers such as Lamborghini, Ferrari, Rolls-Royce, Bentley and Aston Martin have launched their first-ever SUV models in order to cater to growing consumer demand. SUVs will continue to remain a popular choice for consumers in the coming years.

Geographical Analysis

Middle East and Africa is a Promising Region for the Global Market

Middle East and Africa are expected to grow at a faster CAGR of 6.5% during the forecast period. The middle east has emerged as a major market for luxury cars over the last decade mainly due to large oil wealth. Furthermore, due to low taxes on goods and no taxes on personal income, countries such as the United Arab Emirates (UAE), Qatar, Kuwait and Bahrain have become attractive destinations for expatriate high net worth individuals, further fueling the demand for luxury cars in the region.

The middle east is also a popular destination for countries in Africa to import luxury cars due to its low tax regime. Official dealership networks for luxury cars are poorly developed in Africa mainly due to the region's high poverty and low demand. However, with high economic growth rates, some African countries are expected to reach middle income status in the coming decade. It could provide major opportunity for the expansion of the luxury car market in the region.

Competitive Landscape

The major global players include Volkswagen Group, BMW Group, Mercedes-Benz Group AG, General Motors, Ferrari S.p.A., Tesla, Inc., Tata Motors, Aston Martin, Toyota Motor Corporation and China FAW Group Co. Ltd.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global luxury car market segmentation based on vehicle type, propulsion and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of luxury cars market-level with all segments.
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The global luxury car market report would provide approximately 50 tables, 50 figures and 190 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Vehicle Type
  • 3.2. Snippet by Propulsion
  • 3.3. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Expansion of leasing programs by luxury car manufacturers
      • 4.1.1.2. Introduction of new trim levels in luxury car models
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Changing consumer preferences
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Vehicle Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
  • 7.2. Hatchback*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Sedan
  • 7.4. Sports Utility Vehicle (SUV)
  • 7.5. Coupe
  • 7.6. Limousine
  • 7.7. Sports Car

8. By Propulsion

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Propulsion
  • 8.2. Internal Combustion Engine (ICE)*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Hybrid
  • 8.4. Electric

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
    • 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
    • 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Germany
      • 9.3.5.2. UK
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Russia
      • 9.3.5.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Brazil
      • 9.4.5.2. Argentina
      • 9.4.5.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Volkswagen Group*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
    • 11.1.4. Recent Developments
  • 11.2. BMW Group
  • 11.3. Mercedes-Benz Group AG
  • 11.4. General Motors
  • 11.5. Ferrari S.p.A.
  • 11.6. Tesla, Inc.
  • 11.7. Tata Motors
  • 11.8. Aston Martin
  • 11.9. Toyota Motor Corporation
  • 11.10. China FAW Group Co. Ltd

LIST NOT EXHAUSTIVE

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us