表紙:ヘルスケアBPOの世界市場-2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1319161

ヘルスケアBPOの世界市場-2023年~2030年

Global Healthcare BPO Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 195 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ヘルスケアBPOの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年07月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 即日から翌営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

ヘルスケアBPOの世界市場は、2022年に2,002億米ドルに達し、2030年には4,258億米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)のCAGRは10.2%に達する見込みです。

ヘルスケアBPOサービスとして知られるビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)は、業務の簡素化と経費削減を目指す医療機関にとって、ますます普及しているソリューションです。専門ベンダーのスキルを活用することで、医療コーディングや請求処理、顧客サービス支援、データ入力・管理など、成功する診療所や病院を運営するためのさまざまな業務をアウトソーシングすることができます。

ヘルスケアプロバイダーは、これらのサービスを委託することで、書類のファイリングやデータベースへのデータ入力といった管理業務に社内で割かなければならないリソースを大幅に節約しながら、精度を高めることができます。

市場力学

技術の進歩が予測期間中の世界のヘルスケアBPO市場の成長を後押し

ヘルスケアプロバイダーは、優れたカスタマー・エクスペリエンスを提供することで、大きく永続的な影響力を持つチャンスがあります。カスタマージャーニーを理解し、コミュニケーションプロセスを予測し、最先端技術を導入することで、ヘルスケアサービスプロバイダーは顧客に安心感と記憶に残る体験を提供することができ、顧客ロイヤルティ、顧客とエージェントの満足度、肯定的なブランド認知を促進することができます。

ヘルスケア組織は、日々さまざまな患者と接し、消費者のさまざまなデータを管理しています。こうしたデータ(保険情報、処方箋情報、過去の医療記録、患者の健康情報)を収集し、適切な形式で保存するため、組織には柔軟な業務チェーンが必要です。

活発な主要プレーヤーが世界のヘルスケアBPO市場に成長機会を提供

例えば、2022年9月、オンサイト手術室と無菌処理サポートのプロバイダーであるSurgical Solutions社は、Conductiv社と外科手術サービスのアウトソーシングに関するグループ購入契約を締結しました。2022年8月15日に発効するこの新しい契約により、Conductivの会員は、統合されたオンサイト手術支援に関するConductiv Agreementの価格と条件の恩恵を受けることができます。

COVID-19影響分析

COVID-19パンデミックはヘルスケアBPO市場に大きな影響を与えました。ヘルスケアBPO企業はCOVID-19ソリューションの迅速な展開に貢献しました。疾病の蔓延を追跡し、公衆衛生イニシアチブを支援するため、COVID-19検査施設の設置・運営、接触者追跡プログラム、ワクチン管理システム、データ分析などの支援が含まれます。

ヘルスケアBPO企業は、遠隔医療サービスの出現以来、遠隔サポートの提供に役立ってきました。ヘルスケアプロバイダーは、遠隔モニタリング、バーチャル予約、患者スケジュール管理、トリアージサービスなど、BPOベンダーが提供する支援のおかげで、こなさなければならない仕事が減っています。

ロシア・ウクライナ紛争分析

ロシア・ウクライナ紛争がヘルスケアBPO市場に与える影響は複雑かつ多面的です。紛争環境では、データ・セキュリティとプライバシーの問題がより重要になる可能性があります。ヘルスケアBPO企業は機密性の高い患者データを扱っており、特に通信やITインフラが混乱すると、戦争によってこのデータの完全性と機密性の保護が困難になる可能性があります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 臨床プロセスアウトソーシング(CPO)の急増
    • 抑制要因
      • ヘルスケアBPOの課題
    • 機会
      • 技術の進歩
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターの5フォース分析
  • サプライチェーン分析
  • アンメットニーズ
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 ロシア・ウクライナ戦争分析

第8章 人工知能分析

第9章 支払者サービス別

  • 人的資源管理
  • クレーム管理
    • クレーム・リ価格
    • 情報管理サービス
    • 不正行為の検出と管理
    • クレーム調査サービス
    • 保険金支払いサービス
    • その他
  • 顧客関係管理(CRM)
  • 運営管理
  • ケア・マネジメント
  • プロバイダー管理
  • その他の支払者サービス

第10章 プロバイダーサービス別

  • 患者登録と戦略計画
  • 患者ケアサービス
    • 機器モニタリング
    • 医療画像診断
    • 医療トランスクリプション
  • 収益サイクル管理

第11章 ライフサイエンスサービス別

  • 研究開発
  • 製造
  • 非臨床サービス
  • サプライチェーンマネジメントとロジスティクス
  • 販売・マーケティングサービス
    • マーケティングサービス
    • 調査
    • 分析
    • 予測
    • 実績報告
  • その他の非臨床サービス

第12章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第13章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 製品ベンチマーク
  • 企業シェア分析
  • 主な発展と戦略

第14章 企業プロファイル

  • Accenture
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展
  • HCLTech Lifesciences Limited
  • GeBBS Healthcare Solutions
  • Genpact
  • International Business Machines Corporation(IBM)
  • Parexel International Corporation
  • IQVIA
  • Sutherland Global Services
  • United Health Group
  • Cognizant Technology Solutions

第15章 付録

目次
Product Code: HCIT1938

Market Overview

The Global Healthcare BPO Market reached US$ 200.2 billion in 2022 and is expected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 425.8 billion by 2030 exhibiting a CAGR of 10.2% during the forecast period (2023-2030).

Business process outsourcing (BPO), often known as healthcare BPO services, is a solution that is becoming more and more popular for medical organizations looking to simplify operations and cut expenses. Utilizing the skills of specialized vendors entails outsourcing particular jobs like medical coding and billing, claims processing, customer service assistance, data entry/management, and many other facets of running a successful practice or hospital.

Healthcare providers can gain from increased accuracy while saving significant resources that would otherwise need to be allocated internally to administrative tasks like filing papers or manually entering data points into databases by contracting out these services.

Market Dynamics

Technological Advncements is Boosting the Global Healthcare BPO Market Growth During The Forecast Period

Healthcare providers have the chance to have a big, lasting influence by delivering a superior customer experience. By understanding the customer journey, anticipating the communication process, and implementing cutting-edge technologies, healthcare service providers can offer clients peace of mind and memorable experiences that promote customer loyalty, customer and agent satisfaction, and positive brand perception.

Healthcare organizations interact daily with a variety of patients and manage a variety of consumer data points. To gather this data (insurance information, prescription information, previous health records, and patient health information) and save them in the appropriate formats, organizations need a flexible chain of operations.

Active Key Players Provides the Global Healthcare BPO Market Growth Opportunities

For instance, in September 2022, Surgical Solutions, a provider of the on-site operating room and sterile processing support, awarded a group-purchasing agreement for outsourced surgical services with Conductiv. The new agreement, which goes into effect on August 15, 2022, enables Conductiv members to benefit from the Conductiv Agreement's price and terms for integrated, on-site surgical assistance.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the healthcare BPO market. Healthcare BPO firms have contributed to the quick rollout of COVID-19 solutions. To track the spread of the disease and aid in public health initiatives, this includes assisting with the establishment and administration of COVID-19 testing facilities, contact tracing programs, vaccine management systems, and data analytics.

Healthcare BPO firms have been instrumental in delivering remote support since the emergence of telehealth services. Healthcare providers have less work to complete because of the help provided by BPO vendors in managing remote monitoring, virtual appointments, patient scheduling, and triage services.

Russia-Ukraine Conflict Analysis

The impact of the Russia-Ukraine war on the healthcare BPO market is complex and multifaceted. Data security and privacy issues can be of more importance in a conflict environment. Healthcare BPO firms handle sensitive patient data, and the war may make it difficult to safeguard the integrity and confidentiality of this data, particularly if communication and IT infrastructure are disrupted.

Segment Analysis

The global Healthcare BPO market is segmented based on payer service, provider service, life science service, and region.

The Patient Care Service Segment is Expected to Hold A Dominant Position in the Market Over the Forecast Period

The patient care service segment accounted for the highest market stake accounting for approximately 35.8% of the healthcare BPO market in 2022. One of the most well-known business areas is the healthcare industry. This industry offers vital and necessary services to every country. They are able to eliminate any obstacles to that by outsourcing various medical procedures. It would be simpler for these healthcare organizations or institutions to give their patients their full attention if all administrative tasks were handled by a third party.

Geographical Analysis

Increasing Collaborations And Partnerships Among the Key Players And Advancement in Healthcare BPO are Expected to grow the Asia Pacific Region

Asia Pacific is expected to capture the Healthcare BPO market, accounting for around 25.6% of this market. For instance, in June 2023, Access Healthcare expanded its operations in Noida, Uttar Pradesh, building a 170,000-square-foot facility with 1,960 seats. Access Healthcare is a leading provider of revenue cycle management, healthcare BPO, and IT services to clients in the US.

From this facility, more than 3,800 team members will work to provide hospitals and primary healthcare networks across the United States with revenue cycle management services and digital transformation solutions. The $5M five-floor facility is a growth-oriented investment and is fully functional.

Competitive Landscape

The major global players in the market include: Accenture, HCLTech Lifesciences Limited, GeBBS Healthcare Solutions, Genpact, International Business Machines Corporation (IBM), Parexel International Corporation, IQVIA, Sutherland Global Services, United Health Group, Cognizant Technology Solutions among others.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global healthcare BPO market segmentation based on the payer service, provider service, life science service, and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
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The global healthcare BPO market report would provide approximately 61 tables, 61 figures, and 195 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Payer Service
  • 3.2. Snippet by Provider Service
  • 3.3. Snippet by Life Science Service
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rapid Increase in Clinical Process Outsourcing (CPO)
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Challenges with healthcare BPO
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. Technological advancements
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's 5 Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Unmet Needs
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID-19
    • 6.1.2. Scenario During COVID-19
    • 6.1.3. Scenario Post COVID-19
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
  • 6.5. Manufacturers' Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. Russia-Ukraine War Analysis

8. Artificial Intelligence Analysis

9. By Payer Service

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Payer Service
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Payer Service
  • 9.2. Human Resource Management*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Claims Management
    • 9.3.1. Claims Repricing
    • 9.3.2. Information Management Services
    • 9.3.3. Fraud Detection and Management
    • 9.3.4. Claims Investigation Services
    • 9.3.5. Claims Settlement Services
    • 9.3.6. Others
  • 9.4. Customer Relationship Management (CRM)
  • 9.5. Operational/Administrative Management
  • 9.6. Care Management
  • 9.7. Provider Management
  • 9.8. Other Payer Services

10. By Provider Service

    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Provider Service
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Provider Service
  • 10.2. Patient Enrollment and Strategic Planning*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Patient Care Service
    • 10.3.1. Device Monitoring
    • 10.3.2. Medical Imaging
    • 10.3.3. Medical Transcription
  • 10.4. Revenue Cycle Management

11. By Life Science Service

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Life Science Service
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Life Science Service
  • 11.2. Research and Development*
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 11.3. Manufacturing
  • 11.4. Non-clinical Service
  • 11.5. Supply Chain Management and Logistics
  • 11.6. Sales and Marketing Services
    • 11.6.1. Marketing Services
    • 11.6.2. Research
    • 11.6.3. Analytics
    • 11.6.4. Forecasting
    • 11.6.5. Performance Reporting
  • 11.7. Other Non-clinical Services

12. By Region

  • 12.1. Introduction
    • 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 12.2. North America
    • 12.2.1. Introduction
    • 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Payer Service
    • 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Provider Service
    • 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Life Science Service
    • 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.2.6.1. U.S.
      • 12.2.6.2. Canada
      • 12.2.6.3. Mexico
  • 12.3. Europe
    • 12.3.1. Introduction
    • 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Payer Service
    • 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Provider Service
    • 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Life Science Service
    • 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.3.6.1. Germany
      • 12.3.6.2. U.K.
      • 12.3.6.3. France
      • 12.3.6.4. Italy
      • 12.3.6.5. Spain
      • 12.3.6.6. Rest of Europe
  • 12.4. South America
    • 12.4.1. Introduction
    • 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Payer Service
    • 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Provider Service
    • 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Life Science Service
    • 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.4.6.1. Brazil
      • 12.4.6.2. Argentina
      • 12.4.6.3. Rest of South America
  • 12.5. Asia-Pacific
    • 12.5.1. Introduction
    • 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Payer Service
    • 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Provider Service
    • 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Life Science Service
    • 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.5.6.1. China
      • 12.5.6.2. India
      • 12.5.6.3. Japan
      • 12.5.6.4. Australia
      • 12.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 12.6. Middle East and Africa
    • 12.6.1. Introduction
    • 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Payer Service
    • 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Provider Service
    • 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Life Science Service

13. Competitive Landscape

  • 13.1. Competitive Scenario
  • 13.2. Product Benchmarking
  • 13.3. Company Share Analysis
  • 13.4. Key Developments and Strategies

14. Company Profiles

  • 14.1. Accenture*
    • 14.1.1. Company Overview
    • 14.1.2. Product Portfolio and Description
    • 14.1.3. Financial Overview
    • 14.1.4. Key Developments
  • 14.2. HCLTech Lifesciences Limited
  • 14.3. GeBBS Healthcare Solutions
  • 14.4. Genpact
  • 14.5. International Business Machines Corporation (IBM)
  • 14.6. Parexel International Corporation
  • 14.7. IQVIA
  • 14.8. Sutherland Global Services
  • 14.9. United Health Group
  • 14.10. Cognizant Technology Solutions

LIST NOT EXHAUSTIVE

15. Appendix

  • 15.1. About Us and Services
  • 15.2. Contact Us