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市場調査レポート
商品コード
1304561

カクテルミキサーの世界市場-2023-20230

Global Cocktail Mixers Market - 2023-20230


出版日
ページ情報
英文 102 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
カクテルミキサーの世界市場-2023-20230
出版日: 2023年07月07日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

カクテルミキサーの世界市場は、2022年に91億米ドルに達し、2030年には170億米ドルに達し、有利な成長が予測されています。予測期間2023-2030年のCAGRは8.2%です。クラフトカクテルや職人技を駆使したカクテルの人気の高まりが、高品質なカクテルミキサーの需要を牽引しています。

カクテルミキサー市場では、フレーバー・プロファイルの革新が進んでいます。メーカーは消費者に刺激的な選択肢を提供するため、ユニークでエキゾチックな風味の組み合わせを試しています。エルダーフラワー、ハイビスカス、ハラペーニョ、ジンジャーといったフレーバーが人気を集め、消費者はカクテルミキサーについて、より多様で冒険的な選択肢を持つようになっています。消費者は、天然素材とユニークなフレーバー・プロファイルで作られた、高品質で手作りのミキサーにプレミアムを支払うことを望んでいます。

すぐに使えるミキサーやシロップ/濃縮液など、プレミアムで職人的なカクテルミキサー市場は着実に成長しています。利便性は消費者の重要な関心事であり、カクテルミキサー市場はこの需要に応えるべく進化しています。カクテルを作るのに最小限の労力で済む、すぐに使えるミキサーが人気を集めています。プレボトル入りカクテルミキサー、カクテル・ミックス小袋、シングル・サーブ・ミキサーは、特に家庭でのおもてなしや外出先での飲用に使いやすさを提供します。

市場力学

ミレニアル世代におけるパーティー回数の増加がカクテルミキサー市場の成長を牽引

Statistaによると、ミレニアル世代は2022年に米国最大の世代グループとなり、推定人口は7,224万人となっています。ミレニアル世代は活発な社会生活を送り、パーティーや集まりを主催するのが好きなことで知られています。彼らは友人をもてなし、思い出に残る体験をすることを楽しみます。その結果、さまざまなカクテルを簡単かつ印象的に作ることができるカクテルミキサーの需要が高まっています。

ミレニアル世代は、カクテルミキサーを使うことで、幅広い知識やさまざまな材料への投資を必要とせず、プロ品質のカクテルを作ることができ、費用対効果が高いです。ミレニアル世代は、飲食品に対して冒険的で実験的なアプローチをすることで知られています。彼らはユニークで多様な味覚体験を求める。カクテルミキサーは、エキゾチックなフルーツ・ブレンド、植物性のインフュージョン、革新的な組み合わせなど、幅広いフレーバーを提供するため、ミレニアル世代はパーティーでさまざまな味のプロファイルを探求し、試すことができます。

クラフトカクテル運動の拡大がカクテルミキサー市場の成長を牽引

クラフトカクテルのムーブメントは、カクテルの調合に高品質で高級な材料を使用することを強調しています。このような品質重視の動きにより、本格的な一流素材を使用したカクテルミキサーの需要が高まっています。消費者やバーテンダーは、一から作るクラフトカクテルの風味と品質を再現できるミキサーを求めています。

クラフト・カクテルは、複雑な風味(シトラス、ベリー、トロピカルなど)と革新的な組み合わせで知られています。クラフトカクテルの人気が高まるにつれ、消費者はこうしたユニークな風味を再現できるカクテルミキサーを求めています。メーカー各社は、職人によるフルーツ・ブレンド、ボタニカル・インフュージョン、ユニークなスパイスの組み合わせなど、多様で革新的な風味を持つミキサーを発売することで対応しています。

ノンアルコール飲料の需要増加がカクテルミキサー市場を抑制

健康志向、特定運転、ライフスタイルの選択などの要因によって、消費者がノンアルコール飲料を選ぶ傾向が強まっています。例えば、ノンアルコール飲料や低アルコール飲料の売上高は、2022年には重要な国際10カ国で数量ベースで7%以上増加し、110億米ドルを超えました。

IWSR飲料市場分析によると、これは2018年に表示された80億米ドルからの増加です。アルコールの摂取を控えたり、控えないことを選択する個人が増えるにつれて、アルコールカクテル専用に設計されたカクテルミキサーの需要が影響を受ける可能性があります。

消費者の嗜好は進化しており、伝統的なアルコールカクテルの他にも多様な飲料オプションを探求することへの関心が高まっています。これにはプレミアム・ノンアルコール飲料や職人技を駆使したノンアルコール飲料の消費も含まれるため、従来のカクテルミキサーの需要が減少する可能性があります。

COVID-19影響分析

COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格力学(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれます。

ロシア・ウクライナ戦争の影響

ロシア・ウクライナ戦争は、ロシアとウクライナ間の貿易と輸送ルートの混乱を招き、カクテルミキサーのサプライチェーンに影響を与えました。両国はカクテルミキサー業界で使用される様々な原料や製品の生産・流通において重要な役割を果たしています。輸出入の制限や物流の遅れといったサプライチェーンの混乱は、特定の原料や完成品の欠品や価格上昇につながります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • ミレニアル世代におけるパーティーの増加
      • クラフトカクテル・ムーブメントの拡大
    • 抑制要因
      • ノンアルコール飲料の需要増加
    • 機会
      • 製品イノベーション
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 製品タイプ別

  • トニックウォーター
  • クラブソーダ
  • ジンジャービール
  • その他

第8章 流通チャネル別

  • オントレードチャネル
  • オフトレードチャネル

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Keurig Dr. Pepper, Inc.
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展
  • Fevertree Limited
  • The London Essence Company
  • Three Cents Co.
  • Fentimans Ltd.
  • Thomas Henry GmbH
  • East Imperial
  • Britvic plc
  • Bartisans
  • Q MIXERS

第12章 付録

目次
Product Code: FB5702

Market Overview

The Global Cocktail Mixers Market reached US$ 9.1 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 17.0 billion by 2030. The market is growing at a CAGR of 8.2% during the forecast period 2023-2030. The growing popularity of craft and artisanal cocktails has driven the demand for high-quality cocktail mixers.

The cocktail mixer market is witnessing increased innovation in flavor profiles. Manufacturers are experimenting with unique and exotic flavor combinations to offer consumers an exciting range of options. Flavors like elderflower, hibiscus, jalapeno, and ginger are becoming popular, providing consumers with more diverse and adventurous choices regarding their cocktail mixers. Consumers are willing to pay a premium for high-quality, handcrafted mixers made with natural ingredients and unique flavor profiles.

The market for premium and artisanal cocktail mixers, including ready-to-use mixers and syrups/concentrates, has been growing steadily. Convenience is a key consumer consideration, and the cocktail mixer market is evolving to meet this demand. Ready-to-use mixers that require minimal effort to prepare a cocktail are gaining popularity. Pre-bottled cocktail mixers, cocktail mix sachets, and single-serve mixers provide ease of use, especially for home entertaining or on-the-go consumption.

Market Dynamics

The Increasing Number of Parties Among Millennials is Driving the Market Growth of the Cocktail Mixers Market

According to Statista, millennials were the largest generation group in the U.S. in 2022, with an estimated population of 72.24 million. Millennials are known for their active social lives and love for hosting parties and gatherings. They enjoy entertaining friends and creating memorable experiences. As a result, there is a higher demand for cocktail mixers to create a variety of cocktails easily and impressively.

By using cocktail mixers, millennials can achieve professional-quality cocktails without the need for extensive knowledge or investment in a wide range of ingredients, making it cost-effective. Millennials are known for their adventurous and experimental approach to food and beverages. They seek unique and diverse flavor experiences. Cocktail mixers offer a wide range of flavors, including exotic fruit blends, botanical infusions, and innovative combinations, allowing millennials to explore and experiment with different taste profiles at their parties.

Expansion of the Craft Cocktail Movement is Driving the Market Growth of the Cocktail Mixers Market

The craft cocktail movement emphasizes the use of high-quality, premium ingredients in cocktail preparation. This focus on quality has increased the demand for cocktail mixers made with authentic and top-notch ingredients. Consumers and bartenders are seeking mixers that can replicate the flavors and quality of craft cocktails made from scratch.

Craft cocktails are known for their complex flavor profiles(e.g. citrus, berry, tropical) and innovative combinations. As the craft cocktail movement gains popularity, consumers seek cocktail mixers that can replicate these unique flavor experiences. Manufacturers are responding by introducing mixers with diverse and innovative flavor profiles, such as artisanal fruit blends, botanical infusions, and unique spice combinations.

Rising Demand for Non-Alcoholic Beverages is Restraining the Cocktail Mixers Market

There is a growing trend of consumers opting for non-alcoholic beverages, driven by factors such as health consciousness, designated driving, and lifestyle choices. For instance, Sales of non-alcoholic and low-alcohol beverages increased by more than 7% in volume and exceeded $11 billion in 2022 across 10 important international countries.

According to IWSR Drinks Market Analysis, this is an increase from the $8 billion displayed in 2018. As more individuals choose to reduce or eliminate alcohol consumption, the demand for cocktail mixers specifically designed for alcoholic cocktails may be impacted.

Consumer preferences are evolving, and there is a growing interest in exploring diverse beverage options beyond traditional alcoholic cocktails. This includes the consumption of premium and artisanal non-alcoholic beverages, which may lead to reduced demand for traditional cocktail mixers.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it to pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

Russia-Ukraine war Impact

The Russia-Ukraine war led to disruptions in trade and transportation routes between Russia and Ukraine, it affected the supply chain of cocktail mixers. Both countries play a significant role in producing and distributing various ingredients and products used in the cocktail mixers industry. Supply chain disruptions, such as restrictions on imports/exports or delays in logistics, lead to shortages or increased prices of certain ingredients or finished mixers.

Segment Analysis

The Global Cocktail Mixers Market is segmented based on product type, distribution channel, and region.

Increasing Gin and Tonic Popularity

In 2022 , tonic water held the highest share of the cocktail mixers market based on product type. Tonic water is commonly used as a mixer in various classic and contemporary cocktails, most notably in the famous Gin and Tonic cocktail. For instance, Statista reports that in Spain, the greatest tonic water expenditure was $1.42 per person in 2021-an increase of 20 cents from 2018. The Gin and Tonic cocktail has been a long-standing favorite among consumers, and tonic water is an essential ingredient for this drink.

The global gin market has experienced significant growth in recent years, driven by increasing consumer interest in craft spirits and the rise of gin-based cocktails. For instance, According to the Distilled Spirits Council, in the US the sales volume of gin amounted to about 10 million 9-liter cases in 2022. As gin becomes more popular, the demand for tonic water as its essential mixer also increases.

Geographical Analysis

Increasing Cultural and Social Factors in Asia-Pacific Region

In 2022, the Asia Pacific region had a significant share in the cocktail mixers market. The Asia-Pacific region has experienced rapid urbanization and an increase in disposable income levels, leading to changing lifestyles and preferences. As people in this region adopt more cosmopolitan lifestyles, there is an increased demand for premium and innovative alcoholic beverages and drink mixers to enhance their social experiences. For instance, according to Statista, alcohol consumption in India amounted to about five billion liters in 2020.

The cocktail culture has been gaining popularity in Asia, with a growing interest in mixology and bartending skills. Consumers are becoming more knowledgeable about cocktails, experimenting with different flavors, and seeking quality drink mixers to create their favorite drinks at home or in bars. This trend has driven the market's demand for a wide range of cocktail mixers.

Competitive Landscape

The major global players include: Keurig Dr. Pepper, Inc., Fevertree Limited, The London Essence Company, Three Cents Co., Fentimans Ltd., Thomas Henry GmbH, East Imperial, Britvic plc, Bartisans, Q MIXERS

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The Global Cocktail Mixers Market Report Would Provide Approximately 53 Tables, 47 Figures and 102 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Product
  • 3.2. Snippet by Distribution Channel
  • 3.3. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Increasing Number of Parties Among Millennials
      • 4.1.1.2. Expansion of the Craft Cocktail Movement
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Rising Demand for Non-Alcoholic Beverages
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. Product Innovation
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before Covid-19
    • 6.1.2. Scenario During Covid-19
    • 6.1.3. Scenario Post COVID-19
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Product Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
  • 7.2. Tonic Water*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Club Soda
  • 7.4. Ginger Beer
  • 7.5. Others

8. By Distribution Channel

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
  • 8.2. On-Trade Channel*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Off-Trade Channel

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. The U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Germany
      • 9.3.5.2. The UK
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Spain
      • 9.3.5.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Brazil
      • 9.4.5.2. Argentina
      • 9.4.5.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.4.1. China
      • 9.5.4.2. India
      • 9.5.4.3. Japan
      • 9.5.4.4. Australia
      • 9.5.4.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Keurig Dr. Pepper, Inc.*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
    • 11.1.4. Key Developments
  • 11.2. Fevertree Limited
  • 11.3. The London Essence Company
  • 11.4. Three Cents Co.
  • 11.5. Fentimans Ltd.
  • 11.6. Thomas Henry GmbH
  • 11.7. East Imperial
  • 11.8. Britvic plc
  • 11.9. Bartisans
  • 11.10. Q MIXERS

LIST NOT EXHAUSTIVE

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us