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市場調査レポート
商品コード
1304456

スパークリングウォーターの世界市場-2023年~2030年

Global Sparkling Water Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 195 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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スパークリングウォーターの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年07月07日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

世界のスパークリングウォーター市場は、2022年に326億米ドルに達し、2030年には724億米ドルに達し、有利な成長が予測されています。予測期間2023-2030年のCAGRは10.5%です。

スパークリングウォーターの動向は、より大きなノンアルコール飲料業界の動向のごく一部です。健康的で栄養価の高い飲料への大幅なシフトは、健康に関心を持つ顧客の増加によってもたらされ、スパークリングウォーターの市場規模を牽引しています。

スパークリングミネラルウォーター、無糖スパークリングウォーター、炭酸水、フルーツ入りスパークリングウォーター、ナチュラルフレーバーはすべて、世界のスパークリングウォーター市場の収益に有益な売上を生み出す異なるタイプのスパークリングウォーターです。スパークリングウォーターは炭酸によって発泡し、それは炭酸化技術を使用して普通の水に二酸化炭素を溶解することによって行われます。

スパークリングウォーターマシンは、ユーザーが飲料の炭酸と泡のレベルをコントロールし、フレーバーを試すことを可能にします。パッケージングには、使い捨てのペットボトル、再利用可能なガラス瓶、アルミ缶などがあります。消費者が砂糖入り飲料に代わる健康的な飲料を求める中、フレーバー炭酸水の人気は高まり続けています。

市場力学

健康的なライフスタイルに対する消費者の関心の高まり

炭酸水や他の甘味炭酸飲料よりもスパークリングウォーターの方が水分補給になるため、消費者の嗜好が高まっていることは、市場の収益成長を促進する重要な要因です。スパークリングウォーターは砂糖もカロリーも含まれていませんが、飲料に含まれる砂糖は歯のエナメル質を侵食します。炭酸水は、特に便秘気味の人の便通を助けます。

例えば、スパークリングウォーターは心臓の健康を改善し、胃痛などのその他の消化不良症状の重症度を軽減することが研究によって示されています。例えば、2021年2月18日、PepsiCoはカフェイン入りスパークリングウォーターの新しいフレーバー5種類を発売しました。バブリーブランドで販売されているフレーバーの中には、トリプルベリー、ブラッドオレンジグレープフルーツ、ブルーベリーザクロ、シトラスチェリーフレーバー、マンゴーパッションフルーツ、ブラッドオレンジグレープフルーツがあります。

スパークリングウォーターの高コストが市場成長を妨げる

スパークリングウォーターの高コストが市場の成長を大きく妨げています。消費者は、特に水道水や他の代替品と比較した場合、スパークリングウォーター購入の追加費用を正当化するのは難しいと感じるかもしれません。

その結果、スパークリングウォーターの購入を完全に見送る人も出てくるかもしれず、売上と市場成長に影響を与える可能性があります。しかし、製造コストを削減し、効率を高める努力は、スパークリングウォーターをより幅広い消費者が利用できるようにするのに役立つかもしれません。

COVID-19影響分析

COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格力学(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれます。

人工知能分析

人工知能(AI)分析は、いくつかの点でスパークリングウォーター業界に利益をもたらす可能性を秘めた新たな技術です。AI分析が適用できる分野の一つは、スパークリングウォーターの製造プロセスの監視と最適化です。AIアルゴリズムはリアルタイムでデータを分析し、非効率な部分や無駄な部分を特定し、生産効率の向上とコスト削減のための解決策を提案することができます。

AI分析のもう一つの応用可能性は、スパークリングウォーター市場における消費者の嗜好や動向の予測です。消費者の行動やソーシャルメディアの動向に関する大規模なデータセットを分析することで、AIは企業が新たな動向を特定し、進化する消費者の嗜好に沿った新しいフレーバーやパッケージングオプションを生み出すのに役立ちます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 健康的なライフスタイルに対する消費者の関心の高まり
    • 抑制要因
      • スパークリングウォーターの高コストが市場成長を妨げる
    • 機会
      • スパークリングウォーター製品の研究開発
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 製品別

  • ミネラルウォーター
  • 精製水
  • 天然水
  • スパークリングウォーター
  • その他

第8章 カテゴリー別

  • ノンフレーバー
  • フレーバー

第9章 パッケージングタイプ別

  • ボトル
  • その他

第10章 流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Reignwood Investments UK Ltd.
    • 会社概要
    • グレード・ポートフォリオと概要
    • 財務概要
    • 主な発展
  • PepsiCo.
  • Nestle, A.G.
  • The Coca-Cola Company.
  • CG Roxane, LLC
  • Tempo Beverage Ltd
  • Keurig Dr Pepper Inc.
  • Seven Up, Inc.
  • Ferrarelle
  • Sanpellegrino S.p.A

第14章 付録

目次
Product Code: FB6418

Market Overview

The Global Sparkling Water Market reached US$ 32.6 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 72.4 billion by 2030. The market is growing at a CAGR of 10.5% during the forecast period 2023-2030.

The trend in sparkling water is a small representation of a much larger non-alcoholic beverage industry trend. A significant shift towards healthy and nutritious beverages is driven by a growing number of customers concerned about their health, driving the sparkling water market size.

Sparkling mineral water, unsweetened sparkling water, carbonated water, fruit-infused sparkling water, and natural flavors are all different types of sparkling water that create lucative sales in the global sparkling water market revenue. Sparkling water fizzes from carbonation, which is done by dissolving carbon dioxide in plain water using carbonation technology.

Sparkling water machines allow users to control the level of carbonation and bubbles in their drink and experiment with flavors. Packaging options include single-use plastic bottles, reusable glass bottles, and aluminum cans. As consumers look for healthier alternatives to sugary drinks, the popularity of flavored carbonated water continues to grow.

Market Dynamics

The Growing Consumer Interest in Living Healthy Lifestyles

Consumer preference for sparkling water over soda and other sweetened fizzy drinks, because it keeps them hydrated is a key factor driving market revenue growth. While sparkling water is sugar- and calorie-free, the sugar in drinks erodes tooth enamel. Carbonated water aids in bowel movements, especially for those who are constipated.

For instance, sparkling water has been shown by researchers to improve heart health and lessen the severity of other dyspepsia symptoms, such as stomach pain. For example, on February 18, 2021, PepsiCo, Inc. launched five new flavors of sparkling water with caffeine. Among the flavors available under the bubbly brand are triple berries, blood orange grapefruit, blueberry pomegranate, citrus cherry flavors, mango passion fruit, and blood orange grapefruit.

High Cost of Sparkling Water is Hampering the Market Growth

The high cost of sparkling water significantly hinders the market's growth. Consumers may find it challenging to justify the added expense of purchasing sparkling water, especially when compared to tap water or other alternatives.

As a result, some may opt to forego purchasing sparkling water altogether, which could impact sales and market growth. However, efforts to reduce production costs and increase efficiency may help make sparkling water more accessible to a broader range of consumers.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

Artificial Intelligence Analysis

Artificial intelligence (AI) analysis is an emerging technology that has the potential to benefit the sparkling water industry in several ways. One area where AI analysis can be applied is monitoring and optimizing the production process of sparkling water. AI algorithms can analyze data in real-time, identifying areas of inefficiency or waste and suggesting solutions to improve production efficiency and reduce costs.

Another potential application of AI analysis is predicting consumer preferences and trends in the sparkling water market. By analyzing large datasets of consumer behavior and social media trends, AI can help companies identify emerging trends and create new flavors or packaging options that align with evolving consumer preferences.

Segment Analysis

The Global Sparkling Water Market is segmented based on product, category, packaging type, distribution channel and region.

Bottle Segment Accounts Sizable Share in the Global Sparkling Water Market

Bottles play a significant role in the sparkling water industry as they are the primary packaging option for this type of beverage. The bottles used for sparkling water are typically made of plastic, glass, or aluminum and are designed to withstand carbonation pressure. The choice of bottle material can impact the taste and freshness of the sparkling water, with glass being preferred by some consumers for its ability to maintain its natural taste and carbonation.

For instance, on January 11, 2022, Evian launched its first-ever sparkling water bottle. The packaging options for Evian Sparkling a one-liter PET plastic bottle made entirely of recycled materials, are available at Tesco stores.

Geographical Analysis

North America Holds the Largest Share in the Global Sparkling Water Market

The Global Sparkling Water Market is segmented by region into North America, South America, Europe, Asia-Pacific, Middle-East and Africa.

In 2022, North America accounted for more than 42.6% of the Global Sparkling Water Market, primarily due to increasing consumer demand for healthier beverage options. The trend towards more nutritious alternatives to soft drinks has been a major driver of this segment, with consumers seeking out sparkling water for its perceived health benefits, such as improved digestion and bone and heart health.

For instance, on May 8, 2021, PepsiCo launched its latest innovation, Soulboost, a sparkling water beverage with a splash of real juice and functional ingredients. Additionally, the easy availability of sparkling water across various distribution channels has contributed to the growth of this segment. With more and more retailers stocking sparkling water and consumers becoming increasingly aware of its health benefits, the North American sparkling water market is expected to grow in the forecast period.

Competitive Landscape

The major global players include: Reignwood Investments UK Ltd., PepsiCo., Nestle, A.G., The Coca-Cola Company, CG Roxane, LLC, Tempo Beverage Ltd, Keurig Dr Pepper Inc., Seven Up, Inc., Ferrarelle and Sanpellegrino S.p.A.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the Global Sparkling Water Market segmentation based on product, category, packaging type, distribution channel and region, and understand key commercial assets and players.
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The Global Sparkling Water Market Report Would Provide Approximately 53 Tables, 46 Figures And 195 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Product
  • 3.2. Snippet by Category
  • 3.3. Snippet by Packaging Type
  • 3.4. Snippet by Distribution Channel
  • 3.5. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The growing consumer interest in living healthy lifestyles
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High cost of sparkling water is hampering the market growth
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. The research and developments in the sparkling water products
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID-19
    • 6.1.2. Scenario During COVID-19
    • 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Product

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
  • 7.2. Mineral Water*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Purified Water
  • 7.4. Spring Water
  • 7.5. Sparkling Water
  • 7.6. Others

8. By Category

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Category
  • 8.2. Unflavored*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Flavored

9. By Packaging Type

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging Type
  • 9.2. Bottles *
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Cans
  • 9.4. Others

10. By Distribution Channel

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
  • 10.2. Online *
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Offline

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
    • 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
    • 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. The U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
    • 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
    • 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. The U.K.
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Spain
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
  • 11.6. Introduction
  • 11.7. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
    • 11.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
    • 11.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.7.5.1. China
      • 11.7.5.2. India
      • 11.7.5.3. Japan
      • 11.7.5.4. Australia
      • 11.7.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.8. Middle East and Africa
    • 11.8.1. Introduction
    • 11.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
    • 11.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type
    • 11.8.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Reignwood Investments UK Ltd.*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Grade Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Key Developments
  • 13.2. PepsiCo.
  • 13.3. Nestle, A.G.
  • 13.4. The Coca-Cola Company.
  • 13.5. CG Roxane, LLC
  • 13.6. Tempo Beverage Ltd
  • 13.7. Keurig Dr Pepper Inc.
  • 13.8. Seven Up, Inc.
  • 13.9. Ferrarelle
  • 13.10. Sanpellegrino S.p.A

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us