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市場調査レポート
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1457097

スパークリングウォーター市場 - 2024年~2029年までの予測

Sparkling Water Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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スパークリングウォーター市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年03月01日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のスパークリングウォーター市場は、予測期間を通じてCAGR 9.94%を記録し、2029年には49億186万6,000米ドルの市場規模に達すると予測されています。これは、2022年に記録された25億2,523万4,000米ドルからの大幅な増加です。

スパークリングウォーターは炭酸水、クラブソーダ、ソーダ水、炭酸水、発泡水としても知られています。スパークリングウォーターの需要は、心地よい泡の感覚を与える飲料への嗜好の高まりにより、予測期間中に増加すると予想されます。炭酸飲料の代替としてスパークリングウォーターの消費が増加していることが、世界的に市場の需要を促進しています。特に北米や欧州などの地域では、糖分の多い清涼飲料水の代替品としてこれらの飲料が好まれています。そのため、地理的な位置から北米、次いで欧州が大きな市場シェアを占めると予測されています。一方、アジア太平洋地域は最も急成長している地域と推定されます。

健康志向の高まりによる消費者間の競合が、スパークリングウォーター市場を後押ししています。

スパークリングウォーターの消費拡大が、いくつかのスパークリングフレーバーの開発につながった。消費者はモクテルやカクテルに利用できるユニークで創造的なアイデアを求めています。無糖のスパークリングウォーターが好まれるようになり、企業は無糖のスパークリングウォーターの製造にさらに力を入れています。肥満や糖尿病などの慢性疾患に対する懸念の高まりが、このタイプの飲料水の需要を大きく伸ばしています。国際糖尿病連合(IDF)によると、20歳から79歳までの成人のうち5億3,700万人が糖尿病患者であり、これは10人に1人が糖尿病患者であることを意味します。2030年には6億4,300万人、2045年には7億8,300万人に達すると推定されています。スパークリングウォーターは炭酸飲料の代替品であり、健康志向の高まる消費者の間で強力な競争をもたらしています。さらに、ペットボトル入り飲料の消費量の増加や、持ち帰りのトレンドの高まりにより、市場は予測期間中に力強い成長が見込まれます。これは、忙しいスケジュールをこなす幅広い消費者の間でコンビニエンス飲料の人気が高まっているためです。さらに、スパークリングウォーターの人気の高まりに伴い、企業は限定パッケージのデザインのために複数のアーティストとの提携やコラボレーションのような戦略を採用し、顧客の間で衝動買いを生むような熱狂と魅力を高めており、予測期間における世界のスパークリングウォーターの成長をさらに急上昇させています。

北米地域のスパークリングウォーター市場は堅調に成長すると予測されます。

健康への懸念から炭酸飲料からの消費者シフトが、スパークリングウォーターの新製品発売や開発と相まって、さらに同市場の成長を促進すると予想されます。例えば、National Beverage Corp.の2021年年次報告書によると、同社の「LaCroix スパークリングウォーター」製品は米国で急速に従来の炭酸ソーダの代替品になりつつあります。また、同レポートによると、同社のニコラスパークリングウォーターは、米国の830億米ドルの炭酸飲料市場で、コカ・コーラの味を損なわずに楽しみたい消費者向けに設計されています。さらに、International Bottled Water Organizationによる「Bottled Water 2020 Report」によると、米国国内のスパークリングボトル入り飲料水量は、2018年の3億7,290万ガロンから2020年には5億1,640万ガロンに増加します。米国におけるスパークリングウォーター新興企業の売上高の増大は、将来の有利な市場機会を示すものでもあり、それによって同市場の潜在性が高まることになります。

COVID-19が米国のスパークリングウォーター市場に与えた影響はマイナスでした。ロックダウンや貿易の混乱が同国のスパークリングウォーター需要の減少を招き、同国のスパークリングウォーターの収益性を低下させました。しかし、健康意識の高まりとeコマース活動の活発化により、市場は急速に回復すると予測されます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のスパークリングウォーター市場分析:タイプ別

  • イントロダクション
  • 味付き
  • 無味

第6章 世界スパークリングウォーター市場分析:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニ
    • 食料品店
    • その他

第7章 世界スパークリングウォーター市場分析:パッケージタイプ別

  • イントロダクション
  • ガラス
  • 金属
  • プラスチック

第8章 世界のスパークリングウォーター市場分析:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • パッケージングタイプ別
  • 南米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • パッケージングタイプ別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • パッケージングタイプ別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • パッケージングタイプ別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • パッケージングタイプ別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • The Coca-Cola Company
  • Danone
  • Keurig Dr Pepper Inc.
  • Nestle
  • PepsiCo
  • Crystal Geyser Water Company
  • Gerolsteiner Brunnen GMBH & CO. KG
  • A.G. Barr
  • Aava
  • Waterloo Sparkling Water Corp.
目次
Product Code: KSI061613583

The global sparkling water market is expected to experience a CAGR of 9.94% throughout the forecast period, reaching a market size of US$4,901.866 million by 2029. This represents a substantial increase from US$2,525.234 million recorded in 2022.

Sparkling water is also known as carbonated water, club soda, soda water, seltzer water, and fizzy water. The demand for sparkling water is expected to increase during the projected period due to increasing preference for beverages that give off a pleasant bubbly sensation. The growing consumption of sparkling water as an alternative to carbonated soft drinks is fueling the market demand, globally. Individuals prefer these drinks as an alternative to sugary soft drinks, especially in regions like North America and Europe. Therefore, based on geographical locations North America, followed by Europe, is predicted to hold a significant market share. On the other hand, the Asia Pacific region is estimated to be the fastest-growing region.

Strong competition amongst the rising health-conscious consumers propels the sparkling water market.

The growing consumption of sparkling water has given rise to the development of several sparkling flavors. Consumers are looking for unique and creative ideas to utilize with mocktails or cocktails. With the growing preference for unsweetened sparkling waters, companies are further focusing on the manufacturing of non-sweetened sparkling water. Growing concerns about chronic diseases like Obesity, and diabetes among others are significantly augmenting the demand for this water type. According to the International Diabetes Federation (IDF), 537 million adults between the ages of 20 and 79 years are living with diabetes, which means about 1 in every 10 people is diabetic. This is estimated to reach 643 million by 2030 and 783 million by 2045. Sparkling water is an alternative to carbonated soft drinks and provides strong competition amongst rising health-conscious consumers. Furthermore, with the growing consumption of bottled beverages along with the growing grab-and-go trend, the market holds strong growth prospects in the forecast period. This is due to the rising popularity of convenience beverages among a wide range of consumers with busy schedules. Moreover, with the growing popularity of sparkling water, companies are adopting strategies like partnerships and collaborations with several artists for the designing of limited-edition packaging to augment the craze and appeal to create impulse buying among customers, further soaring the growth of the global sparkling water in the forecast period.

It is projected that the global sparkling water market in the North American region will grow steadily.

The consumer shift from carbonated drinks amid health concerns coupled with new sparkling water product launches and development is further expected to drive the growth of the same. For instance, according to the 2021 Annual Report of National Beverage Corp., the company's LaCroix sparkling water product is rapidly becoming the alternative to the traditional carbonated soda in the United States. Also, as per the same report, Nicola sparkling water of the company is designed for consumers in the US$83 billion carbonated soft drink market in the United States who are looking to quench the Coca-Cola taste without any negative consequences. Moreover, as per the Bottled Water 2020 Report by the International Bottled Water Organization, the domestic sparkling bottled water volume in the United States increased from 372.9 million gallons in 2018 to 516.4 million gallons in 2020. The growing sales of sparkling water startups in the United States are also indicative of the lucrative market opportunities in the future thereby increasing the market potential for the same.

The impact of COVID-19 on the US sparkling water market was on a negative scale. Lockdowns and trade disruptions led to a decline in the demand for sparkling water in the country, thereby decreasing the profitability of the sparkling water in the country. However, with the growing health awareness and increased e-commerce activities, the market is projected to recover quickly.

Market Key Developments

  • May 2022: Waterloo Sparkling Water launched a new flavoured sparkling water, which was launched in flavours of passion fruit and summer berry.
  • February 2022: Evian, a water giant, launched its first-ever sparkling water. Evian introduced three kinds of packaging for sparkling water including aluminum cans (33 cl and 50 cl), rPET (1L), and glass bottles (75cl).
  • May 2021: PepsiCo launched Soulboost, a sparkling water beverage, which comes in two variants, namely, Lift and Ease, which offer four delicious flavours and just 10 to 20 calories per 12 oz can.
  • October 2021: Genki Forest, Asia's leading beverage brand launched itself in the US market.
  • November 2020: Sovany Beverage Company launched 4 flavored sparkling water in aluminum cans. The flavours launched by the company were Ingenious Apple, Remarkable Raspberry, Brilliant Orange, and Simply Sparkling

Segmentation:

By Type:

  • Flavoured
  • Non-flavored

By Distribution Channel:

  • Online
  • Offline
  • Hypermarket/Supermarket
  • Convenience Store
  • Grocery Store
  • Others

By Packaging Type:

  • Glass
  • Metal
  • Plastic

By Geography

  • North America

By Type

By Distribution Channel

By Packaging Type

  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America

By Type

By Distribution Channel

By Packaging Type

  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe

By Type

By Distribution Channel

By Packaging Type

  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa

By Type

By Distribution Channel

By Packaging Type

  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific

By Type

By Distribution Channel

By Packaging Type

  • Japan
  • China
  • India
  • Australia
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. COVID-19 Impact
  • 1.3. Market Definition
  • 1.4. Scope of the Study
  • 1.5. Market Segmentation
  • 1.6. Currency
  • 1.7. Assumptions
  • 1.8. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL SPARKLING WATER MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Flavoured
  • 5.3. Non-flavored

6. GLOBAL SPARKLING WATER MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Hypermarket/Supermarket
    • 6.3.2. Convenience Store
    • 6.3.3. Grocery Store
    • 6.3.4. Others

7. GLOBAL SPARKLING WATER MARKET ANALYSIS BY PACKAGING TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Glass
  • 7.3. Metal
  • 7.4. Plastic

8. GLOBAL SPARKLING WATER MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Distribution Channel
    • 8.2.3. By Packaging Type
      • 8.2.3.1. USA
      • 8.2.3.2. Canada
      • 8.2.3.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Distribution Channel
    • 8.3.3. By Packaging Type
      • 8.3.3.1. Brazil
      • 8.3.3.2. Argentina
      • 8.3.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Distribution Channel
    • 8.4.3. By Packaging Type
      • 8.4.3.1. UK
      • 8.4.3.2. Germany
      • 8.4.3.3. France
      • 8.4.3.4. Spain
      • 8.4.3.5. Italy
      • 8.4.3.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Distribution Channel
    • 8.5.3. By Packaging Type
      • 8.5.3.1. Saudi Arabia
      • 8.5.3.2. UAE
      • 8.5.3.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Distribution Channel
    • 8.6.3. By Packaging Type
      • 8.6.3.1. Japan
      • 8.6.3.2. China
      • 8.6.3.3. India
      • 8.6.3.4. Australia
      • 8.6.3.5. Indonesia
      • 8.6.3.6. Thailand
      • 8.6.3.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. The Coca-Cola Company
  • 10.2. Danone
  • 10.3. Keurig Dr Pepper Inc.
  • 10.4. Nestle
  • 10.5. PepsiCo
  • 10.6. Crystal Geyser Water Company
  • 10.7. Gerolsteiner Brunnen GMBH & CO. KG
  • 10.8. A.G. Barr
  • 10.9. Aava
  • 10.10. Waterloo Sparkling Water Corp.