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市場調査レポート
商品コード
1268950

ワクチンアジュバントの世界市場- 2023-2030年

Global Vaccine Adjuvants Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 195 Pages | 納期: 約2営業日

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ワクチンアジュバントの世界市場- 2023-2030年
出版日: 2023年05月02日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

ワクチンアジュバントの世界市場は、2022年に7億3,970万米ドルに達し、2030年には最大18億1,920万米ドルに達することで有利な成長を示すと予測されます。世界のワクチンアジュバント市場は、予測期間(2023年~2030年)に12.2%のCAGRを示すと予測されています。ワクチンアジュバントに携わる市場関係者は新製品の開発を進めており、今後数年間はワクチンアジュバント市場の成長を促進すると予想されます。

例えば、2021年10月、バイオ医薬品会社であるDynavax Technologies Corporationは、ワクチンの開発および商業化に注力しました。米国国防総省(DOD)は、ダイナバックスがCpG 1018をアジュバント化した組換えペストワクチンを開発するため、2年半で約2,200万米ドルの契約を締結したことを発表しました。この契約により、ダイナバックスはCpG 1018アジュバントとDODのrF1Vワクチンを組み合わせた第2相臨床試験を実施することになります。同社は2022年に第2相臨床試験を開始しました。

世界のワクチンアジュバント市場は、感染症の流行、より効果的なワクチンの必要性、COVID-19のパンデミックによるワクチン需要の高まりによって牽引されています。世界のワクチンアジュバント市場は、新しい効果的なワクチンの開発におけるワクチンアジュバントの需要の増加により、大きな成長が見込まれています。

市場力学

感染症の蔓延がワクチンアジュバントの世界市場の成長を促進する

世界中で感染症の流行が増加していることから、予測期間中、世界のワクチンアジュバント市場の成長は増大すると予想されています。例えば、ワクチン接種は、感染症予防のための最も効率的な戦略の1つです。結核は、COVID-19に次いで世界で最も死亡率の高い感染症の1つであり、薬剤耐性結核菌は依然として大きな懸念事項となっています。

例えば、米国疾病管理予防センターの報告によると、2022年には米国で8,300人の結核患者が確認されています。また、結核のアドヒアランスは、10万人あたり約2.5件となっています。したがって、これらの理由により、ワクチンにおけるアジュバントの使用量は増加し、世界のワクチンアジュバント市場の成長を後押しすることになります。

アジュバント開発のための高い研究開発費が市場成長の妨げになります

メーカーが直面する大きな課題のひとつは、新しいワクチンアジュバントの開発に伴う研究開発費の高さです。研究開発、臨床試験にかかる費用は高額であり、10年以上にわたって資本を抑制要因される可能性のある投資を回収しなければなりません。

ワクチン1本の研究開発費の基本推定は、新薬の開発費を参考にすることが多く、1~20億米ドルの範囲にあります。このような高コストの理由は、高い失敗率にある(スクリーニングされた化合物のうち、FDAに承認されるのは5,000~10,000個に1個だけということがよく引用される)。

COVID-19の影響度分析

COVID-19の大流行により、ワクチンに対する需要はかつてないほど高まっており、アジュバントはこれらのワクチンの有効性を高める上で重要な役割を担っています。例えば、Pfizer-BioNTechワクチンとModerna COVID-19ワクチンは、いずれもワクチンに対する身体の免疫反応を高めるためにアジュバントを使用しています。このことが、短期的には世界のワクチンアジュバント市場の成長を牽引してきました。

しかし、世界の渡航制限や封鎖が行われているため、ワクチンアジュバントの輸送や流通が困難な状況にありました。そのため、特定のアジュバントが不足し、一部のワクチンの開発・生産が遅れています。例えば、Bharat Biotech社のCovaxinは、アジュバントの不足によりサプライチェーンの混乱に直面し、一部の国での流通が遅くなりました。

ロシア・ウクライナ紛争の分析

ワクチンアジュバントの世界市場は、ロシアとウクライナの間で進行中の紛争の影響を受ける可能性があります。ロシアは、ワクチンによく使われるアジュバントである水酸化アルミニウムの主要供給国であるためです。紛争によりこれらのアジュバントのサプライチェーンが混乱すると、アジュバントに依存するワクチンの不足につながる可能性があります。

目次

第1章 調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品タイプ別スニペット
  • 投与経路別スニペット
  • 疾患別スニペット
  • エンドユーザー別スニペット
  • 地域別スニペット

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 感染症の蔓延が予測期間中に世界のワクチンアジュバント市場の成長を促進
    • 抑制要因
      • アジュバント開発のための高い研究開発費が市場成長の妨げとなる
    • 機会
    • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の解析について
    • COVID-19シナリオ前
    • 現在のCOVID-19シナリオ
    • ポストCOVID-19または将来シナリオ
  • COVID-19 の中での価格ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • 結論

第7章 製品タイプ別

  • 粒子状アジュバント
  • アジュバントエマルジョン
  • 病原体成分
  • 併用アジュバント
  • その他

第8章 投与経路別

  • 筋肉内
  • 経口
  • 皮内
  • 皮下
  • 鼻腔内

第9章 疾患別

  • 感染症
  • がん
  • その他

第10章 エンドユーザー別

  • 製薬会社・バイオテクノロジー会社
  • 研究機関について
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況分析・シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • InvivoGen
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な展開
  • OZ Biosciences
  • SEPPIC
  • SPI Pharma
  • Agenus, Inc
  • Aphios Corp
  • Vaxine Pty Ltd
  • Seqirus
  • Chemtrade
  • Croda International

第14章 付録

目次
Product Code: PH1707

Market Overview

The global vaccine adjuvants market reached US$ 739.7 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 1,819.2 million by 2030. The global vaccine adjuvants market is expected to exhibit a CAGR of 12.2% during the forecast period (2023-2030). Market players involved in vaccine adjuvants are developing new products, which is expected to promote vaccine adjuvants market growth in the coming years.

For instance, in October 2021, Dynavax Technologies Corporation, a biopharmaceutical company, focused on developing and commercializing vaccines. The U.S. Department of Defense (DOD) announced that Dynavax had executed an agreement for approximately $22 million over two and a half years to develop a recombinant plague vaccine adjuvanted with CpG 1018. Under the agreement, Dynavax will conduct a Phase 2 clinical trial combining its CpG 1018 adjuvant with the DOD's rF1V vaccine. The company commenced the Phase 2 trial in 2022.

The global vaccine adjuvants market is being driven by the growing prevalence of infectious diseases, the need for more effective vaccines, and the rising demand for vaccines due to the COVID-19 pandemic. The global vaccine adjuvants market is expected to have significant growth due to increasing demand for vaccine adjuvants in the development of new and effective vaccines.

Market Dynamics

The increasing prevalence of infectious diseases to drive global vaccine adjuvants market growth

An increase in the prevalence of infectious diseases across the globe is expected to augment the growth of the global vaccine adjuvants market during the forecast period. For instance, vaccination is one of the most efficient strategies for the prevention of infectious diseases. Tuberculosis (TB) is one of the world's deadliest infectious diseases, second only to COVID-19, and drug-resistant TB strains are still a major concern.

For instance, according to the Centers for Disease Control and Prevention report, 8,300 TB cases were observed in the U.S. in 2022. Also, the incidene of TB adherence was about 2.5 cases per 100,000 persons. Therefore, owing to these reasons, the usage of adjuvants in vaccines will increase, thereby boosting the global vaccine adjuvants market growth.

High R&D cost for adjuvant development to hamper the market growth

One of the major challenges faced by the manufacturers is the high research & development cost associated with developing a new vaccine adjuvant. Costs associated with research, development, and clinical studies are high, and the company has to recoup its investment which could have tied up capital for a decade or more.

The estimated R&D cost for a single vaccine is often based on development costs for new drugs and is in the range US$ 1-2 billion. A reason for these high costs is high failure rates (it is often cited that only 1 in every 5,000-10,000 compounds screened is approved by the FDA).

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic has led to an unprecedented demand for vaccines, and adjuvants have played a critical role in enhancing the efficacy of these vaccines. For example, the Pfizer-BioNTech and Moderna COVID-19 vaccines both use adjuvants to boost the body's immune response to the vaccine. This has driven the growth of the global vaccine adjuvants market in the short term.

However, with global travel restrictions and lockdowns in place, it was difficult to transport and distribute vaccine adjuvants. This has led to shortages of certain adjuvants, which has slowed down the development and production of some vaccines. For example, Bharat Biotech Covaxin faced supply chain disruptions due to the shortage of the adjuvant, which slowed down its distribution in some countries.

Russia Ukraine Conflict Analysis

The global market for vaccine adjuvants may be affected by the ongoing conflict between Russia and Ukraine, as Russia is a major provider of aluminum hydroxide, a commonly used adjuvant in vaccines. Disruptions in the supply chains of these adjuvants due to the conflict could lead to a shortage of vaccines that depend on them.

Segment Analysis

The global vaccine adjuvants market is segmented based on product type, route of administration, disease, end user, and region.

Particulate adjuvants segment to hold the highest market share in the global vaccine adjuvants market

The particulate adjuvants segment is expected to dominate and account fo a 30.2% global vaccine adjuvant market share over the forecast period. Delivery systems (particulate adjuvants) cover materials such as lipid particles, aluminum salts (alum), and microparticles. Alum is by far the most commonly used adjuvant. This adjuvant is in the formulation of licensed vaccines against diphtheria/tetanus/pertussis (DTP), Hepatitis A (HAV), and Hepatitis B (HBV).

Thereby, the increasing prevalence of infectious diseases, the growing demand for vaccines, and the need for more effective vaccines will result in the growth of this segment over the forecast period.

Geographical Analysis

The presence of major players to dominate the North America region.

North America is expected to have a dominant global vaccine adjuvants market share of around 1/3rd of this market, as the U.S. is the largest revenue contributor in North America due to the increasing elderly population, rising prevalence of cancers, high R&D for cancer diagnostics, and development of innovative products by manufacturers in the region.

Also, the presence of major players such as, in the U.S., GlaxoSmithKline (GSK) is a leading player in the vaccine adjuvants market. The company's AS03 adjuvant has been used in several vaccines, including the H1N1 flu vaccine and the Shingrix vaccine for shingles.

Competitive Landscape

The major global players in the market include: InvivoGen, OZ Biosciences, SEPPIC, SPI Pharma, Agenus, Inc, Aphios Corp, Vaxine Pty Ltd, Seqirus, Chemtrade, and Croda International.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global vaccine adjuvants market segmentation based on product type, route of administration, diseases, end user, and region, as well as understand key commercial assets and players.
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The global vaccine adjuvants market report would provide approximately 53 tables, 54 figures and 195 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Product Type
  • 3.2. Snippet by Route of Administration
  • 3.3. Snippet by Diseases
  • 3.4. Snippet by End User
  • 3.5. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The increasing prevalence of infectious disease to drive global vaccine adjuvant market growth during the forecast period
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High R&D cost for adjuvant development to hamper the market growth
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Before COVID-19 Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Scenario
    • 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
  • 6.5. Manufacturer's Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Product Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
  • 7.2. Particulate Adjuvants
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Adjuvant Emulsions
  • 7.4. Pathogen Components
  • 7.5. Combination Adjuvants
  • 7.6. Others

8. By Route of Administration

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
  • 8.2. Intramuscular*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Oral
  • 8.4. Intradermal
  • 8.5. Subcutaneous
  • 8.6. Intranasal

9. By Diseases

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Diseases
  • 9.2. Infectious Disease*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Cancer
  • 9.4. Others

10. By End User

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
  • 10.2. Pharmaceutical and Biotech Companies*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Research Institutes
  • 10.4. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases
    • 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. The U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases
    • 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. The U.K.
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Spain
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. InvivoGen*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Key Developments
  • 13.2. OZ Biosciences
  • 13.3. SEPPIC
  • 13.4. SPI Pharma
  • 13.5. Agenus, Inc
  • 13.6. Aphios Corp
  • 13.7. Vaxine Pty Ltd
  • 13.8. Seqirus
  • 13.9. Chemtrade
  • 13.10. Croda International

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us