市場調査レポート
商品コード
1247412

工業用マーガリンの世界市場-2023-2030

Global Industrial Margarine Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 約2営業日

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工業用マーガリンの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年03月28日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

マーガリンは、お菓子作りや香り付け、調理に使われるスプレッドです。バターの代替品として使用されます。主に天然植物油のブレンドで、パーム油、パーム核油、大豆油が最もよく使われています。塩と水を含んでいます。マーガリンはカロリーの一次情報です。マーガリンは高脂肪です。心臓の健康に効果があります。マーガリンは、植物性ステロールやスタノールを豊富に含んでいます。ビーガンやベジタリアン食の利点に関する消費者の意識の高まりは、予測期間中の工業用マーガリン市場の成長を後押しするのに役立ちます。近年、消費者の植物性食品への嗜好が変化していることも、市場の成長に寄与しています。

世界の工業用マーガリン市場は、予測期間(2023年~2030年)のCAGRは4.12%で成長するとされています。

市場力学:ビーガンフードアイテムへの消費者の嗜好の変化

業界で使用されるマーガリンは、非乳製品です。ビーガン主義を採用する消費者の増加は、世界市場の成長を促進する重要な要因です。Vegan Societyによると、Veganuaryキャンペーンの登録は2022年1月で、228の国と地域から629,000人以上が登録したとのことです。また、消費者は植物性製品を摂取することのメリットを認識するようになってきています。Vegconomistによると、香港にはビーガンやベジタリアンに優しいミシュランの星付きレストランが21店舗存在します。これらのビーガンレストランでは、調理に工業用マーガリンが採用されており、工業用マーガリンの売上を後押ししています。ビーガン製品の研究開発が進むと、マーガリンを製造するための技術が提供され、マーガリン市場の需要が増加し、選好されるようになります。一方、生まれたばかりの子牛を1日で母親から引き離し、授乳を開始させることが数多く行われています。このようなやり方は、母牛と子牛の双方を困らせています。母牛も子牛も困り果て、何日も呼び続けることになるのです。世界中の動物活動家たちは、消費者が菜食主義に移行するための知識を得ようと懸命になっています。

市場セグメンテーション:工業用マーガリンの世界市場では、万能型が最も高いシェアを占めています

タイプ別では、スプレッド型、万能型、バターブレンド型に分けられます。主要なキープレイヤーによる消費の増加により、万能型工業用マーガリンが最大の市場シェアを占めています。工業用万能マーガリンは、揚げる、焼く、塗るなどの用途に使用されます。主にベーカリーで使用されます。ベーカリー製品への消費者需要の増加が、予測期間中のセグメント成長を後押ししています。また、パッケージ食品に対する消費者の需要の増加も、予測期間におけるセグメントの成長を後押ししています。オールパーパスマーガリンは、植物油をベースとした汎用マーガリンです。焼き菓子やスプレッドなど、さまざまな用途に使用することができます。

一方、ベーカリー用途の市場は、順調に拡大すると予測されます。ベーカリー業界におけるマーガリン需要の増加と、バターと比較した費用対効果の高さが、セグメントの成長を後押ししています。主要なキープレイヤーによる製品発売の増加も、セグメントの成長を後押しします。例えば、2020年12月、Bunge Loders Croklaanは、100%シアベースのココアバター相当品(CBE)を発売しました。この新製品は、味や品質に妥協しない、健康志向で持続可能な選択肢を求める消費者の需要に食品メーカーが応えるのに役立ちます。この製品は、ココアバターや他のCBEに比べ、ステアリン酸を多く含み、飽和脂肪レベルが低くなっています。また、ベーカリー用のクリーンラベルのシアベースマーガリンも開発しました。

地域別浸透度:予測期間中は北米が圧倒的な存在感を示す

2022年、北米の売上シェアは最大でした。消費者の可処分所得の増加により、米国とカナダが同地域の主要シェア国となっています。市場の主な成長要因は、マーガリンの消費量の増加と消費者の購買行動の変化です。また、同地域の食品産業の高い成長も、工業用マーガリン市場の需要拡大に寄与しています。高血糖、糖尿病、便秘などの疾病の増加による健康志向の高まりが、工業用マーガリン市場を活性化させています。この地域の主要な食品メーカーは、トランス脂肪酸を含まないマーガリン製品の製造に注力しています。また、主要な主なプレーヤーによる研究開発活動の増加も、この地域の工業用マーガリンの成長を後押ししています。ベーカリーにおけるマーガリン需要の高まりは、予測期間中の地域の成長を後押しすると思われます。健康と栄養、健康的な食事、体重管理、環境保護に対する消費者の意識の高まりが、近年、北米の工業用マーガリン市場の成長を後押ししています。

目次

第1章 範囲と調査手法

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • 形態別市場内訳
  • ソース別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • マーケットインパクトのある要素
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 需要サイドと供給サイドの分析
  • レギュラトリー・アナリシス
  • 技術的な進歩

第6章 COVID-19の分析

  • 市場におけるCOVID-19の分析
    • COVID-19の市場シナリオの前に
    • 現在のCOVID-19の市場シナリオ
    • COVID-19以降または将来シナリオ
  • COVID-19の中での価格・ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み

第7章 タイプ別

  • スプレッダブル
  • オールパーパス
  • バターブレンド

第8章 フォーム別

  • ハード
  • ソフト

第9章 ソース

  • 動物由来
  • 植物由来

第10章 アプリケーション

  • ベーカリー
  • スプレッド、ソース、トッピング
  • 菓子類
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • U.K.
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況分析/シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Wilmar International Ltd.
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Bunge Limited
  • PURATOS
  • FUJI OIL CO., LTD.
  • Vandemoortele
  • NMGK Group
  • EFKO Group
  • Royale Lacroix sa
  • Richardson International Limited
  • MUEZ-HEST INDIA PVT.LTD.

第14章 DataM

目次
Product Code: FB6296

Market Overview

Margarine is a spread used for baking, flavoring and cooking. It is used as a butter alternative. It is primarily a blend of natural vegetable oils, with palm, palm kernel, and soybean oils most commonly used. It contains salt and water. Margarine is the primary source of calories. Margarine is high in fat. It has benefits for heart health. Margarine is enriched with phytosterols or stanols. The growing consumer awareness about the benefits of vegan and vegetarian diets helps to boost industrial margarine market growth in the forecast period. Changing consumers' preference for plant-based food in recent years has contributed to the market's growth.

The global industrial margarine market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2023-2030).

Market Dynamics: Shifting consumers preference for vegan food items

Margarine used in the industry is a non-dairy substance. The increasing number of consumers adopting veganism is a key factor fueling global market growth. As per the Vegan Society, the sign-ups for the Veganuary campaign were in January 2022, with over 629,000 people signing up from 228 countries and territories. In addition, consumers are becoming aware of the benefits of consuming plant-based products. According to Vegconomist, 21 vegan and vegetarian-friendly Michelin-star restaurants are present in Hong Kong. These vegan restaurants adopt industrial margarine for cooking, which helps to boost sales of industrial margarine. Growing research and development in vegan products provide performed technologies for producing margarine, increasing the demand and giving preference to the margarine market. On the other hand, numerous newborn calves are forcefully separated from their mothers within a day to start lactating. This kind of practice is troubling both the mother and her calf. They end up calling for each other for days at a stretch. Issues animal activists all over the globe are trying hard to inflict knowledge among consumers so that they are convinced enough to switch to a vegan diet.

Market Segmentation: All-Purpose segment accounted for the highest share in global industrial margarine market

By type, the segment is divided into spreadable, all-purpose and butter blend. All-Purpose industrial margarine held the largest market share due to the increase in consumption by major key players. All-purpose industrial margarine is used for frying, baking, and spreading. It is mostly used in bakeries. Increasing consumer demand for bakery products helps boost segment growth in the forecast period. Increasing consumer demand for packaged food also helps boost segment growth in the forecast period. All Purpose Margarine is a general-purpose vegetable oil-based margarine. It can be used in various applications, including baked goods and spreads.

On the other hand, the market for bakery application is projected at USD YY million in 2022 and is estimated to grow at a CAGR YY% during the forecast period (2023-2030) to reach USD YY million by 2030. Increased demand for margarine in the bakery industry and its cost-effectiveness compared to butter helps to boost segment growth. An increase in product launches by major key players also helps to boost segment growth. For instance, in December 2020, Bunge Loders Croklaan launched a 100% shea-based cocoa butter equivalent (CBE). The new product helps food manufacturers meet consumers' demand for health-conscious and sustainable options that don't compromise taste or quality. It contains more stearic acid and has lower saturated fat levels than cocoa butter and other CBEs. The company also developed a clean-label, shea-based margarine for bakery use.

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period

In 2022, North America had the highest revenue share of almost YY percent. The United States and Canada are major shareholding countries in the region due to the increase in consumers' disposable income. The major growth factor of the market is the rise in the consumption of margarine and changing buying behavior of the consumers. Also, the high growth of the region's food industry helps boost demand for the industrial margarine market. An increase in the health conscious people due to increasing cases of the diseases such as high blood sugar, diabetes, and constipation has been fueling the market for industrial margarine. The major food manufacturers in the region focus on producing margarine products free from trans-fat. An increase in the research and development activities by the major key players also helps to boost the regional growth of industrial margarine. The rising demand for margarine in bakeries is likely to boost regional growth in the forecast period. Rising awareness among consumers for health and nutrition, healthy eating, weight management, and environmental protection are driving the growth of the North America Industrial Margarine market in recent years.

Competitive Landscape:

Global industrial margarine market is competitive in nature, with the leading players capturing a whopping share in revenues. Wilmar International Ltd., Bunge Limited, PURATOS, FUJI OIL CO., LTD., Vandemoortele, NMGK Group, EFKO Group, Royale Lacroix sa, Richardson International Limited, and MUEZ-HEST INDIA PVT.LTD. are focused on technology advances for new launches at affordable prices. The major players are utilizing strategies including acquisitions & mergers, regional expansion, and partnerships to stand out as strong competitors in the market. Increased focus on R&D and new product launches are additional ways the key players improve their market presence. Innovation by various leading players in the market is expected to offer lucrative growth opportunities for players in the global industrial margarine market. For instance, in December 2019, Bunge signed an agreement to sell its margarine and mayonnaise in Brazil to Seara Alimentos S.A. The transaction includes three production plants and the brands used for these two products. The completion of the sale is subject to regulatory approval. JBS acquired the margarine assets of Bunge Alimentos. In June 2022, Vandemoortele collaborated with MCC verstraete to have mono-material packaging for their margarine tubs (250G). Mono material packaging is recyclable.

COVID-19 Impact: Positive impact on the global Industrial Margarine market

Due to the shortage of laborers and unavailability of raw materials negatively impacted industrial margarine. Many margarine production facilities closed during the pandemic. Due to the constraints on the exports and import of commodities and high freight costs, trade restrictions hamper the market's growth. Restaurants and Hotels were closed to stop the pandemic spread, which is one of the reasons for the decrease in demand for industrial margarine. Food and beverage production plants were amongst the major businesses that experienced severe disruptions, such as supply chain restrictions and facility closures.

However, after things have returned to normal with the health advantage of margarine, the demand for industrial margarine increased worldwide. Also, the demand for industrial margarine is expected to rise due to the demand for convenience food products.

The global industrial margarine market report would provide an access to approximately 69 market data tables, 64 figures and 200 pages.

Table of Contents

Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Form
  • 3.3. Market Snippet by Source
  • 3.4. Market Snippet by Application
  • 3.5. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Demand and Supply Side Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Technological Advancements

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. Spreadable*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 7.3. All-Purpose
  • 7.4. Butter Blend

8. By Form

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
  • 8.2. Hard*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 8.3. Soft

9. Source

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Source Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Source Segment
  • 9.2. Animal Source*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 9.3. Plant Source

10. Application

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 10.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 10.2. Bakery*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 10.3. Spreads, Sauces, and Toppings
  • 10.4. Confectionery
  • 10.5. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key region-specific dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. South America
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Brazil
      • 11.3.7.2. Argentina
      • 11.3.7.3. Rest of South America
  • 11.4. Europe
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Germany
      • 11.4.7.2. U.K.
      • 11.4.7.3. France
      • 11.4.7.4. Spain
      • 11.4.7.5. Italy
      • 11.4.7.6. Rest of Europe
  • 11.5. Asia Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive scenario
  • 12.2. Competitor strategy analysis
  • 12.3. Market positioning/share analysis
  • 12.4. Mergers and acquisitions analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Wilmar International Ltd.*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Key Highlights
    • 13.1.4. Financial Overview
  • 13.2. Bunge Limited
  • 13.3. PURATOS
  • 13.4. FUJI OIL CO., LTD.
  • 13.5. Vandemoortele
  • 13.6. NMGK Group
  • 13.7. EFKO Group
  • 13.8. Royale Lacroix sa
  • 13.9. Richardson International Limited
  • 13.10. MUEZ-HEST INDIA PVT.LTD.
  • List not Exhaustive*

14. DataM

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About us and services
  • 14.3. Contact us