市場調査レポート
商品コード
1468004
工業用マーガリン市場:タイプ、供給源、形態、用途別-2024-2030年の世界予測Industrial Margarine Market by Type (All-Purpose, Butter Blend, Spreadable), Source (Animal, Plant, Plant & Animal Blends), Form, Application - Global Forecast 2024-2030 |
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工業用マーガリン市場:タイプ、供給源、形態、用途別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 即日から翌営業日
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工業用マーガリン市場規模は2023年に45億1,000万米ドルと推計され、2024年には47億1,000万米ドルに達し、CAGR 4.81%で2030年には62億7,000万米ドルに達すると予測されています。
工業用マーガリンは、トッピング、スプレッド、ベーキング、その他の調理目的で使用されるバターの代替品として食品産業で使用されています。パーム油、キャノーラ油、ヒマワリ油などの植物油から作られ、多くの製パン・調理用途に使用されます。マーガリンは、食品用途では乳化剤として働き、保存性を高めるだけでなく、エンドユーザー製品に有機的な特徴を与えます。製パンや調理におけるバターの代用品としてのマーガリンの使用は、バターと比較して費用対効果が高いため、大規模な食品生産と予算に敏感な消費者の両方にとって魅力的であり、市場の顕著な牽引要因となっています。便利で即席の加工食品への傾斜、多忙なライフスタイル、食卓の洋風化の進行、菓子類やベーカリー製品に対する需要の高まりが、工業用マーガリン製品に対する需要の増加をもたらしています。しかし、工業的に製造されたトランス脂肪酸の消費と製造に対する政府の厳しい規制、工業用マーガリン市場の組成、表示、食品安全、広告が市場の成長を妨げる可能性があります。さらに、新製品の導入、生産能力の大幅な拡大、製品の品質、機能性、効率を高めるためのマーガリン生産・加工技術の向上が、予測期間中に有利な市場機会を生み出しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 45億1,000万米ドル |
予測年[2024] | 47億1,000万米ドル |
予測年 [2030] | 62億7,000万米ドル |
CAGR(%) | 4.81% |
種類食感と風味を提供する様々な食品へのマーガリンの利用
工業用マーガリンは様々なタイプに分類され、それぞれが特定の料理用途や消費者の嗜好に合わせて調整されています。万能マーガリンはお菓子作りや調理用に設計された汎用性の高い選択肢で、好ましい食感と風味を提供します。一方、バターブレンドマーガリンは、バターの豊かな味わいとマーガリンの手軽さと健康上の利点を兼ね備えており、風味と機能性のバランスを求める消費者にとって理想的な選択肢となっています。さらに、スプレッドタイプのマーガリンは、その利便性と使いやすさが際立っており、ソフトでクリーミーな粘性で、冷蔵状態でもスプレッド可能です。このタイプは、パンやトースト、その他同様の食品に直接塗るために広く普及しています。
アプリケーション:工業用マーガリンは、ベーカリーやコンビニエンスフードの品質、味、栄養に対する要求から採用されています。
工業用マーガリンは、ベーカリー、菓子類、コンビニエンス・フード、スプレッド、ソース、トッピングなど様々な用途で多目的な役割を果たす、食品製造分野における重要な素材です。ベーカリー製品では、食感、風味、保存性を高める能力が珍重され、ペストリー、パン、その他の焼き菓子の製造に欠かせないです。菓子類では、その粘り気と口当たりの良さから、チョコレートやお菓子の材料として選ばれています。コンビニエンス・フードでは、調理のしやすさに貢献する機能的特性から工業用マーガリンが利用され、スプレッドへの応用では、味と健康上の利点がバランスよくブレンドされています。また、ソースやトッピングは、工業用マーガリンを配合することにより、シームレスでリッチな一貫性を実現し、様々な料理の味を向上させます。このように、工業用マーガリンの応用範囲の広さは、品質、味、栄養に対する進化する要求に応え、食品産業における工業用マーガリンの不可欠な役割を強調しています。
地域別の洞察
ベーカリー製品の高い消費量、マーガリンの輸入増加、外食産業におけるスプレッドやソースなどのマーガリン製品の需要増加が、南北アメリカにおける工業用マーガリンの利用を拡大しています。食品産業の急速な拡大、ファーストフード製品の消費と人気の高まり、バターの費用対効果の高い代替品への需要の高まりは、APAC地域における工業用マーガリンの使用を増加させています。さらに、貿易活動の活発化、食品安全およびラベリング規制の確立が、APAC地域における工業用マーガリンの成長を促進すると予想されています。欧州、中東・アフリカ地域は、ベーカリー製品の膨大な消費量とマーガリンメーカーの潜在的な存在により、工業用マーガリン市場の大きな成長が見込まれています。さらに、メーカーは工業用マーガリンを製造するために技術的に進んだ生産方法を採用し、植物ベースのマーガリンなど様々な革新的な製品を発表しており、これが工業用マーガリン市場の世界の成長を促進すると予想されます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは工業用マーガリン市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、工業用マーガリン市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.工業用マーガリン市場の市場規模および予測は?
2.工業用マーガリン市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.工業用マーガリン市場の技術動向と規制枠組みは?
4.工業用マーガリン市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.工業用マーガリン市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[190 Pages Report] The Industrial Margarine Market size was estimated at USD 4.51 billion in 2023 and expected to reach USD 4.71 billion in 2024, at a CAGR 4.81% to reach USD 6.27 billion by 2030.
Industrial margarine is used in the food industry as an alternative to butter used as toppings, spreads, baking, and other cooking purposes. It is made from vegetable oils, such as palm, canola, or sunflower oil, and can be used in many baking and cooking applications. Margarine acts as an emulsifier in food applications and offers organoleptic characteristics to the end-user product apart from increasing the shelf-life. The use of margarine as a substitute for butter in baking and cooking has witnessed a notable driving factor of the market due to its cost-effectiveness compared to butter makes it appealing to both large-scale food production and budget-conscious consumers. The inclination toward convenient and instantly processed food, busy lifestyles, rising westernization of food dishes, and growing demand for confectionery and bakery products have led to the increased demand for industrial margarine products. However, strict regulations of government against the consumption and manufacturing of industrially-manufactured trans fats and composition, labeling, food safety, and advertising of the industrial margarine market may hinder the growth of the market. Moreover, the introduction of new products, significant expansion of production capacities, and improvement in margarine production & processing techniques to enhance product quality, functionality, and efficiency have created a lucrative market opportunity in the forecasted period.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 4.51 billion |
Estimated Year [2024] | USD 4.71 billion |
Forecast Year [2030] | USD 6.27 billion |
CAGR (%) | 4.81% |
Type: Utilization of margarine in varied food products offering texture and flavor
Industrial margarine is categorized into various types, each tailored to specific culinary applications and consumer preferences. All-purpose margarine is a versatile option designed for baking and cooking, providing a desirable texture and flavor. Butter blend margarine, on the other hand, combines the rich taste of butter with the ease and health benefits of margarine, making it an ideal choice for consumers seeking a balance between flavor and functionality. Moreover, spreadable margarine stands out for its convenience and ease of use, with a soft, creamy consistency that remains spreadable in refrigerated conditions. This type is prevalent for directly applying breads, toasts, and other similar food items.
Application: Adoption of industrial margarine in bakery and convenience foods due to their demands for quality, taste, and nutrition
Industrial margarine is a critical ingredient in the food production sector, playing a versatile role across various applications such as bakery, confectionery, convenience foods, spreads, sauces, and toppings. In bakery products, it is prized for its ability to enhance texture, flavor, and shelf life, which is integral in creating pastries, breads, and other baked goods. Confectionery items benefit from its consistency and mouthfeel, making it a choice ingredient in chocolates and sweets. Convenience foods rely on industrial margarine for its functional properties that contribute to easy cooking, while its application in spreads offers a balanced blend of taste and health benefits. Moreover, sauces and toppings achieve a seamless and rich consistency with the inclusion of industrial margarine, elevating the taste profiles of numerous dishes. This wide-ranging applicability underscores the indispensable role of industrial margarine in the food industry, catering to the evolving demands for quality, taste, and nutrition.
Regional Insights
High consumption of bakery products, rise in imports of margarine, and increasing demand for margarine products such as spreads and sauces from the food service sector is expanding the usage of industrial margarine in the Americas. The rapid expansion of food industries, growing consumption and popularity of fast food products, and rising demand for cost-effective alternatives for butter are subsequently increasing the use of industrial margarine in the APAC region. Additionally, rising trade activities and well-established food safety and labeling regulations are expected to propel the growth of industrial margarine in the APAC region. Europe, the Middle East, and Africa region represent significant growth prospects for the Industrial margarine market owing to the immense consumption of bakery products and the potential presence of margarine manufacturers. Additionally, manufacturers are adopting technologically advanced production methods to manufacture industrial margarine and introducing various innovative products, such as plant-based margarine, which is anticipated to encourage the growth of the industrial margarine market worldwide.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Industrial Margarine Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Industrial Margarine Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Industrial Margarine Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AAK AB, Adeka Corporation, Archer-Daniels-Midland Company, Aveno NV, BRF S.A., Bunge Limited, Cargill, Incorporated, Conagra Brands, Inc., Currimjee Jeewanjee and Company Limited, EFKO Group, FGV Holdings Berhad, Fuji Oil Holdings Inc., Gagar Foods Pvt.Ltd., Golden Agri-Resources Ltd., IFFCO Group, IPSA spa, Kaneka Corporation, KTC Edibles, Land O'Lakes, Inc., Lewes Dairy, Margarine Thibault, Nisshin Oillio Group, Ltd., NMGK Group of Companies, Peerless Holdings Pty Ltd., Puratos NV/SA, Remia CV, Richardson International Limited, Rogerio Leal, SA, Royale Lacroix SA, s.a. Aigremont n.v., Savola Foods by Savola Group, Seprod Limited, SIA Agro Company, Sime Darby Plantation Berhad, Sinar Meadow, Upfield B.V., Vandemoortele NV, Ventura Foods, LLC, VORTELLA Lebensmittelwerk W, Wilmar International Limited, YIldIz Holding A.S., Zeelandia International, and Zer Group.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Industrial Margarine Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Industrial Margarine Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Industrial Margarine Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Industrial Margarine Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Industrial Margarine Market?