表紙:ゼラチン代替物の世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1247369

ゼラチン代替物の世界市場-2023-2030

Global Gelatin Substitutes Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ゼラチン代替物の世界市場-2023-2030
出版日: 2023年03月28日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

マシュマロ、ゼリー、ジャム、ケーキ、カスタード、グレーズ、グミ、フルーツシロップ、フラン、アイシング、パン生地などの食品に、原料としてのゼラチン代替品が使われることが多くなっています。ゼラチン代替品として最も広く使われている粉寒天は、業務用食品産業での用途が多く、帯寒天は従来、家庭料理でのみ使用されていました。そのため、飲食品への採用が増加しており、業界の成長にプラスの影響を与えると予想されます。

さらに、慢性疾患に苦しむ人々の種類の増加、改善された医療インフラの普及、消耗品の組み立てにゼラチン製品が採用されるようになったことなどは、市場の拡大を後押しする最も重要な要因の一つです。

世界のゼラチン代替品市場は、予測期間(2023-2030年)のCAGRは6.85%で成長するとされています。

市場力学:植物性食品へのシフト需要の高まりが市場を牽引する

植物由来の食品素材は、多くの消費者が、植物由来の食品や飲料製品へのシフトなど、ライフスタイル、特に食習慣の大幅な変化を望んでいるため、高い需要があります。このような大規模な食生活の変化の理由は、世界中の公衆衛生機関が後押ししている、植物性食品の健康上の利点に関する研究の高まりと関連しています。植物由来原料の市場は、動物由来食品が健康や環境に及ぼす悪影響に対する認識や、動物福祉に関する意識の高まりによって盛り上がっています。その結果、植物性ゼラチン代替食品は、オーガニックや植物由来の食品原料を使用するようなシフトによってプラスの影響を受けると予想されます。植物性ゼラチン代替品は、従来の動物性ゼラチンデザートとは異なり、冷蔵庫の外でも固いままであり、調理中にアルコール類や酸性の液体がすぐに固まってしまいます。また、ゼラチン代替品はゲル化点と融点に大きな温度差があるため、熱可逆的なゲルを形成することができます。ドーナツやペストリーのような製品を滑らかに艶出しし、釉薬の粘度を高くすることができます。ゼラチン代替物のこれらの特性は、今後数年間、製品需要を増大させると予想されます。

また、同市場の主要メーカーは、消費者の需要に応じて市場シェアを拡大するために新製品を投入しています。例えば、2023年1月19日、Alland &Robert社は、ビーガンゼラチン代替品として機能し得るテクスチャリング剤を開発しました。Syndeo Gellingと名付けられたこの剤は、植物由来のハイドロコロイドとアカシアガムのみで作られています。Alland&Robert社によると、市場に出回っているビーガン用ゼラチン代替品のほとんどは、食感や弾力性の点で不十分だが、Syndeo Gellingはこれらの問題を解決しているといいます。

しかし、メーカー間の競合の激化や、生体材料の代替品の普及が、新興国での市場拡大の妨げになる可能性があります。

市場セグメンテーション:ゼラチン代替品の世界市場シェアは寒天セグメントで最も高かったです

製品タイプ別では、寒天が高い収益シェアを獲得し、市場を独占しています。寒天は、赤海藻のGracilariaとGelidiumから作られる天然のハイドロコロイドです。本製品は、他のカラギーナンやゼラチンのゲルよりもコンパクトで抵抗力があります。また、ゲル強度もゼラチンに比べて格段に高いです。また、食品の風味や食感を改善するために、糖、酸、タンパク質、カチオンなどの異物を添加する必要が少なくなります。

さらに、寒天は培地や歯科でハイドロコロイド印象材として使用されることが増えており、外科用潤滑剤における懸濁液、乳剤、カプセル、坐薬に対する製薬業界の需要の高まりと相まって、世界のゼラチン代替品市場における寒天セグメントの大きな成長機会となると予想されます。寒天は、化粧品業界で保湿剤やその他のスキンケア製品を作る際にも重要な成分となっています。その結果、石鹸、ローション、口紅、軟膏、クリームなどの化粧品製造における主要成分として寒天の使用量が増加しており、予測期間中、ゼラチン代替品市場における寒天セグメントの成長を促進すると予想されます。また、同市場の主要メーカーは、消費者の需要に応じて市場シェアを拡大するために新製品を導入しています。例えば、2021年10月、Cargill, Inc.は、ポートフォリオを拡大するために、新しいカッパカラギーナン製品であるSatiagel VPC614を発売しました。この新製品は持続可能な方法で調達され、特にパーソナルケア&化粧品分野の固形製剤や高ゲル化用途向けに設計されています。

地域別普及率:予測期間中、欧州が圧倒的なシェアを占める

欧州は、2022年に最も高い保有収益シェアを持つ支配的な地域です。これは、パーソナルケア&化粧品、飲食品、医薬品&栄養補助食品を含む様々な最終用途産業における製品需要の増加に起因しています。ゼラチン代替品は、英国では低カロリー料理を作るために、でんぷんを使わないパンや様々なデザートに広く使用されています。さらに、寒天は牽引役となり、最も健康的なハイドロコロイドのひとつと考えられています。また、欧州食品安全機関(EFSA)により食品添加物として承認されています。これらの要因が地域の成長に貢献すると期待されています。また、同市場の主要メーカーは、消費者の需要に応じて、新製品の導入や戦略的パートナーシップ、合併、合弁事業、買収に注力し、市場シェアを拡大しています。例えば、2020年5月、Hispanagar社は、あらゆる溶液への低温溶解を可能にする高溶解性寒天製品「QSol」の発売を発表しました。

アジア太平洋は、予測期間中、最も成長著しい地域として拡大すると予想されています。アジア太平洋地域では、急速な都市化、可処分所得の増加、人口の増加により、加工食品やパッケージ食品の消費量が増加しています。その結果、同地域では製品需要が高まっています。さらに、医薬品・栄養補助食品産業の急成長や、オーガニックや植物由来の原料を使用することへの消費者の嗜好の変化が、市場の成長をさらに後押ししています。

目次

第1章 範囲と調査手法

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 機能別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • マーケットインパクトのある要素
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 需要サイドと供給サイドの分析
  • レギュラトリー・アナリシス
  • 技術的な進歩

第6章 COVID-19の分析

  • 市場におけるCOVID-19の分析
    • COVID-19の市場シナリオの前に
    • 現在のCOVID-19の市場シナリオ
    • COVID-19以降または将来シナリオ
  • COVID-19の中での価格・ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み

第7章 タイプ別

  • アガーアガー
  • ペクチン
  • コーンスターチ
  • グアーガム
  • カラゲーン
  • キサンタンガム
  • その他

第8章 アプリケーション別

  • 飲食品
  • 医薬・ニュートラシューティカルズ
  • コスメティック/パーソナルケア
  • その他

第9章 機能別

  • 増粘・ゲル化
  • スタビライザー
  • 乳化
  • バインディング
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • U.K.
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢について

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況分析/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • GELITA AG
    • 会社概要
    • 流通経路のポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Cargill, Incorporated
  • B&V srl
  • AGARMEX, S.A. DE C.V.
  • Java Biocolloid
  • NOW Foods
  • Great American Spice Company
  • Special Ingredients Ltd.
  • Brova Limited.
  • AF Suter

第13章 DataM

目次
Product Code: FB6268

Market Overview

Gelatin substitutes as ingredients are increasingly used in food items such as marshmallows, jellies, jams, cakes, custard, glazes, gummy bears, fruit syrups, flan, icing, and baking dough. One of the most widely used gelatin substitutes, powder agar, has more applications in the commercial food industry, while strip agar has traditionally been used only in domestic cooking. Therefore, the rising incorporation of the product in food and beverage applications is expected to impact the industry's growth positively.

Moreover, the growing variety of individuals tormented by chronic disorders, the prevalence of improved healthcare infrastructure, and the rising adoption of gelatin products for the assembly of expendable medications are among the most important drivers in boosting the expansion of the market.

The global gelatin substitutes market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 6.85% during the forecast period (2023-2030).

Market Dynamics: Rising demand to shift toward plant-based foods drives the market

Plant-based food ingredients are in high demand because many consumers want to make significant lifestyle changes, particularly in their eating habits, such as shifting towards plant-based food and beverage products. The reasons for such a large-scale dietary change are related to the growing research on the health advantages of plant-based foods, which public health organizations worldwide are pushing. The market for plant-based ingredients is being driven up by perceptions of the negative effects of animal-based foods on health and the environment, as well as rising awareness regarding animal welfare. As a result, plant-based gelatin substitutes are anticipated to be positively impacted by such a shift towards using organic and plant-based food ingredients. Unlike conventional animal-based gelatin desserts, plant-based gelatin substitute products remain firm outside the refrigerator and quickly set alcoholic and acidic liquids during preparation. Additionally, due to the significant temperature difference between their gelation point and melting point, gelatin substitutes can form a thermo-reversible gel. It smoothly glazes products such as doughnuts and pastries and makes the glaze more viscous. These properties of gelatin substitutes are expected to augment product demand in the coming years.

The key manufacturers also in the market are introducing new products to increase their market share according to consumer demand. For instance, on January 19, 2023, Alland & Robert developed a texturizing agent that could serve as a vegan gelatin alternative. Called Syndeo Gelling, the agent is made entirely from plant-based hydrocolloids and gum acacia. According to Alland & Robert, most vegan gelatin alternatives on the market fall short in terms of texture and elasticity, but Syndeo Gelling addresses these issues.

However, the increasing competition among the makers and the prevalence of biomaterial substitutes can hamper the market's expansion in rising economies.

Market Segmentation: The agar-agar segment accounted for the highest global gelatin substitute's market share

Agar-agar dominated the product type segment with a revenue share of over YY% in 2022. Agar-agar is a natural hydrocolloid made from the red seaweeds Gracilaria and Gelidium. This product is more compact and resistant than other carrageenan or gelatin gels. The gel strength of the product is also significantly higher than that of gelatin. It also reduces the need for any foreign substance, such as sugar, acids, proteins, or cations, to be added to improve food flavor or texture.

Moreover, the increasing use of agar-agar in culture media and dentistry as a hydrocolloid impression material, combined with rising demand from the pharmaceutical industry for suspensions, emulsions, capsules, and suppositories in surgical lubricants, is expected to provide a huge growth opportunity for the agar-agar segment in the global gelatin substitutes market. Agar-agar is also a significant component in creating moisturizers and other skincare products in the cosmetic industry. As a result, rising agar-agar usage as a key ingredient in the manufacture of cosmetic products such as soaps, lotions, lipsticks, ointments, creams, and others is expected to drive agar-agar segment growth in the gelatin substitutes market over the forecast timeframe. The key manufacturers also in the market are introducing new products to increase their market share according to consumer demand. For instance, in October 2021, Cargill, Inc. launched a new kappa carrageenan product, Satiagel VPC614, to expand its portfolio. The new product is sustainably sourced and specifically designed for solid formulations and high-gelling applications in the personal care & cosmetic sectors.

Geographical Penetration: Europe is the dominant region during the forecast period

Europe is the dominant region with the highest held revenue share in 2022. It is attributable to the increasing demand for the product in various end-use industries, including personal care & cosmetics, food & beverage, and pharmaceutical & nutraceutical. Gelatin substitutes are broadly used in non-starch bread and various desserts in the U.K. to produce low-calorie dishes. Furthermore, agar gains traction and is considered one of the healthiest hydrocolloids. It is also approved by the European Food Safety Authority (EFSA) as a food additive. These factors are expected to contribute to regional growth. The key manufacturers also in the market are introducing new products and focusing on strategic partnerships, mergers, joint ventures, and acquisitions to increase their market share according to consumer demand. For instance, in May 2020, Hispanagar announced the launch of QSol, a highly soluble agar product that enables low-temperature dissolution in any solution.

Asia Pacific is expected to expand as the fastest-growing region during the forecast period. The consumption of processed and packaged foods has increased in Asia Pacific due to rapid urbanization, rising disposable income, and a growing population. As a result, the product demand is rising in the region. Furthermore, the rapidly increasing pharmaceutical & nutraceutical industries and consumers' shifting preferences towards using organic and plant-based ingredients are further boosting the market growth.

Competitive Landscape:

The major companies in the gelatin substitutes market are: GELITA AG, Cargill, Incorporated, B&V srl, AGARMEX, S.A. DE C.V., Java Biocolloid, NOW Foods, the Great American Spice Company, Special Ingredients Ltd., Brova Limited, and AF Suter. Key gelatin substitute manufacturers are investing in joint ventures, partnerships, mergers, and acquisitions while keeping up with research for innovative product lines. Top gelatin substitute brands are focusing on upgraded and modified products amid rising demand for new formulations from the food and beverage industry. For instance, on February 4, 2021, Nestle announced that its Rowntree brand would launch new gelatin-free gummies dessert pastilles in the UK and Ireland, with four new flavors: mango, blueberry, cherry, and apple, all of which are gelatin-free and available to vegetarians. The company has tried 30 new vegan gummy candy recipes to remove the gelatin and retain the original "softness and springiness" of the gummy candy.

COVID-19 Impact: Positive impact on the global gelatin substitutes market

The demand for nutraceutical products, functional foods, and dietary supplements such as capsules, gummies, soft gels, and tablets increased during the pandemic owing to rising health consciousness and awareness towards consuming immunity-boosting supplements. Furthermore, the pandemic compelled consumers to stock up on healthy and essential food products such as baked goods, snack bars, and others which led to the demand for gelatin substitute products in the food & beverage industry. The key manufacturers also introduced new products to increase their market share according to consumer demand. For instance, on December 12, 2020, Jellatech launched animal-free gelatin and collagen. Traditionally, collagen and gelatin are obtained from animal by-products such as pork skins, pork and cattle bones, split cattle hides, or fish. Jellatech will be the first startup to produce these ingredients in an animal-free way.

The global gelatin substitute's market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 50 figures and 200 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Application
  • 3.3. Market Snippet by Function
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Demand and Supply Side Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Technological Advancements

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. Agar-Agar*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 7.3. Pectin
  • 7.4. Cornstarch
  • 7.5. Guar Gum
  • 7.6. Carrageen
  • 7.7. Xanthan Gum
  • 7.8. Others

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 8.2. Food and Beverage*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 8.3. Pharmaceutical and Nutraceutical
  • 8.4. Cosmetics/Personal Care
  • 8.5. Others

9. By Function

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Function Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Function Segment
  • 9.2. Thickening & Gelling*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 9.3. Stabilizing
  • 9.4. Emulsifying
  • 9.5. Binding
  • 9.6. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. GELITA AG*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Distribution Channel Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Cargill, Incorporated
  • 12.3. B&V srl
  • 12.4. AGARMEX, S.A. DE C.V.
  • 12.5. Java Biocolloid
  • 12.6. NOW Foods
  • 12.7. Great American Spice Company
  • 12.8. Special Ingredients Ltd.
  • 12.9. Brova Limited.
  • 12.10. AF Suter
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us