表紙:クエン酸カルシウムの世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1247365

クエン酸カルシウムの世界市場-2023-2030

Global Calcium Citrate Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 約2営業日

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クエン酸カルシウムの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年03月28日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 約2営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

クエン酸カルシウムは、クエン酸のカルシウム塩です。主に食品添加物として保存料として使用されますが、風味付けのために使用されることもあります。また、栄養補助食品にも含まれることがあります。主にカルシウム不足の予防と治療に使用されます。この添加物は、結腸やその他のがんの化学予防にもなります。飲食品、医薬品、ヘルスケア産業で使用されています。クエン酸カルシウムサプリメントは、食事から十分なカルシウムを摂取できていない人の血中カルシウム濃度の低下を治療します。骨量減少、骨脆弱化、副甲状腺の活動低下、特定の筋肉疾患など、カルシウム濃度の低下によって引き起こされる症状の治療に使用されます。クエン酸カルシウムは、神経、細胞、筋肉、骨の正常な働きに必要です。健康的な食習慣を求める動向の高まりが、市場の成長を後押ししています。

クエン酸カルシウムの世界市場は、予測期間中(2023-2030年)に4.36%のCAGRで成長すると予測されています。

市場力学:クエン酸カルシウムの健康効果に関する意識の高まりが市場成長の後押しに

クエン酸カルシウムのサプリメントは、加齢に伴う骨密度(BMD)低下や骨折の予防に有益です。FDAは、ビタミンDとカルシウムの十分な摂取が骨粗鬆症のリスクを低減する可能性があるという健康強調表示を承認しています。カルシウムの細胞保護作用により、がんリスクを低減する可能性があります。カルシウムは脂質の吸収を抑えることができるため、結果的に心血管系疾患のリスクを低減することができます。体重を減らし、メタボリックシンドロームを予防するためにカルシウムを利用する人もいます。また、筋肉の収縮にも有効です。体内の血液凝固を抑制する働きがあります。また、血圧を下げる効果もあります。PMSの症状に対してより良い結果をもたらします。クエン酸カルシウムは、大腸がんのリスクも低減します。カルシウムは、歯の健康と最適な骨のために最も重要な要素の1つです。

クエン酸カルシウムは、主にパッケージ食品の食品添加物として使用されています。健康的な食習慣は、パッケージ食品の需要を急増させました。クエン酸カルシウムは、パッケージから水分を除去し、食品の保存性を高めるために使用されます。包装食品にクエン酸カルシウムを使用することで、製品の保存性が高まり、肉、魚、鶏肉、果物、野菜の鮮度や外観が長持ちします。これは、主要なキープレイヤーが包装中にクエン酸カルシウムを使用する理由の1つです。

市場セグメンテーション:クエン酸カルシウムの世界市場では、粉末が最も高いシェアを占めています

予測期間中、粉末状のセグメントが最大の市場シェアを占めています。クエン酸カルシウムの粉末形態は、長期使用に有益で、安定性を高め、即効性があり、適用が容易です。骨量減少、骨弱化、副甲状腺活動低下、その他の筋肉関連障害など、カルシウムレベルの低下が原因で起こる症状の治療のために、消費者からのクエン酸カルシウムの需要が増加します。健康的な食習慣の増加に伴う消費者の可処分所得の増加は、カルシウム不足を解消するために粉末状のサプリメントが使用される余剰食品サプリメントの需要を押し上げました。これは、予測期間におけるこのセグメントの成長をもたらす主要なドライバーの1つです。さらに、食事からのカルシウム摂取不足によるカルシウム欠乏症の患者数が増加していることも、このセグメントの成長を加速させています。

一方、医薬品用途の市場は、大きな成長を遂げると予測されます。カルシウム不足に悩む患者の急増により、医薬品用途がクエン酸カルシウム市場で大きなシェアを占めています。主要な主要プレイヤーの中には、同市場で新製品を発売した企業もあります。例えば、2022年4月、Bayerは中国で乳児栄養用の栄養補助食品ブランド「Elevit」を発売しました。同社は同ブランドで、ビタミンDソフトカプセルとカルシウム亜鉛ビタミンDソフトカプセルの2製品を発売しました。カルシウム亜鉛ビタミンDソフトカプセルは、100IUのビタミンD、骨の発達のためのクエン酸カルシウム100mg、子どもの食欲を刺激する亜鉛1mgを含んでいます。

地域別浸透度:予測期間中、アジア太平洋地域が圧倒的な存在感を示す

2022年、アジア太平洋はほぼYY%の高い収益シェアを獲得しました。消費者の可処分所得の増加や健康に対する消費者の意識の高まりにより、インドと中国がこの地域の主要なシェア国となっています。中国におけるクエン酸カルシウムの需要の増加は、食品包装分野が急速に拡大しているため、メーカーがクエン酸カルシウムの設備を増強するよう誘致していることに起因しています。さらに、急速に成長しているインドの医薬品部門は、クエン酸カルシウムがさまざまな製剤に使用されているため、病気の重症度が高まっていることに起因する大きな成長を示しています。赤ちゃん世代におけるサプリメントや栄養素の需要の高まりが、市場の成長を後押ししています。特に30代半ばの女性は、骨の健康を維持するためにカルシウムベースのサプリメントに高い関心を示しており、これがこの地域のクエン酸カルシウム市場にさらなる拍車をかけています。

目次

第1章 範囲と調査手法

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 形態別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • マーケットインパクトのある要素
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 需要サイドと供給サイドの分析
  • レギュラトリー・アナリシス
  • 技術的な進歩

第6章 COVID-19の分析

  • 市場におけるCOVID-19の分析
    • COVID-19の市場シナリオの前に
    • 現在のCOVID-19の市場シナリオ
    • COVID-19以降または将来シナリオ
  • COVID-19の中での価格・ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み

第7章:フォーム別

  • マイクロナイズドパウダー
  • パウダー
  • 粒状

第8章 アプリケーション別

  • アグリカルチャー
  • 飲食品
  • ヘルスケア
  • その他

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • U.K.
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第10章 競合情勢について

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況分析/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Jungbunzlauer Suisse AG
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Gadot Biochemical Industries
  • Sucroal
  • Dr. Paul Lohmann GmbH KG
  • Global Calcium
  • TIB Chemicals
  • Jost Chemical
  • Penglai Marine
  • Shandong Hengtong Biotechnology
  • Xinyang Chemical

第12章 DataM

目次
Product Code: FB6270

Market Overview

Calcium citrates are calcium salt of citric acid. It is mostly used as a food additive as a preservative but sometimes for flavor. It is also found in some dietary supplements. It is mostly used to prevent and treat calcium deficiencies. This additive is also chemopreventive for colon and other cancers. It has applications in the food & beverage, pharmaceutical and healthcare industries. Calcium citrate supplements treat low blood calcium levels in people who do not get enough calcium from their diet. It is used to treat conditions caused by low calcium levels, such as bone loss, weak bones, decreased activity of the parathyroid gland, and certain muscle diseases. Calcium citrate is necessary for the normal functioning of nerves, cells, muscles, and bones. The increase in the trend towards healthy eating habits has boosted the market growth.

The global calcium citrate market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 4.36% during the forecast period (2023-2030).

Market Dynamics: Growing awareness about health benefits of calcium citrate helps to boost market growth

Calcium citrate supplements are beneficial for the prevention of age-related bone mineral density (BMD) loss and fractures. The FDA has approved health claims that adequate vitamin D and calcium intake may reduce the risk of osteoporosis. Due to calcium protective effect on cells, it has the potential to reduce cancer risk. Calcium can reduce lipid absorption, which results in reducing cardiovascular disease risk. Some people use calcium to reduce weight and prevent metabolic syndrome. It is also beneficial for muscle contraction. It helps to reduce blood clotting in the body. It also helps to lower blood pressure. It gives better results for PMS symptoms. Calcium citrate also reduces the risk of colon cancer. Calcium is one of the most important elements for dental health and optimal bone.

Calcium citrate is mostly used as a food additive in packaged foods. Healthy eating habits have surged the demand for packaged food items. Calcium citrate is used to remove moisture from the packages and helps to boost the shelf life of the food products. The application of calcium citrate in packaged food increases the product's shelf life, prolonging the freshness and appearance of meats, fish, poultry, fruit and vegetables. It is one of the reasons major key players used calcium citrate during packaging.

Market Segmentation: Powder segment accounted for the highest share in global calcium citrate market

The powder form of segment held the largest market share in the forecast period. The powder form of calcium citrate is beneficial for long-term use, enhances stability, has fast action and is easy to apply. Increase demand for calcium citrate from consumers to treat conditions caused by low calcium levels, such as bone loss, weak bones, decreased parathyroid gland activity, and other muscle-related disorders. The increase in the consumer's disposable income with the rise in healthy eating habits and the rise in healthy eating habits has boosted the demand for extra food supplements where powder forms of supplements are used to reduce calcium deficiency. It is one of the key drivers responsible for the segment's growth in the forecast period. Furthermore, the increased number of patients with calcium deficiency due to insufficient dietary calcium has surged the segment growth.

On the other hand, the market for pharmaceutical application is projected at USD YY million in 2022 and is estimated to grow at a CAGR YY% during the forecast period (2023-2030) to reach USD YY million by 2030. The pharmaceutical application held a major share of the calcium citrate market due to the surge in patients suffering from calcium deficiency. Some of the major key players launched new products in the market. For instance, in April 2022, Bayer launched the nutritional supplement brand, Elevit in China for infant nutrition. The company launched two products under the brand, Vitamin D soft capsule and Calcium zinc Vitamin D soft capsule. Calcium Zinc Vitamin D soft capsule contains 100IU of vitamin D, 100 mg of calcium citrate for bone development and 1 mg of zinc to stimulate the child's appetite.

Geographical Penetration: Asia-Pacific is the dominating region during the forecast period

In 2022, Asia-Pacific had the highest revenue share of almost YY percent. India and China are major shareholding countries in the region due to the increase in the consumer's disposable income and increasing consumer awareness about health. The increase in the demand for calcium citrate in China is due to the rapidly increasing food packaging sector, which attracts manufacturers to increase their calcium citrate facilities. Furthermore, India's rapidly growing pharmaceutical sector is witnessing significant growth owing to the increasing severity of the disease as calcium citrate is used in various formulations. Increasing demand for supplements and nutrients among the baby population helps to boost the market growth. An increasing number of millennials are opting for calcium-based supplements; women, especially in their mid-30s, have shown greater interest in calcium-based supplements to maintain their bone health, which has further fueled the calcium citrate market in the region.

Competitive Landscape:

The global calcium citrate market is competitive in nature, with the leading players capturing a whopping share in revenues. Jungbunzlauer Suisse AG, Gadot Biochemical Industries, Sucroal, Dr. Paul Lohmann GmbH KG, Global Calcium, TIB Chemicals, Jost Chemical, Penglai Marine, Shandong Hengtong Biotechnology and Xinyang Chemical are focused on technology advances for new launches at affordable prices. Major players are utilizing strategies including acquisitions & mergers, regional expansion, and partnerships to stand out as strong competitors in the market. Increased focus on R&D and new product launches are additional ways the key players improve their market presence. In January 2022, Gadot Biochemical Industry launched a calcium-magnesium blend. It is the combination of 100 mg calcium citrate and 50 mg magnesium citrate formulated in the ratio scientifically shown to provide long-term bone support. Without magnesium, calcium supplements can cause a negative effect of vascular calcification, depositing itself on the aortic wall, kidneys, arteries and cartilage rather than in bones, where it has the greatest benefit. In January 2023, Gadot Biochemical Industries will strengthen ingredient solutions for 2023. The company is highly invested in research and development activities. The company has a whole basket of minerals, including food, beverages, nutraceuticals, sports nutrition, pharmaceuticals, baby food, and animal nutrition. Ingredients include magnesium citrate, gluconate, phosphate and bis-glycinate, zinc citrate, gluconate, and phosphate, calcium citrate and phosphate, potassium citrate, and sodium citrate.

COVID-19 Impact: Positive impact on the global calcium citrate market

Consumers were seen shifting towards nutritional and healthy supplements to enhance their immune systems to survive the pandemic. For instance, The U.S. National Health and Nutrition Examination Survey declared that during the pandemic, more than 50% of the U.S. population was reported to be consuming supplements which increased the demand for the supplements by 20% during this time. Thus, the industry saw an increase in demand for products that include health, which served as a huge opportunity for the key market players to come up with new product launches.

The global calcium citrate market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 43 figures and 200 pages.

Table of Contents

Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Form
  • 3.2. Market Snippet by Application
  • 3.3. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Demand and Supply Side Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Technological Advancements

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Form

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
  • 7.2. Micronized Powder *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 7.3. Powder
  • 7.4. Granular

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 8.2. Agriculture *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 8.3. Food & Beverage
  • 8.4. Healthcare
  • 8.5. Others

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key region-specific dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Germany
      • 9.4.5.2. U.K.
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Italy
      • 9.4.5.6. Rest of Europe
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive scenario
  • 10.2. Competitor strategy analysis
  • 10.3. Market positioning/share analysis
  • 10.4. Mergers and acquisitions analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Jungbunzlauer Suisse AG
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. Gadot Biochemical Industries
  • 11.3. Sucroal
  • 11.4. Dr. Paul Lohmann GmbH KG
  • 11.5. Global Calcium
  • 11.6. TIB Chemicals
  • 11.7. Jost Chemical
  • 11.8. Penglai Marine
  • 11.9. Shandong Hengtong Biotechnology
  • 11.10. Xinyang Chemical
  • List not Exhaustive*

12. DataM

  • 12.1. Appendix
  • 12.2. About us and services
  • 12.3. Contact us