表紙:飲料用プレミックスの世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1176569

飲料用プレミックスの世界市場-2023-2030

Global Beverage Premix Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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飲料用プレミックスの世界市場-2023-2030
出版日: 2022年12月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

飲料用プレミックス市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR5.45%で成長すると予測されます。

飲料用プレミックスは、準備時間が短く、消費者にとって便利であることから、若い世代や企業で最も人気のある製品です。飲料用プレミックスは、消費者がオフィスや家庭で短時間に飲料を作ることを可能にします。また、ミレニアル世代は旅行中に家庭のようなお茶やコーヒーを好むため、世界の飲料用プレミックス市場の成長を促進することが期待されます。カフェやレストラン、空港などでのフレーバー付きインスタント飲料用プレミックスの需要増が、インスタント飲料用プレミックスの世界市場の成長を牽引すると予想されます。

さらに、消費者の間で飲料用プレミックスの健康上の利点に関する認識が高まっているため、既存および新規プレーヤーに機会を創出することが期待されます。既存市場の主なプレイヤーは、より多くの消費者を惹きつけるために、新しいフレーバーを持つ新しいプレミックスを開発するための研究開発に投資しています。また、消費者の防腐剤に対する意識の高まりは、メーカーが防腐剤フリーのプレミックスを市場に導入する機会を生み出すと考えられています。

市場力学:働く女性の増加、RTD(Ready to Drink)飲料の人気上昇

働く女性人口の急増は、飲料用プレミックスの需要増につながり、市場の成長を促進しています。以前は、働く女性は少なく、ほとんどが専業主婦として責任を持ち、家事のみに従事していましたが、社会の変化とともに、女性は雇用を求めるようになりました。そのため、限られた時間の中で、すぐに飲めるインスタント飲料や飲料用プレミックスの需要が高まっています。このように、限られた時間の中で仕事と家事を両立させるのは大変なことです。そのため、女性は従来の方法ではなく、飲料用プレミックスを選択するようになっています。さらに、働く女性の増加、都市化、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化などにより、消費者の飲食スタイルが急激に変化していることも背景にあります。例えば、Teamstage.ioによると、2020年には世界の労働人口の47.7%を女性が占めるとされています。

さらに、これらの要因は、働く女性の嗜好や購買パターンに影響され、家庭での飲料用プレミックスの需要を増加させる。例えば、phD Eassyによると、2022年には、ほぼ100%の女性が9-10時間以上の労働時間を持ち、60%が自炊する時間を取れないとされています。30%の女性は、すぐに食べられる製品やすぐに飲める製品を2回以上好みます。このように、飲料用プレミックスに対する需要が各地域で高まっていることが、市場の成長を促進しています。

しかし、保存料、添加物、人工着色料などの存在により、飲料用プレミックス製品に関連する健康への懸念についての認識が高まっています。これらの添加物は、喘息、気管支炎、心臓の問題などの健康状態を引き起こす可能性があります。したがって、これらの要因は、市場の成長を抑制する可能性があります。

市場セグメンテーション:飲料用プレミックスの世界市場において、茶系プレミックスが最も高いシェアを占めています

2021年、茶系プレミックスは市場を独占しました。緑茶、紅茶、その他の種類にかかわらず、お茶が提供する健康上の利点に関する認知度の高まりが、予測期間中に業界に利益をもたらすと予想されます。また、外出先で飲める飲料の需要が高まっていることも、今後の市場成長を後押しすると予測されます。また、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化、業界における継続的な研究開発なども、市場成長の要因として挙げられます。

さらに、セグメント内の市場プレーヤーは、長期的に市場に利益をもたらすと予想されるインスタント茶のプレミックスを発売しています。例えば、2021年8月、インドのブランドであるWagh Bakriは、Wagh Bakri Instant ExpressとWagh Bakri Instant Saffron Teaという2種類のインスタントティーを発売しました。このように、各社の取り組みにより、インスタントティープレミックス市場は予測期間中に恩恵を受けると予測されます。

地理的浸透:予測期間中は北米が支配的な地域である

2021年、北米が最も高い収益シェアを占めました。この地域は、食品&飲食品産業が発達しています。また、米国、カナダ、メキシコでは、飲料用プレミックスだけでなく、さまざまな種類のレディトゥドリンク飲料が人気を博しています。北米では労働人口が増加しているため、消費者は時間を節約でき、栄養価の高いプレミックス飲料を好むようになりました。さらに、新しい技術革新、忙しく多忙な仕事のスケジュール、消費者の個人可処分所得の急速な成長とともに、労働者階級の人口が最終的にこの地域における飲料用プレミックスの需要を高め、市場の成長に追加する彼らの時間を節約するためにプレミックスを採用することを可能にします。例えば、2021年、Coffeenaticsによると、8%がインスタントコーヒーを使用し、8%がレディートゥドリンクコーヒーを選択するとしています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 形態別市場内訳
  • タイプ別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 規制分析
  • サプライチェーン分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 形態別

  • ペースト
  • パウダー
  • 顆粒
  • 液体

第8章 タイプ別

  • 茶系プレミックス
  • コーヒープレミックス
  • スーププレミックス
  • 健康飲料用プレミックス
  • ミルク系プレミックス
  • その他

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第11章 企業プロファイル

  • Mondelez International, Inc.
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • The Coca-Cola Co.
  • Panama Foods
  • Neel Beverages Pvt Ltd
  • Tweak Beverages
  • Om Sai Foods
  • Nestle
  • Unilever
  • Ken Global
  • SK Cafe Brooke Hots Pvt. Ltd.

第12章 DataM

目次
Product Code: DMFB6052

Market Overview

Beverage Premix Market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 5.45% during the forecast period (2023-2030).

Beverage premix is most popular product among the young generation and corporate houses due to its less preparation time and convenience for consumers. Beverage premix enables consumers to make beverages at the office or home within less time. In addition, millennials prefer a homelike cup of tea and coffee while traveling which is expected to propel the growth of global beverage premix market. Increasing demand for flavored instant beverage premix in cafes, restaurants, and airports is expected to drive the growth of global instant beverage premix.

Furthermore, increasing awareness about the health benefits of beverage premix among the consumers is expected to create opportunities for existing and new players. As existing market key players are investing in research and development to develop new premixes with new flavors to attract more consumers. In addition to this, beverage premixes derived from organic source is expected to drive the growth of global beverage premix market and increasing awareness associated with preservatives among consumers creates an opportunity for the manufacturer to introduce preservative-free premix in the market.

Market Dynamics: Growing number of working women and rising popularity of ready to drink or easy to make beverages

The rapid growth in working population specifically women resulted in the rise in demand for beverage premixes which is driving the growth of the market. Earlier, very less women were working and most of them were following the responsibility as housewives, and were limited only to the household chores, but as the society has changes, women are seeking employment. Thus, there has been rise in demand for ready to drink, instant and beverage premixes owing to limited time. Thus, it is hard to maintain the work and domestic tasks due to limited time. This has resulted in women choosing beverage premixes over traditional methods. In addition to this, the sudden shift of consumers towards their eating and drinking patterns owing to increase in number of working women, urbanization, rise in disposable income, change in lifestyle and others. For instance, in 2020, according to Teamstage.io, women account for 47.7% of global workforce.

Furthermore, these factors are influenced by the working women preferences and their purchasing patterns which increase the demand for beverage premixes at home. For instance, in 2022, according to phD Eassy, almost 100% women have working hours more than 9-10 hours, 60% don't get time to cook themselves. 30% women prefer ready-to-eat and ready-to-drink products more than once. Thus, increasing demand for beverage premixes across the regions is driving the growth of the market.

However, rise in awareness about the health concerns related to beverage premixes products owing the presence of preservatives, additives, artificial drink colors and others. As, these additives may causes health conditions such as asthma, bronchitis, cardiac issues and others. Thus, these factors may restraint the growth of the market.

Market Segmentation: Tea premix stands for the highest share in global beverage premix market

In 2021, the tea premix dominated the market and accounted for YY share of the global revenue. The growing awareness about the health benefits offered by tea whether its green tea, black tea, and other varieties is expected to benefit the industry during the forecast period. In addition, increasing demand for on-the-go beverages is projected to support the market growth in the coming time. Also, the other factors that adds to the market growth include increasing disposable income, changing lifestyles, and ongoing R&D in the industry.

Furthermore, the market players in the segmentare launching instant tea premixes which is expected to benefit the market in the long run. For instance, in August 2021, Wagh Bakri, an India-based brand, introduced its instant tea in two variants- Wagh Bakri Instant Express & Wagh Bakri Instant Saffron Tea. Thus, owing to these initiatives by the players the market for instant tea premixes is anticipated to benefit during the forecast period.

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period

In 2021, North America had the highest revenue share of YY percent. The region has well-developed food & Beverage industry. In addition, different types of ready-to-drink beverages as well as beverage premixes have been popular in the U.S., Canada, and Mexico. The growing working population in North America enabling consumers to prefer the beverage premixes that can save their time and also can provide them with good nutrition. Furthermore, new technological innovations, busy and hectic work schedules along with rapid growth in personal disposable income of consumers enabling the working-class population adopt the premixes to save their time which ultimately increases the demand of the beverage premixes in the region and adds to the growth of the market. For instance, in 2021, according to Coffeenatics 8% use instant, while 8% choose ready-to-drink coffee.

Competitive Landscape:

The global beverage premix market is competitive and comprises players such as Mondelez International, Inc., The Coca-Cola Co., Panama Foods, Neel Beverages Pvt Ltd, Tweak Beverages, Om Sai Foods, Nestle, Unilever, Ken Global and SK Cafe Brooke Hots Pvt. Ltd. among others. The beverage premix market competitiveness is estimated to increase over the forecast period as the key players focus on various strategies such as player acquisitions, collaborations, new product launches, product innovation with fortification according to the consumer demand along with marketing & advertising of the beverage premixes and their health benefits. Furthermore, growing demand for easy to make and ready drinks & products to save time and energy is propelling the market growth.

For instance,

  • In November 2021, Unilever announced that it has entered into an agreement to sell its global Tea business, ekaterra, to CVC Capital Partners Fund VIII for €4.5 billion on a cash-free, debt-free basis. The transaction perimeter excludes Unilever's Tea business in India, Indonesia, and Nepal as well as Unilever's interests in the Pepsi Lipton ready-to-drink Tea joint ventures and associated distribution businesses.
  • In March 2020, The Coca-Cola Company acquired the remaining stake in fairlife LLC from its joint venture partner Select Milk Producers. Thus, Coca-Cola now owns 100% of fairlife, up from its previous 42.5% minority stake. Financial terms of the transaction were not disclosed.

COVID-19 Impact: Positive impact on global beverage premix market

The COVID-19 pandemic has adversely affected various industries and the economies.

During the COVID-19 pandemic majority of the population was working from home, as a result of this, there has been extended working hours, major time constraints more pressure along with money saving has seen. Thus, these factors influenced the consumers to buy the products which are easy to make and are instant. For instance, in 2020, according to a recent survey done by Assocham (Associated Chamber of Commerce and Industry of India) says about 79% of Indian households today prefer to have instant drinks due to time constraints.

In addition, the easy availability of the beverages premixes on online platform increased the sale of the products during COVID-19. Thus, the beverage premixes is considered as millennial's new favorite owing to its easy availability, variety and new product innovations by manufacturers even during and after the COVID-19 pandemic. Thus, the growing working population, changing purchasing patterns and time constraints enable consumers to buy beverage premixes products. In addition, the surety of sanitization, hygiene and safe products is driving the growth of the market.

The global beverage premix market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 44 figures and 170 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Form
  • 3.2. Market Snippet by Type
  • 3.3. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Regulatory Analysis
  • 5.4. Supply chain analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Form

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Form Segment
  • 7.2. Paste*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Powder
  • 7.4. Granules
  • 7.5. Liquid

8. By Type

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 8.2. Tea Premix*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Coffee Premix
  • 8.4. Soup Premix
  • 8.5. Healthy Drinks Premix
  • 8.6. Milk Based Premix
  • 8.7. Others

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key region-specific dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Germany
      • 9.4.5.2. U.K.
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Italy
      • 9.4.5.6. Rest of Europe
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive scenario
  • 10.2. Competitor strategy analysis
  • 10.3. Market positioning/share analysis
  • 10.4. Mergers and acquisitions analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Mondelez International, Inc.*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. The Coca-Cola Co.
  • 11.3. Panama Foods
  • 11.4. Neel Beverages Pvt Ltd
  • 11.5. Tweak Beverages
  • 11.6. Om Sai Foods
  • 11.7. Nestle
  • 11.8. Unilever
  • 11.9. Ken Global
  • 11.10. SK Cafe Brooke Hots Pvt. Ltd.
  • List not Exhaustive*

12. DataM

  • 12.1. Appendix
  • 12.2. About us and services
  • 12.3. Contact us