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市場調査レポート
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1457017

インスタント飲料用プレミックス市場 - 2024年~2029年までの予測

Instant Beverage Premix Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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インスタント飲料用プレミックス市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インスタント飲料用プレミックス市場は、2022年に609億9,286万米ドルと評価され、CAGR 6.07%で成長し、2029年には921億7,279万6,000米ドルの市場規模に達すると予測されています。

インスタント茶、インスタントコーヒー、インスタント健康飲料など、さまざまな飲料製品からなるインスタント飲料用プレミックスは、タンパク質、ミネラル、ビタミンを豊富に含み、調理が簡単で、代謝率を高め、脳の機能性を高める飲料です。こうした飲料の需要は、急速な都市化と人々のライフスタイルの向上により、調理が簡単で健康的な飲料の需要や消費が増加しているため、大きく伸びています。

世界銀行のデータによると、2021年の世界都市人口は44億人で、その割合は56%に達し、2050年には1.5倍の60億人になると予想されています。急速な都市化と健康的なライフスタイルに対する意識の高まりが、インスタント健康飲料などのインスタント飲料用プレミックスの需要と消費を大きく押し上げると予測されます。さらに、インスタント飲料用プレミックスはその利便性と安心感から、人々の日常生活に欠かせないものとなりつつあります。このようなインスタント飲料用プレミックスの有益な機能は、将来の市場需要を促進し、予測期間中の市場成長を急増させると思われます。

市場動向:

インスタント飲料用プレミックス市場は、顧客の要求やライフスタイルの変化に対応するいくつかの理由により成長しています。多忙なライフスタイルによる時間節約と利便性へのニーズの高まりは、顧客が迅速でシンプルな飲料ソリューションを求める大きな動機となっています。外出先で食品を摂取する傾向が強まっていることも、便利で手間のかからない代用品としてインスタント飲料用プレミックスが広く受け入れられる一因となっています。

使いやすく、計量済みの幅広いフレーバーは、革新的な製品処方と多様なフレーバー・オプションによって可能となり、顧客への訴求力を高めています。ビタミン、ミネラル、天然成分で強化されたインスタント飲料用プレミックスに機能的な利点を求める消費者が、健康と福祉に対する意識の高まりにより市場を牽引しています。

市場促進要因:

  • 急速な経済発展と都市化が市場を促進すると予想されます。

インスタント飲料用プレミックスは、都市部に住む人々の間で非常に人気があり、忙しいライフスタイルの中で、簡単に入手でき、準備が簡単な飲料の選択肢をシフトさせています。インスタントコーヒーやインスタントティーなどのインスタント飲料用プレミックスは、その高い利便性、簡単な入手性、豊富な芳香成分により、人々にとって最良の選択肢と考えられています。

世界の様々な主要経済国では、人々の生活水準を向上させるために政府が実施した主要政策や投資により、急速な都市化が進んでいます。インスタントコーヒーやインスタントティーなどのインスタント飲料の需要は米国や中国でも増加すると予想され、予測期間中のインスタント飲料用プレミックス市場の成長にプラスの影響を与えます。

  • 消費者のライフスタイルの変化が市場成長に影響を与える可能性

プレミックス・インスタント飲料市場力学は、消費者のライフスタイルの変化によって強く形成されます。ペースの速い、時間に制約のある現代生活により、手軽な飲料プレミックスへの需要が高まっています。これらの商品は利便性への要求を完璧に満たし、多忙なスケジュールを抱える人々にシンプルで迅速な解決策を提供しています。

インスタント飲料用プレミックスは、外出先での消費習慣を特徴とするライフスタイルの変化により、ますます人気が高まっています。これらのプレミックスは、外出時に便利で持ち運び可能な代替品を顧客に提供します。インスタント飲料用プレミックスカテゴリーでは、消費者の様々な味と経験を求める欲求に後押しされた生産者の革新的な努力により、幅広い選択肢が利用可能です。

インスタント・コーヒー・セグメントは大幅に増加すると予想されます。

市場セグメンテーションは製品タイプに基づき、インスタントコーヒー、インスタントティー、インスタント健康飲料、スープ、その他に区分されます。インスタントコーヒー分野は、インスタント飲料用プレミックス市場の予測期間中、比較的高い成長率が見込まれています。インスタントコーヒーの特長は、溶けやすく、作りやすく、タンパク質の摂取量が多く、コーヒーに含まれるカフェインが脳の働きを高めることです。インスタントコーヒーは、そのインパクトの強い利点により、様々な国や地域で高い需要があります。

北米は主要地域市場になると予想されています。

北米のインスタント飲料市場は、顧客のニーズや嗜好の変化に対応するいくつかの変数によって活性化されています。この動向の背景にある主な原動力は、手軽さと使いやすさに対するニーズの高まりです。消費者の間に多忙なスケジュールが蔓延するようになったことで、便利で手軽な代替飲料に対するニーズが高まっています。その結果、品質を犠牲にすることなく素早く満足感を得られるインスタント飲料の人気が高まっています。インスタント飲料の商業的魅力は、フレーバー飲料、コーヒー、紅茶など、その柔軟性によって強化されています。これは北米の消費者の幅広い嗜好にアピールしています。この市場は、オン・ザ・ゴー文化のトレンドの高まりと、忙しい都市部のライフスタイルの影響によってさらに支えられています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 インスタント飲料用プレミックス市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • インスタントコーヒー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • インスタントティー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • インスタント健康ドリンク
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • インスタントスープ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 インスタント飲料用プレミックス市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン小売
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • スーパーマーケット
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • コンビニエンスストア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 専門店
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第7章 インスタント飲料用プレミックス市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 住宅用
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 商業用
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第8章 インスタント飲料用プレミックス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Plus Beverages
  • Plasma Foods
  • Nestle S.A
  • Ajinomoto Group
  • Starbucks Corporation
  • Neel Beverages Pvt. Ltd
  • Straus Group Ltd.
  • Urban Beverages
目次
Product Code: KSI061611797

The instant beverage premix market is evaluated at US$60,992.860 million for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 6.07% to reach a market size of US$92,172.796 million by the year 2029.

Instant beverage premixes consisting of various beverage products such as instant tea, instant coffee, and instant health drinks among others are drinks that have rich protein, minerals, and vitamin intake, are easy to prepare, increase metabolism rate, and enhance brain functionality. The demand for these drinks is growing significantly owing to rapid urbanization and improvement in the lifestyle of the people which has increased the demand and consumption for many healthy beverage items which are easy to prepare.

According to World Bank data, in 2021, with a percentage share of 56%, the global urban population was 4.4 billion from the total global population, and the number is expected to increase by 1.5 times to 6 billion by 2050. Rapid urbanization coupled with growing awareness towards a healthy lifestyle is predicted to provide a major boost to the demand and consumption of instant beverage premix such as instant health drinks. Furthermore, instant beverage premix is becoming an integral part of people's daily lives, owing to the great amount of convenience and relief it provides. Such beneficial features of the instant beverage premix will propel its market demand in the future, thereby creating a surge in its market growth during the forecast period.

MARKET TRENDS:

The instant beverage premixes market is growing as a result of several reasons that meet changing customer demands and lifestyles. The growing need for time-saving and convenience due to busy lifestyles is a major motivator, as customers look for quick and simple beverage solutions. The growing trend of consuming food while on the road is contributing to the widespread acceptance of instant beverage premixes as a convenient and hassle-free substitute.

A wide range of flavors in an easy-to-use, pre-measured format is made possible by innovative product formulations and a diverse range of flavor options, which enhance customer appeal. Consumers seeking functional advantages in instant beverage premixes enhanced with vitamins, minerals, and natural ingredients are driving the market due to the increased awareness of health and well-being.

MARKET DRIVERS:

  • Rapid economic development and urbanization are anticipated to propel the market.

Instant beverage premix is very popular among people living in cities as their busy lifestyle makes them shift words beverage options that are easily available and easy to prepare. Instant beverage premixes such as instant coffee and instant tea are considered the best options for people owing to their high convenience, easy availability, and rich aromatic compounds.

Various major economies in the world are witnessing rapid urbanization owing to the major policies and investments undertaken by the governments to improve the living standard of the people. The demand for instant beverage options such as instant coffee and instant tea is anticipated to also increase in the US and China, thereby having a positive impact on the growth of the instant beverage premix market during the forecast period.

  • Changing consumer lifestyles might impact market growth.

The dynamics of the premixed instant beverages market are strongly shaped by the changing lifestyles of consumers. The demand for quick beverage premixes has increased due to the fast-paced and time-constrained nature of contemporary living. These goods perfectly satisfy the demand for convenience, offering people with hectic schedules a simple and quick fix.

Instant beverage premixes have become increasingly popular due to the changing lifestyle that is characterized by on-the-go consumption habits. These premixes provide customers with a convenient and portable alternative when they are on the go. A wide range of options are available in the instant beverage premix category due to producers' innovative efforts, which have been spurred by consumers' desire for a variety of tastes and experiences.

The instant coffee segment is anticipated to rise significantly.

Based on the product type the instant beverage premix market is segmented as instant coffee, instant tea, instant health drinks, soups, and others. The instant coffee segment is expected to grow at a relatively higher rate during the forecast period of the instant beverage premix market. The specialty of instant coffee is that it is easily soluble, easy to make, has a high protein intake and the caffeine content in the coffee enhances brain functioning. Owing to its highly impactful benefits, instant coffee is highly demanding in various countries and regions.

North America is anticipated to be the major regional market.

The instant beverages market in North America is fueled by several variables that meet customers' changing needs and tastes. The primary motivator behind this trend is the increasing need for expediency and ease of use. The rising prevalence of hectic schedules among consumers has led to a need for convenient and quick beverage alternatives. This has resulted in the rise in popularity of instant drinks, which provide rapid satisfaction without sacrificing quality. The commercial attractiveness of instant beverages is bolstered by their flexibility, which includes flavored drinks, coffee, and tea. This appeals to the wide range of tastes that consumers have in North America. The market is further supported by the growing trend of on-the-go culture and the impact of busy urban lifestyles since quick beverages offer a practical option for people looking to rehydrate while managing busy schedules.

Segmentation:

By Product Type

  • Instant Coffee
  • Instant Tea
  • Instant Health Drinks
  • Instant Soups
  • Others

By Distribution Channel

  • Online Retail
  • Supermarkets
  • Convenience Stores
  • Specialty Stores

By End-User

  • Residential
  • Commercial

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. INSTANT BEVERAGE PREMIX MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Instant Coffee
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Instant Tea
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Instant Health Drinks
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Instant Soups
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness

6. INSTANT BEVERAGE PREMIX MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online Retail
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Supermarkets
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Convenience Stores
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Specialty Stores
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. INSTANT BEVERAGE PREMIX MARKET, BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Residential
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Commercial
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. INSTANT BEVERAGE PREMIX MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product Type
    • 8.2.2. By Distribution Channel
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product Type
    • 8.3.2. By Distribution Channel
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product Type
    • 8.4.2. By Distribution Channel
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product Type
    • 8.5.2. By Distribution Channel
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product Type
    • 8.6.2. By Distribution Channel
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Plus Beverages
  • 10.2. Plasma Foods
  • 10.3. Nestle S.A
  • 10.4. Ajinomoto Group
  • 10.5. Starbucks Corporation
  • 10.6. Neel Beverages Pvt. Ltd
  • 10.7. Straus Group Ltd.
  • 10.8. Urban Beverages