表紙:卵巣がんの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1140756

卵巣がんの世界市場-2022-2029

Global Ovarian Cancer Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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卵巣がんの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月20日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

卵巣がんの世界市場は、予測期間(2022-2029年)に16%のCAGRで成長すると予測されています。

卵巣がんは、致命的な婦人科系がんであり、世界的に見ても女性の7番目に多いがんです。卵巣がんの女性のほとんどは、治療が最も困難な進行期で診断されます。卵巣がんの治療には、通常、化学療法と外科手術が用いられます。

市場力学

主な原動力は、卵巣がんの罹患率の上昇、技術革新のための臨床試験の増加、医療費の増加、卵巣がんの治療における併用療法の使用、老年人口の増加です。

卵巣がんの負担増と女性老年人口の増加が世界市場の成長を牽引しています。

有病率の増加と女性老年人口の増加が、世界市場の成長を促進しています。例えば、世界がん研究基金インターナショナルによると、卵巣がんは女性で8番目に多く発生するがんであり、全体では18番目に多く発生するがんです。NIHによると、2020年の卵巣がんの新規症例数は313,000件以上、卵巣がんによる新規死亡者数は世界全体で207,252人で、卵巣がんは最も多いタイプで、卵巣がん全体の90%以上を占めています。さらに、NIHによると、卵巣がんのリスクは年齢とともに女性で増加するため、女性老年人口の増加が世界市場の成長を牽引しています。例えば、2020年には65歳以上の高齢者が7億2,700万人になります。女性は男性よりも長生きなので、特に高齢者の大半を占めています。

卵巣がんは、がん治療にかかる費用が世界市場の成長を抑制しています。

しかし、がん治療にかかる費用の高さ、卵巣がんの正確な診断の欠如、新興国や低所得国での認知度の低さが、市場の抑制要因になると予想されます。健康保険に加入していない患者の場合、進行したがんに対する手術や化学療法による治療には、2万米ドルから20万米ドル以上の費用がかかります。

世界の卵巣がん市場-業界分析

卵巣がんの世界レポートは、Porter`s Five Force、イノベーション、新製品発表、価格、パイプライン分析など、様々な業界要因に基づいた市場の詳細な分析を提供します。

セグメント分析

予測期間(2022-2029年)において、卵巣がん市場は画像検査市場がより大きなシェアを占めると予想される

2021年は上皮性卵巣がんが世界市場を席巻。上皮性がんは卵巣がんの中で最も多いタイプであるため、予測期間(2022年~2029年)を通して同様の傾向を示すと予想されます。多数の臨床研究が進行しています。例えば、英国癌研究によると、卵巣の腫瘍100個のうち約90個(90%)が上皮性であり、ClinicalTrails.Govによると、上皮性腫瘍を対象とした臨床研究が200件以上行われています。Govによると、上皮性卵巣がんに対して200以上の介入試験が行われています。その一例として、再発卵巣がんの治療に対するHIPEC(Hyperthermic Intra-Peritoneal Chemotherapy)の第III相無作為化試験、p53変異上皮性卵巣がんで早期再発(3ヶ月未満)または標準治療の第一線での進行が認められる患者にカルボプラチンとWee-1阻害剤MK-1775を併用した第II相薬理試験、などがあります。進行性上皮性卵巣がんの再発例に対するベバシズマブ、オラパリブ、デュルバルマブ(MEDI 4736)併用療法の安全性と有効性を評価するGINECO第II相試験、葉酸受容体α高発現のプラチナ耐性、進行性高品位上皮性卵巣がん、原発性腹膜がん、卵管がんにミルベタクシン単剤の第3相試験等、多数の試験があります。

地域分析

アジア太平洋地域は、世界の卵巣がん市場を独占すると予想されます。

アジア太平洋地域は、卵巣がんの有病率が最も高く、世界人口の大部分を占めているため、世界の卵巣がん市場を独占すると予測されています。例えば、WHOの統計によると、2020年には、東アジアでは卵巣がんによる新規患者が71 353人、死亡者が45 690人、東南アジアでは卵巣がんによる新規患者が31 169人、死亡者が20 012人、南・中央アジアでは卵巣がん患者の新規患者が59 730人、死亡者が41 407人、西アジアでは卵巣がんの進行により新規患者が8 507人、死亡者が5 827人とされています。さらに、アジア太平洋にはインドと中国という世界で最も人口の多い国があり、例えば2021年のインドの人口は14億1200万人であるのに対し、中国の人口は14億2600万人となっています。アジア太平洋地域は世界人口の60%を占めており、この地域の卵巣がん市場の成長を後押ししています。

競合情勢

世界の卵巣がん市場で事業を展開している主要企業は、ロシュ、グラクソ・スミスクライン、アストラゼネカ、ベーリンガー・インゲルハイム、ブリストル・マイヤーズスクイブ、ノバルティス、セルジーン、アムジェン、ファイザー、メルクです。主要企業は、製品の上市、M&A、提携、共同研究など、さまざまな戦略を採用しており、卵巣がん市場の世界の成長に寄与しています。例えば、2022年8月16日、GSKはAffinivax, Inc.を買収しました。また、2021年12月22日には、Novartis社がGyroscope Therapeutics社を買収しています。

アストラゼネカplc

概要

AstraZeneca plcは、がん、循環器、消化器、感染症、神経科学、呼吸器、炎症を扱う大手医薬品・バイオテクノロジー企業です。AstraZeneca plcは1999年に設立され、英国ケンブリッジに本社を置いています。

製品ポートフォリオ

卵巣がんに対するアストラゼネカ社の製品ポートフォリオには、LYNPARZAがあります。

世界の卵巣がんレポートでは、約40以上の市場データ表、45以上の図、200ページ(概算)の範囲でのアクセスを提供することになります。

目次

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 市場の定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • 卵巣がんの負担の増加
      • 女性老年人口の増加
    • 抑制要因
      • 高コスト
      • 治療オプションの欠如
    • ビジネスチャンス
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み
  • まとめ

第7章 タイプ別

  • 上皮性卵巣がん
  • 胚細胞性卵巣がん
  • 間質細胞性卵巣がん
  • 小細胞性卵巣がん

第8章 治療タイプ別

  • 標的治療
  • 外科療法
  • 化学療法
  • 免疫療法
  • その他

第9章 診断タイプ別

  • 血液検査
  • 画像検査
  • 腹腔鏡検査
  • 大腸内視鏡検査
  • その他

第10章 薬物クラス別

  • PARP阻害剤
  • 血管新生阻害剤
  • PD-L1阻害剤

第11章 エンドユーザー別

  • 病院および診療所
  • 診断センター
  • 癌研究センター
  • その他

第12章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第13章 競合情勢

  • 主な展開と戦略
  • 企業シェア分析
  • 製品ベンチマーク

第14章 企業プロファイル

  • AstraZeneca
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Roche
  • GlaxoSmithKline
  • Boehringer Ingelheim
  • Bristol-Myers Squibb
  • Novartis
  • Celgene
  • Amgen
  • Pfizer
  • Merck

第15章 DataM

目次
Product Code: DMPH2179

Market Overview

Ovarian Cancer Market was valued at US$ YY million in 2021 and is estimated to reach US$ YY million by 2029, growing at a CAGR of 16% during the forecast period (2022-2029).

Ovarian cancer is the deadly gynecological cancer and is the seventh most common cancer in women globally. Most women with ovarian cancer are diagnosed at the advanced stage, which is most challenging to treat. Chemotherapy and Surgery are usually used in the treatment of ovarian cancer.

Market Dynamics

The major driving forces are rising ovarian cancer incidence, a growing number of clinical trials for innovations, increasing health expenditure, the use of combination therapies to treat ovarian cancer, and an increasing geriatric population.

The increasing burden of ovarian cancer and the growing female geriatric population drive global market growth.

The growing prevalence and female geriatric population are fueling the global market growth. For instance, according to the World Cancer Research Fund International, ovarian cancer is the 8th most commonly occurring cancer in women and the 18th most common cancer overall. As per the NIH, there were more than 313,000 new cases of ovarian cancer in 2020, and a total of 207,252 new deaths from ovarian cancer were reported globally; ovarian carcinoma is the most common type of ovarian cancer, comprising over 90% of all ovarian cancer cases. Furthermore, according to the NIH, the risk of ovarian cancer increases in females with age; therefore, the growing female geriatric population drives the global market growth. For instance, 727 million persons aged 65 years or over in 2020. Since women live longer than men, they comprise the majority of older persons, especially at advanced ages.

The costly cancer treatment is restraining the global Ovarian Cancer growth.

However, the high cost of cancer treatment, lack of accurate diagnosis of ovarian cancer, and lack of awareness in emerging and low-income economies are expected to restrain the market. For patients without health insurance, the cost ranges from $20,000 to $200,000 or more for treatment with surgery and chemotherapy for advanced cancer.

Global Ovarian Cancer Market-Industry analysis.

The global ovarian cancer report will provide an in-depth analysis of the market based on various industry factors such as porter`s five forces, innovations, new product launches, pricing, pipeline analysis Etc.

Segment Analysis

The imaging test market is expected to have a greater grasp of the Ovarian Cancer market during the forecast period (2022-2029)

Epithelial ovarian cancer dominated the global market in 2021. It is expected to show a similar trend throughout the forecast period (2022-2029), as epithelial cancer is the most common type of ovarian cancer. A large number of clinical research is ongoing. For instance, according to Cancer Research UK, about 90 out of 100 tumors of the ovary (90%) are epithelial, and according to the ClinicalTrails.Gov, over 200 interventional studies are active for epithelial ovarian cancer examples of a few are a phase III Randomized Study Evaluating Hyperthermic Intra-Peritoneal Chemotherapy (HIPEC) for treatment of relapse ovarian cancer, a phase II pharmacological study with Wee-1 inhibitor MK-1775 combined with carboplatin in patients with p53 mutated epithelial ovarian cancer and early relapse (< 3 months) or progression during standard first-line treatment, a GINECO phase II trial for the assessment of safety and the efficacy of the Bevacizumab, Olaparib and Durvalumab (MEDI 4736) combination in patients with advanced epithelial ovarian cancer in relapse, a phase 3, single-arm study of Mirvetuximab Soravtansine in platinum-resistant, advanced high-grade epithelial ovarian, primary peritoneal, or fallopian tube cancers with high folate receptor-alpha expression and many more.

Geographical Analysis

The Asia Pacific is expected to command dominating the global ovarian cancer market.

The Asia Pacific is predicted to command the global ovarian cancer market since the Asia Pacific has the highest prevalence of ovarian cancer and the largest portion of the global population. For instance, according to the statistics from the WHO, in 2020, Eastern Asia had 71 353 new cases and 45 690 deaths due to ovarian cancer, South-Eastern Asia had 31 169 new cases and 20 012 deaths because of ovarian cancer, South-Central Asia had 59 730 new cases and 41 407 deaths of ovarian cancer patients while Western Asia had 8 507 new cases and 5 827 deaths as a result of ovarian cancer advancement. Furthermore, the Asia Pacific has the highest populated countries in the world, India and China; for instance, in 2021, India's population was 1.412 billion, compared to China's 1.426 billion. The Asia Pacific accounts for 60% of the global population, fueling the ovarian cancer market growth in this region.

Competitive Landscape

The key players operating in the global ovarian cancer market are Roche, GlaxoSmithKline, AstraZeneca, Boehringer Ingelheim, Bristol-Myers Squibb, Novartis, Celgene, Amgen, Pfizer, and Merck. The key players are adopting various strategies such as product launches, mergers & acquisitions, partnerships, and collaborations, contributing to the growth of the ovarian cancer market globally. For instance, on 16 August 2022, GSK acquired Affinivax, Inc. Also, on December 22, 2021, Novartis acquired Gyroscope Therapeutics.

AstraZeneca plc

Overview:

AstraZeneca plc is a leading pharmaceutical and biotechnology company dealing with oncology, cardiovascular, gastrointestinal, infection, neuroscience, respiratory, and inflammation. AstraZeneca plc was founded in 1999 and is headquartered in Cambridge, UK.

Product Portfolio:

The product portfolio of AstraZeneca plc for ovarian cancer has LYNPARZA.

The global ovarian cancer report would provide access to approximately 40+ market data tables, 45+ figures, and in the range of 200 (approximate) pages.

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Market Definition and Overview

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The Increasing Burden of Ovarian Cancer
      • 4.1.1.2. Rising Female Geriatric Population
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Cost
      • 4.1.2.2. Lack of Treatment Options
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturer's Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type Segment
  • 7.2. Epithelial Ovarian Cancer
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Germ Cell Ovarian Cancer
  • 7.4. Stromal Cell Ovarian Cancer
  • 7.5. Small Cell Ovarian Cancer

8. By Treatment Type

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type Segment
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type Segment
  • 8.2. Targeted Therapy
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Surgery
  • 8.4. Chemotherapy
  • 8.5. Immunotherapy
  • 8.6. Others

9. By Diagnosis Type

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis Type Segment
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Diagnosis Type Segment
  • 9.2. Blood Tests
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Imaging Tests
  • 9.4. Laparoscopy
  • 9.5. Colonoscopy
  • 9.6. Others

10. By Drug class

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class Segment
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Class Segment
  • 10.2. PARP Inhibitors
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 10.3. Angiogenesis Inhibitors
  • 10.4. PD-L1 Inhibitors

11. By End User

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User Segment
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End User Segment
  • 11.2. Hospitals And Clinics
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 11.3. Diagnostic Centers
  • 11.4. Cancer Research Centers
  • 11.5. Other

12. By Region

  • 12.1. Introduction
    • 12.1.1. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029, By Region
    • 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 12.2. North America
    • 12.2.1. Introduction
    • 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.2.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 12.2.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
    • 12.2.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis Type
    • 12.2.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
    • 12.2.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 12.2.8. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.2.8.1. The U.S.
      • 12.2.8.2. Canada
      • 12.2.8.3. Mexico
  • 12.3. Europe
    • 12.3.1. Introduction
    • 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.3.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 12.3.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
    • 12.3.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis Type
    • 12.3.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
    • 12.3.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 12.3.8. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.3.8.1. Germany
      • 12.3.8.2. The U.K.
      • 12.3.8.3. France
      • 12.3.8.4. Italy
      • 12.3.8.5. Spain
      • 12.3.8.6. Rest of Europe
  • 12.4. South America
    • 12.4.1. Introduction
    • 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 12.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
    • 12.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis Type
    • 12.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
    • 12.4.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 12.4.8. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.4.8.1. Brazil
      • 12.4.8.2. Argentina
      • 12.4.8.3. Rest of South America
  • 12.5. Asia Pacific
    • 12.5.1. Introduction
    • 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 12.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
    • 12.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis Type
    • 12.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
    • 12.5.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 12.5.8. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 12.5.8.1. China
      • 12.5.8.2. India
      • 12.5.8.3. Japan
      • 12.5.8.4. Australia
      • 12.5.8.5. Rest of Asia Pacific
  • 12.6. Middle East and Africa
    • 12.6.1. Introduction
    • 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 12.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 12.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
    • 12.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis Type
    • 12.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
    • 12.6.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User

13. Competitive Landscape

  • 13.1. Key Developments and Strategies
  • 13.2. Company Share Analysis
  • 13.3. Product Benchmarking

14. Company Profiles

  • 14.1. AstraZeneca
    • 14.1.1. Company Overview
    • 14.1.2. Product Portfolio and Description
    • 14.1.3. Key Highlights
    • 14.1.4. Financial Overview
  • 14.2. Roche
  • 14.3. GlaxoSmithKline
  • 14.4. Boehringer Ingelheim
  • 14.5. Bristol-Myers Squibb
  • 14.6. Novartis
  • 14.7. Celgene
  • 14.8. Amgen
  • 14.9. Pfizer
  • 14.10. Merck

LIST NOT EXHAUSTIVE

15. DataM

  • 15.1. Appendix
  • 15.2. About Us and Services
  • 15.3. Contact Us