市場調査レポート
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1231844

東南アジアのバス産業(2023年~2032年)

Research Report on Southeast Asia Bus Industry 2023-2032

出版日: | 発行: China Research and Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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東南アジアのバス産業(2023年~2032年)
出版日: 2023年03月01日
発行: China Research and Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

東南アジアは観光産業が発達しており、毎年数億人の観光客が娯楽や観光を目的に東南アジアを訪れるため、道路旅客運送の需要が高まっています。また、東南アジアの経済発展に伴い、インフラ建設投資が増加し、道路状況も徐々に改善され、東南アジアのバス産業は将来の発展に向けた大きな可能性を持っています。

当レポートでは、東南アジアのバス産業について調査分析し、主な促進要因、課題と機会、COVID-19の影響などの情報を提供しています。

サンプルビュー

目次

第1章 シンガポールのバス産業の分析

  • シンガポールのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • シンガポールの最低賃金
  • シンガポールのバス産業の経営状況(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • シンガポールの主なバスのメーカーと商社の分析

第2章 タイのバス産業の分析

  • タイのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • タイの最低賃金
  • タイのバス産業の経営状況(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • タイの主なバスのメーカーと商社の分析

第3章 フィリピンのバス産業の分析

  • フィリピンのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • フィリピンの最低賃金
  • フィリピンのバス産業の経営状況(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • フィリピンの主なバスのメーカーと商社の分析

第4章 マレーシアのバス産業の分析

  • マレーシアのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • マレーシアの最低賃金
  • マレーシアのバス産業の経営状況(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • マレーシアの主なバスのメーカーと商社の分析

第5章 インドネシアのバス産業の分析

  • インドネシアのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • インドネシアの最低賃金
  • インドネシアのバス産業の経営状況(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • インドネシアの主なバスのメーカーと商社の分析

第6章 ベトナムのバス産業の分析

  • ベトナムのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ベトナムの最低賃金
  • ベトナムのバス産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • ベトナムの主なバスのメーカーと商社の分析

第7章 ミャンマーのバス産業の分析

  • ミャンマーのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ミャンマーの最低賃金
  • ミャンマーのバス産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • ミャンマーの主なバスのメーカーと商社の分析

第8章 ブルネイのバス産業の分析

  • ブルネイのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ブルネイの最低賃金
  • ブルネイのバス産業の経営状況(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • ブルネイの主なバスのメーカーと商社の分析

第9章 ラオスのバス産業の分析

  • ラオスのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ラオスの最低賃金
  • ラオスのバス産業の経営状況(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • ラオスの主なバスのメーカーと商社の分析

第10章 カンボジアのバス産業の分析

  • カンボジアのバス産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • カンボジアの最低賃金
  • カンボジアのバス産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • カンボジアの主なバスのメーカーと商社の分析

第11章 東南アジアのバス産業の見通し(2023年~2032年)

  • 東南アジアのバス産業の発展に影響を与える要因の分析
    • 有利な要因
    • 不利な要因
  • 東南アジアのバス産業の生産状況の分析(2023年~2032年)
  • 東南アジアのバス産業の販売状況の分析(2023年~2032年)
  • 東南アジアのバス産業の輸出入状況の分析(2023年~2032年)
  • バス産業に対するCOVID-19の流行の影響
目次
Product Code: 2301783

A bus is a type of commercial vehicle that is designed and technically characterized to carry a large number of passengers and their accompanying luggage. Southeast Asia has a well-developed tourism industry, which attracts hundreds of millions of tourists to Southeast Asia for fun and sightseeing every year, and the demand for road passenger transportation has grown. And with the economic development in Southeast Asia, infrastructure construction investment increases, the road condition gradually improved, Southeast Asia bus industry has great potential for future development.

SAMPLE VIEW

Although the development of the bus industry in Southeast Asia varies from country to country, according to CRI's analysis, the level of development of Southeast Asia's auto manufacturing industry restricts Southeast Asian countries to basically rely on imports of buses, and there are no domestic bus production plants. Thailand, for example, stopped its local bus production in the 1980s and turned to importing lower-cost buses from overseas. But with the development of Thailand's domestic auto manufacturing industry, the government encourages and supports the localization of vehicles, Thailand restarted its bus production program, and is expected to be in operation by the end of 2023.

Southeast Asia in this report includes 10 countries: Singapore, Thailand, Philippines, Malaysia, Indonesia, Vietnam, Myanmar, Brunei, Laos and Cambodia. With a total population of over 600 million by the end of 2021, Southeast Asia has an overall economic growth rate higher than the global average and is one of the key drivers of future global economic growth.

According to CRI's analysis, the economic levels of the 10 Southeast Asian countries vary greatly, with Singapore being the only developed country with a per capita GDP of about US$73,000 in 2021. While Myanmar and Cambodia will have a GDP per capita of less than US$2,000 in 2021. The population and minimum wage levels of each country also vary greatly. Brunei, which has the smallest population, will have a total population of less than 500,000 people in 2021, while Indonesia, which has the largest population, will have a population of about 275 million people in 2021.

CRI expects the Southeast Asian bus industry to continue to grow from 2023-2032.

Topics covered:

  • Southeast Asia Bus Industry Status and Major Sources in 2018-2022
  • What is the Impact of COVID-19 on Southeast Asia Bus Industry?
  • Which Companies are the Major Players in Southeast Asia Bus Industry Market and What are their Competitive Benchmarks?
  • Key Drivers and Market Opportunities in Southeast Asia Bus Industry
  • What are the Key Drivers, Challenges, and Opportunities for Southeast Asia Bus Industry during 2023-2032?
  • What is the Expected Revenue of Southeast Asia Bus Industry during 2023-2032?
  • What are the Strategies Adopted by the Key Players in the Market to Increase Their Market Share in the Industry?
  • What are the Competitive Advantages of the Major Players in Southeast Asia Bus Industry Market?
  • Which Segment of Southeast Asia Bus Industry is Expected to Dominate the Market in 2032?
  • What are the Major Adverse Factors Facing Southeast Asia Bus Industry?

Table of Contents

1 Singapore Bus Industry Analysis

  • 1.1 Singapore Bus Industry Development Environment
    • 1.1.1 Geography
    • 1.1.2 Population
    • 1.1.3 Economy
    • 1.1.4 Minimum Wage in Singapore
  • 1.2 Singapore Bus Industry Operation Status 2023-2032
    • 1.2.1 Production Status
    • 1.2.2 Sales Status
    • 1.2.3 Import and Export Status
  • 1.3 Analysis of Major Bus Production and Trading Companies in Singapore

2 Analysis of the Bus Industry in Thailand

  • 2.1 Development Environment of Thailand Bus Industry
    • 2.1.1 Geography
    • 2.1.2 Population
    • 2.1.3 Economy
    • 2.1.4 Thailand Minimum Wage
  • 2.2 Thailand Bus Industry Operation Status 2023-2032
    • 2.2.1 Production Status
    • 2.2.2 Sales Status
    • 2.2.3 Import and Export Status
  • 2.3 Analysis of Major Bus Production and Trading Companies in Thailand

3 Analysis of the Philippine Bus Industry

  • 3.1 Philippine Bus Industry Development Environment
    • 3.1.1 Geography
    • 3.1.2 Population
    • 3.1.3 Economy
    • 3.1.4 Minimum Wage in the Philippines
  • 3.2 Philippine Bus Industry Operation Status 2023-2032
    • 3.2.1 Production Status
    • 3.2.2 Sales Status
    • 3.2.3 Import and Export Status
  • 3.3 Analysis of Major Bus Production and Trading Companies in the Philippines

4 Malaysia Bus Industry Analysis

  • 4.1 Malaysia Bus Industry Development Environment
    • 4.1.1 Geography
    • 4.1.2 Population
    • 4.1.3 Economy
    • 4.1.4 Minimum Wage in Malaysia
  • 4.2 Malaysia Bus Industry Operation Status 2023-2032
    • 4.2.1 Production Status
    • 4.2.2 Sales Status
    • 4.2.3 Import and Export Status
  • 4.3 Malaysia Major Bus Production and Trading Companies Analysis

5 Indonesia Bus Industry Analysis

  • 5.1 Indonesia Bus Industry Development Environment
    • 5.1.1 Geography
    • 5.1.2 Population
    • 5.1.3 Economy
    • 5.1.4 Minimum Wage in Indonesia
  • 5.2 Indonesia Bus Industry Operation Status 2023-2032
    • 5.2.1 Production Status
    • 5.2.2 Sales Status
    • 5.2.3 Import and Export Status
  • 5.3 Analysis of Major Bus Production and Trading Companies in Indonesia

6 Analysis of the Bus Industry in Vietnam

  • 6.1 Development Environment of Vietnam Bus Industry
    • 6.1.1 Geography
    • 6.1.2 Population
    • 6.1.3 Economy
    • 6.1.4 Minimum Wage in Vietnam
  • 6.2 Vietnam Bus Industry Operation in 2023-2032
    • 6.2.1 Production Status
    • 6.2.2 Sales Status
    • 6.2.3 Import and Export Situation
  • 6.3 Analysis of Major Bus Production and Trading Enterprises in Vietnam

7 Analysis of Myanmar Bus Industry

  • 7.1 Development Environment of Myanmar Bus Industry
    • 7.1.1 Geography
    • 7.1.2 Population
    • 7.1.3 Economy
    • 7.1.4 Myanmar Minimum Wage
  • 7.2 Myanmar Bus Industry Operation in 2023-2032
    • 7.2.1 Production Status
    • 7.2.2 Sales Status
    • 7.2.3 Import and Export Situation
  • 7.3 Analysis of Major Bus Production and Trading Companies in Myanmar

8 Analysis of Brunei Bus Industry

  • 8.1 Brunei Bus Industry Development Environment
    • 8.1.1 Geography
    • 8.1.2 Population
    • 8.1.3 Economy
    • 8.1.4 Brunei Minimum Wage
  • 8.2 Brunei Bus Industry Operation Status 2023-2032
    • 8.2.1 Production Status
    • 8.2.2 Sales Status
    • 8.2.3 Import and Export Status
  • 8.3 Brunei Major Bus Production and Trading Companies Analysis

9 Analysis of the Lao Bus Industry

  • 9.1 Development Environment of Lao Bus Industry
    • 9.1.1 Geography
    • 9.1.2 Population
    • 9.1.3 Economy
    • 9.1.4 Minimum Wage in Laos
  • 9.2 Laos Bus Industry Operation Status 2023-2032
    • 9.2.1 Production Status
    • 9.2.2 Sales Status
    • 9.2.3 Import and Export Status
  • 9.3 Laos Major Bus Production and Trading Companies Analysis

10 Analysis of the Bus Industry in Cambodia

  • 10.1 Development Environment of Cambodia Bus Industry
    • 10.1.1 Geography
    • 10.1.2 Population
    • 10.1.3 Economy
    • 10.1.4 Minimum Wage in Cambodia
  • 10.2 Cambodia Bus Industry Operation Status in 2023-2032
    • 10.2.1 Production Status
    • 10.2.2 Sales Status
    • 10.2.3 Import and Export Situation
  • 10.3 Analysis of Major Bus Production and Trading Companies in Cambodia

11 Southeast Asia Bus Industry Outlook 2023-2032

  • 11.1 Southeast Asia Bus Industry Development Influencing Factors Analysis
    • 11.1.1 Favorable Factors
    • 11.1.2 Unfavorable Factors
  • 11.2 Southeast Asia Bus Industry Production Status Analysis 2023-2032
  • 11.3 Southeast Asia Bus Industry Sales Situation Analysis 2023-2032
  • 11.4 Southeast Asia Bus Industry Import and Export Status Analysis 2023-2032
  • 11.5 Impact of COVID -19 Epidemic on Bus Industry