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市場調査レポート
商品コード
1729667

越境eコマース市場:タイプ別、製品カテゴリー別、決済方法別、地域別

Cross-Border Ecommerce Market, By Type, By Product Category, By Payment Method, By Geography


出版日
ページ情報
英文 164 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.91円
越境eコマース市場:タイプ別、製品カテゴリー別、決済方法別、地域別
出版日: 2025年04月08日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 164 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の越境eコマース市場は、2025年には1兆4,700億米ドルと推定され、2032年には4兆8,100億米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までのCAGRは18.4%で推移すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024 2025年の市場規模 1億4,700万米ドル
実績データ 2020年から2024年まで 予測期間 2025年から2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 18.40% 2032年の価値予測 4.81億米ドル
図.越境eコマース市場シェア 地域別(%)2025年
Cross-Border Ecommerce Market-IMG1

越境eコマースとは、インターネットを通じて国境を越えて商品やサービスを売買することを指します。消費者は海外の小売業者から商品を購入し、国内配送を受けることができます。このモデルには、幅広い商品へのアクセス、競合他社に負けない価格、玄関先までの配送など、さまざまな利点があり、世界の人気を博しています。さらに、ソーシャルメディアマーケティングへの動向の高まりとサードパーティーの物流プロバイダーの台頭は、今後数年間、この市場の企業に新たな機会を創出すると予測されます。

市場力学:

世界の越境eコマース市場の成長を牽引しているのは、利便性の高さからオンラインショッピングを好む消費者の増加、世界のスマートフォンやインターネットの普及率の上昇、越境貿易に関する規制の厳格化といった要因です。さらに、デジタル技術の開発、革新的なビジネスモデルによる実店舗とオンラインショッピング体験の統合、ソーシャルコマースの出現は、有利な成長機会をもたらすと期待されています。しかし、国際的な購入にかかる関税や税金、言語の壁、通貨の変動、返品ポリシーに関する課題が、市場成長の主な抑制要因となっています。さらに、デジタル取引に伴うセキュリティ上の脅威や、新興国市場におけるフルフィルメント機能の欠如も、市場開発の妨げとなっています。

本調査の主な特徴

本レポートでは、世界の越境eコマース市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025-2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の越境eコマース市場における主要企業をプロファイルしています。

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • 業界動向

第4章 世界の越境eコマース市場、タイプ別、2020年~2032年(兆米ドル)

  • 企業対消費者(B2C)
  • 企業間取引(B2B)

第5章 世界の越境eコマース市場、製品カテゴリー別、2020年~2032年(兆米ドル)

  • アパレル・アクセサリー
  • 家電
  • 美容・パーソナルケア
  • 家庭用家具
  • ヘルスケアと栄養
  • 食品・飲料
  • パーソナルケア

第6章 世界の越境eコマース市場、決済方法別、2020年~2032年(兆米ドル)

  • デジタルウォレット
  • クレジットカード/デビットカード
  • インターネットバンキング

第7章 世界の越境eコマース市場、地域別、2020年~2032年(兆米ドル)

  • 北米
      • 米国
      • カナダ
  • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
  • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
  • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • ASEAN
      • その他アジア太平洋地域
  • 中東
      • GCC諸国
      • イスラエル
      • その他中東
  • アフリカ
      • 南アフリカ
      • 北アフリカ
      • 中央アフリカ

第8章 競合情勢

  • Amazon.com, Inc.
  • Alibaba Group Holding Limited
  • eBay Inc.
  • ASOS
  • Jingdong JD.com
  • Fruugo.com Ltd.
  • Veepee
  • Rakuten
  • SIA Joom(Latvia)
  • Zalando
  • Taobao
  • Tmall Global
  • Wish
  • Newegg
  • Lazada

第9章 アナリストの推奨事項

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • 一貫性のある機会マップ

第10章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI7823

Global Cross-Border Ecommerce Market is estimated to be valued at US$ 1.47 Tn in 2025 and is expected to reach US$ 4.81 Tn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 18.4% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 1.47 Tn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 18.40% 2032 Value Projection: USD 4.81 Tn
Figure. Cross-Border Ecommerce Market Share (%), By Region 2025
Cross-Border Ecommerce Market - IMG1

Cross-border e-commerce refers to buying and selling of goods and services via the internet across international borders. It allows consumers to purchase products from international retailers and have them delivered domestically. Various advantages associated with this model such as access to wider range of products, competitive prices, and doorstep delivery have driven its popularity worldwide. Moreover, the growing trends towards social media marketing and rise of third-party logistics providers are projected to create new opportunities for players in this market over the coming years.

Market Dynamics:

The global cross-border e-commerce market growth is driven by factors such as the growing preference of consumers for online shopping due to the convenience it offers, increasing smartphone and internet penetration worldwide, and stringent regulations regarding cross-border trade. Moreover, developments in digital technologies, integration of physical and online shopping experiences through innovative business models, and emergence of social commerce are expected to present lucrative growth opportunities. However, challenges pertaining to duties and taxes on international purchases, language barriers, currency fluctuations, and returns policies act as major restraints to the market growth. Additionally, security threats associated with digital transactions and lack of fulfillment capabilities in under developed regions also hinder the market expansion to some extent.

Key features of the study:

This report provides an in-depth analysis of the global cross-border e-commerce market, and provides market size (US$ Trillion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global cross-border e-commerce market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Amazon.com, Inc., Alibaba Group Holding Limited, eBay Inc., ASOS, Jingdong JD.com, Fruugo.com Ltd., Veepee, Rakuten, SIA Joom (Latvia), Zalando, Taobao, Tmall Global, Wish, Newegg, and Lazada

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global cross-border e-commerce market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Market Segmentation

  • Type Insights (Revenue, USD Tn, 2020 - 2032)
    • Business-to-Consumer (B2C)
    • Business-to-Business (B2B)
  • Product Category Insights (Revenue, USD Tn, 2020 - 2032)
    • Apparel & Accessories
    • Consumer Electronics
    • Beauty & Personal Care
    • Home Furnishing
    • Healthcare & Nutrition
    • Food & Beverages
    • Personal Care
  • Payment Method Insights (Revenue, USD Tn, 2020 - 2032)
    • Digital Wallets
    • Credit/Debit Cards
    • Internet Banking
  • Regional Insights (Revenue, USD Tn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Company Profiles:
    • Amazon.com, Inc.
    • Alibaba Group Holding Limited
    • eBay Inc.
    • ASOS
    • Jingdong JD.com
    • Fruugo.com Ltd.
    • Veepee
    • Rakuten
    • SIA Joom (Latvia)
    • Zalando
    • Taobao
    • Tmall Global
    • Wish
    • Newegg
    • Lazada

Table of Contents

1. Research Objectives And Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Cross-Border Ecommerce Market, By Type
    • Global Cross-Border Ecommerce Market, By Product Category
    • Global Cross-Border Ecommerce Market, By Payment Method
    • Global Cross-Border Ecommerce Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, And Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global Cross-Border Ecommerce Market, By Type, 2020-2032, (USD Tn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Business-to-Consumer (B2C)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Business-to-Business (B2B)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)

5. Global Cross-Border Ecommerce Market, By Product Category, 2020-2032, (USD Tn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Apparel & Accessories
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Consumer Electronics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Beauty & Personal Care
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Home Furnishing
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Healthcare & Nutrition
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Food & Beverages
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Personal Care
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)

6. Global Cross-Border Ecommerce Market, By Payment Method, 2020-2032, (USD Tn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Digital Wallets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Credit/Debit Cards
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Internet Banking
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)

7. Global Cross-Border Ecommerce Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Tn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Tn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Tn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Payment Method, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Payment Method, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Payment Method, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Payment Method, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Payment Method, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Payment Method, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

8. Competitive Landscape

  • Amazon.com, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Alibaba Group Holding Limited
  • eBay Inc.
  • ASOS
  • Jingdong JD.com
  • Fruugo.com Ltd.
  • Veepee
  • Rakuten
  • SIA Joom (Latvia)
  • Zalando
  • Taobao
  • Tmall Global
  • Wish
  • Newegg
  • Lazada

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us