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市場調査レポート
商品コード
1699562
全地形対応車市場:エンジンサイズ別、用途別、地域別All-terrain Vehicle Market, By Engine Size, By Application, By Geography |
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カスタマイズ可能
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全地形対応車市場:エンジンサイズ別、用途別、地域別 |
出版日: 2025年03月03日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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全地形対応車の世界市場は、2025年には48億3,000万米ドルと推定され、2032年には62億7,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までのCAGRは3.8%で推移すると予測されています。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
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基準年 | 2024年 | 2025年の市場規模 | 48億3,000万米ドル |
実績データ | 2020年から2024年まで | 予測期間 | 2025年から2032年 |
予測期間:2025年~2032年 CAGR: | 3.80% | 2032年の価値予測 | 62億7,000万米ドル |
全地形対応車の世界市場は、過去数年間で顕著な成長を遂げています。クワッドバイクとしても知られる全地形対応車(ATV)は、大型タイヤを装備した電動オフハイウェイ車で、山、森林、農場などさまざまな地形で走行できます。アドベンチャー・スポーツへの嗜好の高まりとともに、若年層の間でレクリエーションやレジャー活動が拡大していることが、市場成長を後押しする主な要因のひとつです。さらに、農村部での農作業の増加や、狩猟、漁業、軍や法執行機関のパトロール目的でのATVの使用増加が、全地形対応車の世界の販売をさらに促進しています。しかし、ATVの乗車年齢や安全基準に関する政府の厳しい規制が、予測期間中の市場成長をある程度妨げる可能性があります。
全地形対応車の世界市場成長の主な原動力は、人気のアドベンチャー・スポーツとしてATVに乗るレクリエーション活動の採用が拡大していることです。先進国の若年層は、余暇を利用してさまざまなアウトドア・レクリエーション活動に参加するようになっており、これが全地形対応車の需要を高めています。さらに、牧畜、農作業、畑仕事などの農業用途でのATVの使用量の増加は、市場成長にプラスの影響を与えています。オフロード地形でのパトロールに適した車両を調達するための軍や法執行機関の予算が増加していることも、全地形対応車の販売を促進している主な要因です。しかし、政府によってATVの乗車年齢に厳しい安全規制と年齢制限が課せられていることが、市場の成長を抑制する可能性があります。さらに、レクリエーション活動用にUTVやサイド・バイ・サイド・ビークルなどの代替車両が利用可能であることも、全地形対応車メーカーが直面する課題の1つです。一方、排出ガスレベルを抑制するための電動ATVの開発や、車両への高度な安全機能の採用は、今後数年間で市場企業に大きな成長機会をもたらすと予想されます。
本レポートでは、世界の全地形対応車市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の全地形対応車市場の主要企業をプロファイルしています。
本調査の対象となる主要企業には、Polaris Inc.、BRP(Bombardier Recreational Products)、本田技研工業、ヤマハ発動機、Textron Inc.、CFMOTO、Linhai Group、KYMCO(Kwang Yang Motor Co.)
このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
全地形対応車の世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。
利害関係者は、世界の全地形対応車市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。
Global All-terrain Vehicle Market is estimated to be valued at US$ 4.83 Bn in 2025 and is expected to reach US$ 6.27 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.8% from 2025 to 2032.
Report Coverage | Report Details | ||
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Base Year: | 2024 | Market Size in 2025: | USD 4.83 Bn |
Historical Data for: | 2020 To 2024 | Forecast Period: | 2025 To 2032 |
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: | 3.80% | 2032 Value Projection: | USD 6.27 Bn |
The global all-terrain vehicle market has been witnessing noteworthy growth over the past few years. All-terrain vehicle (ATV), also known as quad bikes, are motorized off-highway vehicles equipped with large tires and can operate on various terrains including mountains, forests, and farms. Growing recreational and leisure activities among young population along with increasing preference towards adventure sports are some of the key factors propelling the market growth. Moreover, rising farming activities in rural areas and growing usage of ATVs for hunting, fishing, and patrolling purposes by military and law enforcement sectors are further driving the sales of all-terrain vehicles globally. However, stringent government regulations on ATV riding age and safety standards might hamper the market growth to some extent during the forecast period.
The global all-terrain vehicle market growth is mainly driven by the growing adoption of recreational activities involving ATV riding as a popular adventure sport. Young population across developed nations are increasingly participating in various outdoor recreational activities in their leisure time which has augmented the demand for all-terrain vehicles. Furthermore, the rising usage of ATVs in agricultural applications such as cattle ranching, farming activities, and field work is positively impacting the market growth. Growing military and law enforcement unit budgets for procuring vehicles suitable for patrolling in off-road terrains is another key factor propelling the sales of all-terrain vehicles. However, stringent safety regulations and age restrictions imposed by governments on ATV riding age may restrain the market growth. Moreover, the availability of alternative vehicles such as UTVs and side-by-side vehicles for recreational activities is one of the challenges faced by all-terrain vehicle manufacturers. On the other hand, the development of electric ATVs to curb emission levels and adoption of advanced safety features in vehicles are expected to create significant growth opportunities for market players in the coming years.
This report provides in-depth analysis of the global all-terrain vehicle market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global all-terrain vehicle market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Polaris Inc., BRP (Bombardier Recreational Products), Honda Motor Co., Ltd., Yamaha Motor Corporation, Textron Inc., CFMOTO, Linhai Group, KYMCO (Kwang Yang Motor Co., Ltd.), Suzuki Motor Corporation, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Arctic Cat Inc., Hisun Motors, TGB (Taiwan Golden Bee), John Deere, and Can-Am (a brand of BRP)
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global all-terrain vehicle market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global all-terrain vehicle market