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市場調査レポート
商品コード
1699470

小売eコマース市場:製品カテゴリー別、販売チャネル別、地域別

Retail E-Commerce Market, By Product Category, By Sales Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 166 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
小売eコマース市場:製品カテゴリー別、販売チャネル別、地域別
出版日: 2025年03月05日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 166 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の小売eコマース市場は、2025年には7兆2,900億米ドルと推定され、2032年までには15兆6,200億米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までのCAGRは11.5%で成長する見込みです。

レポート対象範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 7兆2,900億米ドル
実績データ 2020年~2024年 予測期間 2025年~2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 11.50% 2032年の金額予測 15兆6,200億米ドル
図.小売eコマース市場シェア(%)、地域別(2025年)
Retail E-Commerce Market-IMG1

世界の小売eコマース市場は、急速なデジタル化と世界の主要地域におけるインターネットとスマートフォンの普及率の高まりにより、過去数年間で大幅な成長を遂げています。eコマースは、オンラインショッピングポータルやモバイル機器のアプリを通じて、消費者が自宅にいながら幅広い商品に簡単にアクセスできるようにします。消費者はeコマースで商品を検索し、価格を比較し、レビューを読み、好きな場所と時間に商品を届けることができる便利さを感じています。さまざまな小売業者が、デジタル先進顧客のニーズの高まりに対応し、オンラインセールスを拡大するために、eコマースチャネルとサービスを拡大しています。また、世界各国の政府もデジタルインフラを整備し、eコマースを促進するためのイニシアチブを支援しており、これが今後数年間における世界の小売eコマース産業の力強い成長への道を開いています。

市場力学:

世界の小売eコマース市場は、利便性、割引、手間のかからない支払い方法、24時間365日利用可能といった利点により、消費者が従来の小売よりもオンラインショッピングを好むようになっているなど、いくつかの要因によって牽引されています。スマートデバイスの普及と高速インターネット接続により、オンラインショッピングは世界中の人々にとって身近なものとなりました。いくつかの小売業者は、顧客に優れたショッピング体験を提供するため、機能や特徴を強化した堅牢なeコマースプラットフォームの開発に多額の投資を行っています。デジタル決済とeコマースを推進する政府の積極的な取り組みが、市場の成長を後押ししています。しかし、オンライン取引に関連するサイバー脅威、遠隔地における物流の問題、特定の製品カテゴリーにおけるタッチ&フィール体験の嗜好性などが、引き続き市場の成長をある程度抑制しています。人工知能、拡張現実、ブロックチェーンなどの新興技術の統合は、小売業者にオンラインショッピングを強化する新たな機会を提供し、eコマース産業をさらに推進します。

本調査の主な特徴

本レポートでは、世界の小売eコマース市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の小売eコマース市場の主要企業をプロファイルしています。

本調査の対象となる主要企業には、Amazon.com Inc.、Alibaba Group Holding Limited、Walmart Inc.、eBay Inc.、Rakuten Group Inc.、JD.com Inc.、Shopify Inc.、Otto Group、Zalando SE、ASOS plc、Flipkart Pvt. Ltd.、MercadoLibre Inc.、Target Corporation、The Home Depot Inc.、Best Buy Co.Inc.などが含まれています。

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

世界の小売eコマース市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。

利害関係者は、世界の小売eコマース市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • 業界動向

第4章 世界の小売Eコマース市場、製品カテゴリー別、2020年~2032年(兆米ドル)

  • ファッション(アパレル・アクセサリー)
  • エレクトロニクス・メディア
  • 食品・食料品
  • 美容・パーソナルケア
  • 住宅・家具
  • おもちゃ・趣味
  • その他

第5章 世界の小売Eコマース市場、販売チャネル別、2020年~2032年(兆米ドル)

  • オンラインマーケットプレイス
  • 消費者直販(D2C)
  • ソーシャルコマース
  • オンライン小売業者

第6章 世界の小売Eコマース市場、地域別、2020年~2032年、金額(兆米ドル)

  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東
  • アフリカ

第7章 競合情勢

  • Amazon.com Inc.
  • Alibaba Group Holding Limited
  • Walmart Inc.
  • eBay Inc.
  • Rakuten Group Inc.
  • JD.com Inc.
  • Shopify Inc.
  • Otto Group
  • Zalando SE
  • ASOS plc
  • Flipkart Pvt. Ltd.
  • MercadoLibre Inc.
  • Target Corporation
  • The Home Depot Inc.
  • Best Buy Co. Inc.

第8章 アナリストの提言

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • Coherent Opportunity Map

第9章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI7769

Global Retail E-Commerce Market is estimated to be valued at US$ 7.29 Tn in 2025 and is expected to reach US$ 15.62 Tn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.5% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 7.29 Tn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 11.50% 2032 Value Projection: USD 15.62 Tn
Figure. Retail E-Commerce Market Share (%), By Region 2025
Retail E-Commerce Market - IMG1

The global retail e-commerce market has witnessed substantial growth over the past few years owing to rapid digitalization and higher penetration of internet and smartphones across major regions globally. E-commerce provides consumers with easy access to a wide range of products sitting at home through online shopping portals and apps on mobile devices. Consumers find e-commerce convenient to search for products, compare prices, read reviews, and get the product delivered at their preferred location and time. Various retailers are expanding their e-commerce channels and services to cater to the growing needs of digitally advanced customers and boost their online sales. Governments around the world are also supporting initiatives to develop digital infrastructure and promote e-commerce which is paving the way for strong growth of the global retail e-commerce industry in the coming years.

Market Dynamics:

The global retail e-commerce market is driven by several factors such as growing preference of consumers towards online shopping over traditional retail owing to benefits like convenience, discounts, hassle-free payment options, and 24x7 availability. Wide acceptance of smart devices coupled with high-speed internet connectivity has made online shopping accessible to people globally. Several retailers are investing heavily in developing robust e-commerce platforms with enhanced features and functionalities to provide superior shopping experience to customers. Favorable government initiatives promoting digital payments and e-commerce are encouraging market growth. However, cyber threats related to online transactions, logistical issues in remote areas, and preference for touch and feel experience in certain product categories continue to restrain the market growth to a certain extent. The integration of emerging technologies like artificial intelligence, augmented reality, and Blockchain provides new opportunities for retailers to enhance online shopping and further propel the e-commerce industry.

Key Features of the Study:

This report provides in-depth analysis of the global retail e-commerce market, and provides market size (US$ Trillion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global retail e-commerce market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Amazon.com Inc., Alibaba Group Holding Limited, Walmart Inc., eBay Inc., Rakuten Group Inc., JD.com Inc., Shopify Inc., Otto Group, Zalando SE, ASOS plc, Flipkart Pvt. Ltd., MercadoLibre Inc., Target Corporation, The Home Depot Inc., and Best Buy Co. Inc.

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global retail e-commerce market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global retail e-commerce market

Market Segmentation

  • Product Category Insights (Revenue, USD Tn, 2020 - 2032)
    • Fashion (Apparel and Accessories)
    • Electronics and Media
    • Food and Grocery
    • Beauty and Personal Care
    • Home and Furniture
    • Toys and Hobby
    • Others
  • Sales Channel Insights (Revenue, USD Tn, 2020 - 2032)
    • Online Marketplaces
    • Direct to Consumer (D2C)
    • Social Commerce
    • Online Retailers
  • Regional Insights (Revenue, USD Tn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Amazon.com Inc.
    • Alibaba Group Holding Limited
    • Walmart Inc.
    • eBay Inc.
    • Rakuten Group Inc.
    • JD.com Inc.
    • Shopify Inc.
    • Otto Group
    • Zalando SE
    • ASOS plc
    • Flipkart Pvt. Ltd.
    • MercadoLibre Inc.
    • Target Corporation
    • The Home Depot Inc.
    • Best Buy Co. Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Retail E-Commerce Market, By Product Category
    • Global Retail E-Commerce Market, By Sales Channel
    • Global Retail E-Commerce Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global Retail E-Commerce Market, By Product Category, 2020-2032, (USD Tn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Fashion (Apparel and Accessories)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Electronics and Media
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Food and Grocery
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Beauty and Personal Care
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Home and Furniture
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Toys and Hobby
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)

5. Global Retail E-Commerce Market, By Sales Channel, 2020-2032, (USD Tn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Online Marketplaces
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Direct to Consumer (D2C)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Social Commerce
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)
  • Online Retailers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Tn)

6. Global Retail E-Commerce Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Tn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Tn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Tn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Category, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Sales Channel, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Tn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

7. Competitive Landscape

  • Amazon.com Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Alibaba Group Holding Limited
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Walmart Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • eBay Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Rakuten Group Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • JD.com Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Shopify Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Otto Group
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Zalando SE
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • ASOS plc
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Flipkart Pvt. Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • MercadoLibre Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Target Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • The Home Depot Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Best Buy Co. Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

8. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

9. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us