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市場調査レポート
商品コード
1629695
アーユルヴェーダ歯磨き粉市場:製品タイプ、流通チャネル、地域別Ayurvedic Toothpaste Market, Product Type, Distribution Channel, By Geography |
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カスタマイズ可能
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アーユルヴェーダ歯磨き粉市場:製品タイプ、流通チャネル、地域別 |
出版日: 2024年12月06日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~3営業日
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アーユルヴェーダ歯磨き粉の世界市場は、2024年には11億1,000万米ドルと推定され、2031年には25億4,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは12.5%です。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
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基準年 | 2023 | 2024年の市場規模 | 11億1,000万米ドル |
実績データ | 2019年~2023年 | 予測期間 | 2024年から2031年 |
予測期間2024年から2031年 CAGR: | 12.50% | 2031年の価値予測 | 25億4,000万米ドル |
アーユルヴェーダ製品は近年、世界のハーブ・自然化粧品業界で絶大な人気を博しています。アーユルヴェーダ歯磨き粉は、歯と歯茎をきれいにすると同時に、その他の健康特典も提供するために使用されるハーブ製剤です。クローブ、ペパーミント、ニーム、ターメリックなどの天然ハーブが配合されており、抗菌、抗炎症、脱灰作用があります。これらのハーブは歯垢除去、口臭予防、歯肉炎の治療、歯茎の強化、歯の美白に役立ちます。化学物質ベースの歯磨き粉の副作用とアーユルヴェーダ歯磨き粉の様々な口腔と全体的な健康の利点についての消費者の意識の高まりは、市場の成長を促進することができます。
アーユルヴェーダ歯磨き粉の世界市場成長の原動力は、個人の健康意識の高まりと、副作用が少ないことからハーブや天然素材のパーソナルケア製品への嗜好の高まりです。アーユルヴェーダ歯磨き粉は、複数の小売チャネルやeコマースを通じて簡単に入手できるため、市場の拡大を後押しします。しかし、アーユルヴェーダ歯磨き粉は化学製品に比べ高価であることや、一部の現地生産者における品質の一貫性の問題が市場成長の妨げとなる可能性があります。ソーシャルメディアのインフルエンサーマーケティングを通じたハーブデンタルケアの人気の高まりは、市場企業に有利な機会を開く。
本調査の主な特徴
本レポートでは、アーユルヴェーダ歯磨き粉の世界市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024-2031年)の市場規模(億米ドル)と年間平均成長率(CAGR%)を掲載しています。
また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案のマトリックスについて説明しています。
また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
本書では、アーユルヴェーダ歯磨き粉の世界市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいてプロファイルしています。
本調査の対象となる主要企業には、Colgate-Palmolive Company、Dabur India Ltd.、Patanjali Ayurved Ltd.、Himalaya Drug Company、Procter &Gamble Co.、Marico Limited、Ayurvedic Health Care Pvt. Ltd.、Neemli Naturals、Charak Pharma Pvt. Ltd.、M.S. Kannan &Co.、Herbalife Nutrition Ltd.、Unilever PLC、Nature's Way Products, LLC、Zandu Realty Ltd.などがあります。
本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
アーユルヴェーダ歯磨き粉の世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
利害関係者は、世界のアーユルヴェーダ歯磨き粉市場を分析する際に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。
Global ayurvedic toothpaste market is estimated to be valued at USD 1.11 Bn in 2024 and is expected to reach USD 2.54 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 12.5% from 2024 to 2031.
Report Coverage | Report Details | ||
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Base Year: | 2023 | Market Size in 2024: | US$ 1.11 Bn |
Historical Data for: | 2019 to 2023 | Forecast Period: | 2024 to 2031 |
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: | 12.50% | 2031 Value Projection: | US$ 2.54 Bn |
Ayurvedic products have gained immense popularity in the global herbal and natural cosmetic industry in recent years. Ayurvedic toothpaste is an herbal formulation that is used to clean teeth and gums while also providing additional health benefits. It contains natural herbs like clove, peppermint, neem, and turmeric that have antibacterial, anti-inflammatory, and demineralizing properties. These herbs help in dental plaque removal, prevent bad breath, treat gingivitis, strengthen gums, and whiten teeth. Growing consumer awareness about the side effects of chemical-based toothpastes and various oral and overall health advantages of ayurvedic toothpaste can drive the market growth.
Global ayurvedic toothpaste market growth is driven by rising health consciousness among individuals and growing preference for herbal and natural personal care products due to their fewer side effects. Easy availability of ayurvedic toothpaste through multiple retail channels and e-commerce can aid market expansion. However, high cost of ayurvedic toothpaste compared to chemical counterparts and quality consistency issues among some local producers can hamper the market growth. Rising popularity of herbal dental care through social media influencer marketing opens lucrative opportunities for market players.
Key Features of the Study
This report provides in-depth analysis of the global ayurvedic toothpaste market, and provides market size (USD Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global ayurvedic toothpaste market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Colgate-Palmolive Company, Dabur India Ltd., Patanjali Ayurved Ltd., Himalaya Drug Company, Procter & Gamble Co., Marico Limited, Ayurvedic Health Care Pvt. Ltd., Neemli Naturals, Charak Pharma Pvt. Ltd., M.S. Kannan & Co., Herbalife Nutrition Ltd., Unilever PLC, Nature's Way Products, LLC, Zandu Realty Ltd.
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
Global ayurvedic toothpaste market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global ayurvedic toothpaste market