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市場調査レポート
商品コード
1673839

ヘアケア製品市場:製品タイプ別、流通チャネル別、地域別

Hair Care Products Market, By Product Type, By Distribution Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
ヘアケア製品市場:製品タイプ別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2025年02月14日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ヘアケア製品の世界市場は、2025年には1,028億6,000万米ドルと推定され、2032年には1,300億7,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年にかけて3.4%のCAGR(複合年間成長率)で成長すると予測されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 1,028億6,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 3.40% 2032年の金額予測 1,300億7,000万米ドル
図.ヘアケア製品市場シェア(%)、2025年地域別
Hair Care Products Market-IMG1

世界のヘアケア製品市場はここ数年、着実な成長を遂げています。消費者の外見や身だしなみに対する意識の高まりが、シャンプー、コンディショナー、ヘアカラー、ヘアスプレー、ヘアクリームなど様々なヘアケア製品に対する需要をエスカレートさせています。特に新興諸国では、中間所得層の拡大と相まって廃棄所得が増加しており、ヘアケア製品を含むパーソナルケアやグルーミング製品への支出が増加しています。さらに、ライフスタイルの変化、公害、労働ストレスの増大により、抜け毛、フケ、その他の毛髪関連問題の有病率が増加していることが、薬用ヘアケア商品の売上をさらに押し上げています。急速な都市化、オンライン小売ブーム、革新的な製品提供による産業主要企業による積極的なマーケティングは、予測期間中にヘアケア製品市場を牽引すると予想されるその他の主要要因です。

市場力学

世界のヘアケア製品市場は、主にパーソナルグルーミングに対する消費支出の増加と、新しいヘアケア動向に対する意識の高まりによって牽引されています。しかし、プレミアムブランドの高価格と、化学品を多用した主流製品の低品質が、市場の成長を抑制すると予想されます。大手企業による天然材料やハーブを使ったヘアケア製品の登場は、市場拡大の大きな機会となります。原料価格の大幅な変動は、メーカーにとって重要な課題です。市場参入企業は、地域間の多様な顧客層を対象に、新製品開拓、ポートフォリオの拡大、革新的な包装ソリューションに継続的に取り組んでいます。合併、買収、パートナーシップは、この競争の激しい市場で見られるその他の注目すべき動向です。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界のヘアケア製品市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益成長機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のヘアケア製品市場の主要企業をプロファイルしています。
  • 本レポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のヘアケア製品市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者に対応しています。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 一貫型機会マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • ポーターのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 産業動向
    • 合併と買収

第4章 世界のヘアケア製品市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • イントロダクション
  • 世界のヘアケア製品市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界のヘアケア製品市場、製品タイプ別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • シャンプー
  • コンディショナー&マスク
  • ヘアオイル
  • ヘアジェル
  • 髪の色
  • その他(美容液、コームなど)

第6章 世界のヘアケア製品市場、流通チャネル別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
  • 薬局・ドラッグストア
  • 専門店
  • オンライン
  • その他

第7章 世界のヘアケア製品市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Beiersdorf AG
    • Procter & Gamble(P&G)
    • Unilever
    • Johnson & Johnson Services, Inc.
    • Amorepacific
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Kanebo Cosmetics Inc.
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
    • Shiseido Co., Ltd.
    • Lotus Herbals Pvt. Ltd.
    • Natura & Co.
    • Moroccanoil
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Perse Beauty Inc.
    • John Master's Organic
    • Vogue International LLC(OGX)
    • Real Purity Inc.
    • Essential Care(Organics)Ltd.
    • Rahua Classics
    • Natulique
    • Art Naturals

第9章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第10章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI1396

Global Hair Care Products Market is estimated to be valued at USD 102.86 Bn in 2025 and is expected to reach USD 130.07 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.4% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 102.86 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 3.40% 2032 Value Projection: USD 130.07 Bn
Figure. Hair Care Products Market Share (%), By Region 2025
Hair Care Products Market - IMG1

The global hair care products market has been witnessing steady growth over the past few years. Growing consciousness about physical appearance and grooming among consumers has escalated the demand for various hair care products such as shampoos, conditioners, hair colors, hair sprays, and hair creams. Rising disposal incomes coupled with expanding middle-class population particularly in emerging nations have augmented the spending on personal care and grooming products including hair care items. Furthermore, increasing prevalence of hair fall, dandruff, and other hair-related issues owing to changing lifestyles, pollution, and growing work stress are further propelling the sales of medicated hair care goods. Rapid urbanization, online retail boom, and aggressive marketing by key industry players through innovative product offerings are some other key factors anticipated to drive the hair care products market during the forecast period.

Market Dynamics:

The global hair care products market is primarily driven by rising consumer spending on personal grooming and growing awareness about new hair care trends. However, high costs of premium brands and perceived low quality of chemical-laden mainstream products are expected to restrain the market growth. Advent of natural and herbal hair care product ranges by major players presents tremendous opportunities for market expansion. Significant price fluctuations of raw materials is a key challenge for manufacturers. Market players are continuously engaged in new product development, portfolio expansion, and innovative packaging solutions to target diverse customer segments across regions. Mergers, acquisitions, and partnerships are other notable trends witnessed in this highly competitive marketspace.

Key Features of the Study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global hair care products market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue growth opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global hair care products market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include L'Oreal S.A., Beiersdorf AG, Procter & Gamble (P&G), Unilever, Johnson & Johnson Services, Inc., Amorepacific, The Estee Lauder Companies Inc., Kanebo Cosmetics Inc., Himalaya Global Holdings Ltd., Shiseido Co., Ltd., Lotus Herbals Pvt. Ltd., Natura & Co., Moroccanoil, The Estee Lauder Companies Inc., Perse Beauty Inc., John Master's Organic, Vogue International LLC (OGX), Real Purity Inc., Essential Care (Organics) Ltd., Rahua Classics, Natulique, and Art Naturals
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global hair care products market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Detailed Segmentation-

  • By Product Type:
    • Shampoo
    • Conditioner & Mask
    • Hair Oil
    • Hair Gels
    • Hair Color
    • Others (Serum, Comb, etc.)
  • By Distribution Channel:
    • Hypermarket & Supermarket
    • Pharmacy & Drug Stores
    • Specialty Store
    • Online
    • Others
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • L'Oreal S.A.
    • Beiersdorf AG
    • Procter & Gamble (P&G)
    • Unilever
    • Johnson & Johnson Services, Inc.
    • Amorepacific
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Kanebo Cosmetics Inc.
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
    • Shiseido Co., Ltd.
    • Lotus Herbals Pvt. Ltd.
    • Natura & Co.
    • Moroccanoil
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Perse Beauty Inc.
    • John Master's Organic
    • Vogue International LLC (OGX)
    • Real Purity Inc.
    • Essential Care (Organics) Ltd.
    • Rahua Classics
    • Natulique
    • Art Naturals

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Product Type
    • Market Snippet, By Distribution Channel
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Hair Care Products Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Hair Care Products Market
  • Impact Analysis

5. Global Hair Care Products Market, By Product Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Shampoo
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Conditioner & Mask
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Hair Oil
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Hair Gels
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Hair Color
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others (Serum, Comb, etc.)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

6. Global Hair Care Products Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Hypermarket & Supermarket
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Pharmacy & Drug Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Specialty Store
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Online
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

7. Global Hair Care Products Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021-2032
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • U.S.
  • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn))
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East & Africa

8. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
    • L'Oreal S.A.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Beiersdorf AG
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Procter & Gamble (P&G)
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Unilever
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Johnson & Johnson Services, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Amorepacific
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • The Estee Lauder Companies Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Kanebo Cosmetics Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Shiseido Co., Ltd.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Lotus Herbals Pvt. Ltd.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Natura & Co.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Moroccanoil
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • The Estee Lauder Companies Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Perse Beauty Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • John Master's Organic
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Vogue International LLC (OGX)
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Real Purity Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Essential Care (Organics) Ltd.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Rahua Classics
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Natulique
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Art Naturals
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Recent Developments/Updates

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact