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市場調査レポート
商品コード
1536922

ヘアケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Hair Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
ヘアケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ヘアケア製品市場規模は2024年に910億1,000万米ドルと推定され、2029年には1,075億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは3.39%で成長します。

Hair Care Products-Market

主なハイライト

  • 頭皮の健康や薄毛、抜け毛、フケ、敏感な頭皮に関する問題に対する消費者の関心の高まりが、ヘアケア専門製品の需要を促進しています。専門家が薦めるヘアケア製品への消費者の傾倒も市場を強く牽引しています。ヘアスタイリング製品を求める消費者のファッション動向は、サロン用ヘアケア製品の売上をさらに加速させています。
  • 例えば、国家統計局(英国)によると、2022年第2四半期、英国の世帯はパーソナルケアサロンサービスに約17億4,000万英国ポンドを費やしました。欧米文化の影響力の高まりと、ファッション動向やセレブリティのスタイルに対する消費者の意識の高まりが、ヘアケア市場を押し上げると予想されます。
  • さらに、身だしなみを整えるためのオーガニック/ナチュラル製品に対する需要の高まりは、個人にとって主要な関心事のひとつとなっています。コンディショナーとシャンプーは、その幅広い使用により、オーガニックヘアケア市場の大半のシェアを占めています。抜け毛や髪の傷みの問題を引き起こす国内のさまざまな気象条件が、外部毛髪治療の可能性を高めています。フケ防止用オーガニックヘアオイルも、予測期間中に力強い成長を記録すると予想されます。
  • 市場の主要企業は、消費者の需要に応えるため、主に革新的な製品の発売に注力しています。例えば、ザ・ヒマラヤ・ウェルネス・カンパニー(The Himalaya Wellness Company)は、2小袋入りの新しいシャンプーを2種類発売した:Dandruff Control Aloe Vera Shampoo」と「Hair Fall Control Bhringaraja Shampoo」です。同社によると、これらのシャンプーには厳選された天然成分が配合されており、効果的なヘアケアソリューションを提供するといいます。

ヘアケア製品市場の動向

ヘアケア製品への消費支出の増加

  • 消費者は、髪の悩みに対処しながら、簡単に手に入る小売店でヘアケア製品を購入します。過去数年間、市場は主にヘアオイル、特に世界的に大きな需要があるモロッカンオイルの売上によって牽引されてきました。髪を傷めるヒートスタイリングツールの使用が増えたため、ヘアケア製品に傾倒する女性消費者が増えています。そのため、消費者は髪へのさらなるダメージを防ぎ、スタイリングツールの熱による抜け毛を元に戻すことを目的としたヘアケア製品を使用しています。
  • 米国では、年間ヘアケア製品に費やす金額はさまざまです。労働統計局によると、アメリカの消費者は2022年にヘアケア製品に約85.53米ドルを費やし、2021年の77.17米ドルから増加しました。
  • さらに、市場では天然成分への需要が高く、ほとんどの企業が植物からヒントを得た成分や高級植物成分などの天然成分を配合した製品を発売しています。コンディショナーやシャンプー、美容液やオイル、スタイリング剤などのオーガニックヘアケア製品タイプのうち、前者は幅広い用途に使用されるため、オーガニックヘアケア市場で最も大きなシェアを占めています。需要の高まりを受けて、メーカー各社は天然素材やオーガニックベースのヘアケア製品を投入しています。開発例えば、2022年9月、Dabur Indiaは新しいヘアオイル製品Vatika Neelibhringa21を発売しました。これは古代アーユルヴェーダのTali Pak Vidhiの方法に従っています。フケ防止用オーガニックヘアオイルも、予測期間中に力強い成長を記録すると予想されます。

アジア太平洋が急成長地域

  • ヘアケア製品市場は、アジア太平洋地域で最も速い成長率を記録すると予測されます。消費者動向の変化は、製品認知度の向上と相まって、市場の主要促進要因として認識されています。ミレニアル世代の消費者の増加、都市部への移住、女性の雇用の増加は、市場の需要をさらに増大させています。
  • 例えば、世界銀行によると、2022年の中国の女性労働力率は約61.07%でした。さらに、都市への移住が従来のヘアケア製品市場に直接影響を与えています。一方、都市の既存人口は、特に専門店、eコマースウェブサイト、サロンの売上をさらに押し上げています。
  • さらに、消費者は天然成分で作られたアイテムをますます好むようになっています。サルフェートやパラベンなどの合成化合物が、巻き毛、頭皮のかさつき、枝毛に関係しているという調査レポートの結果、顧客はこれらの化学物質を含む製品を避けるようになっています。インド、中国、日本など、消費文化が旺盛な国々は、オーガニック/ハーブヘアケアビジネスの繁栄の道を開いた。過去半世紀の間に、これらの国々の大きな人口と有利なネットワーク外部性が、オーガニックヘアケア産業で目覚ましい発展を遂げるのに役立った。
  • この地域の主要企業は、主に革新的な製品の発売と拡大に注力しています。例えば、2022年2月、アラタは最も革新的なヘアケアシリーズであるアドバンストカールケアシリーズを発表しました。カーリーヘアーのコミュニティ専用に開発されたヘアジェルなど、革新的で魅力的な8つの製品を特徴としています。このヘアケアシリーズは、インドの女優Taapsee Pannuによって発売されました。

ヘアケア製品業界の概要

ヘアケア製品市場は競争が激しいです。Procter &Gamble、L'Oreal SA、Johnson &Johnson、Dabur India Pvt Ltd、Unilever PLCなどがヘアケア製品市場の大手企業です。製品の革新やM&Aとは別に、環境問題や人の健康問題を考慮し、市場企業はプラスチック廃棄物への対応で美容業界の進歩を加速させるため、持続可能なイニシアチブを採用しています。主要企業は技術に注力し、プロモーションや広告への投資を増やしています。企業はまた、髪に適切なケアを提供するために天然製品を使用することに注力しています。

例えば、2022年5月、AVAグループのブランドであるMedimixは、あらゆる髪質に適した天然成分を豊富に含む新しいトータルケアシャンプーをインドで発売しました。このシャンプーには、ローズマリーオイル、ニーム、小麦プロテイン、ワイルドジンジャー、ダチュラ、ティーツリーオイルなど、9種類の天然ハーブやその他の必須成分が含まれています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ナチュラル・オーガニックヘアケア製品へのニーズの高まり
    • ヘアケア製品への消費支出の増加
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の出回り
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • シャンプー
    • コンディショナー
    • 抜け毛治療製品
    • ヘアカラー剤
    • ヘアスタイリング剤
    • その他の製品タイプ
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • ドラッグストア/薬局
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Unilever PLC
    • Procter & Gamble Company
    • L'oreal S.A.
    • Johnson & Johnson
    • Dabur India Ltd
    • Natura & Co.
    • Shiseido Company, Limited
    • Oriflame Holding AG
    • Kao Corporation
    • Himalaya Global Holdings Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62448

The Hair Care Products Market size is estimated at USD 91.01 billion in 2024, and is expected to reach USD 107.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.39% during the forecast period (2024-2029).

Hair Care Products - Market

Key Highlights

  • Increased consumer concerns about scalp health and problems related to hair thinning, hair loss, dandruff, and sensitive scalp are driving the demand for specialist hair care products. Consumer inclination toward hair care products recommended by professionals is also strongly driving the market. Fashion trends among consumers demanding hair styling products further accelerate salon hair care sales.
  • For instance, according to the Office for National Statistics (UK), in the second quarter of 2022, United Kingdom households spent approximately 1.74 billion British pounds on personal care salon services. The rising influence of Western culture and increased consumer awareness about fashion trends and celebrity styles are expected to boost the hair care market.
  • Furthermore, the growing demand for organic/natural products for personal grooming has become one of the primary concerns for individuals. Conditioners and shampoos held a majority share of the organic hair care market due to their wide usage. A wide range of weather conditions in the country causing hair fall and hair damage problems are increasing the potential for external hair treatments. Anti-dandruff organic hair oils are also expected to register robust growth over the forecast period.
  • The major players in the market are mainly focusing on innovative product launches to cater the consumer demands. For instance, The Himalaya Wellness Company launched two new shampoos in Rs 2 sachet form: Dandruff Control Aloe Vera Shampoo and Hair Fall Control Bhringaraja Shampoo. According to the company's claim, these shampoos are infused with natural ingredients that are carefully selected to provide effective hair care solutions.

Hair Care Products Market Trends

Increased Consumer Spending on Hair Care Products

  • Consumers purchase hair care products from retail outlets for easy access while addressing their hair problems. For the past few years, the market has been primarily driven by the sales of hair oils, especially Moroccan oil, which is witnessing significant global demand. More women consumers are inclined toward hair care products due to the increased usage of heat styling tools that damage the hair. Thus, consumers are using hair care products targeted to prevent further damage to hair and reverse hair fall caused due to heat from styling tools.
  • The amount spent on hair care products annually varies in the United States. According to the Bureau of Labor Statistics, American consumers spent around USD 85.53 on hair care products in 2022, an increase from USD 77.17 in 2021.
  • Furthermore, there is a high demand for natural ingredients in the market, leading to most companies launching products with natural ingredients, such as plant-inspired and premium botanical ingredients. Among the organic hair care product types, such as conditioners and shampoos, serums and oils, and styling products, the former holds most of the share in the organic hair care market due to its wide usage. Owing to the demand, manufacturers are introducing natural and organic-based hair care products. Development For instance, in September 2022, Dabur India launched its new hair oil product, Vatika Neelibhringa21. It follows the ancient Ayurvedic method of Tali Pak Vidhi. Anti-dandruff organic hair oils are also expected to register robust growth over the forecast period.

Asia-Pacific is the Fastest-growing Region

  • The hair care market is projected to record the fastest growth rates in the Asia-Pacific region. Changing consumer dynamics, coupled with increasing product awareness, has been identified as the major driver of the market. Increasing millennial consumers, migration toward cities, and rising women's employment are further augmenting the market demand.
  • For instance, according to the World Bank, the female labor force participation rate in China was approximately 61.07% in 2022. Additionally, migration to cities has directly impacted the market of traditional hair care products. Meanwhile, the existing population of the cities is further driving sales from specialty stores, e-commerce websites, and salons particularly.
  • Moreover, consumers increasingly prefer items made with natural components. As a result of research reports linking synthetic compounds such as sulfates and parabens to curly hair, flaky scalps, and split ends, customers are avoiding products with these chemicals. Countries with zestful consumer cultures, such as India, China, and Japan, have opened the way for the organic/herbal hair care business to thrive. Over the last half-decade, these countries' large populations and favorable network externalities have helped them achieve tremendous development in the organic hair care industry.
  • The key players across the region are mainly focusing on innovative product launches and expansion. For instance, in February 2022, Arata introduced its most innovative hair care range - The Advanced Curl Care range. Featuring eight innovative and aspirational products including hair gel exclusively created for the curly-haired community. This hair care range was launched by the Indian actress Taapsee Pannu.

Hair Care Products Industry Overview

The hair care products market is highly competitive. Procter & Gamble, L'Oreal SA, Johnson & Johnson, Dabur India Pvt Ltd, and Unilever PLC are some leading companies in the hair care market. Apart from product innovations and mergers and acquisitions, considering environmental and human health issues, the market players are adopting sustainable initiatives to accelerate the beauty industry's progress in addressing plastic waste. Key players focus on technology and increasing their investment in promotions and advertisements. Companies are also focusing on using natural products to provide proper care to hair.

For instance, in May 2022, Medimix, a brand for AVA Group, launched a new total care shampoo enriched with natural ingredients suitable for all hair types in India. The shampoo contains nine natural herbs and other essential ingredients, including rosemary oil, neem, wheat protein, wild ginger, datura, tea tree oil, and others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Appeal For Natural and Organic Hair Care Products
    • 4.1.2 Increased Consumer Spending on Hair Care Products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Availability of Counterfeit Products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Shampoo
    • 5.1.2 Conditioner
    • 5.1.3 Hair Loss Treatment Products
    • 5.1.4 Hair Colorants
    • 5.1.5 Hair Styling Products
    • 5.1.6 Other Products Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Drug Stores/ Pharmacies
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Germany
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Unilever PLC
    • 6.3.2 Procter & Gamble Company
    • 6.3.3 L'oreal S.A.
    • 6.3.4 Johnson & Johnson
    • 6.3.5 Dabur India Ltd
    • 6.3.6 Natura & Co.
    • 6.3.7 Shiseido Company, Limited
    • 6.3.8 Oriflame Holding AG
    • 6.3.9 Kao Corporation
    • 6.3.10 Himalaya Global Holdings Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS