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市場調査レポート
商品コード
1391959

自然免疫増強剤市場:製品タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別

Natural Immune Booster Market, By Product Type, By Application, By Distribution Channel, By Geography

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
自然免疫増強剤市場:製品タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2023年10月31日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

自然免疫増強剤の市場規模は2023年に122億5,000万米ドルと評価され、2030年には196億7,000万米ドルに達すると予測され、市場は予測期間2023~2030年にCAGR 7%で成長すると予測されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2022年 2023年の市場規模 122億5,000万米ドル
実績データ 2018年~2021年 予測期間 2023~2030年
予測期間のCAGR 7.00% 2030年の市場規模予測 196億7,000万米ドル
図1.自然免疫増強剤の世界市場シェア(%)、地域別、2022年
Natural Immune Booster Market-IMG1

強力な免疫力は、感染症の予防と管理に不可欠な要素です。バランスのとれた食事、定期的な運動、十分な睡眠によって免疫系の健康を維持することが重要です。ベリー類や柑橘類は免疫力を高める。抗酸化物質は風邪やインフルエンザを予防します。抗酸化物質は、食事や環境によるフリーラジカルのダメージに対抗することもできます。抗菌作用のあるニンニクも免疫力を高める。ターメリックとショウガも免疫力を高める。これらのスパイスは風味と免疫力を高める。自然免疫増強剤市場とは、免疫系を増強するとされる様々な自然製品、サプリメント、その他の治療薬の生産、マーケティング、販売に関わる産業を指します。

ビタミンCは免疫力を自然に高める。感染と闘う白血球を増加させる。果物や野菜にはビタミンCが含まれています。また、炎症を抑え、慢性疾患から守ってくれます。高麗人参もマクロファージ、ナチュラルキラー、樹状細胞、T細胞の機能を高める。

市場力学

消費者は、健康な免疫システムを維持することの重要性をますます認識するようになっています。健康やウェルビーイングへの関心が高まるにつれ、自然でホリスティックな免疫力向上法を積極的に求めるようになっています。こうした要因が市場の成長を促進すると予想されます。

一方、自然免疫増強剤市場は、国や地域によって異なる規制要件や規制の対象となります。製品の安全性、ラベル表示、健康強調表示に関する規制を遵守することは難しく、時間がかかる場合があります。こうした規制の遵守を怠ると、製品回収、罰金、法的問題に発展する可能性があります。健康な免疫システムの重要性に対する意識の高まりが、自然免疫増強剤市場の成長を後押ししています。人々は、処方薬を服用するのとは対照的に、自然な方法で免疫力を高める方法を求めるようになっています。自然免疫増強剤は、全体的な健康と幸福を向上させる安全で効果的な方法と見なされています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、自然免疫増強剤市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023~2030年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて説明しています。
  • また、市場の促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 本レポートでは、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、自然免疫増強剤市場の主要企業をプロファイルしています。
  • 本レポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 本レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界の自然免疫増強剤市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提

  • 調査目的
  • 仮定
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • 消費者の意識の向上
    • 抑制要因
  • 規制上の課題
    • 機会
  • 製品の多様化
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • ポーターの分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 自然免疫増強剤市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済的影響

第5章 自然免疫増強剤市場、製品タイプ別、2018~2030年

  • イントロダクション
  • ハーブサプリメント
  • ビタミンとミネラル
  • プロバイオティクス
  • 機能性食品と飲料
  • エッセンシャルオイル
  • オイル

第6章 自然免疫増強剤市場、用途別、2018~2030年

  • イントロダクション
  • 免疫システムのサポート
  • 風邪とインフルエンザの緩和
  • アレルギー管理
  • 呼吸器の健康
  • 消化器の健康
  • その他

第7章 自然免疫増強剤市場、流通チャネル別、2018~2030年

  • イントロダクション
  • 健康食品店
  • オンライン小売業者
  • 薬局・ドラッグストア
  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
  • その他
  • 市場規模と予測、前年比成長率、2023~2030年

第8章 自然免疫増強剤市場、地域別、2018~2030年

  • イントロダクション
  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • ドイツ
  • 英国
  • スペイン
  • フランス
  • イタリア
  • ロシア
  • その他の欧州
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • ASEAN諸国
  • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • メキシコ
  • その他のラテンアメリカ
  • 中東とアフリカ
  • GCC諸国
  • イスラエル
  • 南アフリカ
  • 北アフリカ
  • 中央アフリカ
  • その他中東

第9章 競合情勢

  • Himalaya Herbal Healthcare
  • Gaia Herbs
  • Nature's Bounty
  • NOW Foods
  • NutriGold
  • Garden of Life
  • MegaFood
  • New Chapter
  • Sambucol
  • BioSchwartz
  • Solgar
  • Source Naturals
  • Nature's Way
  • Jarrow Formulas
  • Pure Encapsulations

第10章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5937

The natural immune booster market size was valued at US$ 12.25 Bn in 2023 and is projected to reach US$ 19.67 Bn by 2030, the market is expected to grow at a CAGR of 7% during the forecast period 2023-2030.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2022 Market Size in 2023: US$ 12.25 Bn
Historical Data for: 2018 to 2021 Forecast Period: 2023 - 2030
Forecast Period 2023 to 2030 CAGR: 7.00% 2030 Value Projection: US$ 19.67 Bn
Figure 1. Global Natural Immune Booster Market Share (%), By Region, 2022
Natural Immune Booster Market - IMG1

A strong immunity is a critical factor in preventing and managing infections. It is important to maintain the health of the immune system through a well-balanced diet, regular exercise, and adequate sleep. Berries and citrus fruits are immune-boosting. Antioxidants can prevent colds and flu. Antioxidants may also counteract free radical damage caused by diet or environment. Garlic, which is antibacterial, also boosts immunity. Turmeric and ginger also boost immunity. These spices enhance flavor and immunity. The natural immune booster market refers to the industry that involves the production, marketing, and sale of various natural products, supplements, and other remedies that are believed to boost the immune system

Vitamin C boosts immunity naturally. It boosts infection-fighting white blood cells. Fruits and vegetables contain vitamin C. Mushrooms can also improve immunity. They also lower inflammation and protect against chronic diseases. Ginseng also boosts macrophage, natural killer, dendritic, and T cell function.

Market Dynamics

Consumers are becoming increasingly aware of the significance of maintaining a healthy immune system. As people become more concerned with their health and wellbeing, they actively seek out natural and holistic immunity-boosting methods. These factors are expected to propel market growth.

On the other hand, the natural immune boosters market is subject to regulatory requirements and restrictions that vary by country and region. Compliance with regulations governing product safety, labeling claims, and health claims can be difficult and time consuming. Failure to comply with these regulations may lead to product recalls, fines, or legal problems. The increasing awareness of the importance of a healthy immune system is driving the growth of the natural immune booster market. People are increasingly looking for natural ways to boost their immune system, as opposed to taking prescription medications. Natural immune boosters are seen as a safe and effective way to improve overall health and well-being

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the natural immune booster market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the natural immune booster market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Himalaya Herbal Healthcare Gaia Herbs, Nature's Bounty, NOW Foods, NutriGold, Garden of Life, MegaFood, New Chapter, Sambucol, BioSchwartz, Solgar, Source Naturals, Nature's Way, Jarrow Formulas, Pure Encapsulations
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The natural immune boosters market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global natural immune booster market

Detailed Segmentation:

  • By Product Type:
    • Herbal Supplements
    • Vitamins and Minerals
    • Probiotics
    • Functional Foods and Beverages
    • Essential Oils
  • By Application:
    • Immune System Support
    • Cold and Flu Relief
    • Allergy Management
    • Respiratory Health
    • Digestive Health
    • Others
  • By Distribution Channel:
    • Health Food Stores
    • Online Retailers
    • Pharmacies and Drug Stores
    • Supermarkets and Hypermarkets
    • Others
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East and Africa
  • Key Players:
    • Himalaya Herbal Healthcare
    • Gaia Herbs
    • Nature's Bounty
    • NOW Foods
    • NutriGold
    • Garden of Life
    • MegaFood
    • New Chapter
    • Sambucol
    • BioSchwartz
    • Solgar
    • Source Naturals
    • Nature's Way
    • Jarrow Formulas
    • Pure Encapsulations

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Natural Immune Booster, By Product Type
    • Market Natural Immune Booster, By Application
    • Market Natural Immune Booster, By Distribution Channel
    • Market Natural Immune Booster, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Increasing Consumer Awareness
    • Restraints
  • Regulatory Challenges
    • Opportunities
  • Product Diversification
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Natural Immune Booster Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Natural Immune Booster Market , By Product Type, 2018-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018-2030
    • Segment Trends
  • Herbal Supplements
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Vitamins and Minerals
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Probiotics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Functional Foods and Beverages
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Essential Oils
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Oils
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)

6. Natural Immune Booster Market , By Application, 2018-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Immune System Support
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Cold and Flu Relief
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Allergy Management
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Respiratory Health
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Digestive Health
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)

7. Natural Immune Booster Market , By Distribution Channel, 2018-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018-2030
    • Segment Trends
  • Health Food Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Online Retailers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Pharmacies and Drug Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Supermarkets and Hypermarkets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)

8. Natural Immune Booster Market , By Region, 2018-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2018 -2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2023-2030,(US$ Bn)
  • U.S
  • Canada
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Germany
  • U.K.
  • Spain
  • France
  • Italy
  • Russia
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2023-2030,(US$ Bn)
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • ASEAN
  • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Brazil
  • Argentina
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2023-2030,(US$ Bn)
  • GCC Countries
  • Israel
  • South Africa
  • North Africa
  • Central Africa
  • Rest of Middle East

9. Competitive Landscape

  • Himalaya Herbal Healthcare
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Gaia Herbs
  • Nature's Bounty
  • NOW Foods
  • NutriGold
  • Garden of Life
  • MegaFood
  • New Chapter
  • Sambucol
  • BioSchwartz
  • Solgar
  • Source Naturals
  • Nature's Way
  • Jarrow Formulas
  • Pure Encapsulations
  • Analyst Views

10. Section

  • Research Methodology
  • About us