表紙:PCゲーム周辺機器市場:製品タイプ別、技術別、チャネル別、地域別:規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1350363

PCゲーム周辺機器市場:製品タイプ別、技術別、チャネル別、地域別:規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年

PC Gaming Peripheral Market, By Product Type, By Technology, By Channel, By Region (North America, Latin America, Europe, Middle East & Africa, and Asia Pacific)- Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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PCゲーム周辺機器市場:製品タイプ別、技術別、チャネル別、地域別:規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
出版日: 2023年08月25日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

PCゲーム周辺機器の世界市場規模は2023年に79億4,000万米ドルとなり、2023年から2030年までのCAGRは8.7%と予測されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2022 2023年の市場規模 79億4,000万米ドル
過去データ 2018年から2021年 予測期間 2023-2030
予測期間2023年~2030年 CAGR: 8.70% 2030年の価値予測 142億4,000万米ドル
PC Gaming Peripheral Market-IMG1

キーボード、マウス、ヘッドセット、ジョイスティック、コントローラなどの外部ハードウェアデバイスは、PCでゲームをプレイするために使用されます。ゲーマーには、ゲームに興味はあるがハードコアゲーマーのように長時間はプレイしないエンスージアストゲーマーなど、さまざまなタイプがあります。ハードコアゲーマーは、ほとんどの時間をゲームに費やし、最新のゲーム周辺機器を使用し、これらの最新のゲーム周辺機器の購入に数千ドルを支払う。カジュアルゲーマーは、PCでゲームをプレイする時間が短い人たちです。ゲーム周辺機器産業は、モノのインターネット(IoT)や人工知能(AI)などの技術革新により成長しています。したがって、市場におけるゲーマー数の増加がPCゲーム周辺機器の需要を押し上げると予想されます。

市場力学:

可処分所得の増加、PCゲーム周辺機器の技術進歩、ゲーマーの増加がPCゲーム周辺機器市場の成長を促進する主な要因です。中国やインドなどの新興国における可処分所得の増加は、PCゲーム周辺機器市場の成長を促進すると予想されます。中国におけるゲーム周辺機器の低価格化により、中国におけるPCゲーム周辺機器市場の成長が増加しています。可処分所得の増加はゲーマーの購買力を高め、ゲームに費やす時間を増やします。ハードコアゲーマーやカジュアルゲーマーの増加、eスポーツの人気の高まりが、予測期間中のPCゲーム周辺機器市場の成長を促進すると予想されます。ハードコアゲーマーとは、ビデオゲームのプレイに多くの時間を費やし、先進技術のゲーム周辺機器を使用するゲーマーのことです。eスポーツに対する意識の高まりとインターネットの利用しやすさが、今後数年間でeスポーツ視聴者の驚異的な成長を生み出すと予想されます。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、PCゲーム周辺機器市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023~2030年)の市場規模およびCAGRを掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場に対する魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 規制状況、企業概要、業績、製品ポートフォリオ、地域情勢別、流通戦略、主な発展戦略、将来計画などのパラメータに基づいて、PCゲーム周辺機器市場の主要企業をプロファイルしています。
  • PCゲーム周辺機器市場でカバーされている主要企業は、Alienware、Logitech Internation SA、Razer Inc.、Mad Catz Global Limited、Turtle Beach Corporation、Corsair Components, Inc.、Cooler Master Co.KG、HyperX、SteelSeries、Anker、Roccat、Reddragon、Thrustmasterなどです。これらの主要な市場プレイヤーは、消費者の増大するニーズと要件を満たすために新製品を革新し、発売するために、他の市場リーダーとのコラボレーション戦略に焦点を当てています。
  • 本レポートの洞察により、企業のマーケティング担当者や管理当局は、将来の製品発売、技術アップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • PCゲーム周辺機器市場レポートは、投資家、サプライヤー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、PCゲーム周辺機器市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場概況

  • レポート概要
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • eスポーツと競合ゲームの成長
  • カスタマイズ性とパーソナライゼーション
    • 抑制要因
  • 技術的停滞
  • 互換性と断片化
    • 機会
  • ストリーミングとコンテンツ制作の成長
  • ワイヤレス技術
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品発売/承認
  • PEST分析
  • ポーターの分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 PCゲーム周辺機器の世界市場-コロナウイルス(COVID-19)流行の影響

  • COVID-19疫学
  • 供給サイドと需要サイドの分析
  • 経済的影響

第5章 PCゲーム周辺機器の世界市場:製品タイプ別、2018年~2030年

  • ヘッドセット
  • キーボード
  • ジョイスティック
  • マウス
  • ゲームパッド
  • その他

第6章 PCゲーム周辺機器の世界市場:技術別、2018年~2030年

  • 有線
  • 無線

第7章 PCゲーム周辺機器の世界市場:チャネル別、2018年~2030年

  • オンライン
  • オフライン

第8章 PCゲーム周辺機器の世界市場:地域別、2018-2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • Alienware
  • Logitech Internation SA
  • Razer Inc.
  • Mad Catz Global Limited
  • Turtle Beach Corporation
  • Corsair Components, Inc.
  • Cooler Master Co., Ltd.
  • Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
  • HyperX
  • SteelSeries
  • Anker
  • Roccat
  • Reddragon
  • Thrustmaster

第10章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI3607

The Global PC Gaming Peripheral Market size was valued at US$ 7.94 Billion in 2023 and is anticipated to witness a compound annual growth rate (CAGR) of 8.7% from 2023 to 2030.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2022 Market Size in 2023: US$ 7.94 Bn
Historical Data for: 2018 to 2021 Forecast Period: 2023 - 2030
Forecast Period 2023 to 2030 CAGR: 8.70% 2030 Value Projection: US$ 14.24 Bn
PC Gaming Peripheral Market - IMG1

The external hardware devices such as keyboard, mice, headsets, joysticks, and controllers are used to play games in the PC. There are different types of gamers such as enthusiast gamers, who are interested in playing games but do not spend more time like hard core gamers. Hard core gamers spend most of their time in playing games and use latest gaming peripherals and also pay thousands of dollars for the purchasing of these latest gaming peripherals. Casual gamers are those who spend less in playing games in PC. Gaming peripheral industry is growing due to innovation in technologies such as Internet of things (IoT) and Artificial Intelligence (AI). Thus increasing number of gamers in the market are expected to boost demand for PC gaming peripherals

Market Dynamics:

The rising disposable income, technological advancements in PC gaming peripheral devices, and increasing number of gamers are the major factors that are expected to drive growth of the PC gaming peripheral market. Rise of disposable income in emerging economies such as China and India are expected to boost growth of the PC gaming peripheral market. The growth of PC gaming peripheral market in China is increasing, owing to the low-cost gaming peripherals in China. Increasing disposable income enhances purchasing power of the gamers and spend more time in playing these video games. Rising number of hard core or casual gamers and increasing popularity of e-sports are expected to drive growth of the PC gaming peripheral market during the forecast period. Hard core gamers are those, who spend more time in playing video games and use advanced technologies gaming peripherals. Increasing awareness about e-sport and ease of availability of the internet is expected to create tremendous growth of e-sport viewership in the coming years.

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of the PC gaming peripheral market and provides market size (US$ Billion) and Compound Annual Growth Rate (CAGR %) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrix for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, regional outlook, and competitive strategy adopted by leading players
  • It profiles leading players in the PC gaming peripheral market based on the following parameters - regulatory landscape, company overview, financial performance, product portfolio, geographical presence, distribution strategies, key developments and strategies, and future plans
  • Key companies covered in the PC gaming peripheral market include Alienware, Logitech Internation SA, Razer Inc., Mad Catz Global Limited, Turtle Beach Corporation, Corsair Components, Inc., Cooler Master Co.,Ltd., Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, HyperX, SteelSeries, Anker, Roccat, Reddragon, Thrustmaster, and others. These key market players are focusing on collaboration strategy with other market leaders to innovate and launch new products to meet the increasing needs and requirements of consumers.
  • Insights from this report would allow marketers and management authorities of companies to make informed decision regarding future product launches, technology up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The PC gaming peripheral market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through the various strategy matrices used in analyzing the PC gaming peripheral market.

Detailed Segmentation:

  • Global PC Gaming Peripheral Market, By Product Type:
    • Headsets
    • Keyboards
    • Joysticks
    • Mice
    • Gamepads
    • Others
  • Global PC Gaming Peripheral Market, By Technology:
    • Wired
    • Wireless
  • Global PC Gaming Peripheral Market, By Channel:
    • Online
    • Offline
  • Global PC Gaming Peripheral Market, By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East and Africa
  • Company Profiles:
    • Alienware
    • Logitech Internation SA
    • Razer Inc.
    • Mad Catz Global Limited
    • Turtle Beach Corporation
    • Corsair Components, Inc.
    • Cooler Master Co., Ltd.
    • Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
    • HyperX
    • SteelSeries
    • Anker
    • Roccat
    • Reddragon
    • Thrustmaster

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Product Type
    • Market Snapshot, By Technology
    • Market Snapshot, By Channel
    • Market Snapshot, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Growth of eSports and Competitive Gaming
  • Customizability and Personalization
    • Restraints
  • Technological Plateaus
  • Compatibility and Fragmentation
    • Opportunities
  • Growth in Streaming and Content Creation
  • Wireless Technology
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global PC Gaming Peripheral Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global PC Gaming Peripheral Market, By Product Type, 2018-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Headsets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Keyboards
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Joysticks
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Mice
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Gamepads
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Bn)

6. Global PC Gaming Peripheral Market, By Technology, 2018-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018- 2030
    • Segment Trends
  • Wired
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Wireless
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)

7. Global PC Gaming Peripheral Market, By Channel, 2018-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018- 2030
    • Segment Trends
  • Online
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Offline
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)

8. Global PC Gaming Peripheral Market, By Region, 2018-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2018-2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Technology, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Channel, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Technology, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Channel, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Technology, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Channel, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Technology, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Channel, 2023-2030,(US$ Bn)
  • Middle East and Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Technology, 2023-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Channel, 2023-2030,(US$ Bn)

9. Competitive Landscape

  • Alienware
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Logitech Internation SA
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Razer Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Mad Catz Global Limited
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Turtle Beach Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Corsair Components, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Cooler Master Co., Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • HyperX
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • SteelSeries
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Anker
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Roccat
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Reddragon
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Thrustmaster
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

10. Section

  • Research Methodology
  • About us