表紙:オーガニックベビーフードの世界市場:製品別(乳児用調製粉乳、ベビーフード、粉末、液体、その他)、流通チャネル別、地域別-規模、シェア、展望、機会分析、2023~2030年
市場調査レポート
商品コード
1233374

オーガニックベビーフードの世界市場:製品別(乳児用調製粉乳、ベビーフード、粉末、液体、その他)、流通チャネル別、地域別-規模、シェア、展望、機会分析、2023~2030年

Organic Baby Food Market, By Product (Infant Milk Formula Ready to Eat Baby Food, Powder, Liquid, Others), By Distribution Channel, By Region - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 230 Pages | 納期: 2~3営業日

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オーガニックベビーフードの世界市場:製品別(乳児用調製粉乳、ベビーフード、粉末、液体、その他)、流通チャネル別、地域別-規模、シェア、展望、機会分析、2023~2030年
出版日: 2023年02月03日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 230 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

オーガニックベビーフードは、高品質を維持し、化学物質の痕跡を防ぐために、最高品質の製造技術で製造されている製品です。オーガニックフードの利点は、残留化学物質への曝露が少ないこと、ビタミンの摂取量が多いこと、各種ミネラルやオメガ3脂肪酸の含有量が多いことです。さらに、新鮮で栄養価の高い食品は、乳児の全体的な発育を促進し、免疫システムを強化します。世界のオーガニックベビーフード市場の主な促進要因は、新興国における出生率の高さです。国連によると、2022年の乳幼児数は6億7,500万人であり、この市場の巨大な範囲を定義しています。新興国におけるベビーフード製品の品質チェックに関する規制シナリオが緩いことは、現在、世界のオーガニックベビーフード市場の成長を妨げる大きな要因の1つとなっています。さらに、インドなどの国々で自家製食品への志向が高まっていることも、市場の大きな抑制要因となっています。

市場力学

世界で最も人口の多い2つの国、インドと中国で、人口ブームが起きています。アジア太平洋地域では、2022年に世界の幼児人口の約半分、3億1,100万人が誕生しています。さらに、国連によると、アフリカの総人口は2050年までに13億人に達すると予想されています。オーガニックベビーフードの需要が高く、予測期間終了後には政治的・経済的混乱が減少すると予想されているため、市場は非常に速いペースで成長すると考えられています。

北米と欧州は、オーガニックベビーフードの世界の主要地域です。消費者の購買力が高く、乳幼児の栄養に対する意識が高まっていることが、これらの地域のオーガニックベビーフードの世界市場の需要を高める顕著な要因となっています。

市場分類

ベビーフード市場全体の中で大きなシェアを占めるオーガニックベビーフードの世界市場は、製品タイプと流通チャネルで区分されます。オンラインチャネルは、消費者の購買意欲が高まっていることから、予測期間中に急成長すると予想されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、消費者が製品を購入する前に触ることを好むため、主要な販売チャネルとなっています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のオーガニックベビーフードを詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023年~2030年)の市場規模と年間平均成長率(CAGR %)を提供しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を解明し、この市場に対する魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、地域の展望、主要企業が採用する競争戦略に関する重要な考察を提供します。
  • 企業概要、業績、製品ポートフォリオ、地域的存在感、流通戦略、主な発展と戦略、将来計画など、以下のパラメータに基づいて、世界の有機ベビーフード市場における主要企業をプロファイルしています。
  • 本調査の対象となる主要企業には、Abbott Laboratories, Groupe Danone, Nestle S.A., Kraft Heinz, Company Hero Group, Amara Organics, Baby Gourmet Foods Inc., Bellamy's Australia, Green Monkey, Healthy Sprouts Foods, HiPP, Initiative Foods, Little Duck Organics, North Castle Partners, Olli Organic, One Earth Farms, Tastybaby, and Vitagermine, among others
  • が含まれます。
  • 本レポートの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、技術向上、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた決定を下すことができます。
  • 本レポートは、投資家、サプライヤー、オーガニックベビーフードメーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、オーガニックベビーフード市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語について

第2章 市場の概要

  • レポート内容
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
    • 市場内訳:製品タイプ別
    • 市場内訳:流通チャネル別
    • 市場内訳、地域別
  • コヒーレント・オポチュニティ・マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向の分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 業界の動向
    • M&A(合併・買収
    • 新製品の承認・発売
    • プロモーション・マーケティングへの取り組み
  • コスト・ティアダウン・アナリシス

第4章 オーガニックベビーフードの世界市場:製品タイプ別、2017年~2030年

  • 乳児用調製粉乳
  • スタートMF
  • MFでフォローする
  • トドラーズMF
  • スペシャルMF
  • すぐに食べられるベビーフード
  • パウダー
  • リキッド
  • その他

第5章 オーガニックベビーフードの世界市場:流通チャネル別、2017年~2030年

  • ハイパーマーケット
  • スーパーマーケット
  • スペシャリティストア
  • コンビニエンスストア
  • オンライン

第6章 オーガニックベビーフードの世界市場、地域別、2017年~2030年

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • イタリア
  • フランス
  • スペイン
  • ロシア
  • その他欧州
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • ASEAN
  • オーストラリア
  • 韓国
  • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東
  • GCC
  • イスラエル
  • その他中東地域
  • アフリカ
  • 北アフリカ
  • 中央アフリカ
  • 南アフリカ

第7章 競合情勢について

  • ヒートマップ解析
  • 市場シェア分析(3×3マトリックス)
  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Groupe Danone
    • Nestle S.A.
    • Kraft Heinz Company
    • Hero Group
    • Amara Organics
    • Baby Gourmet Foods Inc
    • Bellamy's Australia
    • Company Hero Group,
    • Amara Organics
    • Green Monkey
    • Healthy Sprouts Foods
    • HiPP,
    • Initiative Foods
    • Little Duck Organics
    • North Castle Partners
    • Olli Organic
    • One Earth Farms
    • Tastybaby
    • Vitagermine

第8章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI557

Organic baby foods are manufactured using the highest-quality manufacturing techniques to maintain good quality and prevent traces of chemicals in these products. The advantages of consuming organic food include less exposure to chemical residues, more vitamin intake, and a fair presence of various minerals and omega-3 fatty acids. In addition, fresh and nutritious food will help boost the overall development of the infant, resulting in a robust immune system. A major driver for the global organic baby food market is high birth rates in developing regions. According to the United Nation, there were 675 million infants in 2022, which defines a massive scope for this market. The relaxed regulatory scenario regarding the quality check of baby food products in emerging economies is one of the major factors hindering the growth of the global organic baby food market at present. Further, increasing inclination toward homemade food in countries such as India is also a major market restraint.

Market Dynamics

A population boom has been observed in the two largest populated countries in the world - India, and China. Asia Pacific was host to around half of the world's infant population i.e., 311 million, in 2022. Further, according to the UN, the total population of Africa is expected to reach 1.3 billion by 2050. Due to the high demand for organic baby food products, the market is slated to grow at a very fast pace since the political and economic turmoil in the region is expected to decline by the end of the forecast period.

North America and Europe are the dominant regions for global organic baby food. The high purchasing power of the consumers coupled with rising awareness about infant nutrition is a prominent factor bolstering the demand for global organic baby food market in these regions.

Market Taxonomy

The global organic baby food market, which holds a significant market share in the overall baby food market, is segmented on the basis of product type and distribution channel. Online channel is expected to witness rapid growth during the forecast period on account of rising consumer inclination toward such modes of purchase. Supermarkets and Hypermarkets are the leading distribution channels since consumers prefer a tactile experience before purchasing the product.

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of global organic baby food and provides market size (US$ Million) and Compound Annual Growth Rate (CAGR %) for the forecast period (2023 - 2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunity across different segments and explains attractive investment proposition matrix for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, regional outlook, and competitive strategy adopted by the leading players
  • It profiles leading players in the global organic baby food market based on the following parameters - company overview, financial performance, product portfolio, geographical presence, distribution strategies, key developments and strategies, and future plans
  • Key companies covered as a part of this study include Abbott Laboratories, Groupe Danone, Nestle S.A., Kraft Heinz, Company Hero Group, Amara Organics, Baby Gourmet Foods Inc., Bellamy's Australia, Green Monkey, Healthy Sprouts Foods, HiPP, Initiative Foods, Little Duck Organics, North Castle Partners, Olli Organic, One Earth Farms, Tastybaby, and Vitagermine, among others
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decision regarding their future product launch, technology up-gradation, market expansion and marketing tactics
  • The organic baby food market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, organic baby food manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision making through the various strategy matrices used in analyzing the organic baby food market

Detailed Segmentation:

  • Global Organic Baby Food Market, By Product Type:
    • Infant Milk Formula
      • Starting MF
      • Follow On MF
      • Toddlers MF
      • Special MF
    • Ready-to-Eat Baby Food
    • Powder
    • Liquid
    • Others
  • Global Organic Baby Food Market, By Distribution Channel:
    • Hypermarkets
    • Supermarkets
    • Specialty Stores
    • Convenience Stores
    • Online
  • Global Organic Baby Food Market, By Region:
    • North America
      • U.S.
      • Canada
    • Europe
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
    • Asia Pacific
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
    • Latin America
      • Brazil
      • Argentina
      • Rest of Latin America
    • Middle East
      • GCC
      • Israel
      • Rest of Middle East
    • Africa
      • North Africa
      • Central Africa
      • South Africa
  • Company Profiles
    • Abbott Laboratories,
    • Groupe Danone,
    • Nestle S.A.,
    • Kraft Heinz,
    • Company Hero Group,
    • Amara Organics,
    • Baby Gourmet Foods Inc.,
    • Bellamy's Australia,
    • Green Monkey,
    • Healthy Sprouts Foods,
    • HiPP,
    • Initiative Foods,
    • Little Duck Organics,
    • North Castle Partners,
    • Olli Organic,
    • One Earth Farms,
    • Tastybaby, and
    • Vitagermine, among others Company Overview

"*" marked represents similar segmentation in other categories in the respective section.

Table of Contents

1. Research Objective and assumption

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Product Type
    • Market Snippet, By Distribution Channel
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Merger and Acquisitions
    • New Product Approvals/Launch
    • Promotion and Marketing Initiatives
  • Cost Tier Down Analysis

4. Global Organic Baby Food Market, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030(%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Infant Milk Formula
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2017 - 2030, (US$ Million)
  • Starting MF
  • Follow on MF
  • Toddlers MF
  • Special MF
  • Ready-to-Eat Baby Food
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2017 - 2030, (US$ Million)
  • Powder
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2017 - 2030, (US$ Million)
  • Liquid
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2017 - 2030, (US$ Million)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2017 - 2030, (US$ Million)

5. Global Organic Baby Food Market, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Hypermarkets
    • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
  • Supermarkets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2017 - 2030, (US$ Million)
  • Specialty Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2017 - 2030, (US$ Million)
  • Convenience Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2017 - 2030, (US$ Million)
  • Online
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-O-Y Growth, 2017 - 2030, (US$ Million)

6. Global Organic Baby Food Market, By Region, 2017 - 2030 (US$ Million)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2023 and 2030 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, For Regions, 2017 - 2030
  • North America
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
  • U.S.
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Canada
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Europe
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
  • U.K.
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Germany
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Italy
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • France
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Spain
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Russia
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Rest of Europe
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Asia Pacific
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
  • China
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • India
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Japan
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • ASEAN
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Australia
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • South Korea
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Rest of Asia Pacific
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Latin America
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
  • Brazil
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Argentina
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Rest of Latin America
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Middle East
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, By Country, 2017 - 2030
  • GCC
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Israel
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Rest of Middle East
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Africa
    • Market Share Analysis, By Region, 2023 and 2030 (%)
    • Y-O-Y Growth Analysis, By Region, 2017 - 2030
  • North Africa
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • Central Africa
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)
  • South Africa
    • Country Trends
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2017 - 2030 (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2017 - 2030 (US$ Million)

7. Competitive Landscape

  • Heat Map Analysis
  • Market Share Analysis (3x3 Matrix)
  • Company Profiles
    • Abbott Laboratories
  • Company Overview
  • Product Portfolio
  • Financial Performance
  • Recent Developments/Updates
  • Future Plans
    • Groupe Danone
    • Nestle S.A.
    • Kraft Heinz Company
    • Hero Group
    • Amara Organics
    • Baby Gourmet Foods Inc
    • Bellamy's Australia
    • Company Hero Group,
    • Amara Organics
    • Green Monkey
    • Healthy Sprouts Foods
    • HiPP,
    • Initiative Foods
    • Little Duck Organics
    • North Castle Partners
    • Olli Organic
    • One Earth Farms
    • Tastybaby
    • Vitagermine
  • Analyst Views

8. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact