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市場調査レポート
商品コード
1543723

クリエイティブソフトウェアの世界市場規模調査:展開別、タイプ別、地域別予測:2022-2032年

Global Creative Software Market Size Study, by Deployment, by Type and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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クリエイティブソフトウェアの世界市場規模調査:展開別、タイプ別、地域別予測:2022-2032年
出版日: 2024年08月25日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のクリエイティブソフトウェア市場は、2023年に約93億9,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて7.11%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

クリエイティブソフトウェアには、さまざまな媒体における芸術的で革新的な表現を促進するために設計されたデジタルツールが含まれます。このカテゴリーには、Adobe Photoshopなどのグラフィック・デザイン・プログラム、Final Cut Proなどのビデオ編集ソフトウェア、Ableton Liveなどの音楽制作ツール、3Dモデリング・アプリケーションなどが含まれます。これらのツールを使用することで、ユーザーは正確かつ多彩にコンテンツを作成、編集、改良することができます。幅広い機能とカスタマイズ可能なオプションを提供することで、クリエイティブソフトウェアは、アーティスト、デザイナー、ミュージシャン、映画制作者が、デジタル・フォーマットで自分たちのアイデアに命を吹き込むことを可能にします。

世界のクリエイティブソフトウェア市場の拡大には、膨大な数のユーザーにオーディオやビデオファイルを効率的に配布するためのトランスコーディング手法に対する需要の高まりが主な要因として挙げられます。また、オンラインビデオやオーディオ録画プラットフォームの普及や、オンデマンドサービスに対する需要の高まりも、この成長に寄与しています。さらに、中小企業における大きなビジネスチャンスと教育分野の急速な拡大は、クリエイティブソフトウェアに大きな市場ポテンシャルを提供すると予想されます。企業がデジタル情勢において競合情勢を維持する必要性を認識するにつれて、クリエイティブソフトウェアの導入は、戦略的イニシアチブの重要な要素となっています。しかし、クリエイティブソフトウェアの高コストは、予測期間2024年から2032年の間に市場の全体的な需要を阻害しようとしています。

市場調査の対象とした主な地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他世界のその他の地域です。2023年には、北米が市場を独占し、最大のシェアを占めました。これは、メディア&エンターテインメント業界の既存企業によるオーディオ-ビデオ録画および編集プラットフォームに対する需要の高まりが原因です。オーディオおよびビデオストリーミングサービスへの嗜好の高まりは、市場の成長に寄与する重要な要因の1つです。COVID-19パンデミックの発生をきっかけに、人々が屋内にとどまることを選択したため、デジタル・ストリーミング・サービスに対する需要は大きな牽引力となったが、その勢いは衰える気配を見せず、それによって高品質のオーディオ・ビデオ編集ソフトウェアに対する需要を牽引しています。

目次

第1章 クリエイティブソフトウェアの世界市場エグゼクティブサマリー

  • クリエイティブソフトウェアの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 展開別
    • タイプ別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のクリエイティブソフトウェア市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 クリエイティブソフトウェアの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • トランスコード方式に対する需要の高まり
    • オンラインビデオおよびオーディオプラットフォームの普及
    • 中小企業と教育分野での拡大
  • 市場の課題
    • クリエイティブソフトウェアの高コスト
    • ソフトウェア統合の複雑さ
  • 市場機会
    • クラウドベースのソリューションの採用拡大
    • オンデマンドサービスへの需要の高まり
    • クリエイティブツールの技術的進歩

第4章 世界のクリエイティブソフトウェア市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 クリエイティブソフトウェアの世界市場規模・予測:展開別、2022-2032年

  • セグメントダッシュボード
  • クリエイティブソフトウェアの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • クラウド
    • オンプレミス

第6章 クリエイティブソフトウェアの世界市場規模・予測:タイプ別、2022-2032年

  • セグメントダッシュボード
  • クリエイティブソフトウェアの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • サウンド・ビデオレコーディングソフトウェア
    • 画像・動画編集ソフトウェア
    • グラフィック・イラストレーションソフトウェア
    • デスクトップパブリッシングソフトウェア
    • その他

第7章 クリエイティブソフトウェアの世界市場規模・予測:地域別、2022-2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Adobe
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • MAGIX Software GmbH
    • Corel Corporation
    • CyberLink Corp.
    • FXhome Limited
    • TechSmith Corporation
    • Nero AG
    • Movavi Software Limited
    • Sony Creative Software Inc.
    • Wondershare
    • Autodesk, Inc.
    • Avid Technology, Inc.
    • Apple Inc.
    • Serif Europe Ltd.
    • Canva

第9章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Creative Software Market is valued at approximately USD 9.39 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7.11% over the forecast period 2024-2032. Creative software encompasses digital tools designed to foster artistic and innovative expression across various mediums. This category includes graphic design programs such as Adobe Photoshop, video editing software such as Final Cut Pro, music production tools including Ableton Live, and 3D modeling applications. These tools enable users to create, edit, and refine content with precision and versatility. By providing a wide range of features and customizable options, creative software empowers artists, designers, musicians, and filmmakers to bring their ideas to life in a digital format.

The Global Creative Software Market expansion can be primarily attributed to the rising demand for transcoding methods for the efficient distribution of audio and video files to a vast user base. The widespread proliferation of online video and audio recording platforms and the increasing demand for on-demand services also contribute to this growth. Furthermore, substantial opportunities in small and medium-sized enterprises and the rapid expansion of the education sector are expected to offer significant market potential to creative software. As businesses acknowledge the need to remain competitive in the digital landscape, the incorporation of creative software has become a crucial component of their strategic initiatives. However, high cost of creative software is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America dominated the market and accounted for largest share attributed to the rising demand for audio-video recording and editing platforms from the incumbents of the media & entertainment industry. The growing preference for audio and video streaming services is one of the significant factors contributing to the growth of the market. The demand for digital streaming services, which gained significant traction in the wake of the outbreak of the COVID-19 pandemic as people opted to stay indoors, shows no signs of abating, thereby driving the demand for high-quality audio and video editing software.

Major market players included in this report are:

  • Adobe
  • MAGIX Software GmbH
  • Corel Corporation
  • CyberLink Corp.
  • FXhome Limited
  • TechSmith Corporation
  • Nero AG
  • Movavi Software Limited
  • Sony Creative Software Inc.
  • Wondershare
  • Autodesk, Inc.
  • Avid Technology, Inc.
  • Apple Inc.
  • Serif Europe Ltd.
  • Canva

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Deployment:

  • Cloud
  • On-Premises

By Type:

  • Sound & Video Recording Software
  • Image & Video Editing Software
  • Graphics & Illustration Software
  • Desktop Publishing Software
  • Others

By Region:

North America:

  • U.S.
  • Canada

Europe:

  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE

Asia Pacific:

  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC

Latin America:

  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA

Middle East & Africa:

  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Creative Software Market Executive Summary

  • 1.1. Global Creative Software Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Deployment
    • 1.3.2. By Type
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Creative Software Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory Frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Creative Software Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Rising Demand for Transcoding Methods
    • 3.1.2. Proliferation of Online Video and Audio Platforms
    • 3.1.3. Expansion in SMEs and Education Sector
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Costs of Creative Software
    • 3.2.2. Complexity in Software Integration
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Growing Adoption of Cloud-Based Solutions
    • 3.3.2. Increasing Demand for On-Demand Services
    • 3.3.3. Technological Advancements in Creative Tools

Chapter 4. Global Creative Software Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Creative Software Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Creative Software Market: Deployment Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Cloud
    • 5.2.2. On-Premises

Chapter 6. Global Creative Software Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Creative Software Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Sound & Video Recording Software
    • 6.2.2. Image & Video Editing Software
    • 6.2.3. Graphics & Illustration Software
    • 6.2.4. Desktop Publishing Software
    • 6.2.5. Others

Chapter 7. Global Creative Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 7.1. North America Creative Software Market
    • 7.1.1. U.S. Creative Software Market
      • 7.1.1.1. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 7.1.1.2. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 7.1.2. Canada Creative Software Market
  • 7.2. Europe Creative Software Market
    • 7.2.1. UK Creative Software Market
    • 7.2.2. Germany Creative Software Market
    • 7.2.3. France Creative Software Market
    • 7.2.4. Spain Creative Software Market
    • 7.2.5. Italy Creative Software Market
    • 7.2.6. Rest of Europe Creative Software Market
  • 7.3. Asia-Pacific Creative Software Market
    • 7.3.1. China Creative Software Market
    • 7.3.2. India Creative Software Market
    • 7.3.3. Japan Creative Software Market
    • 7.3.4. Australia Creative Software Market
    • 7.3.5. South Korea Creative Software Market
    • 7.3.6. Rest of Asia Pacific Creative Software Market
  • 7.4. Latin America Creative Software Market
    • 7.4.1. Brazil Creative Software Market
    • 7.4.2. Mexico Creative Software Market
    • 7.4.3. Rest of Latin America Creative Software Market
  • 7.5. Middle East & Africa Creative Software Market
    • 7.5.1. Saudi Arabia Creative Software Market
    • 7.5.2. South Africa Creative Software Market
    • 7.5.3. Rest of Middle East & Africa Creative Software Market

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Key Company SWOT Analysis
  • 8.2. Top Market Strategies
  • 8.3. Company Profiles
    • 8.3.1. Adobe
      • 8.3.1.1. Key Information
      • 8.3.1.2. Overview
      • 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 8.3.1.4. Product Summary
      • 8.3.1.5. Market Strategies
    • 8.3.2. MAGIX Software GmbH
    • 8.3.3. Corel Corporation
    • 8.3.4. CyberLink Corp.
    • 8.3.5. FXhome Limited
    • 8.3.6. TechSmith Corporation
    • 8.3.7. Nero AG
    • 8.3.8. Movavi Software Limited
    • 8.3.9. Sony Creative Software Inc.
    • 8.3.10. Wondershare
    • 8.3.11. Autodesk, Inc.
    • 8.3.12. Avid Technology, Inc.
    • 8.3.13. Apple Inc.
    • 8.3.14. Serif Europe Ltd.
    • 8.3.15. Canva

Chapter 9. Research Process

  • 9.1. Research Process
    • 9.1.1. Data Mining
    • 9.1.2. Analysis
    • 9.1.3. Market Estimation
    • 9.1.4. Validation
    • 9.1.5. Publishing
  • 9.2. Research Attributes