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市場調査レポート
商品コード
1529411

アロマテラピーの世界市場:市場規模 - 製品別、供給形態別、最終用途別、販売チャネル別、用途別、地域別、予測、2023~2032年

Global Aromatherapy Market Size study, by Product, by Mode of Delivery, by End-use, by Sales Channel, by Application and Regional Forecasts 2023-2032

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 285 Pages | 納期: 2~3営業日

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アロマテラピーの世界市場:市場規模 - 製品別、供給形態別、最終用途別、販売チャネル別、用途別、地域別、予測、2023~2032年
出版日: 2024年08月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のアロマテラピーの市場規模は、2023年に86億米ドルに達し、2024~2032年にかけてCAGR 8.7%で成長し、2032年には約196億米ドルに達すると予測されています。

ホリスティックな癒しの実践法であるアロマテラピーは、主に植物から抽出した天然の芳香化合物(エッセンシャルオイル)を用いて、身体的、感情的、心理的な幸福感を高めます。アロマテラピーは、吸入や外用を通じて、これらのオイルの治療特性を活用し、ストレスを緩和し、リラクゼーションを促進し、気分を改善し、様々な健康上の懸念に対処します。

同市場は、エッセンシャルオイルの治療用途に対する認識の高まりと、天然製品に対する嗜好の高まりによって、大きな成長を遂げています。アロマテラピーは代替医療的アプローチとして、疼痛、心血管障害、呼吸器疾患、皮膚疾患、風邪、消化器疾患、免疫系のアンバランス、不眠症、不安、創傷治癒など、幅広い健康問題に対処します。特に、ニキビ跡を気にする女性やニキビに関連する問題を抱える人々の間で需要が高く、予測期間中の市場成長を後押ししています。アロマテラピーにおけるエッセンシャルオイルメーカーの製品ラインナップの拡大、革新的なブレンド、ディフューザー技術、補完的なアクセサリーの導入は、市場の成長をさらに促進します。各社は、特定のウェルネスニーズに応えるため、ユニークな香りと治療特性に着目し、ホリスティックなウェルビーイングとパーソナライズされたアロマテラピー体験を求める消費者需要の高まりに応えています。例えば、MONQ LLCは、日本の森林療法であるShinrin-yokuにヒントを得て、特定地域の有機植物を配合したテルペン豊富なブレンドのパーソナルアロマテラピーの新ラインを発売しました。

変形性関節症などの呼吸器疾患の有病率の増加は、アロマテラピートリートメントの需要拡大に大きく寄与しています。世界保健機関(WHO)によると、2020年には世界で約5億2,800万人が変形性関節症に罹患しており、1990年以降113%増加しています。アロマテラピーは、ラベンダーやユーカリなどのエッセンシャルオイルが抗炎症作用や鎮痛作用をもたらし、痛みや炎症などの関節炎の症状を自然かつ非侵襲的に緩和します。さらに、アロマテラピーはリラクゼーションを促し、ストレスを軽減し、全体的な幸福感を高める。eコマースプラットフォームの台頭は、アロマテラピー市場に大きなチャンスをもたらしています。オンライン小売により、企業は世界な顧客基盤にアクセスすることができ、特に複数の場所に物理的な拠点を持たない企業にとっては貴重な存在となります。例えば、IndessoはiSensoAroma eコマースプラットフォームを立ち上げ、中小企業が高品質のエッセンシャルオイルにアクセスできるようにしました。

北米は2023年に41.1%のシェアを占め、エッセンシャルオイルの治療効果に対する意識の高まりと、ホリスティックな健康志向の高まりが市場を牽引しました。同地域の代替療法に対する高い意識は、北米自由貿易地域(NAFTA)を通じたエッセンシャルオイルの大規模な取引と相まって、市場成長に寄与しています。一方、アジア太平洋の市場は、予測期間の2024~2032年にかけて最も速い速度で成長すると予測されています。

目次

第1章 世界のアロマテラピー市場のエグゼクティブサマリー

  • 世界のアロマテラピーの市場規模・予測(2022~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 製品別
    • 供給形態別
    • 最終用途別
    • 販売チャネル別
    • 用途別
  • 主要動向
  • 不況の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のアロマテラピー市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のアロマテラピーの市場力学

  • 市場促進要因
    • エッセンシャルオイルの治療用途に対する認識の高まり
    • 天然物志向の高まり
    • ディフューザー技術の進歩
  • 市場課題
    • サプライチェーンの複雑さ
    • ジェネリック製品との高い競合
  • 市場機会
    • eコマースプラットフォームの拡大
    • 呼吸器疾患の増加

第4章 世界のアロマテラピー市場の産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 世界のアロマテラピーの市場規模・予測:製品別(2022~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 世界のアロマテラピー市場:製品別収益動向分析、2022年・2032年
    • 消耗品
    • 機器

第6章 世界のアロマテラピーの市場規模・予測:供給形態別(2022~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 世界のアロマテラピー市場:供給形態別収益動向分析、2022年・2032年
    • 局所適用
    • 空中拡散
    • 直接吸入

第7章 世界のアロマテラピーの市場規模・予測:最終用途別(2022~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 世界のアロマテラピー市場:最終用途別収益動向分析、2022年・2032年
    • 家庭用
    • スパ・ウェルネスセンター
    • 病院・クリニック
    • ヨガ・瞑想センター

第8章 世界のアロマテラピーの市場規模・予測:販売チャネル別(2022~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 世界のアロマテラピー市場:販売チャネル別収益動向分析、2022年・2032年
    • eコマース
    • オフライン店舗

第9章 世界のアロマテラピーの市場規模・予測:用途別(2022~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 世界のアロマテラピー市場:用途別収益動向分析、2022年・2032年
    • リラクゼーション
    • スキンケア・ヘアケア
    • 疼痛管理
    • 風邪・咳
    • 不眠症
    • 傷跡ケア
    • その他

第10章 世界のアロマテラピーの市場規模・予測:用途別(2022~2032年)

  • 北米市場
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州市場
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋市場
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ市場
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ市場
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第11章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Air Aroma(Australia)
    • doTERRA(U.S.)
    • Edens Garden(India)
    • Frontier Co-op(U.S.)
    • Hubmar(U.S.)
    • Isagenix Worldwide, Inc.(U.S.)
    • Mountain Rose Herbs(U.S.)
    • NuSkin(U.S.)
    • FLORIHANA(France)
    • PLANT THERAPY(U.S.)
    • Rocky Mountain Oils LLC(U.S.)
    • Stadler Form(Switzerland)
    • Young Living Essential Oils(U.S.)
    • NOW Foods(U.S.)
    • Puzhen(Hong Kong)

第12章 調査プロセス

目次

The global aromatherapy market, valued at USD 8.6 billion in 2023, is expected to grow at a CAGR of 8.7% from 2024 to 2032, reaching approximately USD 19.6 billion by 2032. Aromatherapy, a holistic healing practice, employs natural aromatic compounds, primarily essential oils extracted from plants, to enhance physical, emotional, and psychological well-being. Through inhalation or topical application, aromatherapy leverages these oils' therapeutic properties to alleviate stress, promote relaxation, improve mood, and address various health concerns.

The market is witnessing significant growth driven by the increasing recognition of essential oils' therapeutic applications and a growing preference for natural products. Aromatherapy, as an alternative medicinal approach, addresses a wide array of health issues, including pain, cardiovascular disorders, respiratory problems, skin ailments, colds, digestive issues, immune system imbalances, insomnia, anxiety, and wound healing. The demand is particularly high among women concerned about acne scars and individuals dealing with acne-related issues, boosting market growth over the forecast period. The expanding product lines of essential oil manufacturers in aromatherapy, introducing innovative blends, diffuser technology, and complementary accessories, further propel market growth. Companies are focusing on unique scents and therapeutic properties to cater to specific wellness needs, meeting the growing consumer demand for holistic well-being and personalized aromatherapy experiences. For instance, MONQ LLC launched a new line of personal aromatherapy blends inspired by Shinrin-yoku, the Japanese practice of forest therapy, with terpene-rich blends formulated with organic plants from specific geographic locations.

The rising prevalence of respiratory conditions, such as osteoarthritis, significantly contributes to the growing demand for aromatherapy treatments. According to the World Health Organization, about 528 million people worldwide were living with osteoarthritis in 2020, an increase of 113% since 1990. Aromatherapy offers natural and non-invasive relief from arthritis symptoms like pain and inflammation, with essential oils like lavender and eucalyptus providing anti-inflammatory and analgesic benefits. Additionally, aromatherapy promotes relaxation, reduces stress, and enhances overall well-being, aligning with the desire for alternative therapies for arthritis management. The rise of e-commerce platforms presents significant opportunities for the aromatherapy market. Online retail enables businesses to access a global customer base, particularly valuable for companies without a physical presence in multiple locations. For example, Indesso launched the iSensoAroma E-Commerce Platform, allowing smaller businesses to access high-quality essential oils with a user-friendly interface facilitating browsing, selection, and purchasing.

North America dominated the market in 2023, accounting for a 41.1% share, driven by increasing awareness of essential oils' therapeutic benefits and a growing emphasis on holistic well-being. The region's high awareness of alternative therapies, coupled with significant trading of essential oils through the North American Free Trade Area (NAFTA), contributes to market growth. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period 2024-2032

Major market player included in this report are:

  • Air Aroma (Australia)
  • doTERRA (U.S.)
  • Edens Garden (India)
  • Frontier Co-op (U.S.)
  • Hubmar (U.S.)
  • Isagenix Worldwide, Inc. (U.S.)
  • Mountain Rose Herbs (U.S.)
  • NuSkin (U.S.)
  • FLORIHANA (France)
  • PLANT THERAPY (U.S.)
  • Rocky Mountain Oils LLC (U.S.)
  • Stadler Form (Switzerland)
  • Young Living Essential Oils (U.S.)
  • NOW Foods (U.S.)
  • Puzhen (Hong Kong)

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product:

  • Consumables
  • Equipment

By Mode of Delivery:

  • Topical Application
  • Aerial Diffusion
  • Direct Inhalation

By End-use:

  • Home Use
  • Spa & Wellness Centers
  • Hospitals & Clinics
  • Yoga & Meditation Centers

By Sales Channel:

  • E-commerce
  • Offline Stores

By Application:

  • Relaxation
  • Skin & Hair Care
  • Pain Management
  • Cold & Cough
  • Insomnia
  • Scar Management
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Aromatherapy Market Executive Summary

  • 1.1. Global Aromatherapy Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Product
    • 1.3.2. By Mode of Delivery
    • 1.3.3. By End-use
    • 1.3.4. By Sales Channel
    • 1.3.5. By Application
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Aromatherapy Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Aromatherapy Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increasing Recognition of Essential Oils' Therapeutic Applications
    • 3.1.2. Rising Inclination Toward Natural Products
    • 3.1.3. Technological Advancements in Diffuser Technology
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Complexity in Supply Chain
    • 3.2.2. High Competition from Generic Products
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Expansion of E-commerce Platforms
    • 3.3.2. Increasing Prevalence of Respiratory Conditions

Chapter 4. Global Aromatherapy Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Aromatherapy Market Size & Forecasts by Product (2022-2032)

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Aromatherapy Market: Product Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Consumables
    • 5.2.2. Equipment

Chapter 6. Global Aromatherapy Market Size & Forecasts by Mode of Delivery (2022-2032)

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Aromatherapy Market: Mode of Delivery Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Topical Application
    • 6.2.2. Aerial Diffusion
    • 6.2.3. Direct Inhalation

Chapter 7. Global Aromatherapy Market Size & Forecasts by End-use (2022-2032)

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Aromatherapy Market: End-use Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Home Use
    • 7.2.2. Spa & Wellness Centers
    • 7.2.3. Hospitals & Clinics
    • 7.2.4. Yoga & Meditation Centers

Chapter 8. Global Aromatherapy Market Size & Forecasts by Sales Channel (2022-2032)

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Aromatherapy Market: Sales Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. E-commerce
    • 8.2.2. Offline Stores

Chapter 9. Global Aromatherapy Market Size & Forecasts by Application (2022-2032)

  • 9.1. Segment Dashboard
  • 9.2. Global Aromatherapy Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 9.2.1. Relaxation
    • 9.2.2. Skin & Hair Care
    • 9.2.3. Pain Management
    • 9.2.4. Cold & Cough
    • 9.2.5. Insomnia
    • 9.2.6. Scar Management
    • 9.2.7. Others

Chapter 10. Global Aromatherapy Market Size & Forecasts by Region (2022-2032)

  • 10.1. North America Aromatherapy Market
    • 10.1.1. U.S. Aromatherapy Market
      • 10.1.1.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.2. Mode of Delivery breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.3. End-use breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.1.2. Canada Aromatherapy Market
      • 10.1.2.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.2. Mode of Delivery breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.3. End-use breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 10.2. Europe Aromatherapy Market
    • 10.2.1. U.K. Aromatherapy Market
    • 10.2.2. Germany Aromatherapy Market
    • 10.2.3. France Aromatherapy Market
    • 10.2.4. Spain Aromatherapy Market
    • 10.2.5. Italy Aromatherapy Market
    • 10.2.6. Rest of Europe Aromatherapy Market
  • 10.3. Asia-Pacific Aromatherapy Market
    • 10.3.1. China Aromatherapy Market
    • 10.3.2. India Aromatherapy Market
    • 10.3.3. Japan Aromatherapy Market
    • 10.3.4. Australia Aromatherapy Market
    • 10.3.5. South Korea Aromatherapy Market
    • 10.3.6. Rest of Asia Pacific Aromatherapy Market
  • 10.4. Latin America Aromatherapy Market
    • 10.4.1. Brazil Aromatherapy Market
    • 10.4.2. Mexico Aromatherapy Market
    • 10.4.3. Rest of Latin America Aromatherapy Market
  • 10.5. Middle East & Africa Aromatherapy Market
    • 10.5.1. Saudi Arabia Aromatherapy Market
    • 10.5.2. South Africa Aromatherapy Market
    • 10.5.3. Rest of Middle East & Africa Aromatherapy Market

Chapter 11. Competitive Intelligence

  • 11.1. Key Company SWOT Analysis
  • 11.2. Top Market Strategies
  • 11.3. Company Profiles
    • 11.3.1. Air Aroma (Australia)
    • 11.3.2. doTERRA (U.S.)
    • 11.3.3. Edens Garden (India)
    • 11.3.4. Frontier Co-op (U.S.)
    • 11.3.5. Hubmar (U.S.)
    • 11.3.6. Isagenix Worldwide, Inc. (U.S.)
    • 11.3.7. Mountain Rose Herbs (U.S.)
    • 11.3.8. NuSkin (U.S.)
    • 11.3.9. FLORIHANA (France)
    • 11.3.10. PLANT THERAPY (U.S.)
    • 11.3.11. Rocky Mountain Oils LLC (U.S.)
    • 11.3.12. Stadler Form (Switzerland)
    • 11.3.13. Young Living Essential Oils (U.S.)
    • 11.3.14. NOW Foods (U.S.)
    • 11.3.15. Puzhen (Hong Kong)

Chapter 12. Research Process

  • 12.1. Research Process
    • 12.1.1. Data Mining
    • 12.1.2. Analysis
    • 12.1.3. Market Estimation
    • 12.1.4. Validation
    • 12.1.5. Publishing
  • 12.2. Research Attributes